🤔🥤🍲 kolmen päivän hätävaraa, kun on kaupan lakko tulossa. Täällä varmaan vessapaperit taas loppuu kupoista ensimmäisenä sekä nuudelit. Kunhan on hernekeittopurkkeja, tonnikalaa ja kanamunia nuudelin lisäksi niin sillä jo pärjää jotenkuten.
Martoilla on ohjeet jos haluaa kauppalistan laatia:
https://www.martat.fi/teemat/varautuminen/kotivara/
Pelastuslaitoksella on myös kotivaraohjeet:
https://pelastustoimi.fi/koti-ja-arki/ennaltaehkaisy/kotivara
Nyt saa harjoitella
22
317
Vastaukset
- Anonyymi
Pakasteet täyteen muonaa. Kerran täällä ei tullut edes vettä hanasta. Vasta netistä löysin tiedon siitä että asuinalueellani oli jokin vesihuoltokatko.
Mulla oli yllättävä vesikatko kerran illalla kun putki kadulla puhkesi. Hain sitten prismasta lähdevettä iltamyöhällä kun koiralle piti saada vettä. Naapuri oli jossain vesilaitoksen hälytysringissä ja oli sieltä saanut tiedon että tankkiauto täynnä vettä olis ollut naapuritalon pihalla. Kehtasi vielä jälkikäteen kertoa kun olin sanonut käyneeni kaupassa lapsiperheiden kanssa.
lounas.ajatus kirjoitti:
Mulla oli yllättävä vesikatko kerran illalla kun putki kadulla puhkesi. Hain sitten prismasta lähdevettä iltamyöhällä kun koiralle piti saada vettä. Naapuri oli jossain vesilaitoksen hälytysringissä ja oli sieltä saanut tiedon että tankkiauto täynnä vettä olis ollut naapuritalon pihalla. Kehtasi vielä jälkikäteen kertoa kun olin sanonut käyneeni kaupassa lapsiperheiden kanssa.
Kävin hakemassa paperit. Lidl oli muuttanut hyvän ruotsalaisen paperin puolalaiseksi😠 Pakasteessa on mansikoita ja kalapuikkoja. Kuivamuonaksi pussimuussi tarjouksesta🤔
- Anonyymi
Sä oot nyt yksin palstalla joten kirjoittele rauhassa
Sun kannattaa laittaa palsta kiinni ja mennä ulos kävelylle. Siellä ulkona on se oikea elämä.
- Anonyymi
Mitä tahansa tapahtuu niin vessapaperi ensin loppuu. Ei voi muuta todeta kuin että hyvin pyyhkii.
Joo. Vessapaperi ja nuudelit loppui edellisissä lakoissa . Siksi aloitin hamstrauksen papereista. Tom Yam nuudelia mulla onkin muutama pussi.
- Anonyymi
Silti osat kaupat ovat auki, vaikka lakko tulisikin.
Totta, mutta yhtään ei tiedä mikä loppuu ensin hamstrauksen takia. Kuljetuksetkin eli logistiikka menee lakkoon pari päivää aikaisemmin.
- Anonyymi
Varaan hernekeittoa ja ohukaisia,niillä pärjään 3 päivää.Niin ja kahviin maitoa.
Hernekeitto on hyvä hätävara ja näkkäri. Mulla on lettujauhetta mihin lisätään vain vesi. Siihen voi sekottaa pakastepinaattia tai raastettua porkkanaa mausteeksi.
- Anonyymi
Tarviiko siihen sen kummemmin varautua? Itse ostan aina muutamaksi päiväksi kerrallaan ruuat.
- Anonyymi
niin harjoitella.. ok
sama
- Anonyymi
Lakko paljastaa auttamatta sen miten moni suomalainen ei osaa pestä edes persettä pideellä vaan pitää olla paperia ...
- Anonyymi
Pideellä en pese.Liian kova paine.Pesen suihkulla.
Anonyymi kirjoitti:
Pideellä en pese.Liian kova paine.Pesen suihkulla.
Milloinkahan saadaan tänne sellaiset vessanpytyt mitä japanilaisilla on. Niissä on kiinteä pieni suihku mikä pesee tarpeiden jälkeen.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Milloinkahan saadaan tänne sellaiset vessanpytyt mitä japanilaisilla on. Niissä on kiinteä pieni suihku mikä pesee tarpeiden jälkeen.
Eipä tiedä.Olisin kiitollinen jos pystyt ei olis niin korkeita.Ennen vanhaan oli matalemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tiedä.Olisin kiitollinen jos pystyt ei olis niin korkeita.Ennen vanhaan oli matalemmat.
*pytyt
- Anonyymi
Ei tarvi varautua. Koronatilanne on jo ohi 😹 vai oonko mä missannu jotaki?
Riittää että mun kissalla on ruokaa. Mä pärjään vesilasilla17,2 on kauppojen kuljetukset lakossa joten tuoretavarat vähenee hyllyistä. Täällä maito ja leipä. . Sen jälkeen 19.2-22.2 on melkein kaikki ruokakaupat ja ABC kiinni lakkojen takia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412174