Tuliliskoista

Swoop

Tervehdys.

Olen tässä aikani miettinyt tuliliskojen hankintaa ja nyt minä sain jo akvaarion, jonka huollan käyttökuntoon.
Onko jotain todella olennaista otettava huomioon akvaariota laitettaessa tuliliskojen viihtyvyyttä huomioon ottaen.
Olen käynyt katselemassa netistä tietoa, mutta esimerkiksi kasveista en löytänyt tietoa, että onko joku tietty kasvi ehkä toista parempi.
Ja tuosta horrostamisesta sen verran, että mistä mihin nämä liskot horrostaa ja kuinka sinä käytännössä tämän horrostamisen ajan toimit.
Kiitoksia jo etukäteen :)

http://www.kolumbus.fi/navetta_palaa/kesyrotat/rottaetusivu.html

7

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Swoop

      Kun kävin tänään katsomassa tuliliskoja eläinkaupassa, niin siellä tuliliskojen seassa oli monni. Onko se mahdollista, että sellaisen hankkisi niiden tuliliskojen mukaan akvaarioon?
      Saisin kaverilta n. 8 senttisen urosmonnin, mutta pelottaa, jos se tekee sittenkin jotain tuliliskoille...

      Eipä kai sitten muuta..??

      Kiitos taas etukäteen vastaajille.

      • tanja

        Lajeja ei saa sekoittaa keskenään ! Jos kaipaat "lasinpuhdistajaa" suosittelen kotiloa/kotiloita (esim:seeprakotilo)
        Itse en ole horrostuttanut, eikä niitä välttämättä tarvitsekkaan.
        Tulareille sopivat kaikki myrkyttömät kasvit. (myös pengerrys alueelle esim:aasinkorva)


      • Swoop
        tanja kirjoitti:

        Lajeja ei saa sekoittaa keskenään ! Jos kaipaat "lasinpuhdistajaa" suosittelen kotiloa/kotiloita (esim:seeprakotilo)
        Itse en ole horrostuttanut, eikä niitä välttämättä tarvitsekkaan.
        Tulareille sopivat kaikki myrkyttömät kasvit. (myös pengerrys alueelle esim:aasinkorva)

        Asia selvä, jätän monnit muille kaveriksi.
        Saan kaverin akvaariosta kotiloita, niillä ku on jo pari liikaa siellä...

        Tilasin itselleni konnanputkea, onko tämä kasvi hyvä tulilisko akvaterraariossa??

        No, tuo horrostaminen mua kaikista eniten jännitti, mutta jos se ei ole niin tärkeää, niin emmeköhän me pärjää...
        :)
        Kiitoksia sinulle ja hyvää kesää.


      • Zuuls
        Swoop kirjoitti:

        Asia selvä, jätän monnit muille kaveriksi.
        Saan kaverin akvaariosta kotiloita, niillä ku on jo pari liikaa siellä...

        Tilasin itselleni konnanputkea, onko tämä kasvi hyvä tulilisko akvaterraariossa??

        No, tuo horrostaminen mua kaikista eniten jännitti, mutta jos se ei ole niin tärkeää, niin emmeköhän me pärjää...
        :)
        Kiitoksia sinulle ja hyvää kesää.

        Voisit käydä tuolla Joonaksen sivuilla, jos et ole käynnyt. Siellä on infoa laajasti:
        http://www.matelijat.info/tulilisko

        Horrostamista ei tarvitse koskaan tehdä ja aloittelijan ei edes kannata sitä tehdä. :) Horrokseen laittaminen voi parantaa lisääntymistä, mutta meillä lisäännytään ilman sitäkin. :D

        Konnanputki on ihan ok kasvi. Nämä rakastavat kiipeillä, että esim. miekkasuvunkasveissa on matalia vahvoja kasveja joita voisi myös ajatella. Pintakasvi voisi myös olla aika suosittu, mutta konnanputki, kun kasvaa niin on myös pinnallakin ja siinä voi kiipeillä. :)

        Onnea uusien tulokkaiden kanssa, kun ne saat ja hyvää kesää! :)


    • Swoop

      Eli siis mulla on 70 litranen akvaario jonka pohjamitat on 30 x 69 cm.
      Kuinkahan monta litraa olis hyvä laittaa vettä, et tuliliskoilla olis hyvät olot akvaterraariossani.
      Eipä muuta taas tähän väliin :)

      • darkrose

        Mulla tulareilla ainaki yks 1/3 osaa vettä terraarioon nähden.. joskus puolillaan terraariossa vettä:)


      • Zuuls
        darkrose kirjoitti:

        Mulla tulareilla ainaki yks 1/3 osaa vettä terraarioon nähden.. joskus puolillaan terraariossa vettä:)

        Vettä laitetaan niin, että syvimmällä kohdalla on ainakin 15-20cm vettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe