Pari vuotta sitten julkisuuteen levisi video, jossa tulevia palvelukoiria koulutettiin mielestäni varsin kovilla otteilla. Oikeudessa kouluttajien ei todettu käyttäneen liian väkivaltaisia otteita. Koirille aiheutettiin kuitenkin paljon kärsimystä ja kipua ja "kouluttaminen" jatkuu kai edelleen samoin metodein. Vahingossa videon nähtyäni kärsin ainakin puoli vuotta ahdistavia ajatuksia videosta ja vieläkin ajattelen usein videon tapahtumia. Olisi mielenkiintoista tietää, millainen ihminen kykenee tällaiseen kouluttamiseen, kuinka pitkään koiria rääkätään (pennusta aikuiseen?), saavatko koirat ollenkaan elää lajityypillistä elämää, esimerkiksi leikkiä, saavatko ne syödä, nukkua ja käydä tarpeillaan rauhassa, vai onko kuritusta koko ajan? Tärkeä kysymys myös on, näinkö koira saadaan luottamaan ihmiseen ja siitä tulee hyvä palvelukoira? Itselläni on ollut useita koiria eikä kouluttamiseen ole koskaan tarvinnut käyttää väkivaltaa, sillä koira kun koira on älykäs ja oppivainen. Ymmärrän toki sen, että palvelukoiran tulee tehdä työnsä hyvin ja tottelevaisesti, mutta tarvitseeko sen välttämättä kärsiä opintiellään osaajaksi?
Palvelukoirien koulttaminen
Anonyymi-ap
1
350
Vastaukset
- Anonyymi00002
Olen ainakin naapurustossa nöhnyt yhtö saksalaista höykyytettävän siihen malliin että noi kurssit on käyty. Hirveätä äkseeraamista ja repimistä ja julmaa uhkailua. Koira kulkee kprvat luimussa ja häntä koipien välissä ja isäntä - ainskin psri kertaa kännissä - reuhtoo sitä milloin oikealle ja milloin vasemmalle. Toivon että äijä sais sydärin ja koira uusen kodin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203