RKP haluaa että ala-asteellta lähtien alkaisi Ruotsin kielen opetus.
Ei. Toiseksi kieleksi tulisi ottaa Englanti.
Kun vertaa Ruotsin ja Englannin kielen tarkoituksenmukaisuutta,
kumpi on hyödyllisempi kieli kansainvälisessä politiikassa ja edustuksessa ?
tai maahanmuuttajajien ja maassa työskentelevien asiantuntijoiden yhteistyössä ?
Jos Suomenkielinen ja Ruotsikielinen ja maahanmuuttaja-muunmaalainen oppisivat alakoulusta lähtien Englantia Suomenkielen lisäksi, mihin tarvitaan Ruotsinkieltä ?
Onko tarkoitus että suomi-ruotsi kielitaidon lisäksi käytetään edelleen tulkkeja kaikkien muita kieliä puhuvien rikos- ja muissa viranomaisasioissa ?
Saanko ravintoloissa jatkossa palvelua kun osaan Ruotsia. Nyt en saa kun osaan vain Suomea.
Veronmaksajien rahoilla ei tarvitse kustantaa sellaisen kielen opetusta jota ei välttämättä tarvita.
Miksi ruotsinkielisiltä ei vaadita Suomenkielen osaamista ? Eikö sitä opeteta ala-asteilta lähtien jo nyt ?
Pakkoruotsi
17
341
Vastaukset
- Anonyymi
Vantaalle toinen päiväkoti jonne otetaan VAIN Ruotsinkielisiä oppimaan Suomea.
- Anonyymi
Eristämällä ryhmät toisistaan edistetään kielen oppimista, aivan kuin ei edes haluttaisi oppia.
- Anonyymi
Miksi verovaroilla pitäisi kustantaa suomenkielen tuhoajan l. pakkoenglannin opetus?
- Anonyymi
Minusta olisi hyvä, että kaikki oppisivat englantia pienestä pitäen.
Se helpottaisi uravalintaa ja mahdollisuuksia maailmalla.
Ennemmin englanti kuin Ruotsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta olisi hyvä, että kaikki oppisivat englantia pienestä pitäen.
Se helpottaisi uravalintaa ja mahdollisuuksia maailmalla.
Ennemmin englanti kuin Ruotsi.Miksi pakkoenglannitat?
Englanti on jo syrjäyttämässä suomenkielen pois käytöstä ja sinä haluat vain pahentaa tilannetta entisestään.
- Anonyymi
Tarhassa jo pakkoruotsia !
Kyllä noille ruotsitalipaaneille täytyy kuri löytyä.- Anonyymi
Ei ole pakkoruotsia tarhassa. Pakkosuomea on. Yhdessä päiväkodissa Vantaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakkoruotsia tarhassa. Pakkosuomea on. Yhdessä päiväkodissa Vantaalla.
Ja sekin on liikaa.
- Anonyymi
SFP puolueen sragnaatiossa hiipuva kannatus vaatii taas uutta ruotsinkieltä suomenkielisille pakottavaa.
Ensin laitetaan kuntatasolla kielikylvyt ja riemuruotsitus varhaiskasvatukseen, kaksikieliselle suomelle "välttämättöminä. "
Sitten aletaan saavutettua ststus quota eduskunnassa ihan laiksi kirjoittamaan.
Ja viikottainen itämeren kalapäiväkin pitäisi oikein saada lasten ruokalistalle.
Arvatkaapa voisiko se olla Pietarsaaren raikkaissa satamavesissä kasvatettua kassilohta ?
Ja vist! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakkoruotsia tarhassa. Pakkosuomea on. Yhdessä päiväkodissa Vantaalla.
Jos vain yhdessä päiväkodissa Vantaalla on pakkosuomea, niin taitaa olla teidän maahanmuuttajat melkoisen sikiävää porukkaa.
- Anonyymi
osaisko kukaan piirtää tätä rantaruotsin rajaa?helpottais kantaväestöö.
- Anonyymi
Onko Ruotsissa pakkosuomea…EI OLE ! RKP pitäisi lakkauttaa
RKP haluaa vähentää byrokratiaa.
Muutama sata ruotsinkielen opettajan virkaa lisää lienee byrokratiaa lisäävä muutos?
Aika kallis ehdotus meille veronmaksajille.
Omana mielipiteenäni ehdotan, että kun kieliopintoihin satsataan, niin sitten sellaisiin joilla parannamme vaikkapa ulkomaankauppaamme.- Anonyymi
Kuuleppas, ruotsia osaavat ovat naapurissa ja suurin osa englantia osaavista Intiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuleppas, ruotsia osaavat ovat naapurissa ja suurin osa englantia osaavista Intiassa.
Mutta kun länsinaapurissa on huutava pula hoitajista ja opettajienkin paikkoja paljon auki.
Nuo Intian, Pakistanin (ja Sri Lankan) englannit ovat todella rasittavia.
Heidät pitää laittaa sitten suomenkurssin lisäksi myös enkkua opiskelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun länsinaapurissa on huutava pula hoitajista ja opettajienkin paikkoja paljon auki.
Nuo Intian, Pakistanin (ja Sri Lankan) englannit ovat todella rasittavia.
Heidät pitää laittaa sitten suomenkurssin lisäksi myös enkkua opiskelemaan.Eikö olisi helpompaa poistaa pakkoenglanti Suomesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun länsinaapurissa on huutava pula hoitajista ja opettajienkin paikkoja paljon auki.
Nuo Intian, Pakistanin (ja Sri Lankan) englannit ovat todella rasittavia.
Heidät pitää laittaa sitten suomenkurssin lisäksi myös enkkua opiskelemaan.Mutta kun he ovat rasittavia niin pienillä tuntiliksoilla...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673