Pakkoruotsi

Anonyymi-ap

RKP haluaa että ala-asteellta lähtien alkaisi Ruotsin kielen opetus.
Ei. Toiseksi kieleksi tulisi ottaa Englanti.

Kun vertaa Ruotsin ja Englannin kielen tarkoituksenmukaisuutta,
kumpi on hyödyllisempi kieli kansainvälisessä politiikassa ja edustuksessa ?
tai maahanmuuttajajien ja maassa työskentelevien asiantuntijoiden yhteistyössä ?
Jos Suomenkielinen ja Ruotsikielinen ja maahanmuuttaja-muunmaalainen oppisivat alakoulusta lähtien Englantia Suomenkielen lisäksi, mihin tarvitaan Ruotsinkieltä ?

Onko tarkoitus että suomi-ruotsi kielitaidon lisäksi käytetään edelleen tulkkeja kaikkien muita kieliä puhuvien rikos- ja muissa viranomaisasioissa ?
Saanko ravintoloissa jatkossa palvelua kun osaan Ruotsia. Nyt en saa kun osaan vain Suomea.

Veronmaksajien rahoilla ei tarvitse kustantaa sellaisen kielen opetusta jota ei välttämättä tarvita.
Miksi ruotsinkielisiltä ei vaadita Suomenkielen osaamista ? Eikö sitä opeteta ala-asteilta lähtien jo nyt ?

17

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vantaalle toinen päiväkoti jonne otetaan VAIN Ruotsinkielisiä oppimaan Suomea.

      • Anonyymi

        Eristämällä ryhmät toisistaan edistetään kielen oppimista, aivan kuin ei edes haluttaisi oppia.


    • Anonyymi

      Miksi verovaroilla pitäisi kustantaa suomenkielen tuhoajan l. pakkoenglannin opetus?

      • Anonyymi

        Minusta olisi hyvä, että kaikki oppisivat englantia pienestä pitäen.
        Se helpottaisi uravalintaa ja mahdollisuuksia maailmalla.
        Ennemmin englanti kuin Ruotsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi hyvä, että kaikki oppisivat englantia pienestä pitäen.
        Se helpottaisi uravalintaa ja mahdollisuuksia maailmalla.
        Ennemmin englanti kuin Ruotsi.

        Miksi pakkoenglannitat?

        Englanti on jo syrjäyttämässä suomenkielen pois käytöstä ja sinä haluat vain pahentaa tilannetta entisestään.


    • Anonyymi

      Tarhassa jo pakkoruotsia !
      Kyllä noille ruotsitalipaaneille täytyy kuri löytyä.

      • Anonyymi

        Ei ole pakkoruotsia tarhassa. Pakkosuomea on. Yhdessä päiväkodissa Vantaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakkoruotsia tarhassa. Pakkosuomea on. Yhdessä päiväkodissa Vantaalla.

        Ja sekin on liikaa.


      • Anonyymi

        SFP puolueen sragnaatiossa hiipuva kannatus vaatii taas uutta ruotsinkieltä suomenkielisille pakottavaa.
        Ensin laitetaan kuntatasolla kielikylvyt ja riemuruotsitus varhaiskasvatukseen, kaksikieliselle suomelle "välttämättöminä. "
        Sitten aletaan saavutettua ststus quota eduskunnassa ihan laiksi kirjoittamaan.

        Ja viikottainen itämeren kalapäiväkin pitäisi oikein saada lasten ruokalistalle.
        Arvatkaapa voisiko se olla Pietarsaaren raikkaissa satamavesissä kasvatettua kassilohta ?
        Ja vist!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakkoruotsia tarhassa. Pakkosuomea on. Yhdessä päiväkodissa Vantaalla.

        Jos vain yhdessä päiväkodissa Vantaalla on pakkosuomea, niin taitaa olla teidän maahanmuuttajat melkoisen sikiävää porukkaa.


    • Anonyymi

      osaisko kukaan piirtää tätä rantaruotsin rajaa?helpottais kantaväestöö.

    • Anonyymi

      Onko Ruotsissa pakkosuomea…EI OLE ! RKP pitäisi lakkauttaa

    • RKP haluaa vähentää byrokratiaa.
      Muutama sata ruotsinkielen opettajan virkaa lisää lienee byrokratiaa lisäävä muutos?
      Aika kallis ehdotus meille veronmaksajille.
      Omana mielipiteenäni ehdotan, että kun kieliopintoihin satsataan, niin sitten sellaisiin joilla parannamme vaikkapa ulkomaankauppaamme.

      • Anonyymi

        Kuuleppas, ruotsia osaavat ovat naapurissa ja suurin osa englantia osaavista Intiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas, ruotsia osaavat ovat naapurissa ja suurin osa englantia osaavista Intiassa.

        Mutta kun länsinaapurissa on huutava pula hoitajista ja opettajienkin paikkoja paljon auki.
        Nuo Intian, Pakistanin (ja Sri Lankan) englannit ovat todella rasittavia.
        Heidät pitää laittaa sitten suomenkurssin lisäksi myös enkkua opiskelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun länsinaapurissa on huutava pula hoitajista ja opettajienkin paikkoja paljon auki.
        Nuo Intian, Pakistanin (ja Sri Lankan) englannit ovat todella rasittavia.
        Heidät pitää laittaa sitten suomenkurssin lisäksi myös enkkua opiskelemaan.

        Eikö olisi helpompaa poistaa pakkoenglanti Suomesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun länsinaapurissa on huutava pula hoitajista ja opettajienkin paikkoja paljon auki.
        Nuo Intian, Pakistanin (ja Sri Lankan) englannit ovat todella rasittavia.
        Heidät pitää laittaa sitten suomenkurssin lisäksi myös enkkua opiskelemaan.

        Mutta kun he ovat rasittavia niin pienillä tuntiliksoilla...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe