Näitä palstoja lukiessa ei voi muuta kuin vahvistua käsityksestä, johon olen vuosien varrella maailmaa kiertäneenäkin tullut: suomalaiset ovat mulkkuja. Väkilukuun suhteutettuna jopa ylivoimaisia ykkösiä koko Euroopassa. Ehkä koko maailmassa. Perässäroikkujia, keltaisenviivanylittäjiä, ylipäätään toisiaan käsittämättömän huonosti huomioivia kylmiä, ylimielisiä, kiimaakin kateellisempia paskiaisia.
Hyväksykää tämä tosiasia, niin teidänkin elämänne on vastedes pikkuisen helpompaa. Ei tarvitse jokaisesta kyseistä faktaa todistavasta tapauksesta tulla erikseen itkemään näille palstoille.
Suomalaiset on.
Suomalaiset mulkkuja
25
2487
Vastaukset
- olet päiväristeilyllä
joskus käynyt Tallinnassa, se ei tarkoita maailmaa.
- pökäleherttua
Hehe, mikä olikaan otsikkona? M.O.T.
Väännetään nyt näille yhden rivin tampioille rautalangasta vielä sen verran, että tarkoitus oli hieman provosoivaan sävyyn tuoda esiin sellaisen maailmankuvan lapsellisuus, jossa kanssaihmisten käyttäytyminen aina noudattaisi omia odotuksia ja toiveita. Tai edes yhdessä sovittuja sääntöjä.
Aina riittää ihmisiä, joiden mielestä liikennesäännöt, verot, televisiolupamaksut jne. eivät juuri sillä hetkellä kosketa heitä. Se oma napa - minä, minä, minä, minä. Jopa meidän iki-ihanassa reilujen ja rehellisten ihmisten puhtaassa Suomessamme.
Eipä ole helppoa elämä, jos moisesta aina täytyy kehittää moraalinen itkuraivari.
Mistä muuten johtuu, että lähes joka toisen naapurissa asuu näitä itsekkäitä "mulkkuja", mutta keskustelupalstoilla on vain yhteisen hyvän nimissä puhuvia kilttejä ja kuuliaisia kansalaisia?
- Mulkvist
Varsinkin Lahden ja Pohjanmaan seutu ovat todellisia mulkkujen tiivistymiä.
- Anonyymi
Oma kokemukseni on se, että isoissa kaupungeissa mulkkuus näkyy eniten, koska mulkkuja on väkimäärään suhteutettuna tietenkin enemmän.
- Gege
Yleensä ne, jotka älähtävät toisten "mulkkuudesta", ovat sitä itse. He eivät vain näe sitä itsessään, joten heijastavat sen kaikkiin muihin.
- kawa15
olet ilmeisesti lukenut muiden euroopan maiden
keskustelupalstoja,kun olet päätynyt tuollaiseen
lopputulokseen,ehkä me suomalaiset kirjoitetaan
liian rehellisesti.- Anonyymi
Suomalaiset on mulkuin kansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset on mulkuin kansa
Ja tämän tiedon lähde oli..?
Ilman viitettä kyseessä on mielipide. Se on kuin p..reikä. Niitä on jokaisella omansa.
- Kaltaisiasi
Tivotaan geenimanipulaation ottavan SINUT
alkuihmisexi tunnut olevan fakiiri . - niitä löydy
mulkkuja ihan ympäri tätä maailmaa.Sellaisen asian olen vain huomannut että riippuu melkein poikkeuksetta miten sinuun suhtaudutaan,joko olemalla mulkku tai sitten ei,tarkoitan siis jos itse olet mulkku niin varmasti sinua kohtaan käyttäydytään mulkusti ja päivastoin.Mitä tästä opimme? olet tod.näk. mulkku itsekkin.
- Janne
Asia on juuri kuten sanot, mutta vika on siinä, että sanot sen mulkuille itselleen. He eivät olisi mulkkuja, jos ymmärtäisivät. Itävaltalaiset tuttavani kauhistelevat vieläkin, vuosia täällä lomailun jälkeen, suomalaista piittaamattomuutta liikenteessä. Suojatiekäytöksestä he jo melkein pyörtyivät.
- ajellu
Via Balticaa koskaan? Jo Virosta lähtien huomaa liikennekulttuurin muuttuvan radikaalisti, ja ohitukset yms. muuttuvat hurjemmiksi? Tilanne vaan pahenee etelään päin mentäessä...Itä naapurissa en ole ees käyny, mutta kuullu kyllä juttuja...
- tuota tullut ajeltua
Minusta Eestissä homma hanskassa, Latviassa ja Liettuassa ihan kiva ajella. Johtunee tienpäällä olevasta (näkyvästä) valvonnasta. Homma muuttuu täydellisesti vasta Puolassa, missä kaiken kokeneet tämänkin palstan kirjoittajat huomaavat että Suomessahan ajetaan ihan hienosti.
- Anonyymi
Se nyt on vaan sillä lailla, että jos pieni lapsi pyöräilee tuhatta ja sataa metsän siimeksestä auton alle ja aurinkokin vielä häikäisee autoilijaa, niin lapsi saa syyttää vain itseään tai vanhempiaan, jotka on sen pyörän ostaneet/varastaneet. Vaikka autolijaa on kaikki syyttämässä.
- Anonyymi
Et sitten muistanut, että Suomessa on asia nimeltä Tieliikennelaki.
Sen mukaan _kenenkään_ päälle ei saa ajaa. Sen lisäksi siellä on tarkempia sääntöjä, joita noudattamalla suurin osa kansalaisista pystyy olemaan ajamatta sen lapsen yli. Yritä sinäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten muistanut, että Suomessa on asia nimeltä Tieliikennelaki.
Sen mukaan _kenenkään_ päälle ei saa ajaa. Sen lisäksi siellä on tarkempia sääntöjä, joita noudattamalla suurin osa kansalaisista pystyy olemaan ajamatta sen lapsen yli. Yritä sinäkin.Toki jokaisella on hyvä yritys välttää onnettomuudet, silti niitä vaan sattuu.
- Anonyymi
Tuo kirjoitus on hyvä esimerkki suomalaisesta mulkkuudesta. Fiksut ja liikennesäännöt osaavat tietävät, että lapsia pitää liikenteessä varoa aina erityisen paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki jokaisella on hyvä yritys välttää onnettomuudet, silti niitä vaan sattuu.
Ei ole tarpeeksi hyvä yritys ajaa fiksusti ja välttää onnettomuuksia, jos kolahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tarpeeksi hyvä yritys ajaa fiksusti ja välttää onnettomuuksia, jos kolahtaa.
Se hyväkään yritys ei toki aina riitä, kas kun onnettomuuteen useimmiten tarvitaan kaksi osapuolta.
- Anonyymi
Tämä analyysi on täysin oikea. Ja tämä ei ole mikään mielipide, vaan kylmä tosiasia.
Ikävä kyllä - Anonyymi
Tämä analyysi on täysin oikea. Ja tämä ei ole mikään mielipide, vaan kylmä tosiasia. Ikävä kyllä
- Anonyymi
Kun osoitat mistä tutkimustieto löytyy, niin kaikki hyvin.
- Anonyymi
Suomessa kuitenkin ajetaan paljon paremmin liikennesääntöjen mukaan mitä monessa välimeren maissa ja etelä-euroopan maissa jne...
Kateus on suomalaisen käyttövoima ja kyllä kaikkialla maailmassa mielen sairaudet tulee esiin somessa.- Anonyymi
Kateus katosi jo 70-luvulla.
- Anonyymi
Keskiverto suomalainen on torvelo. Ja siksi köyhä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1471192Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491095Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964- 124961
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205911Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13815- 39802