Tahallista estämistä, osaamattomuutta, kusiaivoisuutta, vai jotakin muuta?

Anonyymi-ap

Tänään näin motarilla tilanteen, jossa kuorma-auto tuli liittymästä motarille ja tämän takana ajanut henkilöauto tuli reilusti pussitetuksi. Kuorma-auton takana kulki siis auto, joka joutui hiljentämään reippaasti kuorma-auton taakse, koska vasenta kaistaa ajoi toinen henkilöauto, joka jarrutti ja hiljensi kuorma-auton takana ajavan rinnalle.

Kuorma-auton takana kulkenut auto ei siis päässyt lähtemään ohitukseen, vaan hänen blokattiin kuorma-auton taakse. Molempien henkilöautojen jarruvalot paloivat yhtä-aikaa. muutamia kertoja Ei tiedä mikä ihmeen hyypiö sitä vasenta kaistaa ajoi, joka koki tarpeelliseksi estää toisen ohitukseen lähtemisen. Kaikenlaisia kusiaivoja näköjään liikkuu seassa.

69

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikea sanoa.

    • Anonyymi

      Liittymiskaistalta tullut ressukka siis olisi tarvinnut apua kyetäkseen liittymään valtaväylälle normaalin kusipäiseen tapaan - suoraan liittymiskaistalta vasemmalle kaistalle. Nopeutta joku 60-70 kuten asiaan kuuluu. Ja vasta siellä vasemmalla kaistalla ruvetaan sitten harkitsemaan kiihdyttämistä 90...100 km/h marssivauhtiin.

      Se on voi voi. Ajotaidottomuudesta kärsii koko kroppa. Ei kannata roikkua ihan rekan takapuskurissa ja tällä tavoin pussittaa itseään. Liittymiskaistalta tulijalla on väistämisvelvollisuus, joten turha kuvitella, että muut rupeavat tekemään rajuja jarrutuksia tai poukkoilemaan kaistalta toiselle helpottaakseen ajotaidottoman elämää.

      Ja nyt ajotaidoton sentään pääsi vähällä. Ei joutunut pysähtymään liittymiskaistan päättyessä.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Nuo ramppitaidottomat pitäisi laittaa ajokouluun uudelleen oppimaan tuo helppo tapahtuma.


      • Anonyymi

        Arvailet ja keksit asioita, kun et todellisesta tilanteesta tiedä mitään, että pääset valittamaan ja vinkumaan aiheesta.


      • Anonyymi

        Tätä itsekin vähän mietin, että noissa nopeuksissa turvaväli on vähintään 100 metriä. Siten liittymiskaistalta ei voi joutua pussiin, koska auton ei lainkaan pitäisi olla siinä rekan takapuskurissa kiinni.

        Ja tietenkin liittymiskaistalta on väistämisvelvollinen. Tästä joutuu joskus äänimerkein huomauttamaan vaaran ja vahingon välttämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä itsekin vähän mietin, että noissa nopeuksissa turvaväli on vähintään 100 metriä. Siten liittymiskaistalta ei voi joutua pussiin, koska auton ei lainkaan pitäisi olla siinä rekan takapuskurissa kiinni.

        Ja tietenkin liittymiskaistalta on väistämisvelvollinen. Tästä joutuu joskus äänimerkein huomauttamaan vaaran ja vahingon välttämiseksi.

        Moniko noudattaa "turvaväliä" rampilla kun kiihdytetään liikenteen sekaan?
        Se on vain taidottomuutta, arkuutta ja pelisilmän puutetta jos ei pääse helposti liittymään liikennevirtaan. Minulla sen oppinen kesti jokusen viikon sen jälkeen kun sain kortin käteen ja lähdin opettelemaan ajamista liikenteeseen omin avuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko noudattaa "turvaväliä" rampilla kun kiihdytetään liikenteen sekaan?
        Se on vain taidottomuutta, arkuutta ja pelisilmän puutetta jos ei pääse helposti liittymään liikennevirtaan. Minulla sen oppinen kesti jokusen viikon sen jälkeen kun sain kortin käteen ja lähdin opettelemaan ajamista liikenteeseen omin avuin.

        Montako sekuntia nopeammin olet perillä, kun ajat liittymässä edellisen takapuskurissa?

        Se on noin kolme sekuntia. Sen takia vaarannat oman henkesi ja terveytesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako sekuntia nopeammin olet perillä, kun ajat liittymässä edellisen takapuskurissa?

        Se on noin kolme sekuntia. Sen takia vaarannat oman henkesi ja terveytesi.

        Et ole siis tajunnut ja ymmärtänyt miten liikenne virtaan liitytään?
        Jos rampilla ensimmäinen on pelkäävä tunari, niin väkisin siinä välimatka lyhenee kun tuossa kohtaa pitäisi kiihdyttää. että pääsee joustavasti valitsemaansa väliin. Jos rampilla koko letka vetää jarrua ja yrittää matelemalla päästä motarille, niin sehän ei vaan onnistu ruuhka aikoina. Eihän siinä kukaan perään ajele tai mitään riskeeraa, vaan on hyvin valppaana ja tekee sen mitä pitää. Hauskoja te nolot joilla on välittömästi pelko ja paniikki päällä jos virallinen turvaväli alkaa olla liian lyhyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole siis tajunnut ja ymmärtänyt miten liikenne virtaan liitytään?
        Jos rampilla ensimmäinen on pelkäävä tunari, niin väkisin siinä välimatka lyhenee kun tuossa kohtaa pitäisi kiihdyttää. että pääsee joustavasti valitsemaansa väliin. Jos rampilla koko letka vetää jarrua ja yrittää matelemalla päästä motarille, niin sehän ei vaan onnistu ruuhka aikoina. Eihän siinä kukaan perään ajele tai mitään riskeeraa, vaan on hyvin valppaana ja tekee sen mitä pitää. Hauskoja te nolot joilla on välittömästi pelko ja paniikki päällä jos virallinen turvaväli alkaa olla liian lyhyt.

        Mitään virallista turvaväliä ei ole olemassa. Turvaväli on aina täysin tilannekohtainen, johon liittyy nopeus, keli, sää, kuskin oma taso, ajoneuvon tyyppi ja kuormitus jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään virallista turvaväliä ei ole olemassa. Turvaväli on aina täysin tilannekohtainen, johon liittyy nopeus, keli, sää, kuskin oma taso, ajoneuvon tyyppi ja kuormitus jne.

        Näinhän se menee.
        On vaihtelevia tilanteita jne., mutta pyrkii olemaan esim. 2-4 sek päässä edellä ajavasta ajon aikana, niin aika mukava rako metreinä kaikille nopeuksille.


    • Anonyymi

      Varmaankin jonkun pyöräilijän syy.

      • Anonyymi

        Tai väärien renkaiden syy😜


    • Anonyymi

      Siis jos rekan ja vasemmalta ohittavan jarruvalot paloivat niin tiellä oli joku joka sai kummankin auton kuskit varautumaan ja siirtämään jalan jarrupolkimelle.
      Ihan normaalia mutta nykyihminen joka katselee vain omaa napaa kokee asian niin että hänen oikeuksiaan ajaa niinkuin haluaa on loukattu.

      Kun kaksi tällaista omaan napaan tuijottajaa sattuu suojatielle, toinen pyörällä ja toinen autolla niin soppahan on valmis.

      • Anonyymi

        Onneksi vain se väistämisvelvollinen pyöräilijä loukkaan tai parhaassa tapauksessa kuolee, syy ja rangaistushan toki aina siirretään autoilijalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi vain se väistämisvelvollinen pyöräilijä loukkaan tai parhaassa tapauksessa kuolee, syy ja rangaistushan toki aina siirretään autoilijalle.

        Niinpä.
        Itse asun pienessä kaupungissa ja olen tosiaan pistänyt merkille että suojatietä lähestyessä kaikki pysähtyvät.
        Eli myös jalankulkijat ja pyöräilijät varmistavat että autoilija pysähtyy ja voisin sanoa että 99% autoilijat pysähtyvät ennen suojatietä.
        Ilmeisesti minä minä ajatus ei ole vielä yleistynyt meilläpäin.


      • Anonyymi

        Aika harvoin on moottoritiellä suojatietä. Aloitus kun koski moottoritiellä sattunutta tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi vain se väistämisvelvollinen pyöräilijä loukkaan tai parhaassa tapauksessa kuolee, syy ja rangaistushan toki aina siirretään autoilijalle.

        Olisihan se joo hienoa jos joku kuolisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se joo hienoa jos joku kuolisi.

        Hienoa tai ei mutta se takaa sen, ettei sama väistämisvelvollisuutensa laiminlyövä enää onnettomuutta aiheuta.


    • Anonyymi

      Kuorma-auto tuli siis liittymästä motarille. Motarilla jo ajanut auto, eli kuorma-auton takana oleva auto joutui pussitetuksi ohituskaistan (vasemman kaistan) autoilijan tekojen vuoksi.

      • Anonyymi

        Niin. Ohituskaistalla ajanut autoilija jarrutti syystä, jota emme tiedä. Sen jälkeen tilanne todennäköisesti jatkui siten, että ohituskaistalla ollut kiihdytti vauhtia, jolloin toinenkin autoilija pääsi ohittamaan, ja kumpikin jatkoi matkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Ohituskaistalla ajanut autoilija jarrutti syystä, jota emme tiedä. Sen jälkeen tilanne todennäköisesti jatkui siten, että ohituskaistalla ollut kiihdytti vauhtia, jolloin toinenkin autoilija pääsi ohittamaan, ja kumpikin jatkoi matkaansa.

        Kyse oli tuosta vasemmalla kaistalla ajaneen autoilijan toiminnasta ja spekuloimisesta siitä, että miksi toimi tilanteessa niin kuin toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli tuosta vasemmalla kaistalla ajaneen autoilijan toiminnasta ja spekuloimisesta siitä, että miksi toimi tilanteessa niin kuin toimi.

        Sitähän me emme tiedä, miksi hän teki niin. Eikä sillä siinä mielessä ole väliäkään, koska pääasia on, että muut tilanteessa olleet osasivat huomioida tuon yhden pippeli tekemiset ja reagoida niihin oikein. Siitä liikenteessä on kyse, eli huomioi mitä muut tekevät ja toimi tilanteen mukaan fiksusti, vaikka jotkut tilanteet voivat harmittaa. Se hetkeksi pussiin joutunut taisi hänkin päästä jatkamaan matkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän me emme tiedä, miksi hän teki niin. Eikä sillä siinä mielessä ole väliäkään, koska pääasia on, että muut tilanteessa olleet osasivat huomioida tuon yhden pippeli tekemiset ja reagoida niihin oikein. Siitä liikenteessä on kyse, eli huomioi mitä muut tekevät ja toimi tilanteen mukaan fiksusti, vaikka jotkut tilanteet voivat harmittaa. Se hetkeksi pussiin joutunut taisi hänkin päästä jatkamaan matkaansa.

        Osoittaa kuitenkin sen, että kädettömiä liikkuu seassa. Se, että ei tällä kertaa tapahtunut mitään vakavaa, niin ei tarkoita sitä, etteikö ensi kerralla näin voi käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osoittaa kuitenkin sen, että kädettömiä liikkuu seassa. Se, että ei tällä kertaa tapahtunut mitään vakavaa, niin ei tarkoita sitä, etteikö ensi kerralla näin voi käydä.

        Totta. Esimerkiksi joku saattaa pitää liian lyhyen turvavälin eikä ehdi hidastaa ajoissa, kun edessä olevat hidastaa vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän me emme tiedä, miksi hän teki niin. Eikä sillä siinä mielessä ole väliäkään, koska pääasia on, että muut tilanteessa olleet osasivat huomioida tuon yhden pippeli tekemiset ja reagoida niihin oikein. Siitä liikenteessä on kyse, eli huomioi mitä muut tekevät ja toimi tilanteen mukaan fiksusti, vaikka jotkut tilanteet voivat harmittaa. Se hetkeksi pussiin joutunut taisi hänkin päästä jatkamaan matkaansa.

        Poikkeava se taas sotkeutui omaan omituisuuteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeava se taas sotkeutui omaan omituisuuteensa.

        Homo.


    • Anonyymi

      Ohittajalla on vastuu ja velvollisuus olla aiheuttamatta vaaraa ja sekaannusta, eli köröttele vaan aikasi siellä kuorma-auton perässä ja ohita sitten kun on tilaa. Eikä tuo ole mikään varsinainen "pussitus", vaan koulutustilanne jossa haluttiin sinulle kertoa ettei rampilta saa vetää suoraan vasemmalle kaistalle, varsinkaan hitaalla vauhdilla.

      • Anonyymi

        Jos tosiaan oli kyse koulutustilanteesta, niin silloin se vasemmalla kaistalla pelleillyt kouluttaja rikkoi lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tosiaan oli kyse koulutustilanteesta, niin silloin se vasemmalla kaistalla pelleillyt kouluttaja rikkoi lakia.

        Miten rikkoi lakia, ajoi omalla kaistalla ohittamassa muita. Ei hänen kuulu antaa tilaa tai kiihdyttää että rampilta kaistan yli yrittävä pääsee rikkomaan sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten rikkoi lakia, ajoi omalla kaistalla ohittamassa muita. Ei hänen kuulu antaa tilaa tai kiihdyttää että rampilta kaistan yli yrittävä pääsee rikkomaan sääntöjä.

        Jos et näe rinnalle hidastamisessa mitään virhettä tai edes haittaa, niin sitten ei ole paljon mitään tehtävissä. Jos vasemmalla kaistalla olisi tehnyt sen oman ohituksen ilman hidastamista ja kiusaamista, niin tätäkään keskustelua ei nyt käytäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et näe rinnalle hidastamisessa mitään virhettä tai edes haittaa, niin sitten ei ole paljon mitään tehtävissä. Jos vasemmalla kaistalla olisi tehnyt sen oman ohituksen ilman hidastamista ja kiusaamista, niin tätäkään keskustelua ei nyt käytäisi.

        Sitähän ei ole tiedossa miksi ja hiljensikö auto vasemmalla kaistalla, saattoi olla hitaampi auto hänen edessään ja pakko jarruttaa?
        Noista avaajien jutuista ei aina tiedä millä motiivilla ja raivolla niitä kirjoitelleen ja kuinka väärin on asian tulkinnut ja jäänyt jotain huomaamatta.
        Se on kuitenkin oleellista, että kaistanvaihtaja on väistövelvollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ei ole tiedossa miksi ja hiljensikö auto vasemmalla kaistalla, saattoi olla hitaampi auto hänen edessään ja pakko jarruttaa?
        Noista avaajien jutuista ei aina tiedä millä motiivilla ja raivolla niitä kirjoitelleen ja kuinka väärin on asian tulkinnut ja jäänyt jotain huomaamatta.
        Se on kuitenkin oleellista, että kaistanvaihtaja on väistövelvollinen.

        Aivan, tai vaihtuiko rajoitus (80:iin?) tai näkikö poliisiauton ja tiputti nopeuden sallittuun - aloituksesta ei selvinnyt mikä nopeusrajoitus tuossa kohdassa oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ei ole tiedossa miksi ja hiljensikö auto vasemmalla kaistalla, saattoi olla hitaampi auto hänen edessään ja pakko jarruttaa?
        Noista avaajien jutuista ei aina tiedä millä motiivilla ja raivolla niitä kirjoitelleen ja kuinka väärin on asian tulkinnut ja jäänyt jotain huomaamatta.
        Se on kuitenkin oleellista, että kaistanvaihtaja on väistövelvollinen.

        Aloituksessa ei kerrota muuta, kuin noista kolmesta tilanteessa olleesta ajoneuvosta. Jos olisi ollut muita tilanteeseen vaikuttavia seikkoja tai ajoneuvoja, niin sitten asia olisi varmasti mainittu. Tämän tiedon perusteella, ei ole mitään kerrottua syytä vasemman kaistan ajoneuvon toiminnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa ei kerrota muuta, kuin noista kolmesta tilanteessa olleesta ajoneuvosta. Jos olisi ollut muita tilanteeseen vaikuttavia seikkoja tai ajoneuvoja, niin sitten asia olisi varmasti mainittu. Tämän tiedon perusteella, ei ole mitään kerrottua syytä vasemman kaistan ajoneuvon toiminnalle.

        Ellei sitten seurannut tilannetta sivusta esim. moottoritien ylittävältä sillalta, niin aloittajakin oli ajoneuvollaan jotenkin osallisena tilanteessa. Ei hän muuten olisi niin tohkeissaan kirjoittamassa siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei sitten seurannut tilannetta sivusta esim. moottoritien ylittävältä sillalta, niin aloittajakin oli ajoneuvollaan jotenkin osallisena tilanteessa. Ei hän muuten olisi niin tohkeissaan kirjoittamassa siitä.

        Joo, varmasti tuli taaempana omalla autollaan, koska näki tilanteen ja pystyi siitä kertomaan. Silti ei voi kuin ihmetellä vasemmalla kaistalla ajaneen toimintaa tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, varmasti tuli taaempana omalla autollaan, koska näki tilanteen ja pystyi siitä kertomaan. Silti ei voi kuin ihmetellä vasemmalla kaistalla ajaneen toimintaa tilanteessa.

        Liikenteessä tapahtuu paljon sellaista, josta kauempana oleva näkee vain reaktion (joku jarruttaa tai kääntyy johonkin suuntaan) mutta ei syytä sille. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ne teot tapahtuisivat ilman syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, varmasti tuli taaempana omalla autollaan, koska näki tilanteen ja pystyi siitä kertomaan. Silti ei voi kuin ihmetellä vasemmalla kaistalla ajaneen toimintaa tilanteessa.

        Sen teit jo selväksi aloituksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten rikkoi lakia, ajoi omalla kaistalla ohittamassa muita. Ei hänen kuulu antaa tilaa tai kiihdyttää että rampilta kaistan yli yrittävä pääsee rikkomaan sääntöjä.

        Ei ohittanut muita vaan ajoi kuvauksen mukaan toisella kaistalla olevan rinnalla syystä jota voi hyvällä syyllä pitää "kouluttamisena" joka on sääntörikkomus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ohittanut muita vaan ajoi kuvauksen mukaan toisella kaistalla olevan rinnalla syystä jota voi hyvällä syyllä pitää "kouluttamisena" joka on sääntörikkomus.

        Ohituskaistalla ajaminen on siis kouluttamista tästä lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohituskaistalla ajaminen on siis kouluttamista tästä lähtien.

        Miksi muka olisi? Tuossa mainitaan, että "kouluttaminen" on sääntörikkomus. Luetun ymmärtäminen ei näköjään aina ole kaikille niin helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muka olisi? Tuossa mainitaan, että "kouluttaminen" on sääntörikkomus. Luetun ymmärtäminen ei näköjään aina ole kaikille niin helppoa.

        Älytön väite se onkin, mutta niin taitaa olla sen alkuperäinen esittäjäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohituskaistalla ajaminen on siis kouluttamista tästä lähtien.

        Ei ole, eikä sellaista ole kukaan väittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, eikä sellaista ole kukaan väittänyt.

        Ei olekaan, vaikka joku sekopää muuta väitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan, vaikka joku sekopää muuta väitti.

        Sinulla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, ei tuollaista ole kukaan väittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, ei tuollaista ole kukaan väittänyt.

        Kyllä joku väitti, mutta se oli varmaan niin sekaisin, ettei sitä väitettä tarvitse ottaa tosissaan. Jos joku toope haluaa asiasta aloittaa väittelyn, niin turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joku väitti, mutta se oli varmaan niin sekaisin, ettei sitä väitettä tarvitse ottaa tosissaan. Jos joku toope haluaa asiasta aloittaa väittelyn, niin turhaan.

        Ei tuollaista väitettä kenenkään kirjoittamana ketjussa esiinny, joten kuvitelmasi on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joku väitti, mutta se oli varmaan niin sekaisin, ettei sitä väitettä tarvitse ottaa tosissaan. Jos joku toope haluaa asiasta aloittaa väittelyn, niin turhaan.

        Näyttää olevan ihan sekaisin edelleen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan ihan sekaisin edelleen.

        Ai niin, sinä vai?


    • Anonyymi

      Kärkikolmio tarkoittaa että liittymästä päätielle tulija väistää. Liittymästä tulijan omaa osaamattomuutta jäädä kuorma-auton taakse pussiin. Ja sieltä rampilta ei saa ajaa suoraan ohituskaistalle! Mutta minä minällä taisi olla ”kiire”.

      • Anonyymi

        Ei voi siirtyä ohituskaistalle, jos joku on siinä sun vieressä. Äly hoi, älä jätä.


      • Anonyymi

        Näin juuri. Itse jää kuorma-auton takapuskuriin kiinni, kun ei osaa pitää turvaväliä ja sitten ruikuttaa, ettei MUUT osaa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Itse jää kuorma-auton takapuskuriin kiinni, kun ei osaa pitää turvaväliä ja sitten ruikuttaa, ettei MUUT osaa ajaa.

        Jätä turvaväli kuorma-autoon -> kiihdytä turvavälin ansiosta suurimpaan sallittuun -> siirry ohituskaistalle -> ohita kuorma-auto.

        Tuota ei kaikki osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Itse jää kuorma-auton takapuskuriin kiinni, kun ei osaa pitää turvaväliä ja sitten ruikuttaa, ettei MUUT osaa ajaa.

        Luetun ymmärtäminen ei aina ole niin helppoa. Aloituksen mukaan ohituskaistaa ajanut hiljentyi siihen viereen ajamaan ja esti ohitukseen lähdön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei aina ole niin helppoa. Aloituksen mukaan ohituskaistaa ajanut hiljentyi siihen viereen ajamaan ja esti ohitukseen lähdön.

        Ja ohituskaistalla sitten ajettiin alle 80 km/h ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei aina ole niin helppoa. Aloituksen mukaan ohituskaistaa ajanut hiljentyi siihen viereen ajamaan ja esti ohitukseen lähdön.

        Ohituskaistaa ajavalla oli siis nähtävästi sähköauto - niistähän ei paljon ääntä lähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ohituskaistalla sitten ajettiin alle 80 km/h ?

        Kuorma-auton takana ajoi se ohitukseen pyrkinyt autoilija, joten voisi kuvitella, että nopeus oli 90 km/h luokkaa. Nopeus ei kuitenkaan ole se oleellinen seikka, vaan se, että oihituskaistaa ajanut hiljenti rinnalle ja blokkasin sen toisen autoilijan ohituksen lähdön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuorma-auton takana ajoi se ohitukseen pyrkinyt autoilija, joten voisi kuvitella, että nopeus oli 90 km/h luokkaa. Nopeus ei kuitenkaan ole se oleellinen seikka, vaan se, että oihituskaistaa ajanut hiljenti rinnalle ja blokkasin sen toisen autoilijan ohituksen lähdön.

        Miksi sinä niin teit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei aina ole niin helppoa. Aloituksen mukaan ohituskaistaa ajanut hiljentyi siihen viereen ajamaan ja esti ohitukseen lähdön.

        Ja me emme voi tietää, miksi siellä hetkeksi hiljennettiin nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei aina ole niin helppoa. Aloituksen mukaan ohituskaistaa ajanut hiljentyi siihen viereen ajamaan ja esti ohitukseen lähdön.

        Mutta jos kuorma-auton takana olevalla on turvaväli kunnossa (100 m), niin hän voi itse kiihdyttää ja jättää ohituskaistalla hidastaneen taakseen. Ja vola! hän ehtii ohituskaistalle ohittamaan kuorma-autonkin.

        Mutta jos on roikkumassa edellä ajavan takapuskurissa, ei tietenkään voi ajaa joustavasti tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos kuorma-auton takana olevalla on turvaväli kunnossa (100 m), niin hän voi itse kiihdyttää ja jättää ohituskaistalla hidastaneen taakseen. Ja vola! hän ehtii ohituskaistalle ohittamaan kuorma-autonkin.

        Mutta jos on roikkumassa edellä ajavan takapuskurissa, ei tietenkään voi ajaa joustavasti tilanteessa.

        Jos ohituskaistalla lujempaa ajanut alkaa hidastamaan niin, että blokkaa ohituksen lähdön, niin pitkälläkään turvavälillä ei ole merkitystä. Ohituskasitalla ajaneella on helppo työ blokata, koska hänellä on jo ennestään suurempi nopeus. Harvalla on sellainen auto allaan, joka kiihtyy muutamassa sekunnissa sellaiseen nopeuteen, että ei tulisi tuollaisessa tilanteessa blokatuksi, jossa ohituskaistalla ajanut haluaa häiritä ja kiusata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ohituskaistalla lujempaa ajanut alkaa hidastamaan niin, että blokkaa ohituksen lähdön, niin pitkälläkään turvavälillä ei ole merkitystä. Ohituskasitalla ajaneella on helppo työ blokata, koska hänellä on jo ennestään suurempi nopeus. Harvalla on sellainen auto allaan, joka kiihtyy muutamassa sekunnissa sellaiseen nopeuteen, että ei tulisi tuollaisessa tilanteessa blokatuksi, jossa ohituskaistalla ajanut haluaa häiritä ja kiusata.

        Se on helppo mennä ohitse. Tässä juuri turvaväli on avain menestykseen. Jos auton kiihtyvyys ei riitä, niin jättää suosiolla ne ohittamiset muille. Ei kai sitä silloin kiire olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ohituskaistalla lujempaa ajanut alkaa hidastamaan niin, että blokkaa ohituksen lähdön, niin pitkälläkään turvavälillä ei ole merkitystä. Ohituskasitalla ajaneella on helppo työ blokata, koska hänellä on jo ennestään suurempi nopeus. Harvalla on sellainen auto allaan, joka kiihtyy muutamassa sekunnissa sellaiseen nopeuteen, että ei tulisi tuollaisessa tilanteessa blokatuksi, jossa ohituskaistalla ajanut haluaa häiritä ja kiusata.

        Yksi kysymys.
        Mistä sinä tiedät mikä oli hidastuksen syy?
        Onolemassa kymmeniä eri syitä mikä on voinut aiheuttaa hidastamisen, yksi syy on esimerkiksi rekan renkaista lentänyt rapa ja ennenkuin kerkeää käyttää pissapoikaa ja pyyhkijää niin nopeus on sovitettava turvalliseksi.
        Myös jos rekka on vähän ajelihtinut eli ohittaja on ollut epävarma pysyykö rekka omalla kaistalla niin silloinkin on turvallista hidastaa vauhtia ja katsoa miten asia etenee.

        Sinä katsot vain ja ainoastaan omasta navasta näitä asioita, ota vähän etäisyyttä asiaan ja ehkä asia näyttäytyykin eri valossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kysymys.
        Mistä sinä tiedät mikä oli hidastuksen syy?
        Onolemassa kymmeniä eri syitä mikä on voinut aiheuttaa hidastamisen, yksi syy on esimerkiksi rekan renkaista lentänyt rapa ja ennenkuin kerkeää käyttää pissapoikaa ja pyyhkijää niin nopeus on sovitettava turvalliseksi.
        Myös jos rekka on vähän ajelihtinut eli ohittaja on ollut epävarma pysyykö rekka omalla kaistalla niin silloinkin on turvallista hidastaa vauhtia ja katsoa miten asia etenee.

        Sinä katsot vain ja ainoastaan omasta navasta näitä asioita, ota vähän etäisyyttä asiaan ja ehkä asia näyttäytyykin eri valossa.

        Ei sitä tiedäkään, että mikä oli syy. Sehän lukee jo ihan aloituksen otsikossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tiedäkään, että mikä oli syy. Sehän lukee jo ihan aloituksen otsikossakin.

        Silti aloittaja tuomitsee ohituskaistalla ajavan kusiaivoiseksi hyypiöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti aloittaja tuomitsee ohituskaistalla ajavan kusiaivoiseksi hyypiöksi.

        Niinpä, tuossahan se pointti oikeasti on, mutta silti apinaa harmitti niin paljon että piti lähteä itkemään Suoleen kun ei päässyt puikkaamaan suoraan ohituskaistalle liian hitaalla nopeudella. Ihmisillä on nykyään kolibrin pitkäjänniteisyys ja some liian helposti saatavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti aloittaja tuomitsee ohituskaistalla ajavan kusiaivoiseksi hyypiöksi.

        Ei, vaan kysyy asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan kysyy asiasta.

        Ei vaan toteaa vuodatuksena päätteeksi:

        "Ei tiedä mikä ihmeen hyypiö sitä vasenta kaistaa ajoi, joka koki tarpeelliseksi estää toisen ohitukseen lähtemisen. Kaikenlaisia kusiaivoja näköjään liikkuu seassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan toteaa vuodatuksena päätteeksi:

        "Ei tiedä mikä ihmeen hyypiö sitä vasenta kaistaa ajoi, joka koki tarpeelliseksi estää toisen ohitukseen lähtemisen. Kaikenlaisia kusiaivoja näköjään liikkuu seassa."

        Eli sekä kysytään, että todetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tuossahan se pointti oikeasti on, mutta silti apinaa harmitti niin paljon että piti lähteä itkemään Suoleen kun ei päässyt puikkaamaan suoraan ohituskaistalle liian hitaalla nopeudella. Ihmisillä on nykyään kolibrin pitkäjänniteisyys ja some liian helposti saatavana.

        Kerro lisää kolibrin pitkäjännitteisyydestä. Viittaatko jotenkin sen lentotaitoon tai vilkkaaseen aineenvaihduntaan?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      511
      4740
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3296
    3. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      149
      1616
    4. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      26
      1556
    5. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

      Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      33
      1427
    6. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1344
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

      Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1143
    8. Olet mun herkkä kohta

      Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      59
      1049
    9. Kaipaan ja ikävöin sua

      Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      58
      988
    10. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

      Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      73
      985
    Aihe