Tuliliskoista

Swoop

Tervehdys.

Olen tässä aikani miettinyt tuliliskojen hankintaa ja nyt minä sain jo akvaarion, jonka huollan käyttökuntoon.
Onko jotain todella olennaista otettava huomioon akvaariota laitettaessa tuliliskojen viihtyvyyttä huomioon ottaen.
Olen käynyt katselemassa netistä tietoa, mutta esimerkiksi kasveista en löytänyt tietoa, että onko joku tietty kasvi ehkä toista parempi.
Ja tuosta horrostamisesta sen verran, että mistä mihin nämä liskot horrostaa ja kuinka sinä käytännössä tämän horrostamisen ajan toimit.
Kiitoksia jo etukäteen :)

http://www.kolumbus.fi/navetta_palaa/kesyrotat/rottaetusivu.html

7

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Swoop

      Kun kävin tänään katsomassa tuliliskoja eläinkaupassa, niin siellä tuliliskojen seassa oli monni. Onko se mahdollista, että sellaisen hankkisi niiden tuliliskojen mukaan akvaarioon?
      Saisin kaverilta n. 8 senttisen urosmonnin, mutta pelottaa, jos se tekee sittenkin jotain tuliliskoille...

      Eipä kai sitten muuta..??

      Kiitos taas etukäteen vastaajille.

      • tanja

        Lajeja ei saa sekoittaa keskenään ! Jos kaipaat "lasinpuhdistajaa" suosittelen kotiloa/kotiloita (esim:seeprakotilo)
        Itse en ole horrostuttanut, eikä niitä välttämättä tarvitsekkaan.
        Tulareille sopivat kaikki myrkyttömät kasvit. (myös pengerrys alueelle esim:aasinkorva)


      • Swoop
        tanja kirjoitti:

        Lajeja ei saa sekoittaa keskenään ! Jos kaipaat "lasinpuhdistajaa" suosittelen kotiloa/kotiloita (esim:seeprakotilo)
        Itse en ole horrostuttanut, eikä niitä välttämättä tarvitsekkaan.
        Tulareille sopivat kaikki myrkyttömät kasvit. (myös pengerrys alueelle esim:aasinkorva)

        Asia selvä, jätän monnit muille kaveriksi.
        Saan kaverin akvaariosta kotiloita, niillä ku on jo pari liikaa siellä...

        Tilasin itselleni konnanputkea, onko tämä kasvi hyvä tulilisko akvaterraariossa??

        No, tuo horrostaminen mua kaikista eniten jännitti, mutta jos se ei ole niin tärkeää, niin emmeköhän me pärjää...
        :)
        Kiitoksia sinulle ja hyvää kesää.


      • Zuuls
        Swoop kirjoitti:

        Asia selvä, jätän monnit muille kaveriksi.
        Saan kaverin akvaariosta kotiloita, niillä ku on jo pari liikaa siellä...

        Tilasin itselleni konnanputkea, onko tämä kasvi hyvä tulilisko akvaterraariossa??

        No, tuo horrostaminen mua kaikista eniten jännitti, mutta jos se ei ole niin tärkeää, niin emmeköhän me pärjää...
        :)
        Kiitoksia sinulle ja hyvää kesää.

        Voisit käydä tuolla Joonaksen sivuilla, jos et ole käynnyt. Siellä on infoa laajasti:
        http://www.matelijat.info/tulilisko

        Horrostamista ei tarvitse koskaan tehdä ja aloittelijan ei edes kannata sitä tehdä. :) Horrokseen laittaminen voi parantaa lisääntymistä, mutta meillä lisäännytään ilman sitäkin. :D

        Konnanputki on ihan ok kasvi. Nämä rakastavat kiipeillä, että esim. miekkasuvunkasveissa on matalia vahvoja kasveja joita voisi myös ajatella. Pintakasvi voisi myös olla aika suosittu, mutta konnanputki, kun kasvaa niin on myös pinnallakin ja siinä voi kiipeillä. :)

        Onnea uusien tulokkaiden kanssa, kun ne saat ja hyvää kesää! :)


    • Swoop

      Eli siis mulla on 70 litranen akvaario jonka pohjamitat on 30 x 69 cm.
      Kuinkahan monta litraa olis hyvä laittaa vettä, et tuliliskoilla olis hyvät olot akvaterraariossani.
      Eipä muuta taas tähän väliin :)

      • darkrose

        Mulla tulareilla ainaki yks 1/3 osaa vettä terraarioon nähden.. joskus puolillaan terraariossa vettä:)


      • Zuuls
        darkrose kirjoitti:

        Mulla tulareilla ainaki yks 1/3 osaa vettä terraarioon nähden.. joskus puolillaan terraariossa vettä:)

        Vettä laitetaan niin, että syvimmällä kohdalla on ainakin 15-20cm vettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe