Suomalaiset mulkkuja

pökäleherttua

Näitä palstoja lukiessa ei voi muuta kuin vahvistua käsityksestä, johon olen vuosien varrella maailmaa kiertäneenäkin tullut: suomalaiset ovat mulkkuja. Väkilukuun suhteutettuna jopa ylivoimaisia ykkösiä koko Euroopassa. Ehkä koko maailmassa. Perässäroikkujia, keltaisenviivanylittäjiä, ylipäätään toisiaan käsittämättömän huonosti huomioivia kylmiä, ylimielisiä, kiimaakin kateellisempia paskiaisia.

Hyväksykää tämä tosiasia, niin teidänkin elämänne on vastedes pikkuisen helpompaa. Ei tarvitse jokaisesta kyseistä faktaa todistavasta tapauksesta tulla erikseen itkemään näille palstoille.

Suomalaiset on.

25

2408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet päiväristeilyllä

      joskus käynyt Tallinnassa, se ei tarkoita maailmaa.

      • pökäleherttua

        Hehe, mikä olikaan otsikkona? M.O.T.

        Väännetään nyt näille yhden rivin tampioille rautalangasta vielä sen verran, että tarkoitus oli hieman provosoivaan sävyyn tuoda esiin sellaisen maailmankuvan lapsellisuus, jossa kanssaihmisten käyttäytyminen aina noudattaisi omia odotuksia ja toiveita. Tai edes yhdessä sovittuja sääntöjä.

        Aina riittää ihmisiä, joiden mielestä liikennesäännöt, verot, televisiolupamaksut jne. eivät juuri sillä hetkellä kosketa heitä. Se oma napa - minä, minä, minä, minä. Jopa meidän iki-ihanassa reilujen ja rehellisten ihmisten puhtaassa Suomessamme.

        Eipä ole helppoa elämä, jos moisesta aina täytyy kehittää moraalinen itkuraivari.

        Mistä muuten johtuu, että lähes joka toisen naapurissa asuu näitä itsekkäitä "mulkkuja", mutta keskustelupalstoilla on vain yhteisen hyvän nimissä puhuvia kilttejä ja kuuliaisia kansalaisia?


    • Mulkvist

      Varsinkin Lahden ja Pohjanmaan seutu ovat todellisia mulkkujen tiivistymiä.

      • Anonyymi

        Oma kokemukseni on se, että isoissa kaupungeissa mulkkuus näkyy eniten, koska mulkkuja on väkimäärään suhteutettuna tietenkin enemmän.


    • Gege

      Yleensä ne, jotka älähtävät toisten "mulkkuudesta", ovat sitä itse. He eivät vain näe sitä itsessään, joten heijastavat sen kaikkiin muihin.

    • kawa15

      olet ilmeisesti lukenut muiden euroopan maiden
      keskustelupalstoja,kun olet päätynyt tuollaiseen
      lopputulokseen,ehkä me suomalaiset kirjoitetaan
      liian rehellisesti.

      • Anonyymi

        Suomalaiset on mulkuin kansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset on mulkuin kansa

        Ja tämän tiedon lähde oli..?

        Ilman viitettä kyseessä on mielipide. Se on kuin p..reikä. Niitä on jokaisella omansa.


    • Kaltaisiasi

      Tivotaan geenimanipulaation ottavan SINUT
      alkuihmisexi tunnut olevan fakiiri .

    • niitä löydy

      mulkkuja ihan ympäri tätä maailmaa.Sellaisen asian olen vain huomannut että riippuu melkein poikkeuksetta miten sinuun suhtaudutaan,joko olemalla mulkku tai sitten ei,tarkoitan siis jos itse olet mulkku niin varmasti sinua kohtaan käyttäydytään mulkusti ja päivastoin.Mitä tästä opimme? olet tod.näk. mulkku itsekkin.

    • Janne

      Asia on juuri kuten sanot, mutta vika on siinä, että sanot sen mulkuille itselleen. He eivät olisi mulkkuja, jos ymmärtäisivät. Itävaltalaiset tuttavani kauhistelevat vieläkin, vuosia täällä lomailun jälkeen, suomalaista piittaamattomuutta liikenteessä. Suojatiekäytöksestä he jo melkein pyörtyivät.

    • ajellu

      Via Balticaa koskaan? Jo Virosta lähtien huomaa liikennekulttuurin muuttuvan radikaalisti, ja ohitukset yms. muuttuvat hurjemmiksi? Tilanne vaan pahenee etelään päin mentäessä...Itä naapurissa en ole ees käyny, mutta kuullu kyllä juttuja...

      • tuota tullut ajeltua

        Minusta Eestissä homma hanskassa, Latviassa ja Liettuassa ihan kiva ajella. Johtunee tienpäällä olevasta (näkyvästä) valvonnasta. Homma muuttuu täydellisesti vasta Puolassa, missä kaiken kokeneet tämänkin palstan kirjoittajat huomaavat että Suomessahan ajetaan ihan hienosti.


    • Anonyymi

      Se nyt on vaan sillä lailla, että jos pieni lapsi pyöräilee tuhatta ja sataa metsän siimeksestä auton alle ja aurinkokin vielä häikäisee autoilijaa, niin lapsi saa syyttää vain itseään tai vanhempiaan, jotka on sen pyörän ostaneet/varastaneet. Vaikka autolijaa on kaikki syyttämässä.

      • Anonyymi

        Et sitten muistanut, että Suomessa on asia nimeltä Tieliikennelaki.

        Sen mukaan _kenenkään_ päälle ei saa ajaa. Sen lisäksi siellä on tarkempia sääntöjä, joita noudattamalla suurin osa kansalaisista pystyy olemaan ajamatta sen lapsen yli. Yritä sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten muistanut, että Suomessa on asia nimeltä Tieliikennelaki.

        Sen mukaan _kenenkään_ päälle ei saa ajaa. Sen lisäksi siellä on tarkempia sääntöjä, joita noudattamalla suurin osa kansalaisista pystyy olemaan ajamatta sen lapsen yli. Yritä sinäkin.

        Toki jokaisella on hyvä yritys välttää onnettomuudet, silti niitä vaan sattuu.


      • Anonyymi

        Tuo kirjoitus on hyvä esimerkki suomalaisesta mulkkuudesta. Fiksut ja liikennesäännöt osaavat tietävät, että lapsia pitää liikenteessä varoa aina erityisen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki jokaisella on hyvä yritys välttää onnettomuudet, silti niitä vaan sattuu.

        Ei ole tarpeeksi hyvä yritys ajaa fiksusti ja välttää onnettomuuksia, jos kolahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarpeeksi hyvä yritys ajaa fiksusti ja välttää onnettomuuksia, jos kolahtaa.

        Se hyväkään yritys ei toki aina riitä, kas kun onnettomuuteen useimmiten tarvitaan kaksi osapuolta.


    • Anonyymi

      Tämä analyysi on täysin oikea. Ja tämä ei ole mikään mielipide, vaan kylmä tosiasia.
      Ikävä kyllä

    • Anonyymi

      Tämä analyysi on täysin oikea. Ja tämä ei ole mikään mielipide, vaan kylmä tosiasia. Ikävä kyllä

      • Anonyymi

        Kun osoitat mistä tutkimustieto löytyy, niin kaikki hyvin.


    • Anonyymi

      Suomessa kuitenkin ajetaan paljon paremmin liikennesääntöjen mukaan mitä monessa välimeren maissa ja etelä-euroopan maissa jne...
      Kateus on suomalaisen käyttövoima ja kyllä kaikkialla maailmassa mielen sairaudet tulee esiin somessa.

      • Anonyymi

        Kateus katosi jo 70-luvulla.


    • Anonyymi

      Keskiverto suomalainen on torvelo. Ja siksi köyhä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe