Viro siirtyy viikon loppuna Eurooppalaiseen sähköverkkoon

Anonyymi-ap

Viro varautuu siirtoon generaattorein sairaaloissa. Nyt vain Suomen ja Viron välinen Estlink 2 645 MW on pois pelistä. Estlink 1:n siirtoteho on vain 367 MW.
Tähän tilanteeseen se Estlink 2 katkaisu oli suunnattu Venäjän kostona, kun Viro katkaisee sähköyhteydet Venäjän verkkoon viikonlopunaikana.

18

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Venäjä tiesi tuo Viron irtautumisaikeen ajankohdan ja iski, mutta sai vain toisen kaapelin poikki.

    • Anonyymi

      irtautumisaikeesi
      :" viikon loppuna" on muuten yhdyssana.

      • Anonyymi

        Elä ihmeessä ihanko totta.


      • Anonyymi

        pilkunnussija iski itse asiaa ei pysty kommentoimaan mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pilkunnussija iski itse asiaa ei pysty kommentoimaan mitenkään

        tuo sama tyyppi on vähän joka palstalla, saivartelee kaikista asioista, kirjoitus virheistä ja muusta, tosi ___ttumainen tyyppi, itse lopetan nämä palstat kun en jaksa katsella tuollaist tyyppiä yhtään hetkeä


      • Anonyymi

        Ja eurooppalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

        Hyvä olisi keskustelijoilta vaatia jonkunlainen suomen kielen ajokortti.


    • Anonyymi

      Eikö kaikissa sairaaloissa ole omat varageneraattorit ??

      • Anonyymi

        No ei ole edes Suomessa.


    • Anonyymi

      Viron poliisi ja suojeluskunta on varautunut sabotaaseihin. Yksi sabotaasi tapaus on jo havaittu. TV1 klo 18 uutiset.

    • Anonyymi

      Ruotsista Liettuaan on 733 MW kaapeli ja joku uusi yhteys Puolasta Liettuaan.

    • Anonyymi

      Viro kuluttaa sähköä vain 1/10 siitä mitä Suomi. Viro on tässä suhteessa kuin eläisi vielä 1970-luvulla.

      • Anonyymi

        Asukaslukuun suhteutettuna Suomi kuluttaa 2,5 kertaa enemmän sähköä kuin Viro. Sähkö on Virossa kalliinpaa kuin Suomessa.


    • Anonyymi

      Ihan sama mikä on kulutuksen määrä ja hinta jos sähkö katkea sabotaasin takia.

    • Anonyymi

      Palava kivi antaa tarvittaessa sähköä, jopa Suomeen poikkeustilanteessa.
      Saasteiden vuoksi mieluummin ostavat sähköä Suomesta.

      • Anonyymi

        No ei siitä palavasta kivestä ole Suomelle mitään apua, vain 367 MW voidaan tuoda Virosta Estlink 1 kautta sähköä Suomeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei siitä palavasta kivestä ole Suomelle mitään apua, vain 367 MW voidaan tuoda Virosta Estlink 1 kautta sähköä Suomeen.

        Aina vaan jaksat valehdella tuosta samasta asiasta.
        Suomesta viedään sähköä Viroon! Virolaiset sähköasiantuntijat itse näin totesivat haastattelussa! 650MW muistaakseni meni suomesta viroon päin silloin kun kaapeli katkaistiin.


    • Anonyymi

      Missä on nyt ne salaliittoteoriasta mäkättäjät?
      Että oikein verkosta irtautumiseen ajoitettu kaapelin katkeaminen...
      Hahahahaa, salaliittoteoriaa, salaliittoteoriaa!

    • Anonyymi

      Suomen ja Viron välillä on kaksi tasavirtayhteyttä EstLink 1 (siirtokyky 350 MW) ja EstLink 2 (siirtokyky 650 MW). Näistä venäläiset sabotoivat jälkimmäistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe