🤔🎶☕ on aina vaan kamalampi, mitä useammin sen kuulee. Kävin katsomassa sanat, kun ajattelin etten ehkä vaan ymmärrä miten hieno se on.
Mulle tulee biisistä mieleen näinä levottomina aikoina se, että onko viisasta korostaa sitä, että oltiin maailmansodassa liittoutuneena häviäjän kanssa. En nyt viitsi tässä sanoa mitä muuta ajattelen sanoituksesta.
Ns sanoitusta:
"(Ich komme)
(Ich komme)
Ja jälleen ku tullee se huutaa mulle
(Ich komme)
(Ich komme)
Enkä mä voi ku vaan parkuu: Ich komme
(Ich komme)
(Ich komme)
Ja me yhessä tullaan ja ollaan silleen
(Ich komme)
(Ich komme)
Et tälläst se on ku lovveen lankee"
Sanat löytyy täältä:
https://eurovisionworld.com/eurovision/2025/finland
Suomen euroviisubiisi
17
219
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalaisiin upposi, eurooppalaisiin vähemmän.
- Anonyymi
En oo vieläkään edes kuullut sitä kappaletta kertaakaan. Kaikkein parasta olisi laulaa omalla äidinkielellään. Siis kyseisen maan ykköskielellä ja viis veisata muista. Itsenäisyyden osoitus vaikka nämä pari kv-liittoa yrittävätkin muodostaa valtioista jonkinlaisia saman vallan alla toimivia oblasteja. Meitä kohdellaan siellä eurooppalaisissa piireissä kuin mettäläisiä. Pohjoismaista ainoastaan Tanskalla on uskottavuutta niiden silmissä johtuen sen läheisemmästä sijainnista. Saksalaiset ovat silti vissiin pitäneet suomalaisista perinteisesti melko paljonkin. Ihan sama mitä sielläpäin ajatellaan, siis siellä etelässä. En minä niiden jalanjälkiä ja "kehitystä" tahtoisi muutenkaan seurailla :).
No mä ajattelin lähinnä tuota naapuria, joka lähti vapauttamaan Ukrainaa äärioikeistolaisista. Voivat luulla, että Eerikan biisi on poliittinen kannanotto.
- Anonyymi
Niin ja mitä enemmän katsoo Erikaa, sitä paksummalta näyttää.
Monet pitävät vähän pyöreämmistä naisista. Ulkonäön pitäisi olla sivuseikka iskelmäkisoissa. Voittihan silloin yhtenä vuonna Lordi ja toisen vuonna meetwursti. Meetwursti oli sen näköinen, että kuuntelin kipaleen silmät kiinni.
Nuoret keksivät taas seksin uudelleen. :)
- Anonyymi
No hyvä aapeegubbe että joku edes thsp 👍
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä aapeegubbe että joku edes thsp 👍
aapee, eli aloittaja on edelleenkin nainen tuotsta sun jankkaamisestasi huolimatta.
lounas.ajatus kirjoitti:
Toivottavaasti romantiikka ei häviä maapallolta kuitenkaan.
Ei kai se mihinkään häviä.
- Anonyymi
Joo. Tuon Saksankin suhteen voisi pikkuhiljaa yrittää antaa noiden haavojen parantua. Saksalaiset ainakin ovat itse pyörineet tuhkassa hyvin tehokkaasti viimeisen yli puoli vuosisataa.
- Anonyymi
Onneksi sitä ei lienee mikään pakko kuunnella ollenkaan?
No mulla muutenkin vaihtuu radiossa kanava jos tulee suomalaisia biisejä. Ehkä seuraava kuuntelu on silloin kun on ne kisat. Uteliaisuuttani ehkä katson mitä kamalaa ovat esitykseen keksineet.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
No mulla muutenkin vaihtuu radiossa kanava jos tulee suomalaisia biisejä. Ehkä seuraava kuuntelu on silloin kun on ne kisat. Uteliaisuuttani ehkä katson mitä kamalaa ovat esitykseen keksineet.
Juu, itsekin vältyn hyvin tehokkaasti kuulemasta sitä, kun kuuntelen ihan toisenlaisia radiokanavia. Pitäisi ihan erikseen etsiä kuunneltavaksi, jos haluaisin kuulla. Sitäpaitsi kyse on Euroviisuista. Ei siellä pääosin muutenkaan mitään hirveän upea kuule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, itsekin vältyn hyvin tehokkaasti kuulemasta sitä, kun kuuntelen ihan toisenlaisia radiokanavia. Pitäisi ihan erikseen etsiä kuunneltavaksi, jos haluaisin kuulla. Sitäpaitsi kyse on Euroviisuista. Ei siellä pääosin muutenkaan mitään hirveän upea kuule.
Käärijän kohtalo oli Euroviisuissa samantapainen kuin Suomen jääkiekkojoukkueella Venäjää vastaan Valko-Venäjän kisoissa. Todelliset voittajat tiedetään. Ja silloin kun Ukrainaa edusti Go_A, niin se tuli vasta viidenneksi vaikka se olisi ansainnut voittaa silloin ne kisat. Silti vuosi sen jälkeen kun sota oli jo syttynyt niin silloin Ukraina voitti, vaikka se biisi oli huonompi kuin edellisvuonna. Eri artisti tietysti myös. Aivan liian politisoitunutta nuo Euroviisut.
Ai niin, fun fact. Loreen on oikeasti marokkolainen. Wikipedian mukaan hänen molemmat vanhempansa ovat sieltä. Mielenkiintoinen "yhteensattuma" viime viisuissa oli se kun virallisena sponsorina toimi sen niminen kuin "Moroccan oil". Googlettelin. Käytännössä niiden kosmetiikkatuotteiden alkuperämaa voi olla ties mikä mutta eiköhän se ollut tuo brändin nimi minkä siivittämänä Ruotsin oli PAKKO voittaa toissakisat. Sen sponsorin nimi vilahti aina siellä sun täällä eli sillä tavalla kirjaimellisesti ilmoitettiin jo ennalta että mikä maa voittaa kisat. Muistelin ensin että Käärijän voittokisat olisivat olleet viime kisat mutta ne olivatkin toissakisat. Asiasta kuudenteen: Onneks ens vuonna on futiksen mm-kisat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käärijän kohtalo oli Euroviisuissa samantapainen kuin Suomen jääkiekkojoukkueella Venäjää vastaan Valko-Venäjän kisoissa. Todelliset voittajat tiedetään. Ja silloin kun Ukrainaa edusti Go_A, niin se tuli vasta viidenneksi vaikka se olisi ansainnut voittaa silloin ne kisat. Silti vuosi sen jälkeen kun sota oli jo syttynyt niin silloin Ukraina voitti, vaikka se biisi oli huonompi kuin edellisvuonna. Eri artisti tietysti myös. Aivan liian politisoitunutta nuo Euroviisut.
Ai niin, fun fact. Loreen on oikeasti marokkolainen. Wikipedian mukaan hänen molemmat vanhempansa ovat sieltä. Mielenkiintoinen "yhteensattuma" viime viisuissa oli se kun virallisena sponsorina toimi sen niminen kuin "Moroccan oil". Googlettelin. Käytännössä niiden kosmetiikkatuotteiden alkuperämaa voi olla ties mikä mutta eiköhän se ollut tuo brändin nimi minkä siivittämänä Ruotsin oli PAKKO voittaa toissakisat. Sen sponsorin nimi vilahti aina siellä sun täällä eli sillä tavalla kirjaimellisesti ilmoitettiin jo ennalta että mikä maa voittaa kisat. Muistelin ensin että Käärijän voittokisat olisivat olleet viime kisat mutta ne olivatkin toissakisat. Asiasta kuudenteen: Onneks ens vuonna on futiksen mm-kisat.Mä en edes ymmärrä mikä ihmeen pakkomielle monilla on, että pitää voittaa ja vain voitto on hyvä. Että joo ei menetysmahdollisuuksia, kun ei voiteta ja ei kannata osallistua, kun ei voiteta. Kuinka monesti se Kypros on siellä ollut, voittamatta ja edelleen osallistuvat. Okei Käärijä itse olisi halunnut voittaa, ilmeisesti, ja olihan se jurytouhu vähän erikoinen. Siis ymmärrän kyllä ja ymmärsin silloinkin, ettei se Käärijän esitys ollut juryesitys. Sitä nyt ei kai kukaan odottanut? Mutta mun mielestä siellä oli muita esityksiä, joille niitä jurypisteitä olisi kuulunut enemmän. Mutta anyway, se on ollutta ja mennyttä ja loppujenlopuksi onni, että se viime vuoden sekasotku oli ruotsalaisten riesana.
P.S. Mä tykkäsin todella paljon siitä Ukrainan voittajabiisistä. Minusta se oli sinä vuonna aidosti paras. Go_A oli minusta myös todella hyvä, mutta ei minun voittajani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs541718- 171653
- 821403
- 1741386
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3071337- 201288
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti98985Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61958Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33933- 349854