Nyt saa harjoitella

🤔🥤🍲 kolmen päivän hätävaraa, kun on kaupan lakko tulossa. Täällä varmaan vessapaperit taas loppuu kupoista ensimmäisenä sekä nuudelit. Kunhan on hernekeittopurkkeja, tonnikalaa ja kanamunia nuudelin lisäksi niin sillä jo pärjää jotenkuten.

Martoilla on ohjeet jos haluaa kauppalistan laatia:
https://www.martat.fi/teemat/varautuminen/kotivara/
Pelastuslaitoksella on myös kotivaraohjeet:
https://pelastustoimi.fi/koti-ja-arki/ennaltaehkaisy/kotivara
22404
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 22

Vanhimmat

Pakasteet täyteen muonaa. Kerran täällä ei tullut edes vettä hanasta. Vasta netistä löysin tiedon siitä että asuinalueellani oli jokin vesihuoltokatko.

Äänestä
  • Aloittaja

Mulla oli yllättävä vesikatko kerran illalla kun putki kadulla puhkesi. Hain sitten prismasta lähdevettä iltamyöhällä kun koiralle piti saada vettä. Naapuri oli jossain vesilaitoksen hälytysringissä ja oli sieltä saanut tiedon että tankkiauto täynnä vettä olis ollut naapuritalon pihalla. Kehtasi vielä jälkikäteen kertoa kun olin sanonut käyneeni kaupassa lapsiperheiden kanssa.

Äänestä

• Aloittaja

lounas.ajatus kirjoitti:

Mulla oli yllättävä vesikatko kerran illalla kun putki kadulla puhkesi. Hain sitten prismasta lähdevettä iltamyöhällä kun koiralle piti saada vettä. Naapuri oli jossain vesilaitoksen hälytysringissä ja oli sieltä saanut tiedon että tankkiauto täynnä vettä olis ollut naapuritalon pihalla. Kehtasi vielä jälkikäteen kertoa kun olin sanonut käyneeni kaupassa lapsiperheiden kanssa.

Kävin hakemassa paperit. Lidl oli muuttanut hyvän ruotsalaisen paperin puolalaiseksi😠 Pakasteessa on mansikoita ja kalapuikkoja. Kuivamuonaksi pussimuussi tarjouksesta🤔

Äänestä

Sä oot nyt yksin palstalla joten kirjoittele rauhassa

Äänestä
  • Aloittaja

Sun kannattaa laittaa palsta kiinni ja mennä ulos kävelylle. Siellä ulkona on se oikea elämä.

Äänestä

Mitä tahansa tapahtuu niin vessapaperi ensin loppuu. Ei voi muuta todeta kuin että hyvin pyyhkii.

Äänestä
  • Aloittaja

Joo. Vessapaperi ja nuudelit loppui edellisissä lakoissa . Siksi aloitin hamstrauksen papereista. Tom Yam nuudelia mulla onkin muutama pussi.

Äänestä

Silti osat kaupat ovat auki, vaikka lakko tulisikin.

Äänestä
  • Aloittaja

Totta, mutta yhtään ei tiedä mikä loppuu ensin hamstrauksen takia. Kuljetuksetkin eli logistiikka menee lakkoon pari päivää aikaisemmin.

Äänestä

Varaan hernekeittoa ja ohukaisia,niillä pärjään 3 päivää.Niin ja kahviin maitoa.

Äänestä
  • Aloittaja

Hernekeitto on hyvä hätävara ja näkkäri. Mulla on lettujauhetta mihin lisätään vain vesi. Siihen voi sekottaa pakastepinaattia tai raastettua porkkanaa mausteeksi.

Äänestä

Tarviiko siihen sen kummemmin varautua? Itse ostan aina muutamaksi päiväksi kerrallaan ruuat.

Äänestä
  • niin harjoitella.. ok

sama

Äänestä

• Aloittaja

Niin voihan sitä paistaa sämpylöitä jos leipäpuoli loppuu kaupoista ennen lakkoa.

Äänestä

Lakko paljastaa auttamatta sen miten moni suomalainen ei osaa pestä edes persettä pideellä vaan pitää olla paperia ...

Äänestä
  • Aloittaja

Jotkut kyllä kuivaavat itsensä paperilla pesun jälkeen.

Äänestä

• Pideellä en pese.Liian kova paine.Pesen suihkulla.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00011 kirjoitti:

Pideellä en pese.Liian kova paine.Pesen suihkulla.

Milloinkahan saadaan tänne sellaiset vessanpytyt mitä japanilaisilla on. Niissä on kiinteä pieni suihku mikä pesee tarpeiden jälkeen.

Äänestä

• lounas.ajatus kirjoitti:

Milloinkahan saadaan tänne sellaiset vessanpytyt mitä japanilaisilla on. Niissä on kiinteä pieni suihku mikä pesee tarpeiden jälkeen.

Eipä tiedä.Olisin kiitollinen jos pystyt ei olis niin korkeita.Ennen vanhaan oli matalemmat.

Äänestä

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Eipä tiedä.Olisin kiitollinen jos pystyt ei olis niin korkeita.Ennen vanhaan oli matalemmat.

*pytyt

Äänestä

Ei tarvi varautua. Koronatilanne on jo ohi 😹 vai oonko mä missannu jotaki?
Riittää että mun kissalla on ruokaa. Mä pärjään vesilasilla

Äänestä
  • Aloittaja

17,2 on kauppojen kuljetukset lakossa joten tuoretavarat vähenee hyllyistä. Täällä maito ja leipä. . Sen jälkeen 19.2-22.2 on melkein kaikki ruokakaupat ja ABC kiinni lakkojen takia.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

lounas.ajatus kirjoitti:

🤔🥤🍲 kolmen päivän hätävaraa, kun on kaupan lakko tulossa. Täällä varmaan vessapaperit taas loppuu kupoista ensimmäisenä sekä nuudelit. Kunhan on hernekeittopurkkeja, tonnikalaa ja kanamunia nuudelin lisäksi niin sillä jo pärjää jotenkuten.

Martoilla on ohjeet jos haluaa kauppalistan laatia:
https://www.martat.fi/teemat/varautuminen/kotivara/
Pelastuslaitoksella on myös kotivaraohjeet:
https://pelastustoimi.fi/koti-ja-arki/ennaltaehkaisy/kotivara

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu