En päässyt psyk. läärille

Anonyymi-ap

Sanottiin että tilanteeni ei ole akuutti ja lääkäriajat menevät pitkälle. Minulla diagnosoitu vuosia sitten Yleistynyt Ahdistuneisuushäriö. Minut aiotaan irtisanoa töistä (ollut paikassa monta vuotta) ja en jaksa tässä erotella heidän väittämiään syitä;osasta otan vastuun mutta muut eivät pidä paikkaansa. En jaksa kuitenkaan taistella tuulimyllyjä vastaan. Olen henkisesti poikki.

8

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Eli en siis päässyt psykiatriselle lääkärille.

• Anonyymi
        UUSI

Soittaessani töykeän ja välinpitämättömän oloinen mies henkilö, oliko osastosihteeri kysyi onko akuutti tilanne ja sanoin en tiedä mutta aion saada potkut töistä ja olen valvonut asian takia ym. Edelleen töykeästi totesi että tämä ei ole akuutti. Soita mielenterveys chattiin. En soittanut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Soittaessani töykeän ja välinpitämättömän oloinen mies henkilö, oliko osastosihteeri kysyi onko akuutti tilanne ja sanoin en tiedä mutta aion saada potkut töistä ja olen valvonut asian takia ym. Edelleen töykeästi totesi että tämä ei ole akuutti. Soita mielenterveys chattiin. En soittanut.

Miksi et mene kriisikeskukseen . Sinne kyllä pääsee kun ottaa yhteyttä ja ei maksa mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan näin on monelle käynyt. Töykeä kohtelu , ja ovat töissä psykiatrisella, eivätkö ole saaneet koulutusta sen verran että eivät tiuski , kai niiden tulisi tajuta että töykeys aiheuttaa aina vaan enemmän ahdistusta.
        Tuntuu joskus että niillä ei ole aavistustakaan miten huonosti joku voi, vaikka pitäisi olla tietoa edes siitä että olisi ystävällinen puhelimessa. Yksikin mies sai kuulla että menis vaan töihin , hänellä oli paniikki kohtauksia ja ei aina edes kyennyt viemään roska pussia ulos , joten ei sellaisten vaivojen kanssa aina itse jaksa ,
        Ihminen menee lopulta lukkoon jos ei kukaan ymmärrä . Tsemppiä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan näin on monelle käynyt. Töykeä kohtelu , ja ovat töissä psykiatrisella, eivätkö ole saaneet koulutusta sen verran että eivät tiuski , kai niiden tulisi tajuta että töykeys aiheuttaa aina vaan enemmän ahdistusta.
        Tuntuu joskus että niillä ei ole aavistustakaan miten huonosti joku voi, vaikka pitäisi olla tietoa edes siitä että olisi ystävällinen puhelimessa. Yksikin mies sai kuulla että menis vaan töihin , hänellä oli paniikki kohtauksia ja ei aina edes kyennyt viemään roska pussia ulos , joten ei sellaisten vaivojen kanssa aina itse jaksa ,
        Ihminen menee lopulta lukkoon jos ei kukaan ymmärrä . Tsemppiä

Minäkään en tänään kyennyt viemään roskapussia ulos. Pistin sen parvekkeelle. Ää-ää-ää äitiiii!

• Anonyymi
      UUSI

Ikävä kyllä tälläistä tapahtuu nykyisin usein monelle ettei saa aikaa. Tiedän erään joka meni akuutti vastaanotolle, ja itki ja vapisi siellä , ja pääsi hoitoon akuutin kautta, äsai avun ja on kuulemma tänään terve. Hän oli sanonut että on ihan loppu ja ei jaksa itse enää taistella ahdistuksensa kanssa . Ja eräs nais lääkäri oli nähnyt että hän tarvitsee todella apua.mielestäni juuri psykiatrialla si saisi olla edes lupaa sanoa että in liian hyväkuntoinen , sillä sitä he eivät voi tietää miten potilas tuntee, ei kukaan huvikseen sota ja tilaa aikaa lääkärille vaan sen tekee silloin kun tuntee että todella tarvitsee apua .toivon mukaan saat avun vaivoihisi Aina ei jaksa itse silloin on yhteiskunnan annettava apu .. eikö yhtään auta hengitys treenaus se tapaa auttaa aika äkkiä hermosysteemiä rauhoittumiseen

• Anonyymi
      UUSI

eikö psykiatrinen sairaanhoitaja kelvannut vaan piti olla lääkäri. Mitä sä olisit halunnut ja eikö teillä ole työterveyslääkäriä?

• Anonyymi
      UUSI

Miltäköhän lääkäristä mahtaa tuntua, kun vastaanotolle tulee potilas, joka tarvitsisi hoitoa aivan heti, mutta sitten ei olekaan missään osastoilla tilaa ottaa potilasta sisään, ja lääkäri joutuu käännyttämään tämän psyykkisesti pahoin voivan ihmisen kotiin ?
      Se ei ole aina lääkärin vika, jos ei hoitoon etenkään osastolle pääse saman tien, voi olla ettei osastoilla ole tilaa.
      Avohoito tietysti asia erikseen, sinnekin kyllä joutuu odottamaan liian pitkiä aikoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      225
      4532
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3399
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1955
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      7
      1696
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1237
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1199
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      924
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      757
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63