Palkat eivät saa nousta tässä maassa

Anonyymi-ap

Kansa halutaan pitää köyhänä ja ostovoima alhaalla. Tämä on sitä EK miesten ja kokoomuksen talousosaamista.
Ei ihme ettei tämä maa menesty.

31

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomi elää menneessä ajassa ei tätä päivää. On tämä ihme maa. Vain "herrat" saavat etuja tässä maassa.
      Muut vain murusia.

      • Anonyymi

        Yrityksen tulee tehdä voittoa mutta työntekijää ei arvosteta tässä maassa.


      • Anonyymi

        Ei kokoomuspersu ymmärrä mihin työntekijöitä edes tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrityksen tulee tehdä voittoa mutta työntekijää ei arvosteta tässä maassa.

        EK olikarkit ja hallitus haluaa määrätä ja päättää työläisen asiat . Kohta on Venäjän malli !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EK olikarkit ja hallitus haluaa määrätä ja päättää työläisen asiat . Kohta on Venäjän malli !

        Sitä se on. Ei Suomi tällä menolla nouse.


    • Anonyymi

      Mene kauppaan ja katso miten se pursuaa asiakkaita.

      • Anonyymi

        Sanoitko noin ennen EU:ta ja euroa ja hyvävelisiskokauppoja?


      • Anonyymi

        Kävin pari tuntia sitten viereisessä K-marketissa. Siellä oli kolme muuta asiakasta minun lisäkseni eikä ketään jonottamassa kassoilla.


    • Anonyymi

      Suomi on jo koko Euroopan pohjasakkaa.
      Tätä Orpo ei tietenkään halua EU Ursulalle sanoa eikä apua pyydetä.
      Mieluiten räpiköidään.

      • Anonyymi

        Orpo Purrineen saa kovaa kyytiä EU:sta. Ei noita voi ihmisten ilmoille lähettää.
        https://www.tiktok.com/@iltalehti/video/7345937355364191520?lang=fi-FI


    • Anonyymi

      Pitääkö ujuttaa vientitavaroiden joukkoon avunpyyntö ja koordinaatit, tulkaa ja pelastakaa kansa näiltä hulluilta.

      • Anonyymi

        EU:sta on jo useaan otteeseen tullut huomautus, että meillä on liian pieni perusturvan taso. Olisi hyvä jos päästäisiin EU tarkkailuluokalle. Meitä ei nyt pelasta muu kuin EU:n tarkkailu tai hallituksen eroaminen.


    • Anonyymi

      Liitot ovat tehneet nollasopimuksia pitkään ennen viimeisten vuosien lähinnä korkeasta inflaatiosta johtuvia palkankorotuksia. Johtajilla on kyllä palkat kiivenneet korkeuksiin, muilla ei.

      • Anonyymi

        Totta.


    • Anonyymi

      Millaiset ääliöt kuvittelevat että vain leikkaamalla, leikkaamalla ja vielä lisää leikkaamaalla saataisiin jotain kasvua?

      Mitään muuta kasvua ei ole saatu kuin valtavasti lisää konkursseja ja työttömiä, joiden määrässä on tosiaan ollut valtavaa kasvua.

      Tollompikin tajuaa että kun ihmisiltä leikataan kaikki ostovoima ja usko tulevaisuuteen, niin silloin ihmiset leikkaavat kaikesta kuluttamisestaan. Minkä seurauksena kaikki firmat jotka ovat riippuvaisia siitä kuluttamisesta kärsivät ja menevät konkkaan. Aivan kuten juuri nyt koko ajan tapahtuu.

      Tollompikin tajuaa tämän mutta umpitollo persu ei tajua koskaan. Pitää leikata lisää mölisee Saksikäsi.

      • Anonyymi

        Juuri näin, mutta Suomi onkin hölmöjen Toopejen maa.


      • Anonyymi

        Kun vaan viittii vähän tsiikata ympärilleen, niin voi havaita, että yrityksiä menee nurin. On ravintoloita, tehtaita, rakennusliikkeitä, liikennöitisjöitä ym ym ym.
        Orponen ja Purranen vain vähättelevät.

        Olen sitä mieltä, että Suomea viedään nyt väärään suuntaan. Kyse ei ole siitä, etteikö talouden tasapainottaminen olisi välttämätöntä. On se. Kyse on siitä, millä keinoilla se tehdään. Orposen hallituksen politiikalla Suomessa kasvavat vain työttömyys, velka ja epäreiluus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaan viittii vähän tsiikata ympärilleen, niin voi havaita, että yrityksiä menee nurin. On ravintoloita, tehtaita, rakennusliikkeitä, liikennöitisjöitä ym ym ym.
        Orponen ja Purranen vain vähättelevät.

        Olen sitä mieltä, että Suomea viedään nyt väärään suuntaan. Kyse ei ole siitä, etteikö talouden tasapainottaminen olisi välttämätöntä. On se. Kyse on siitä, millä keinoilla se tehdään. Orposen hallituksen politiikalla Suomessa kasvavat vain työttömyys, velka ja epäreiluus.

        Jos yrityksiä kaatuu, niin se tarkoittaa, että palkkoja ri ole varaa nostaa, tajuatko?


      • Näin on. Yritykset tarvitsevat myyntiä pysyäkseen pystyssä.


      • Ei ole myöskään sitä Orpon peräänkuuluttamaa vientiä ja tuontia ilman ihmisten ostovoimaa ja yrityksien saamaa myyntiä. Ei ole yritysten talouskasvua. Jos yksi osa rattaista puuttuu tai heikentyy, niin heikentyvät muutkin osat. Lopulta tulee konkurssi, jos mikään ei muutu. Tai ainakin ihmisiä irtisanotaan.


      • Eikä heikentyneessä taloustilanteessa saada myöskään tarpeeksi varoja valtion kassaan, joten joudutaan ottamaan lisää lainaa ja taas lisää. Sitten valtio onkin pian velkakierteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaan viittii vähän tsiikata ympärilleen, niin voi havaita, että yrityksiä menee nurin. On ravintoloita, tehtaita, rakennusliikkeitä, liikennöitisjöitä ym ym ym.
        Orponen ja Purranen vain vähättelevät.

        Olen sitä mieltä, että Suomea viedään nyt väärään suuntaan. Kyse ei ole siitä, etteikö talouden tasapainottaminen olisi välttämätöntä. On se. Kyse on siitä, millä keinoilla se tehdään. Orposen hallituksen politiikalla Suomessa kasvavat vain työttömyys, velka ja epäreiluus.

        Mutta laitaoikeisto populisteineen nauttii kun työntekijä vaan ei saa mitä sille kuuluu, se oli liikaa jo lähellä sosialidemokratiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrityksiä kaatuu, niin se tarkoittaa, että palkkoja ri ole varaa nostaa, tajuatko?

        Yrityksiä kaatuu juuri siksi että ihmisillä ei ole ostovoimaa, eli palkat ovat liian pieniä.
        Tajuatko?

        Ostovoiman leikkaaminen nimenomaan kaataa yrityksiä, jotka ovat riippuvaisia siitä että ihmiset kuluttavat. Milläs kulutat kun palkka ei riitä kunnolla edes elämiseen, eli kaikkiin pakollisiin menoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrityksiä kaatuu, niin se tarkoittaa, että palkkoja ri ole varaa nostaa, tajuatko?

        Kyllä kaatuu.
        Pikku kiskat ja yksinyrittäjä ihan etunenässä kun työntekijän palkka laahaa n. 400 € ostovoimaa miinuksella joka on kyllä mennyt koko ajan työnantajan taskuun, mihin sitten?


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Ei ole myöskään sitä Orpon peräänkuuluttamaa vientiä ja tuontia ilman ihmisten ostovoimaa ja yrityksien saamaa myyntiä. Ei ole yritysten talouskasvua. Jos yksi osa rattaista puuttuu tai heikentyy, niin heikentyvät muutkin osat. Lopulta tulee konkurssi, jos mikään ei muutu. Tai ainakin ihmisiä irtisanotaan.

        Tätä nämä vähä-älyiset päättäjät eivät edes ymmärrä. Mitä nuo oikein ymmärtävät?


    • Anonyymi

      Kokoomuksen teettämän tutkimuksen mukaan 98% suomalaisista kannattaa kokoomusta

      • Anonyymi

        Se on kummaa populistien mielestä kuin amerikan tutkimuksissa persuja rakastaa 70 % eikö.


    • Anonyymi

      Tää hallitus tuhoo.

    • Anonyymi

      Ja parhaan paskan puhumisena EK;n mainitsema oli se että sopu olisi jo tehty ellei työntekijä liitto olisi tullut ulos palkka vaatimuksineen, on se kun HE aloittivat kovan pillityksen että pohjoismaissa sitä ja tota sovitaan ja on ja kun työntekijän liitto sitten ottaa ruotsista mallia se onkin taas itkun paikka.

    • Anonyymi

      Joo, palkkojen pitää saada nousta ainakin 20 % vuosittain...se siinä vaan on ettei sitten pidä pillittää kun loputkin työpaikat karkaavat maailman tuuliin...

      ps. myös työnantajan maksamia erinäisiä oheiskustannuksia tulee korottaa em. palkankorotusten tahdissa...se lisää työpaikkoja...

    • Anonyymi

      Palkansaajien ostovoima huonoin 15 vuoteen, kahden kuukauden palkkaa vastaava määrä kadonnut yritysten järkyn ahneusinflaation ja OrpoPurran ALV-nostojen myötä. Yksi euroalueen suurimmista ellei suurin ostovoiman putoaminen. MIksiköhän?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe