Siis tuon sanomattakin selvän Klassikon ohella, mitäs hyviä ajokohtausleffoja tulisi mieleen? Alfaläpät aika harvinaista jerkkua. Yksi melko hieno (jopa Dolph Lundgrenista huolimatta) on Villi Pako (Joshua Tree), jossa mennään mustalla Lambo Countachilla (erittäin taktinen) ja Ferrari F40:llä (kuten myös).
Ja hyvä kohtaus myös tulee mieleen elokuvasta The Rock, jossa keltainen 355 Fefe oppii hienoisesti nöyryyttä.
Listailkaa feivörittenne.
Kiitos ja anteeksi.
ELOKUVIA eli galluppi
30
1749
Vastaukset
- Ruben Chiller
Ei ole italoautoja pääosassa Steve McQueenin 60-luvun elokuvassa The Bullitt, mutta sen sijaan Mustang 390 fastback saa elokuvan alussa yli 10 min. kestävässä takaa-ajokohtauksessa San Franciscossa sellaista kyytiä, että oksat pois. Harmi kun ei ole tullut televisiosta miesmuistiin, on jonkinlainen kaikkien takaa-ajoelokuvien äiti.
Toinen aika hektinen takaa-ajo on Pariisissa elokuvassa Ronin.
Italoautoja sisältävistä elokuvista ei nyt "käskemällä" tärähdä mieleen kuin Jacques Tatin Traffic (keltainen Siata/Fiat avoauto) sekä Grace Kellyn ja Gary Grantin tähdittämä, Rivieralle sijoittuva elokuva eläkkeelle jääneestä jalokivivarkaasta (Grant). Jälkimmäisessä ajetaan muistaakseni 50-lukuisella Alfa Spiderilla (mm. musta Citikan T/A varjostaa).
Kummassakaan filkassa ei valitettavasti vauhti ole mitenkään päätä huimaavaa. ;)
Kiitos ja kuulemiin. - bokseri33
De Niron ja sen Ranskalaisen jonka nimeä en koskaan muista, tähdittämässä leffassa pannaan Audi A8:lla ja vanhalla M5:lla aika koreasti, lisäksi on molemmat Taxi pätkät. Mielestäni kaahailu keski-euroopan kaduilla on paljon vaikuttavampaa, kuin ameriikan vastaava.
- Jönsson
Joku Roger Mooren viimeisiä Bomd-leffoja oli se, missä kaveri kaahasi Berliinissä menestyksekkäästi Alfa GTV:llä.
- tarkoitin
Bond-leffoja
- TimoJ
tarkoitin kirjoitti:
Bond-leffoja
moi
Eikä muka pääse karkuun vanhaa 500 sarjan bemaria mutkaisella asfaltilla...
Minä ainakin nuorena Berlinalla...
TimoJ - Turbo Croma
tarkoitin kirjoitti:
Bond-leffoja
Leffan nimi on Oktopussy
- italy indesign
harrastetaan spiderilla..
ainakin miehuuskokeessa (legenda)
chevy chasen-nimeni on flech - 90
Eikös michelle preifier ajellut spiderilla tässä filmissä.kovin lujaa filmissä ei kylläkäkään kaahata.
uudessa hurjapäissä kyllä kaahataan melko lujaa autot tosin ovat tuunattuja hondia,mazdoja,nippondensoja yms., ja olihan siellä yksi Dodge charger.- 90
vanha elokuva missä Edward Fox esittää kyseistä salamurhaajaa tarkoituksena murhata ranskan presidentti ,kurvailee jollain 60 luvun alun avo-alfalla, mallia en kyllä muista tähän hätään.
piilottaa muuten aseensa alfan pakoputkeen.
Filmistä on olemassa uudempikin versio jossa pääosaa näyttelee Bruce Willis.
- 166
Vuosi sitten käydessäni Tanskassa näin telkussa juttua silloin uudesta tanskalaisesta filmistä jonka nimi ois käännettynä jotain "Kunnon ihminen" tai sinnepäin. Siinä oli 156:nen aika lailla hyvin esillä vaikkei kai siinä mitään takaa-ajo kohtauksi kai ollutkaan, välillä kai jonkinsortin revitystä lienee. Ois kiva nähdä kuitenkin joskus.
Tosta Roninista sen verran että siinäkin on Alfa "avustajan" osassa, nimittäin loppua kohden on yks takaa-ajokohtaus missä ajetaan sellasta tunnelintapaista ja tässä yhteydessä saa sitten yks 75:enkin siipeensä. Olikohan se sininen väriltään, ilman levikkeitä. Kyse on vain muutamasta sekunnista joten tarkkana saa katella. - patu
...ainakin Kahden Keikka on sellainen, jossa Alfalla jos nyt ei kaahailla niin ainakin huristellaan. Yksityisetsivä Matula on osoittanut ihailtavaa merkkiuskollisuutta. Sarja on pyörinyt useita vuosia ja alkuaikoina hän liikkui 75:lla, joka myöhemmin vaihtui 155:een. Nyt alla on luonnollisesti 156. Kaikki yksilöt olivat hopeanvärisiä.
- AR156
Kyllä - Matula, tuo jäntevä verevä voimapussi, on suosinut Alfoja pitkään.
Myös poliisikoira Rex:ssä, tuossa "make my day" tyyppisessä aikuisten sarjassa, 166 on hyvin esillä. Maalipintakin näyttäisi kestävän erinomaisesti koiran kynnet. - sx
aikaisemmin Matula ajoi 156 2.0 ts ja nyt 2.5 v6:lla!!
- Ruben Chiller
sx kirjoitti:
aikaisemmin Matula ajoi 156 2.0 ts ja nyt 2.5 v6:lla!!
Muistatteko vielä aikaa ennen Alfa 75:ttä? Matulallahan oli silloin muistaakseni Alfetta? Vai oliko Giulietta? On sen verran paljon aikaa ettei enää aivosolukosta lödy varmaa tietoa. =) Yhdessä jaksossa muistaakseni se ajettiin rotkon reunalle pohjan varaan keikkumaan, sääli alustaa...
Ja värihän on yleensä ollut vaarin autoissa hopeanharmaa. - Pantse
Ainakin italialaisissa Tv-sarjoissa esiintyy kiitettävästi alfoja, ainakin poliisiautoja, pari vuotta sitten tuli Mafian kahleissa -niminen sarja, jossa poliisiautoina oli 33:sia, 75:sia ja 155:sia. Siinä oli myös ampumakohtaus, jossa rajäytettiin yx 2:sarjan 33:nen.
- TimoJ
Pantse kirjoitti:
Ainakin italialaisissa Tv-sarjoissa esiintyy kiitettävästi alfoja, ainakin poliisiautoja, pari vuotta sitten tuli Mafian kahleissa -niminen sarja, jossa poliisiautoina oli 33:sia, 75:sia ja 155:sia. Siinä oli myös ampumakohtaus, jossa rajäytettiin yx 2:sarjan 33:nen.
Moikka
On se kiva katsoa telkkarista kun toiset rikkoo ja itse yrittää itkun kanssa pitää liikenteessä.
Yhdessä Italoleffassa räjäytettiin uusi Berlina, emäntä ihmetteli mitä äijä herkistelee..
Luuli että surin sitä karvaista äijää joka meni osiksi samalla.
TimoJ 33 2 sarja - gtv
Ruben Chiller kirjoitti:
Muistatteko vielä aikaa ennen Alfa 75:ttä? Matulallahan oli silloin muistaakseni Alfetta? Vai oliko Giulietta? On sen verran paljon aikaa ettei enää aivosolukosta lödy varmaa tietoa. =) Yhdessä jaksossa muistaakseni se ajettiin rotkon reunalle pohjan varaan keikkumaan, sääli alustaa...
Ja värihän on yleensä ollut vaarin autoissa hopeanharmaa.Matulalla oli giulietta ja sitä ennen muistaakseni giulia.
- Test Driver
Bondeissahan on kaikissa, mutta klassikoin lienee
Erittäin salainen, jossa Carole Bouquetin
istuessa repisekan puolella annetaan ns. sikaa
rättärille.
Lisäksi jo mainittu Ronin; elokuva, jossa ei
kertaakaan vaihdeta kakkosta isommalle vaihteelle.
Mutta yhtä puuttuu ja sen mukana kaikki:
Blues Brothers!
Erityisesti takaa-ajettavien täydellinen
flegmaattisuus, kun mennään 120mph Chicagossa
jaksaa aina naurattaa.
"We've got a tank full of gas, half a pack of
cigarrettes, it's 130 miles to Chicago, it's
dark and we're wearing sunglasses."
"Hit it!"
Sekä Blues Brothers 2000.- V6
siinähän moore ajelee GTV6sella
- Timo
Yksi tunnetumpiahan on elokuva Miehuuskoe (Graduate) vuodelta 1967, siinä Dustin Hoffman ajaa hiljattain markkinoille tulleella Duetto/Spiderillä. Hiljattain oli TV:ssä ruotsalainen sarja kirjailijasta joka meni naimisiin itseään huomattavasti nuoremman naisen kanssa. Näytti mies ajelevan Spiderillä hänkin.
- A-man
Elokuva vei Alfan huimaan nousuun. Edelleenkin Spyderista puhutaan USAssa Graduate mallina
- Timo
A-man kirjoitti:
Elokuva vei Alfan huimaan nousuun. Edelleenkin Spyderista puhutaan USAssa Graduate mallina
Tietääkseni Alfan Spideriä myytiin USA:ssa jossakin vaiheessa virallisestikin mallinimellä "Graduate", olen nähnyt kuvankin tällaisesta nimikyltistä Spiderin perässä jossakin Alfa-kirjassa.
- Pulukka
Kyllä ainakin minun mielestä parhaat kaahausleffat Bondien lisäksi on tehty 70 -luvulla. Burt Reynolds viiksineen ja joku muskelijenkki, siitä ei takaa-ajot parane. Mm. kanuunankuularallit ja konna ja koukku ovat sieltä parhaasta päästä. Perkeles, kun noita vanhoja pätkiä on niin vaikea saada. Välillä sentään onnistaa kirpparilla...
Kauhun kilometrit ja Blues Brothers 1 ovat myös rautaa!
Kris Kristofferssonin tähdittämä Convoy on rekkaleffojen aatelia 70 -luvulta -tunnusbiisi on aivan mainio, imuroikaa ihmeessä netistä! Rubber Duck jyrää ja kytät saa kyytiä, HÄHÄHÄHÄHÄHÄ!!!!! Come on and join our convoy...
Vaanija maantiellä on tuoreempaa jenkkiautopäristelyä 90 -luvulta. Yllättävän hyvä leffa, saattaa löytyä jopa lähimmästä Makuunista.
Harley-Davidson ja Marlboro -mies sai teininä aikaan saatanallisen prätkäkuumeen, joka ei ole itse asiassa hellittänyt vieläkään. Päätin jo penskana leffan nähtyäni, että meikäläisen tuleva prätkä ei tule olemaan muovinen pilipalivatkain vaan kunnon kopteri... jokohan tänä kesänä riittäisi rahat moiseen!?! Easy rider on toinen klassikko, jonka jaksaa katsoa kerta toisensa jälkeen.
Kyllähän tuo puhallettu 60 -sekunnissa uudempi versio on ihan katsottava pätkä -tehty ilmeisen tarkoituksella oikein kliseiseksi ja perinteiseksi kaahailurainaksi. Hieno Shelby!
Taxit 1 ja 2 olivat ehkä hieman käsityskykyni ulkopuolella -jotenkin ei täysin tipahtanut mulle tuommoinen ranskishuumori -ärsyttävää molotusta! Autokin ovat ehkä turhankin hienoja vispilöitä.
Kaurismäillähän vilahtelee noita jenkkirasseja lähes joka leffassa. Tänäänhän tuli tuo ihme "Rosso" töllöstä -siinä oli aika mukavalta kuulostava lauluauto...
Kyllä se pitää vielä joskus ostaa kunnon jenkkirassi -vaikka kuinka väittäsitte vastaan, ei veekasin ärjähteluä voita mikään (paitsi tietysti v12, heh!). Voi jumala sitä vääntöä mikä tuommoisesta kunnolla laitetusta kasipadasta lähtee. Kunpa vaan olisi rahaa hankkia/ylläpitää jotakin kunnon rassia, kuten Chargeria, Barracudaa, Dusteria tms.
Kenties vielä joskus...- TimoJ
Moi
Minulla taas mielessä tuo laatikkomallin Chevy 2, Pikkuisen alle 300:lla herkästikiertävällä kasilla laatikko liikkuu jo ihan hyvin...
:-)
TimoJ
Pitää vissiin mennä pesemään kädet saippualla ettei tule kirjoiteltua lisää hävyttömyyksiä. - Timo
Kyllähän se tietysti oma viehätyksensä on Detroitin autoillakin, kieltämättä. Niissä vaan on niin täysin oma filosofiansa. Teknikka on aatamin aikuista, mutta saahan siitä kyllä jotakin aikaan kun viilailee. Kuvaavaa on, että jenkkikasista saa irti kymmenittäin lisähevosvoimia jo pelkästään sillä, että moottori puretaan, kaikki osat tasapainotetaan ja viimeistellään sellaisiksi, jollaisia ne eurooppalaisissa - erityisesti italialaisissa - autoissa ovat jo vakiona.
Hyvä esimerkki on minusta uusimmassa Mobilisti lehdessä ollut juttu Barracudasta, jolla ajettiin Monte Carlo historic-sarjassa. Kahdeksikossa on tilavuutta 4,7 litraa, vakiona tehoa n. 230 hv, ellen väärin muista. Ominaistehoksi jää hiukan alle 50 hv/litra. No sitten masiina pistettiin kilpailuvireeseen, jolloin siitä irtosi 350 hevosvoimaa, ominaistehoksi tuli sama lukema joka esim. nykyisessä Alfan kaksilitraisessa on jo vakiona. En siis tarkoita sitä, että amerikkalainen filosofia olisi välttämättä huonompi, se vaan on täysin erilainen.
Maseratihan harrasti -60 ja -70 -luvuilla isoja (tosin amerikkalaisen mittapuun mukaan taitaa olla kuitenkin kyse pikkulohkosta: "vain" 4,7 ja 4,9 litraa) V8 -moottoreita. Viime kesänä Mustialassa Bella Italiassa oli ilo kuunnella Maserati Boran V8:n ääntä. Eipä kuulostanut ollenkaan samalle kuin amerikkalaismoottorien laiskanpulskea lotkotus, vaikka suurimman tehon kierrokset taitavat Borassakin olla vain karvan päälle 5000 r/min. Neljä tupla-Weberiä, neljä nokka-akselia ja kireä pakoääni matkaansaattoivat sellaisen konsertin, ettei moottorin valmistusmaasta ollut mahdollista erehtyä.
Mitä taas tulee V12 moottoriin, en ole sellaisen ääntä onnistunut kyllä oikeastaan koskaan kunnolla kuulemaan, mitä nyt joku Jaguar XJ 12 on joskus ohi cruisaillut. Tunnettu Maseratin ystävä, näyttelijä Peter Ustinov ei kuulemma pidä V12 moottorin äänestä, se kun muistuttaa kuulemma liikaa hänen hammaslääkärinsä poran ääntä. Näkökohta tämäkin. - TimoJ
Timo kirjoitti:
Kyllähän se tietysti oma viehätyksensä on Detroitin autoillakin, kieltämättä. Niissä vaan on niin täysin oma filosofiansa. Teknikka on aatamin aikuista, mutta saahan siitä kyllä jotakin aikaan kun viilailee. Kuvaavaa on, että jenkkikasista saa irti kymmenittäin lisähevosvoimia jo pelkästään sillä, että moottori puretaan, kaikki osat tasapainotetaan ja viimeistellään sellaisiksi, jollaisia ne eurooppalaisissa - erityisesti italialaisissa - autoissa ovat jo vakiona.
Hyvä esimerkki on minusta uusimmassa Mobilisti lehdessä ollut juttu Barracudasta, jolla ajettiin Monte Carlo historic-sarjassa. Kahdeksikossa on tilavuutta 4,7 litraa, vakiona tehoa n. 230 hv, ellen väärin muista. Ominaistehoksi jää hiukan alle 50 hv/litra. No sitten masiina pistettiin kilpailuvireeseen, jolloin siitä irtosi 350 hevosvoimaa, ominaistehoksi tuli sama lukema joka esim. nykyisessä Alfan kaksilitraisessa on jo vakiona. En siis tarkoita sitä, että amerikkalainen filosofia olisi välttämättä huonompi, se vaan on täysin erilainen.
Maseratihan harrasti -60 ja -70 -luvuilla isoja (tosin amerikkalaisen mittapuun mukaan taitaa olla kuitenkin kyse pikkulohkosta: "vain" 4,7 ja 4,9 litraa) V8 -moottoreita. Viime kesänä Mustialassa Bella Italiassa oli ilo kuunnella Maserati Boran V8:n ääntä. Eipä kuulostanut ollenkaan samalle kuin amerikkalaismoottorien laiskanpulskea lotkotus, vaikka suurimman tehon kierrokset taitavat Borassakin olla vain karvan päälle 5000 r/min. Neljä tupla-Weberiä, neljä nokka-akselia ja kireä pakoääni matkaansaattoivat sellaisen konsertin, ettei moottorin valmistusmaasta ollut mahdollista erehtyä.
Mitä taas tulee V12 moottoriin, en ole sellaisen ääntä onnistunut kyllä oikeastaan koskaan kunnolla kuulemaan, mitä nyt joku Jaguar XJ 12 on joskus ohi cruisaillut. Tunnettu Maseratin ystävä, näyttelijä Peter Ustinov ei kuulemma pidä V12 moottorin äänestä, se kun muistuttaa kuulemma liikaa hänen hammaslääkärinsä poran ääntä. Näkökohta tämäkin.Moikka
Irtoaa alfan bokserista(1,5 ti) normaalin 105hp:n sijasta 125hp:ta vakionokilla ja kaasuttimilla kun siivoaa paikat ja tarkistaa kaikki ajoitukset ja säädöt. Taitaa olla kaikissa tavallisissa moottoreissa samaa vikaa, tosin maailman parhaat amerikkalaiset pystyvät parempaan tässäkin:-)
V-12 E typestä lähtee kyllä ihan hienot pörinät, näin sellaisen taannoin.
TimoJ - alfa 16V
Timo kirjoitti:
Kyllähän se tietysti oma viehätyksensä on Detroitin autoillakin, kieltämättä. Niissä vaan on niin täysin oma filosofiansa. Teknikka on aatamin aikuista, mutta saahan siitä kyllä jotakin aikaan kun viilailee. Kuvaavaa on, että jenkkikasista saa irti kymmenittäin lisähevosvoimia jo pelkästään sillä, että moottori puretaan, kaikki osat tasapainotetaan ja viimeistellään sellaisiksi, jollaisia ne eurooppalaisissa - erityisesti italialaisissa - autoissa ovat jo vakiona.
Hyvä esimerkki on minusta uusimmassa Mobilisti lehdessä ollut juttu Barracudasta, jolla ajettiin Monte Carlo historic-sarjassa. Kahdeksikossa on tilavuutta 4,7 litraa, vakiona tehoa n. 230 hv, ellen väärin muista. Ominaistehoksi jää hiukan alle 50 hv/litra. No sitten masiina pistettiin kilpailuvireeseen, jolloin siitä irtosi 350 hevosvoimaa, ominaistehoksi tuli sama lukema joka esim. nykyisessä Alfan kaksilitraisessa on jo vakiona. En siis tarkoita sitä, että amerikkalainen filosofia olisi välttämättä huonompi, se vaan on täysin erilainen.
Maseratihan harrasti -60 ja -70 -luvuilla isoja (tosin amerikkalaisen mittapuun mukaan taitaa olla kuitenkin kyse pikkulohkosta: "vain" 4,7 ja 4,9 litraa) V8 -moottoreita. Viime kesänä Mustialassa Bella Italiassa oli ilo kuunnella Maserati Boran V8:n ääntä. Eipä kuulostanut ollenkaan samalle kuin amerikkalaismoottorien laiskanpulskea lotkotus, vaikka suurimman tehon kierrokset taitavat Borassakin olla vain karvan päälle 5000 r/min. Neljä tupla-Weberiä, neljä nokka-akselia ja kireä pakoääni matkaansaattoivat sellaisen konsertin, ettei moottorin valmistusmaasta ollut mahdollista erehtyä.
Mitä taas tulee V12 moottoriin, en ole sellaisen ääntä onnistunut kyllä oikeastaan koskaan kunnolla kuulemaan, mitä nyt joku Jaguar XJ 12 on joskus ohi cruisaillut. Tunnettu Maseratin ystävä, näyttelijä Peter Ustinov ei kuulemma pidä V12 moottorin äänestä, se kun muistuttaa kuulemma liikaa hänen hammaslääkärinsä poran ääntä. Näkökohta tämäkin.Äsken Saksassa/Ranskassa käydessä tuli nähtyä jokunen 360 Modena ja 550 Maranellokin, ei ollut kyllä äänissä vikaa kun polkivat pikkukaduilla tai liikennevaloista menee.. aij aij :D
Barracudan (juuri se Monte Carlossa käynyt) kanssa muuten leikittiin hieman Hämeenlinnan motarilla kun tuli taannoin käytyä suomi24.fi Alfa pikamiitingillä Myllykukossa. Oli se hieman pirteämpi kuin oma 33 16V ;) Se kun polki menee niin kyllä ääntä lähti! - Timo
alfa 16V kirjoitti:
Äsken Saksassa/Ranskassa käydessä tuli nähtyä jokunen 360 Modena ja 550 Maranellokin, ei ollut kyllä äänissä vikaa kun polkivat pikkukaduilla tai liikennevaloista menee.. aij aij :D
Barracudan (juuri se Monte Carlossa käynyt) kanssa muuten leikittiin hieman Hämeenlinnan motarilla kun tuli taannoin käytyä suomi24.fi Alfa pikamiitingillä Myllykukossa. Oli se hieman pirteämpi kuin oma 33 16V ;) Se kun polki menee niin kyllä ääntä lähti!Kyllä amerikkalaismoottoreihinkin on saatavissa italialaistyylinen soundi, mutta se vaatii viilausta, osien vaihtoa ja kierroksia.
- V6
alfa 16V kirjoitti:
Äsken Saksassa/Ranskassa käydessä tuli nähtyä jokunen 360 Modena ja 550 Maranellokin, ei ollut kyllä äänissä vikaa kun polkivat pikkukaduilla tai liikennevaloista menee.. aij aij :D
Barracudan (juuri se Monte Carlossa käynyt) kanssa muuten leikittiin hieman Hämeenlinnan motarilla kun tuli taannoin käytyä suomi24.fi Alfa pikamiitingillä Myllykukossa. Oli se hieman pirteämpi kuin oma 33 16V ;) Se kun polki menee niin kyllä ääntä lähti!tuli nähtyä se barracuda, mutta mitään ääniä en siitä kuullut ajeli vissiin siinä kohtiin pedaali yläasennossa kun ohi mentiin
- mmjklms
Matulan alfa on upea...ja sen kyytiin Vielä koira eli bernhardilainen niin ai sellaisen kanssa olisi upeaa liikkua < sellaisen Kun saisi Joskus kortin kera ja 50.000 euron kera
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851