Teretulemast uusi kotikaupunkini Jojensuu!:)
Nyt ku vielä saisi sen asunnon..
Savuton opiskelijatyttönen hakee yksiötä tai kaksiota keskustan tuntumasta tai Kanervalasta:)
uusi kotikaupunkini
32
5542
Vastaukset 32
- että niin
Ei taida olla hyvin ko omakotitaloja. Ja noh, ehk tuurilla siellä jossain joku yksiö tai kaksio on :).
Keskustasta ehkä, mutta taitaa olla tällähetkellä aika kova menekki.- Kanervalasta
sori
- Katla
Kanervalassa on yllätävän paljon omakotitalojen yhteydessä olevia yksiöitä. Mutta kuinka monia haluaakaan törmätä vuokran antajaan ja tämän koko perheeseen päivittäin?
- Tuleva Joensuulainen
Minä oon kans muuttamassa syksyllä Joensuuhun ja onpa asunnon löytäminen vaikeaa.. Voisko joku, joka tietää kertoa, minkälaisia kaupinginosia ovat noljakka ja niinivaara? Kuinka pitkän matkan päässä keskustasta? Muutan varmaan jompaan kumpaan niistä opiskelija-asuntoihin. Kiitoksia vastauksista!
- kahlaaja
Pientä vaikeutta tuottaa asunnon etsiminen kyllä. Tuhat ja sata asuntohakemusta on laitettu postiin, ja kaikki mahdolliset lehdet jne. paikat missä kämppiä tarjotaan on tarkastelun alla joka päivä.
Opiskelijakämppiin on niin pirusti jonoa, ainaskin yksiöihin. Soluun en millään haluaisi, mutta kyllähän siinäkin paremman puutteessa asuu.
Noljakka on miun tietojen mukaan ihan ookoo aluetta..Kai?
Mä oon valmis muuttamaan oikeestaan minnepäin Joensuuta tahansa,mikäli mukava yksiö josstain löytyisi. Autolla pääsee ja pyörällä polkee, säässä kuin säässä:))
Toivossa on hyvä elää:)
Saanko udella mitä alaa olet opiskelemaan tulossa?M vai N?
Uudet tuttavuuden uudesta kaupungista ovat aina tervetulleita:) - joensuulainen akka
kahlaaja kirjoitti:
Pientä vaikeutta tuottaa asunnon etsiminen kyllä. Tuhat ja sata asuntohakemusta on laitettu postiin, ja kaikki mahdolliset lehdet jne. paikat missä kämppiä tarjotaan on tarkastelun alla joka päivä.
Opiskelijakämppiin on niin pirusti jonoa, ainaskin yksiöihin. Soluun en millään haluaisi, mutta kyllähän siinäkin paremman puutteessa asuu.
Mä oon valmis muuttamaan oikeestaan minnepäin Joensuuta tahansa,mikäli mukava yksiö josstain löytyisi. Autolla pääsee ja pyörällä polkee, säässä kuin säässä:))
Uudet tuttavuuden uudesta kaupungista ovat aina tervetulleita:)Niinivaara on ihana alue ja lähellä kaupunkia,riippuen missäpäin keskustaan 1-2km. (noin). Vuokrat vaan taitaa olla keskustan tasoa ja silleen joensuun kalleimpia.
Noljakka sellainen, suht ok. Siis kyllä siellä asuupi. Keskustaan on riippuen missäpäin Noljakkaa niin 4-6km (noin).
Noljakassa en ole itse asunut, mutta Niinivaaralla 3 otteeseen ja mukava paikka on ollut.
Ja sitten nykyään Rantakylässä, "maineesta" huolimatta oon kyllä viihtynyt. Kun kaikki palvelut on lähellä. Paitsi tuosta Rantakylän perukasta en sitten tiiä.
Tästä on keskustaan n.4km.
Linkit kulkee 2 kertaa tunnissa ja Utran linkkakin menee tuosta ohi eli 3 kertaa tunnissa.
Niin, saakos opiskelija-asuntoa (yksiötä), jos eka ei ole asunut solussa? ainakaan ennen ei saanut.
Yliopistoa lähellä tai suht lähellä on ne Kaislakadun Ellin kämpät ja keskustaan sieltä n.2km.
Siellä taitaa olla niit yksiöitä ainakin.
Ja suht halpa vuokra.
Paikasta en tiedä, jotkut viihtyy ja toiset ei.
Ilmoittelen tänne, jos tulee mieleen mistä voisitte vuokrata asunnon. Oletteko soitelleet opiskelijoiden vuokra välitykseen? Siellä on yksityisten asuntoja.
Sitten on Itä-Suomen Sato ja Yh-rakennuttajat (Yh:lla vaan taitaa olla aika isot vuokrat).
Seurakunnatkin vuokraa kämppiä. Ainakin ev.lutilla keskustassa ja Rantakylässä, vuokrista ja muista ei tietoa.
Ort. seurakunnalla kauppakadulla, mutta voi olla hankala saada asuntoa.
Upm:llä, halvat ja tietojeni mukaan. Vehkalahdella on asuntoja ja/tai näin olen kuullut.
Vehkalahdelta n.2-3km keskustaan.
Onnea etsintään ja ilmoittelen, jos kuulen jotain. - Turo Repo
joensuulainen akka kirjoitti:
Niinivaara on ihana alue ja lähellä kaupunkia,riippuen missäpäin keskustaan 1-2km. (noin). Vuokrat vaan taitaa olla keskustan tasoa ja silleen joensuun kalleimpia.
Noljakka sellainen, suht ok. Siis kyllä siellä asuupi. Keskustaan on riippuen missäpäin Noljakkaa niin 4-6km (noin).
Noljakassa en ole itse asunut, mutta Niinivaaralla 3 otteeseen ja mukava paikka on ollut.
Ja sitten nykyään Rantakylässä, "maineesta" huolimatta oon kyllä viihtynyt. Kun kaikki palvelut on lähellä. Paitsi tuosta Rantakylän perukasta en sitten tiiä.
Linkit kulkee 2 kertaa tunnissa ja Utran linkkakin menee tuosta ohi eli 3 kertaa tunnissa.
Niin, saakos opiskelija-asuntoa (yksiötä), jos eka ei ole asunut solussa? ainakaan ennen ei saanut.
Yliopistoa lähellä tai suht lähellä on ne Kaislakadun Ellin kämpät ja keskustaan sieltä n.2km.
Ja suht halpa vuokra.
Ilmoittelen tänne, jos tulee mieleen mistä voisitte vuokrata asunnon. Oletteko soitelleet opiskelijoiden vuokra välitykseen? Siellä on yksityisten asuntoja.
Sitten on Itä-Suomen Sato ja Yh-rakennuttajat (Yh:lla vaan taitaa olla aika isot vuokrat).
Seurakunnatkin vuokraa kämppiä. Ainakin ev.lutilla keskustassa ja Rantakylässä, vuokrista ja muista ei tietoa.
Upm:llä, halvat ja tietojeni mukaan. Vehkalahdella on asuntoja ja/tai näin olen kuullut.
Onnea etsintään ja ilmoittelen, jos kuulen jotain.Penttilän poikia viiksekkäitä daidadadam damdamdam daa daa daidai
- Tuleva Joensuulainen
kahlaaja kirjoitti:
Uudet tuttavuuden uudesta kaupungista ovat aina tervetulleita:)Joo, mä luovutin heti alkuunsa sen yksiön etsimisen. Olen nainen ja tulen opiskelemaan psykologiaa. Haen varmaankin opiskelijasolua, koska se mahtaa olla helpoin ja varmin tapa saada katto pään päälle. Muutan niin kaukaa, että lupasivat järjestää.. Oon asunut aiemminkin solussa useamman vuoden ja meneehän se, mutta riippuu tietenkin kamalasti kämppiksistä. Uusia tuttavuuksia vois kyllä saada, koska en tunne ennestään Joensuusta yhtään ihmistä!
- Tuleva Joensuulainen
Niinivaara on ihana alue ja lähellä kaupunkia,riippuen missäpäin keskustaan 1-2km. (noin). Vuokrat vaan taitaa olla keskustan tasoa ja silleen joensuun kalleimpia.
Ja suht halpa vuokra.
Onnea etsintään ja ilmoittelen, jos kuulen jotain.Kiitos vinkeistä ja avuliaisuudesta! Oli apua ainakin sen verran, että tietää nyt enemmän noista kaupunginosista. Sitä kun muuttaa ihan ummikkona uuteen kaupunkiin, ainoastaan keskusta kävi tutuksi pääsykoereissulla.
- Minä_myös
Tuleva Joensuulainen kirjoitti:
Joo, mä luovutin heti alkuunsa sen yksiön etsimisen. Olen nainen ja tulen opiskelemaan psykologiaa. Haen varmaankin opiskelijasolua, koska se mahtaa olla helpoin ja varmin tapa saada katto pään päälle. Muutan niin kaukaa, että lupasivat järjestää.. Oon asunut aiemminkin solussa useamman vuoden ja meneehän se, mutta riippuu tietenkin kamalasti kämppiksistä. Uusia tuttavuuksia vois kyllä saada, koska en tunne ennestään Joensuusta yhtään ihmistä!
Mulla sama juttu että muualta muutan yliopistolle lukemaan julkisoikeutta enkä tunne yhtäkään ihmistä koko kaupungista.:D
- kahlaaja
Ja suht halpa vuokra.
Onnea etsintään ja ilmoittelen, jos kuulen jotain.Vinkit ovat aina tarpeen. Itse olen laittanut kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakemuksia ja puhelin kourassa saa olla koko ajan soittelemassa eri paikkoihin. Opiskelijoiden vuokravälitykseenkin on oltu yhteydessä useaan otteeseen, mutta sieltäkin sanovat samaa mitä monessa muussakin paikassa: "ei oo".
Tuolta UPM:ää ja Satoa kovasti pommitan, jos sieltä vaikka joku kämppä löytyisi:)
Solukämppä varmasti Elliltä irtoaa, mutta kovasti haluaisin oman yksiön tai vastaavan. Solussa on kuitenkin aina omat haittapuolensa. Toisaalta niin on myös yksikseen elämisessä.
Kunhan vain saisi jostain katon päänsä päälle viimeistään elokuussa, ettei tarvitsisi ystävien nurkissa lymyillä:)
Noh, toivottavasti asiat lutviutuvat tavalla tai toisella.)
Muksaa viikonloppua:) - Paljasjalkainen joensuulainen
Joo Niinivaarassa asuntojen hinnat ovat kyllä korkealla, kun paikka on ehdottomasti kaupungin parhaimmistoa. Myös sen takana oleva Hukanhauta on arvostettu, sieltä matkaa keskustaan 2,5 - 4 km.
Itse en ole vuokra-asunnossa ikinä asunut, mutta kai ne vuokratkin ovat korkeampia siellä missä myyntihinnatkin.
Näistä asioista aina silloin tällöin kirjoitellaan niin täällä, muualla internetissä kuin lehdissäkin, eli kaupunginosien paremmuudesta. Jokaisella voi olla omat mielipiteensä, mutta jota kuinkin näinhän ne menevät paremmuusjärjestyksessään, jos ei puhuta mielipiteistä vaan alueiden oikeasta arvostuksesta (faktalukuja juuri esim. hinnat ja rikollisuustilastot ym.)
PARAS LUOKKA:
-Niinivaara / Hukanhauta / Keskusta / Siihtala / Linnunlahti
KESKILUOKKA:
-Karsikko / Penttilä / Kanervala / Mutala / Noljakka
ALALUOKKA:
-Rantakylä / Utra - Joppe
Noljakka on tosi mukava kaupunginosa. Lähellä kunnon ulkoilumaastot, vesi yms. Suosittelen. Taka-Noljakasta tahtoo vaan olla aika pitkä matka kaupunkiin ilman autoa. Ei Niinivaarassakaan vikaa ole, sen opiskelija-asunnot ovat ihan hyviä.
Rantakylää en suosittele, vaikka ei sekään mikään kauhea paikka ole. Varsinkin Latolankadun seutu saattaa välistä olla melko rauhatonta. - Anna
Joppe kirjoitti:
Noljakka on tosi mukava kaupunginosa. Lähellä kunnon ulkoilumaastot, vesi yms. Suosittelen. Taka-Noljakasta tahtoo vaan olla aika pitkä matka kaupunkiin ilman autoa. Ei Niinivaarassakaan vikaa ole, sen opiskelija-asunnot ovat ihan hyviä.
Rantakylää en suosittele, vaikka ei sekään mikään kauhea paikka ole. Varsinkin Latolankadun seutu saattaa välistä olla melko rauhatonta.Voitteko kertoa tarkemmin tosta Penttilästä? Oon muuttamassa sinne Mäntyläntien opiskelija-asuntoihin. Oon kuullut, että Penttilä olis levotonta seutua...? :/
- KovisSr
Anna kirjoitti:
Voitteko kertoa tarkemmin tosta Penttilästä? Oon muuttamassa sinne Mäntyläntien opiskelija-asuntoihin. Oon kuullut, että Penttilä olis levotonta seutua...? :/
Penttilä on ollut levoton joskus viime vuosituhannella eli ei enää pitkään aikaan. Penttiläähän aletaan rakentamaan nyt ihan tosissaan ja siitä on varmasti muutaman vuoden sisään tulossa yksi Joensuun kalleimpia asuinalueita (lähellä keskustaa, palveluja ja jokea).
- KovisSr
Paljasjalkainen joensuulainen kirjoitti:
Joo Niinivaarassa asuntojen hinnat ovat kyllä korkealla, kun paikka on ehdottomasti kaupungin parhaimmistoa. Myös sen takana oleva Hukanhauta on arvostettu, sieltä matkaa keskustaan 2,5 - 4 km.
Itse en ole vuokra-asunnossa ikinä asunut, mutta kai ne vuokratkin ovat korkeampia siellä missä myyntihinnatkin.
Näistä asioista aina silloin tällöin kirjoitellaan niin täällä, muualla internetissä kuin lehdissäkin, eli kaupunginosien paremmuudesta. Jokaisella voi olla omat mielipiteensä, mutta jota kuinkin näinhän ne menevät paremmuusjärjestyksessään, jos ei puhuta mielipiteistä vaan alueiden oikeasta arvostuksesta (faktalukuja juuri esim. hinnat ja rikollisuustilastot ym.)
PARAS LUOKKA:
KESKILUOKKA:
ALALUOKKA:
-Rantakylä / UtraHukanhautaa en sijaintinsa puolesta nostaisi ylimpään luokkaan, mutta ihan ok alue se muuten on. Utra on ihan samalla tavalla kaksijakoinen alue kuin Noljakkakin. Toki jos asuu Koillisväylän ja Mustosenkadun risteyksessä, voi nauttia tosielämän poliisi-tv:stä, mutta saman voi kokea Noljakankaaren "tornitalojen" ympäristössä (missä suurin osa Ellin Noljakan kämpistä on). Rantakylässä on kyllä eniten levottomuuksia, mutta sielläkin on sitten rauhallisia alueita ja kun maalaisjärkeä käyttää niin selviää ilman ongelmia. Itse arvostan asuinalueina eniten Mutalaa ja Siihtalaa, mutta sieltä ei taida opiskelijakämppiä löytyä. Kaislakadulla tuli joskus asuttua ja se oli varsin hyvä paikka opiskelijalle.
- ...
Joppe kirjoitti:
Rantakylää en suosittele, vaikka ei sekään mikään kauhea paikka ole. Varsinkin Latolankadun seutu saattaa välistä olla melko rauhatonta.Oon kans muuttamassa syksyllä Joensuuhun ja seuraillut erinäisissä foorumeissa keskusteluja Joensuun kaupunginosista. On tullut sellainen kuva, että melkein joka paikassa on jonku mielestä rauhatonta. Onko se ihan kamala kaupunki asua? Mitä sanotte siellä asuvat? Viihdyttekö?
- Alkuasukas
Anna kirjoitti:
Voitteko kertoa tarkemmin tosta Penttilästä? Oon muuttamassa sinne Mäntyläntien opiskelija-asuntoihin. Oon kuullut, että Penttilä olis levotonta seutua...? :/
Itse olen ainakin hyvin viihtynyt Penttilässä ja sieltä on lyhyt matka niin torille kuin yliopistollekin. Kunhan ylittää Suvantosillan, niin sitähän on Johensuun keskustassa. Muita plussatekijöitä on mm. kaapeli-tv:n näkyminen. Tuo Penttilän oletettu huono maine johtunee siitä, että jotkut jaksavat edelleen muistella jotain skinien 10 vuoden takaisia tekemisiä. Itse en ainakaan pidä kyseistä kaupunginosaa mitenkään erityisen levottomana eli ei siellä ole ollut mitään hillittömiä bileitten pitäjiä tai poliisin ja ambulanssien vierailuja. Alueen ainoa kauppa on Mäntylän Siwa, mutta onneksi keskustan isot ruokakaupat on sen verran lähellä, ettei tarvitse olla sen tarjonnan varassa. Penttilän ohella olen asunut myös Noljakassa, ja se on myös ihan viihtyisä kaupunginosa.
- liiottelua
... kirjoitti:
Oon kans muuttamassa syksyllä Joensuuhun ja seuraillut erinäisissä foorumeissa keskusteluja Joensuun kaupunginosista. On tullut sellainen kuva, että melkein joka paikassa on jonku mielestä rauhatonta. Onko se ihan kamala kaupunki asua? Mitä sanotte siellä asuvat? Viihdyttekö?
Rauhallisinta alueita ovat, Karsikko, Kanervala, Hukanhauta, Mutala ja Niinivaara.
Sellasta keskiluokkaa, Noljakka, Keskusta, Rantakylä.
RAUHATONTA,Marjala ja Utra ja Rantakylä Latolankatu sekä Peltola.
Ihan kiva paikka tää on asua ja viihdyn. Kohan saat vaan kivan asunnon ja rauhallisesta paikasta.
Ja niin, sehän riippuu ihan millon mistäkin...millainen naapuri sattuu...jokaisessa kaupnginosassa varmaan joka kaupungissa on joku joka häiritsee. Eli niin.
Ei tää musta oo yhtään rauhaton paikka. Aika rauhallinen. - Jönssiläinen
Paljasjalkainen joensuulainen kirjoitti:
PARAS LUOKKA:
KESKILUOKKA:
ALALUOKKA:
-Rantakylä / UtraAsiallisia viestejä mm. nimimerkeiltä "liiottelua" ja "KovisSr".
Tosin kuten jo pari sanoikin, niin Penttilän rauhaton maine on tosiaankin pitkälti 90-luvun (alun) peruja, nykyisinhän se on mitä rauhallisinta seutua. Tietynlaisen leiman alueelle ovat kuitenkin jättäneet esim. ratapiha, ammattikoulu monine rakennuksineen ja satoine teineineen, entiset Lihakunnan rakennukset (puretaan piakkoin alkavan uudisrakentamisen myötä) jne. - tämä ei kuitenkaan tee alueesta levotonta, ainoastaan hieman "spookyn" oloisen. Tämänkin aistinevat vain pitkään tai koko ikänsä kaupungissa asuneet, kuten minä itse. Ihan OK seutua.
Ja Hukanhauta on kyllä mielestäni aivan kärjessä, myös sijaintinsa puolesta, tätä en oikein ymmärtänyt miksi ei. Toki alueen supermarketti sai aikaan sen, että kaikki kioskit ovat lopettaneet, mutta ei se nyt niin kaukana ole (itse kävelen baari-iltojen jälkeen aina kotiin, n. 3 km) ja Pyhäselkä-järvi on lähellä ym. Ainiin, ne opiskelijakämpät ovat perällä, hieman kauempana, mutta ne ovatkin asia erikseen. Ja kyllähän Niinivaara on keskustaa hieman lähempänä, jos se on tärkeää. - KovisSr
Jönssiläinen kirjoitti:
Asiallisia viestejä mm. nimimerkeiltä "liiottelua" ja "KovisSr".
Tosin kuten jo pari sanoikin, niin Penttilän rauhaton maine on tosiaankin pitkälti 90-luvun (alun) peruja, nykyisinhän se on mitä rauhallisinta seutua. Tietynlaisen leiman alueelle ovat kuitenkin jättäneet esim. ratapiha, ammattikoulu monine rakennuksineen ja satoine teineineen, entiset Lihakunnan rakennukset (puretaan piakkoin alkavan uudisrakentamisen myötä) jne. - tämä ei kuitenkaan tee alueesta levotonta, ainoastaan hieman "spookyn" oloisen. Tämänkin aistinevat vain pitkään tai koko ikänsä kaupungissa asuneet, kuten minä itse. Ihan OK seutua.
Ja Hukanhauta on kyllä mielestäni aivan kärjessä, myös sijaintinsa puolesta, tätä en oikein ymmärtänyt miksi ei. Toki alueen supermarketti sai aikaan sen, että kaikki kioskit ovat lopettaneet, mutta ei se nyt niin kaukana ole (itse kävelen baari-iltojen jälkeen aina kotiin, n. 3 km) ja Pyhäselkä-järvi on lähellä ym. Ainiin, ne opiskelijakämpät ovat perällä, hieman kauempana, mutta ne ovatkin asia erikseen. Ja kyllähän Niinivaara on keskustaa hieman lähempänä, jos se on tärkeää.Nämähän ovat sitten makuasioita :) Omasta mielestäni Hukanhauta on vähän syrjässä palvelujen kannalta. Etäisyys keskustaan on kuitenkin varsin kohtuullinen. Alueessa sinänsä ei mitään valittamista.
Penttilä on tosiaan karu, mutta muuttuu varmaan aika radikaalisti lähivuosien aikana kun "koukkua" aletaan rakentamaan ("koukku" oli siis tämä voittanut kaavaehdotus). Jos saavat vielä sen kevyen liikenteen sillan tehtyä Penttilän ja keskustan välille niin alueesta voi tulla hyvinkin kallein asuinalue Joensuussa.
Jos itse olisin opiskelija ja vuokrakämppää Joensuusta etsimässä, olisivat ykkösvaihtoehtoni keskustan lisäksi Kaislakatu 10, ala-Noljakka (Siillaisesta vähän eteenpäin) sekä Niinivaara.
Jos taas etsisin perheelle vähän rauhallisempaa asuinaluetta kuitenkin iskuetäisyydellä keskustasta, olisivat listalla Mutala, Siihtala, Linnunlahti sekä ala-Noljakka Paronittareen asti. Näistä kolmessa ensin mainitussa on tosin aika vähän vuokrakämppiä.
Todella levottomia alueita Joensuussa on suht vähän suhteessa kaupungin kokoon. Noin 10 vuotta eri puolilla Joensuussa asuneena näihin paikkoihin en muuttaisi:
- legendaarinen Latolankatu Rantakylässä ja ylipäätään ostarin viereiset korttelit
- Koillisväylän ja Mustosenkadun risteysalue Utrassa (muutenhan Koillisväylä on ok-taloja täynnä)
- Erkinpellontie Noljakassa
- Noljakankaaren "tornitalot" samoin Noljakassa
- Marjalan kerrostaloalue (Marjalassa on myös erittäin siistiä ok-taloaluetta joka on myös tonttivuokrissa korkealla)
Mutta nämä ovat tosiaan makuasioita. Ihmiset kokevat eri asiat häiritsevinä. Ikinä en ole joutunut isompiin ongelmiin missään Joensuussa asuessani vaikka olen hennkkohtaisesti testannut myös osan tuosta em. "en muuttaisi" -listasta. Kannattaa tehdä vähän tutkimustyötä etukäteen ja selvittää paljonko kaupungin vuokra-asuntoja on asuinalueella niin voi aika suoraan päätellä miten rauhallinen alue on kyseessä. - nokelainen
KovisSr kirjoitti:
Hukanhautaa en sijaintinsa puolesta nostaisi ylimpään luokkaan, mutta ihan ok alue se muuten on. Utra on ihan samalla tavalla kaksijakoinen alue kuin Noljakkakin. Toki jos asuu Koillisväylän ja Mustosenkadun risteyksessä, voi nauttia tosielämän poliisi-tv:stä, mutta saman voi kokea Noljakankaaren "tornitalojen" ympäristössä (missä suurin osa Ellin Noljakan kämpistä on). Rantakylässä on kyllä eniten levottomuuksia, mutta sielläkin on sitten rauhallisia alueita ja kun maalaisjärkeä käyttää niin selviää ilman ongelmia. Itse arvostan asuinalueina eniten Mutalaa ja Siihtalaa, mutta sieltä ei taida opiskelijakämppiä löytyä. Kaislakadulla tuli joskus asuttua ja se oli varsin hyvä paikka opiskelijalle.
Noljakka on ihan helvetin lussua aluetta. 3 vuotta oon asunu kesät talvet eikä muuta ihmeellistä oo tapahtunu kun 2 vuotta sitten ammuttiin mies Nesteen pihassa. Poliiseja käy harvoin, täällä ratkotaan asiat omin neuvoin. Äkkiväärän talot on ainoita legendaarisia paikkoja, Olkkarin ympäristökin on rauhoittunu. Ainoastaan kerran oon nähny kun tumman hivee mies lähti Olkasta nahkatukkaa karkuun. Kirkossa käy uskovaisia ihmisiä sunnuntaisin ja lapset leikkii hiekkalaatikoilla. Noljakankaari on täydellinen esikaupunki-idylli...
- Anonyymi00032
Ja suht halpa vuokra.
Onnea etsintään ja ilmoittelen, jos kuulen jotain.Niinivaaralla nykyisin nistejä paljon joka paikka töhritty grafiteilla ym en muuttas
- yrmy
Yksiöihin on Joensuun Ellillä keskimäärin vuoden jono. Eikä uusia opiskelijoita tietenkään laiteta tuosta vaan jonon ohi noihin yksiöihin.
- kahlaaja
Elliltä sanottiin että yksiöihin vähintään puolentoista vuoden jonot. Enkä nyt odottanutkaan saavani heti yksiötä Ellin kautta. Päinvastoin.
- Joensuun asukki
kahlaaja kirjoitti:
Elliltä sanottiin että yksiöihin vähintään puolentoista vuoden jonot. Enkä nyt odottanutkaan saavani heti yksiötä Ellin kautta. Päinvastoin.
Jos olet tulossa Joensuun seudulle opiskelemaan ja asunnon saaminen on hankalaa niin on myös muitakin vaihtoehtoja.
Nimittäin asuminen lähikunnissa Kontiolahti tai Eno. Enosta matkaa Joensuuhun 35km ja Kontiolahdelta noin 20km.
Vapaita yksiöitä näiden kuntien keskustoissa on muutamia ja vuokrakin varsin edullinen. Lisäksi yksi hyvä pointti tässä on se, että jos muutat kirjasi vaikkapa Enoon ja opiskelet Joensuussa, niin saat kunnalta koulu/työmatkakorvauksen, joka noin suunnilleen kattaa bussimatkat vuodeksi. Ja se anotaan aina vuodeksi kerrallaan. Näin sinulle ei synny matkoista turhia kustannuksia.
Tietoja kuntien asuntotilanteesta voi tiedustella ihan puhelimitse kunnanvirastosta tai sitten yksityisten ilmoituksia on usein paikallislehdessä Pielisjokiseutu. - kahlaaja
Joensuun asukki kirjoitti:
Jos olet tulossa Joensuun seudulle opiskelemaan ja asunnon saaminen on hankalaa niin on myös muitakin vaihtoehtoja.
Nimittäin asuminen lähikunnissa Kontiolahti tai Eno. Enosta matkaa Joensuuhun 35km ja Kontiolahdelta noin 20km.
Vapaita yksiöitä näiden kuntien keskustoissa on muutamia ja vuokrakin varsin edullinen. Lisäksi yksi hyvä pointti tässä on se, että jos muutat kirjasi vaikkapa Enoon ja opiskelet Joensuussa, niin saat kunnalta koulu/työmatkakorvauksen, joka noin suunnilleen kattaa bussimatkat vuodeksi. Ja se anotaan aina vuodeksi kerrallaan. Näin sinulle ei synny matkoista turhia kustannuksia.
Tietoja kuntien asuntotilanteesta voi tiedustella ihan puhelimitse kunnanvirastosta tai sitten yksityisten ilmoituksia on usein paikallislehdessä Pielisjokiseutu.Nyt on kuitenkin keskustan alueelta (kirjaston nurkilta) ns. "kala koukussa". Maanantaina menen kämppää katsomaan. Kahellaan mitä sieltä löytyy. :)
- oat ihmeessä
kahlaaja kirjoitti:
Nyt on kuitenkin keskustan alueelta (kirjaston nurkilta) ns. "kala koukussa". Maanantaina menen kämppää katsomaan. Kahellaan mitä sieltä löytyy. :)
Voithan siitä hakea muita asuntoja...hienoa.
Paikkakin on jees. - Tuleva Joensuulainen
Joensuun asukki kirjoitti:
Tietoja kuntien asuntotilanteesta voi tiedustella ihan puhelimitse kunnanvirastosta tai sitten yksityisten ilmoituksia on usein paikallislehdessä Pielisjokiseutu.Joo,oon miettinyt tuotakin vaihtoehtoa, jos ei muualta ala kämppää löytymään. Nuorena ihmisenä sitä ehkä kuitenkin mieluummin asuis kaupungissa kun varmaan sieltä kauempaa on esim. viikonloppuna vähän hankalampi suunnistaa kaupunkiin. Mutta varteenotettava vaihtoehto kyllä. Osaatko sanoa minkälaiset kulkuyhteydet noista paikoista on Joensuuhun?
- itse en enoon muuttais
Tuleva Joensuulainen kirjoitti:
Joo,oon miettinyt tuotakin vaihtoehtoa, jos ei muualta ala kämppää löytymään. Nuorena ihmisenä sitä ehkä kuitenkin mieluummin asuis kaupungissa kun varmaan sieltä kauempaa on esim. viikonloppuna vähän hankalampi suunnistaa kaupunkiin. Mutta varteenotettava vaihtoehto kyllä. Osaatko sanoa minkälaiset kulkuyhteydet noista paikoista on Joensuuhun?
Jos kuitenkin koulussa joensuussa.Menee linkalla matkaan kuitenkin varmaan 40 min.
Enon linja-autoista tai kulkuyhteyksistä saat tietää, kun katsot matkahuollon sivuilta. Ja kai sinne (muistaakseni) junakin kulkee 2 kertaa päivässä (Jns-Nurmes).
Lehmo (Kontiolahdella, n.9km joensuun keskustasta) näin kesällä sinne varmaan kulkee vähempi vuoroja, mutta suht hyvin. Taitaa viimenen linkkin lähtee keskustasta joskus yöllä klo:2.
Mutta suosittelen ennemmin joensuusta, kun juuri nuorena sinne kaupunkiin iltaisinkin tahtoo.
Tietty Reijola (vähän vastaava kun Lehmo) on vaihtoehto (Pyhäselän kuntaa) tai Ylämylly (Liperin kuntaa)...niihinkin kai suht hyvin kulkee linkat.
- Haapasalonkatu
Asuntoja on vaikka kuinka.
Keskusta on erittäin suosittu ! - skrv
Olen ite muuttamassa Hukanhautaan Ellin solukämppään. Luin viestiketjun läpi ja nousi mieleen, että voisiko kukaan kertoa hieman kattavammin Hukanhaudasta asuinalueena? Onko millaisia palveluja lähellä? Ilmeisesti rauhallista seutua, vai? Jos jollakin on kokemuksia Ellin kämpistä siellä (missä kunnossa jne.), olisin superiloinen! Erityisesti, jos olet asunut siellä äskettäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092300Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???26954- 71902
- 103896
- 48845
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha568830- 82728
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76670Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik25624- 64606