Sain diabeteksen neuroleptilääkityksen takia.
Diabetes neuroleptilääkityksen takia
38
351
Vastaukset
- Anonyymi
Olen katkera suomalaiselle mielenterveyshoidolle. Vielä pitäisi loppuelämän käyttää neuroleptejä. No ei siitä pitkää käyttöä tule. Loppu häämöttää jo paljon aikaisemmin kuin luulin. Luulin eläväni normaalin elämän. Kiitos huuhaa hoidolle.
- Anonyymi
Diabetes on normaalia elämää biabertikolle ja valittaminen on normaalia elämää valittajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diabetes on normaalia elämää biabertikolle ja valittaminen on normaalia elämää valittajalle.
Väkisinkin tulee valittaneeksi, kun ns. terveydenhoito pilaa terveyden.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väkisinkin tulee valittaneeksi, kun ns. terveydenhoito pilaa terveyden.,
Sekö se terveydenhuolto sen sairauden sulle anto? vai oisko jo aika kasvaa aikuiseks?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö se terveydenhuolto sen sairauden sulle anto? vai oisko jo aika kasvaa aikuiseks?
Lapsenako pidät ihmistä, joka on saanut psykiatrien hoitojen takia diabeteksen??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsenako pidät ihmistä, joka on saanut psykiatrien hoitojen takia diabeteksen??
Siinä on kyllä skene, missä törmää aina hämmentävän paljon lapsellisiin ihmisiin, vaikka se ei ehkä olekkaan sitä mitä tarkoitat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on kyllä skene, missä törmää aina hämmentävän paljon lapsellisiin ihmisiin, vaikka se ei ehkä olekkaan sitä mitä tarkoitat.
Onhan se aika lapsellista myös halveksua ja solvata, arvostella, mt-ongelmaisia ihmisiä.
Jos lähdetään myös siltä suunnalta ajattelemaan asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se aika lapsellista myös halveksua ja solvata, arvostella, mt-ongelmaisia ihmisiä.
Jos lähdetään myös siltä suunnalta ajattelemaan asioita.Mutta kumpaakaan näitä ongelmaa ei pystytä ratkaisemaan, jos ongelmasta ei voi puhua niiden omalla nimellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidän lapsena ihmisiä, jotka kuvittelevat että lääkäri on se joka antaa psykoosisairuaden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidän lapsena ihmisiä, jotka kuvittelevat että lääkäri on se joka antaa psykoosisairuaden.
En sanoisi aikuisia ihmisiä lapsiksi, mutta onhan se jollain tavalla naiivia, jos ajattelee lääkärin antavan psykoosisairauden, tai sitten se johtuu juurikin siitä sairaudesta.
- Anonyymi
Risperidonia?
En ihmettele.- Anonyymi
Risperidonia ja se vaihdettiin Peratsiniksi. Tunnettu tosiasiahan on, että neuroleptit aiheyttavat pitkään käytettynä diabetestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Risperidonia ja se vaihdettiin Peratsiniksi. Tunnettu tosiasiahan on, että neuroleptit aiheyttavat pitkään käytettynä diabetestä.
Mulle ei ole . Osaatko sanoa koska mulle tulee diabetes?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauanko ehdit syödä risperidonia?
3 kk riittää sekoittamaan koko metabolian.
Korjaantumiseen ei riitä edes vuosi. Ei kaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle ei ole . Osaatko sanoa koska mulle tulee diabetes?
Diabetes ei tule kaikille, vaikka neuroleptejä käyttäisikin.
Itsellenikään ei onneksi koskaan tullut, mutta tuttuja on aika monia, joille on tullut diabetes, etenkin Leponexin käyttäjille.
Zyprexastakin sanotaan, että voi aiheuttaa diabetestä, mutta sellaisia tapauksia en tiedä. - Anonyymi
Hormonitoiminta sekoaa täysin ja voi johtaa lapsettomuuteen, kun ei palaudu lääkityksen lopettamisen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellenikään ei onneksi koskaan tullut, mutta tuttuja on aika monia, joille on tullut diabetes, etenkin Leponexin käyttäjille.
Zyprexastakin sanotaan, että voi aiheuttaa diabetestä, mutta sellaisia tapauksia en tiedä.Diabetes voi tulla kenelle vain, yhtä hyvin neuroleptien käyttäjälle kuin niitä koskaann käyttämättömällekin.
Suomessa on 500 000 diabeetikkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauanko ehdit syödä risperidonia?
3 kk riittää sekoittamaan koko metabolian.
Korjaantumiseen ei riitä edes vuosi. Ei kaksi.Söin Risperidonia 14 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diabetes voi tulla kenelle vain, yhtä hyvin neuroleptien käyttäjälle kuin niitä koskaann käyttämättömällekin.
Suomessa on 500 000 diabeetikkoa.Totta, mutta neurolepteistä tulee usein diabetes ihmisille, joille ei muuten tulisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Zyprexastakin sanotaan, että voi aiheuttaa diabetestä, mutta sellaisia tapauksia en tiedä.Minun laajaan tuttavapiiriin ei tietääkseni kuulu yhtäkään neuroleptien käyttäjää. Diabeetikoita sen sijaan on useita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun laajaan tuttavapiiriin ei tietääkseni kuulu yhtäkään neuroleptien käyttäjää. Diabeetikoita sen sijaan on useita.
Siis taitaahan se olla totuus, että tilastollisesti vakavia psykoosisairauksia sairastavilla on myös diabetestä. Toki siellä on myös huonoja elintapoja jne.
Mutta ihan samalla tavalla vakaviin syöpiin ja syöpähoitoihin liittyvillä ihmisillä on muita liitännäis sairauksia, joita joudutaan hoitamaan muilla lääkkeillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun laajaan tuttavapiiriin ei tietääkseni kuulu yhtäkään neuroleptien käyttäjää. Diabeetikoita sen sijaan on useita.
Itse tunnen, ja tiedän, useampiakin neuroleptien käyttäjiä, joille on tullut lääkityksensä aikana diabetes.
Leponex tuntuu olevan iso riskitekijä, koska näilläkin tuntemillani on juuri tuo lääkitys, ja ovat sairastuneet diabetekseen.
- Anonyymi
Korkea verensokeri on huonoksi aivoterveydelle ja hermoille. Kannattaa tehdä asian eteen niin paljon kuin pystyy
- Anonyymi
Meidän koko suvussa ei ole kellään muulla diabetestä paitsi minulla. Tahallaan tuhottu terveys.
- Anonyymi
Vyötärölihavuus on ehkä suurin kakkostyypin diabeteksen riskitekijä, preinnöllisyyden lisäksi.
Jos ei huvita liikkua jonkun lääkityksen takia, niin saa varautua siihen, että saa kumppanikseen diabeteksen sinne sohvalle.- Anonyymi
Kun olisikin huvittamisesta kyse..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun olisikin huvittamisesta kyse..
Varmasti on "neliraaja halvautuneita" jotka eivät itse pysty tekemään asialle mitään, mutta suurin osa pystyy, vaikka se olisikin epämiellyttäävää. Esimerkiksi henkilöt jotka eivät pysty liikkumaan pitkiä matkoja voivat pitää aktiivisuuttaan yllä lyhyemmillä matkoilla.
Erityisesti pällipuolella kyse on paljon asenteista, jopa sänkypotilaat voivat voimistella sängyssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti on "neliraaja halvautuneita" jotka eivät itse pysty tekemään asialle mitään, mutta suurin osa pystyy, vaikka se olisikin epämiellyttäävää. Esimerkiksi henkilöt jotka eivät pysty liikkumaan pitkiä matkoja voivat pitää aktiivisuuttaan yllä lyhyemmillä matkoilla.
Erityisesti pällipuolella kyse on paljon asenteista, jopa sänkypotilaat voivat voimistella sängyssä.Samaa mieltä. Kyllä esim. masennuksessa jaksaa sängystä nousta, vaikka usein muuta väitetään. Veikkkaan, että vessassa ainakin käydään, jotain sentään juodaan ja syödään, kaupassakin varmaan käydään ym.
Mä en ikinä makaa jatkuvasti sängyssä vaikkei muuten huvittaisi yhtään mikään. Telkkaria pitää joskus katsoo makuulta, kun ei kerta kaikkiaan jaksa istua tai kannatella päätä. Vaikka keskivaikea depis onkin, mä en yhdistä (voi voimistaa) tuota siihen, ,kun niin usein toi toistuu fyysisen rasituksen tai liian lämpimässä olon jälkeen.
Monisairas - Anonyymi
Neuroleptit aiheuttavat vyötärölihavuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neuroleptit aiheuttavat vyötärölihavuutta.
Liikunta ja hyvä ruokavalio vähentää vyötärölihavuutta, ja monta muutakin asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikunta ja hyvä ruokavalio vähentää vyötärölihavuutta, ja monta muutakin asiaa.
tulokset
tutkimuksissa voidaan havaita seuraavia:
suurentuneet maksaentsyymien määrät
suurentunut alaniiniaminotransferaasin määrä
suurentunut gammaglutamyylitransferaasin määrä
suurentunut bilirubiinin määrä veressä
suurentunut aspartaattiaminotransferaasin määrä
suurentunut tai pienentynyt verensokerin määrä
suurentunut glykosyloidun hemoglobiinin määrä
pienentynyt kolesterolin määrä veressä
pienentynyt triglyseridien määrä veressä
suurentunut vyötärönympärys
- Anonyymi
Tuo on hyvin mahdollista.
Alla lueteltuja haittavaikutuksia voi esiintyä Abilify Maintena -valmisteen saamisen jälkeen.
Käänny lääkärin tai sairaanhoitajan puoleen, jos havaitset jonkiun tai joitakin näistä haittavaikutuksista:
Yleiset haittavaikutukset (joita voi esiintyä enintään yhdellä potilaalla 10:stä)
painonnousu
diabetes
painonlasku
levottomuus
ahdistuneisuus
kyvyttömyys olla paikoillaan, vaikeus istua paikoillaan
unettomuus
nykivä vastustus passiivisille liikkeille lihasten jännittyessä ja rentoutuessa, epätavallisen voimakas lihasjännitys, hitaat kehon liikkeet
akatisia (epämiellyttävä sisäisen levottomuuden tunne ja pakottava tarve liikkua jatkuvasti)
vapina tai tärinä
hallitsemattomat nykimis- tai vääntelehtimisliikkeet
vireyden muutokset, uneliaisuus
uneliaisuus
huimaus
päänsärky
suun kuivuminen
lihasjäykkyys
kyvyttömyys erektion saamiseen tai säilyttämiseen yhdynnän aikana
kipu pistoskohdassa, ihon kovettuminen pistoskohdassa
heikotus, uupumus tai hyvin voimakas väsymys
verikokeissa havaittava korkea kreatiinifosfokinaasin määrä veressä (lihasten toiminnan kannalta tärkeä entsyymi). - Anonyymi
Pahimmat lääkkeet aiheuttamaan diabetestä ovat Olanzapin, Leponex, Seroquel/Ketipinor ja Risperidon. Välttäkää niitä! On tutkittu että kaikki neuroleptit ovat keskimäärin yhtätehokkaita, paitsi että Leponex on jostain tuntemattomasta syystä tehokkaampi kuin muut. Itse suosittelen vaihtamaan esimerkiksi Latudaan, Peratsiniin tai Rxultiin. Ne eivät lisää diabeteksen riskiä läheskään yhtä paljon kuin muut edellä mainitut lääkkeet!
- Anonyymi
Ihmettelin jossain vaiheessa, kun ei tullut diabetestä, vaikka Olanzapinia söin reilut kymmenen vuotta. Hyvä tietenkin, ettei tullut. Ehkäpä ei ole sellaiseen niin herkkyyttä olemassa.
- Anonyymi
Elääkö idässä vai lännessä? Kuinka pitkään kun suvussa on pitkäikäisiä.
- Anonyymi
Ja ehkäpä diabeteksen kehittymisen riskiin vaikuttaa geenit, sekä suvussa mahdollisesti esiintyvä diabetes.
Itse en oikein usko tuohon itä vai länsi teoriaan.
- Anonyymi
90 v lähestyvät
- Anonyymi
Marjastus autolla töihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä412233Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2221966- 1111528
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421265- 1151197
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1371110Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251078- 74982
- 70940
- 61925