Sähköstäkö katastrofi

Anonyymi-ap

Kuinka on ymmärrettävissä valtiovallan toiminta, kun maksetaan vielä tukea verotusvapaiden sähköautojen hankintaan. Valtion verotulot ovat muutenkin romahtamassa ilman tällaistakin toimintaa. Vahva yritys Nestekin on on irtisanomassa 650 henkilöä vähentyneen polttoaineen myynnin vuoksi, eli omaa oksaa sahataan. Pilaako lisääntyvä autojen sähkön kulutus teollisuuden tarvitseman sähkön riittävän saatavuuden ja tuleeko katkoja jakelun puolelle sääoloista riippuvan tuotannon vuoksi.

72

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valtiokin on tavallaan yritys, noin ei hyvää tulosta saada.

      • Anonyymi

        USA satsaa perinteiseen polttomoottoriteknologiaan.

        Vihreäsosialistinen Suomi yrittää pakottaa patteriautoiluun. Seurauksena ideologioiden vastakkaisuudet ja Nesteen valtavat tappiot !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA satsaa perinteiseen polttomoottoriteknologiaan.

        Vihreäsosialistinen Suomi yrittää pakottaa patteriautoiluun. Seurauksena ideologioiden vastakkaisuudet ja Nesteen valtavat tappiot !

        Saapihan sitä yrittää pakottaa, vaan kun ei osteta! Joutuvat keksimään uusia verotuskohteita mm pieruvero per kansalainen (kaikki vauvasta alkaen) 1000€/vuosi, kun ei olekkaan enää autoja. Siksihän meitä on aivopesty jo kuusi (6) vuotta syömään pelkkää heinää, kun ne pierettää niin saatanasti. Kerrankin katsovat ns tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saapihan sitä yrittää pakottaa, vaan kun ei osteta! Joutuvat keksimään uusia verotuskohteita mm pieruvero per kansalainen (kaikki vauvasta alkaen) 1000€/vuosi, kun ei olekkaan enää autoja. Siksihän meitä on aivopesty jo kuusi (6) vuotta syömään pelkkää heinää, kun ne pierettää niin saatanasti. Kerrankin katsovat ns tulevaisuuteen.

        Aijai. Nyt otti Kelapummia sieluun. Jotkut ostaa just seelasen auton kun huvittaa, mut Kelapummi se ei saa minkäälaista autoa. Hän vaan haaveilee pieruverosta.


    • Anonyymi

      Sähköauto on omistajalleen aina katastrofi, ennemmin tai myöhemmin...

      • Anonyymi

        Neljän auton kokemuksella joista ensimmäinen ollut 10v ja ajettu 400tkm ei valittamista.
        Mukavan helppoja autoja pitää, aina lähtövalmis, ei tarvi erikseen ajella minnekkää tankkailemaan niin se on aina se 20-30km säästöä jo pelkistä ajoista.
        Plus pörssisähkö ja kennot niin ei maksa millään neljästä ajaminen käytännössä mitään.
        Tottakai se koskee ostaessa mutta onneksi niitä on rahalla saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän auton kokemuksella joista ensimmäinen ollut 10v ja ajettu 400tkm ei valittamista.
        Mukavan helppoja autoja pitää, aina lähtövalmis, ei tarvi erikseen ajella minnekkää tankkailemaan niin se on aina se 20-30km säästöä jo pelkistä ajoista.
        Plus pörssisähkö ja kennot niin ei maksa millään neljästä ajaminen käytännössä mitään.
        Tottakai se koskee ostaessa mutta onneksi niitä on rahalla saanut.

        Monestiko sähkäriä joutuu latailemaan jns-hki-jns matkalla?
        Minun polttiksellani kun täältä täydellä tankilla lähtee, niin takaisin palattuakaan ei ole vielä kiire tankkaamaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän auton kokemuksella joista ensimmäinen ollut 10v ja ajettu 400tkm ei valittamista.
        Mukavan helppoja autoja pitää, aina lähtövalmis, ei tarvi erikseen ajella minnekkää tankkailemaan niin se on aina se 20-30km säästöä jo pelkistä ajoista.
        Plus pörssisähkö ja kennot niin ei maksa millään neljästä ajaminen käytännössä mitään.
        Tottakai se koskee ostaessa mutta onneksi niitä on rahalla saanut.

        Tuttava manaili että omakotitalon sähkölasku nousi 300 €/kk kun hommasi sähköauton
        + sitten ne matkan varrella tehdyt pikalataukset.
        Kannatti maksaa autosta 50 000 € kun siinä "säästää". 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttava manaili että omakotitalon sähkölasku nousi 300 €/kk kun hommasi sähköauton
        sitten ne matkan varrella tehdyt pikalataukset.
        Kannatti maksaa autosta 50 000 € kun siinä "säästää". 😂

        Ei manaillut, eikä sähkölasku noussut kuin keskimäärin 30 €/kk. Vaikkei tämä rahasta ole kiinni, niin bensaan meni silloin aikoinaan kuukausittain n. kolminkertainen määrä euroja. Huollot ovat halvempia ja ihan hyvä peli tuo on.
        Helsingissä olen käynyt tuolla kerran. Sekä mennessä, että tullessa söin ja latasin Kuortissa. En laisinkaan tykkää käydä, saati ajella Helsingissä, joten lähes poikkeuksetta menen sinne junalla, jos on yleensäkään tarvetta mennä.
        Nuorempana tuli lenneltyä pitkin ja poikin, mutta se ei enää innosta. Juna on hauska juttu, eikä ikinä saisi olla niin kiire, ettei ennätä junalla. Junalippuun voi ostaa hiukan yksityisyyttä, ja sitten voi tehdä töitä junassa. Se on leppoisaa menoa.
        Liikematkustaminen ei ole nykyaikaa, vaikka jotkut eivät sitä suostu tajuamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monestiko sähkäriä joutuu latailemaan jns-hki-jns matkalla?
        Minun polttiksellani kun täältä täydellä tankilla lähtee, niin takaisin palattuakaan ei ole vielä kiire tankkaamaan...

        Itse kuljen tätä väliä ja sen lataamisen takia ei tarvi matkalla pysähtyä.
        Ne lienee jotain halpismalleja millä tarvii Hki Jns välillä ladata.
        Molemmissa päissä lataus tapahtuu kun on nukkumassa.
        60tkm vuoteen ei salli kauheita seisomisia matkalla kun on töitäkin tehtävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttava manaili että omakotitalon sähkölasku nousi 300 €/kk kun hommasi sähköauton
        sitten ne matkan varrella tehdyt pikalataukset.
        Kannatti maksaa autosta 50 000 € kun siinä "säästää". 😂

        Samainen tuttava sanoi että on se vaan hemmetin paljon vähemmän maksaa 300€ sähköstä kun bensaan meni 2,5x enemmän euroja samoilla ajoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttava manaili että omakotitalon sähkölasku nousi 300 €/kk kun hommasi sähköauton
        sitten ne matkan varrella tehdyt pikalataukset.
        Kannatti maksaa autosta 50 000 € kun siinä "säästää". 😂

        Kummasti se polttisautoilijoita sähköautolla ajelu huolettaa.
        Minulla MB350EQE, toimintamatka kesällä 648km. Hyvin riittää 550km.n reissuun Vihtiin.
        Talvella range lähes puolittuu, riippuu pakkasista.
        Lataus kotona ilmaisella aurinkosähköllä helmikuusta marraskuuhun.
        Aurinkosähkö järjestelmän asensin itse - kulut 0€. Tarvikkeet järjestelmään sain niin edullisesti etten tässä viitsi mainita. Ei
        Öljyn vaihtoja, jäähdytin nesteen vaihtoja ei ole, ei myöskään suodattimien vaihtoja.
        Äänetöntä ajamista ja lähes ilmaista.
        Akkutakuu 10v tai 250 000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän auton kokemuksella joista ensimmäinen ollut 10v ja ajettu 400tkm ei valittamista.
        Mukavan helppoja autoja pitää, aina lähtövalmis, ei tarvi erikseen ajella minnekkää tankkailemaan niin se on aina se 20-30km säästöä jo pelkistä ajoista.
        Plus pörssisähkö ja kennot niin ei maksa millään neljästä ajaminen käytännössä mitään.
        Tottakai se koskee ostaessa mutta onneksi niitä on rahalla saanut.

        Ei vakuutusmaksuja, ei huoltommaksuja, ei såhkö-, siirto-, eikä veromaksuja. On se halpaa ajaa ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti se polttisautoilijoita sähköautolla ajelu huolettaa.
        Minulla MB350EQE, toimintamatka kesällä 648km. Hyvin riittää 550km.n reissuun Vihtiin.
        Talvella range lähes puolittuu, riippuu pakkasista.
        Lataus kotona ilmaisella aurinkosähköllä helmikuusta marraskuuhun.
        Aurinkosähkö järjestelmän asensin itse - kulut 0€. Tarvikkeet järjestelmään sain niin edullisesti etten tässä viitsi mainita. Ei
        Öljyn vaihtoja, jäähdytin nesteen vaihtoja ei ole, ei myöskään suodattimien vaihtoja.
        Äänetöntä ajamista ja lähes ilmaista.
        Akkutakuu 10v tai 250 000 km.

        No jos "sain niin halvalla, etten kehtaa mainita", niin luulis että kehtaisi mainita vai varastitko työmaaltas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kuljen tätä väliä ja sen lataamisen takia ei tarvi matkalla pysähtyä.
        Ne lienee jotain halpismalleja millä tarvii Hki Jns välillä ladata.
        Molemmissa päissä lataus tapahtuu kun on nukkumassa.
        60tkm vuoteen ei salli kauheita seisomisia matkalla kun on töitäkin tehtävä

        Nyt en taida uskoa tuota 60000/vuosi. Sinä ajat siis n. 1200 kilsaa viikossa sillä kuvitellulla Mersullasi. Käyt H:gissä jne. Ajattelehan sellaista, että keskusteluun saattaa eksyä joku ammattilainen, joka nauraa tyhmälle tarinallesi.
        Otahan laskin ja koeta kehitellä uskottavampi valhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti se polttisautoilijoita sähköautolla ajelu huolettaa.
        Minulla MB350EQE, toimintamatka kesällä 648km. Hyvin riittää 550km.n reissuun Vihtiin.
        Talvella range lähes puolittuu, riippuu pakkasista.
        Lataus kotona ilmaisella aurinkosähköllä helmikuusta marraskuuhun.
        Aurinkosähkö järjestelmän asensin itse - kulut 0€. Tarvikkeet järjestelmään sain niin edullisesti etten tässä viitsi mainita. Ei
        Öljyn vaihtoja, jäähdytin nesteen vaihtoja ei ole, ei myöskään suodattimien vaihtoja.
        Äänetöntä ajamista ja lähes ilmaista.
        Akkutakuu 10v tai 250 000 km.

        Hieno juttu !

        Muuten,,,,mitä mahtaa maksaa akuston vaihto ? Olisiko about, 50000€ ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti se polttisautoilijoita sähköautolla ajelu huolettaa.
        Minulla MB350EQE, toimintamatka kesällä 648km. Hyvin riittää 550km.n reissuun Vihtiin.
        Talvella range lähes puolittuu, riippuu pakkasista.
        Lataus kotona ilmaisella aurinkosähköllä helmikuusta marraskuuhun.
        Aurinkosähkö järjestelmän asensin itse - kulut 0€. Tarvikkeet järjestelmään sain niin edullisesti etten tässä viitsi mainita. Ei
        Öljyn vaihtoja, jäähdytin nesteen vaihtoja ei ole, ei myöskään suodattimien vaihtoja.
        Äänetöntä ajamista ja lähes ilmaista.
        Akkutakuu 10v tai 250 000 km.

        Muuten hyvä tarima, mutta ei ole totta. Sinähän ajat fillarilla kesät-talvet. Hesassa et ole käynyt muuten kuin Tallinnaan mennessä, ja siitäkään et muista juur mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno juttu !

        Muuten,,,,mitä mahtaa maksaa akuston vaihto ? Olisiko about, 50000€ ?

        Nyt on akutkin kehittyneet niin, ettei vahinkojen vuoksi koko akustoa tarvitse vaihtaa. Vaihdetaan vain se viallinen kenno.
        Kenno ja vaihtotyö on 1000-3000 euroa, merkistä riippuen. Käytetyllä ja testatulla kennolla hinta jää jopa alle 1000 euron.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi elättää 650 ihmistä jos ei ole tarvetta? Kenkää vaan firmoista kaikille ketä ei tarvita.
      Jos se johtuu sähköautoista niin hyvä, puhdasta energiaa liikkumiseen eikä mitään haisevien nesteiden läträystä.

      • Anonyymi

        Eihän sentään Suomessa ihmisiä teloiteta, joten elätettävä ne potkut saaneetkin on.


      • Anonyymi

        Haisevat polttoaineet ovat 90 % käytössä maailmassa.

        Vihreäsosialistinen Suomi edistää pakkotoimin ideologiaansa. Valtio köyhtyy ja rikas Eliitti rikastuu entisestään patteriautoverottomuudella.


      • Anonyymi

        Olet aneesi hankkinut, olet pelastanut maailman. Sait taivaspaikan.


    • Anonyymi

      Sähköauton eliniän saastehistoria ei paljon poikkea polttomoottoriauton tuottamista päästöistä nykytekniikalla.

      • Anonyymi

        Senpä takia polttikset joutaa painaa historiaan ja museoihin.
        Ja rumat haisevat kuolevat bensa-asemat kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senpä takia polttikset joutaa painaa historiaan ja museoihin.
        Ja rumat haisevat kuolevat bensa-asemat kiinni.

        Tämä, sähköä löytyy aikalailla joka paikasta mutta niitä hemmetin bensa-asemia ei sitten lähelläkään


      • Anonyymi

        Nyt meni hateloon. Nimenomaan se koko käyttöiän saastehistoria on sähköautolla huomattavasti polttista pienempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senpä takia polttikset joutaa painaa historiaan ja museoihin.
        Ja rumat haisevat kuolevat bensa-asemat kiinni.

        Sähköautot ne vasta rumia on. Kaikki samannäkösiä rumiluksia.


    • Anonyymi

      Sähkökärrin enerkiankulutus on pieni kuluerä.Suurinhan on pääomakulut.Omassa nokivasarassa p aine 100km kohti on alle 10 euroa.Vuositasolla 1500euroa. Sähkökärrissä vaihtelee latauspaikasta riippuen.
      Nokivasarani pääomakulut on pienet kuten yleensä 10 vuotta vanhoissa on.5 - 10 vuotta ajelen ja joutaa paaliin.

      • Anonyymi

        Taas köyhä saastuttaja haluaa nolata itsensä ja kaltaisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas köyhä saastuttaja haluaa nolata itsensä ja kaltaisensa.

        Rikas viherelitisti ei välitä köyhän autoilusta, vaan vaatii patteriautolleen verottomuutta, kun jo saa huokeata patterisähköä. Raskaat patteriautot tuhoavat asfalttia kaksinkertaisella painollaan ja eivät maksa tihutyöstään mitään.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas köyhä saastuttaja haluaa nolata itsensä ja kaltaisensa.

        Ota selvää nykydiisseleistä. Elät vaarin 70-luvun kertomuksissa.
        Itelläni ei enää diisseliä ole, mutta paras auto ikinä, vanhana ostin ja samalla kärryllä ajelin 11v, tielle en koskaan jäänyt. Huollot ja tarvittavat korjaukset tein itse, osat maailmalta -50% Suomen hintoihin, työlleni laskin nolla (0) euroa, kun tykkään rassata.
        No myin pois, kun ajot pieneni ja hankin bensiksen tilalle -vanhan. Ei ole tätäkään ostosta tarvinnut katua. Edelleen onnistuu huollot, jarrut ym kuluvat omasta toimesta ja tarvittavat romppeet maailmalta tilattuna puoli-ilmaiseksi Suomen hintoihin.


    • Anonyymi

      Joku etuhan noissa sähköautoissa on kun osa kansasta niitä ostelee. Ei se sähkäri pelkällä polttisautoilijoiden kademielellä kulje.

      • Anonyymi

        No ollaan olevinaan niin valveutunutta ja ilmastotietoista ja näytetään omaa trendikkyyttä ajamalla sähköautolla vaikka sitten velaksi, vaikka sillä ei pääse ajamaan kuin pieniä matkoja ja käyttöarvo polttikseen nähden on n. 50%.


    • Anonyymi

      Sähkön hinta on nyt jo katastrofi. Kymmenkertainen verrattuna aikaan ennen pörssisähköä! Satakertainen ennen EU:ta!

    • Anonyymi

      Tämän hetken sähköauton pulmana on kehittymätön akusto johon on sitoutunut paljon pääomaa !?
      Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !?

      Mutta, ihmiset eivät ymmärrä tätä asiaa ??

      Viranomaiset voisivat asiasta ihmisiä tiedottaa !!

      • Anonyymi

        Tarkennusta: Sähköautoillakin on takuu joten akustojen vaihto ei ole kaikille ongelma. Ihmiset eivät ymmärrä tätä asiaa.


      • Anonyymi

        Akuston vaihtopoika taas vauhdissa.
        Hän unohtaa aktiivisesti pitkän takuun ja vakuutukset. Lisäksi noita jopa korjataan nykyään ja se toiminta kasvaa hurjaa vauhtia sitä mukaa kun autokanta muuttuu sähköiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennusta: Sähköautoillakin on takuu joten akustojen vaihto ei ole kaikille ongelma. Ihmiset eivät ymmärrä tätä asiaa.

        Ostat sähköauton. Ajat akun suunnilleen loppuun. Vaihdat sähköautosi uuteen. Joku ostaa vanhan sähköautosi käytettynä. Takuu ei ole enää voimassa.
        Jos ostat sähköauton, osta uusi ja vaihda se kolmen vuoden välein uuteen. Kallista sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuston vaihtopoika taas vauhdissa.
        Hän unohtaa aktiivisesti pitkän takuun ja vakuutukset. Lisäksi noita jopa korjataan nykyään ja se toiminta kasvaa hurjaa vauhtia sitä mukaa kun autokanta muuttuu sähköiseksi.

        Lommo akkukotelossa niin eipä mene katsastuksesta läpi ja korjaus maksaa maltaita.


      • Anonyymi

        Köyhät ajakoot millä pystyvät.
        Itselle isä opetti älä aja velka-autolla.
        Aika toimiva taktiikka, ostan uuden sähköauton, ajan sillä 60tkm ja vaihtoon.
        Siitä saa x euroa, loppu tililtä.
        Näin olen pari viimeistä vaihtoa mennyt eikä yhtään kiinnosta eikä harmita mitä jotkut akut Tjtn hinta putoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennusta: Sähköautoillakin on takuu joten akustojen vaihto ei ole kaikille ongelma. Ihmiset eivät ymmärrä tätä asiaa.

        Takuu kattaa vain valmistusvian, kyllä aina löytyy "itse aiheutettu", oli sitten polttomoottori tai sähkis. Kokemusta on tässäkin. Sain kerran niin älyttömän selityksen "itse aiheutetusta" merkkihuollosta, että jäin monttu auki, enkä tajunnut sanoa mitään. Kyseessä ei ollut iso asia. En viitsinyt edes alkaa käräjöimään. Siitä alkaen vein autoni muualle kuin ko merkkiliikkeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuston vaihtopoika taas vauhdissa.
        Hän unohtaa aktiivisesti pitkän takuun ja vakuutukset. Lisäksi noita jopa korjataan nykyään ja se toiminta kasvaa hurjaa vauhtia sitä mukaa kun autokanta muuttuu sähköiseksi.

        Kirjoittaja ei tyypillisesti hahmoita pulmaa ??

        Niin kauan kun akuston rakenne on niin suuri ja määräävä kuin on, niin akustoon sitoutunut pääoma ei ratkaisevasti pienene !

        Esim. Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km ! Jos auto on ollut taksissa, niin akuston takuu loppuu parissa vuodessa. !!
        Akustossa voi olla vakuutus, mutta jos akuston range on pudonnut pieneksi niin sitä ei vakuutus korvaa !!

        Akuston vaihto maksaa kymmeniä tuhansia Euroja ! Tämä on sähköauton suuri pulma vuonna 2025 !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ajakoot millä pystyvät.
        Itselle isä opetti älä aja velka-autolla.
        Aika toimiva taktiikka, ostan uuden sähköauton, ajan sillä 60tkm ja vaihtoon.
        Siitä saa x euroa, loppu tililtä.
        Näin olen pari viimeistä vaihtoa mennyt eikä yhtään kiinnosta eikä harmita mitä jotkut akut Tjtn hinta putoaa.

        Ja isä jätti sinne tilille sulle ne autorahat?


    • Anonyymi

      Siinä on vaan sellainen koukku, että jos emme täytä tulevaisuudessa päästösopimuksia, niin se vasta kalliiksi tulee.

      • Anonyymi

        Tyhmät päättäjät ovat sitoneet suomen meille vahingollisiin sopimuksiin, niistä pitää irtautua sillä niistä on meille vain kuluja ja muuta vahinkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät päättäjät ovat sitoneet suomen meille vahingollisiin sopimuksiin, niistä pitää irtautua sillä niistä on meille vain kuluja ja muuta vahinkoa.

        Kuka ihme näitä päättäjiä valitsee? (Hehhehheh...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ihme näitä päättäjiä valitsee? (Hehhehheh...)

        Ne jotka eivät äänestä, antavat muille vapaat kädet valita.


      • Anonyymi

        Päästösopimukset ovat vihersosialistisen eliitin propagandaa. Oikeasti ilmastonmuutosta ei ole. Maailman johtava maakin, USA, on irtisanoutunut viherideologiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ihme näitä päättäjiä valitsee? (Hehhehheh...)

        Kuka valitsi hulludemari Sanna Marinin, joka otti kusipäät vihereet ja vasemmiston eli luuserit hallitukseen ja samalla paskoi demokratian? Nämä hullut ämmät löi tämän kuolemantuomion suomalaisille.


    • Anonyymi

      Rahaa on joillain

    • Anonyymi

      Iso syy henkilöstön vähentämiseen on kallis biodiesel kehitys ja sen huono menekki kun muutkin lähtivät siitä kakusta kilpailemaan. Eipä sieltä tuotannosta väkeä vähennetä, vaan asiantuntijoista joille ei ole käyttöä kun kehitystyötä ei bensa ja diesel puolella juurikaan ole ja akkuosaaminen vaatii toisia osaajia.
      Bensan kulutksen vähenemiseen on syynä taloutemme tuhoajan hallituksen joka on aiheuttanut sellaisen tuhon kierteen ettei ihmisillä ole rahaa ajella ja jos olisi, niin ei uskalla kun tulevaisuus on kovin epävarmaa pelottelun vuoksi. Saksi Purra tappaa Suomen talouden.

      • Anonyymi

        Kuka yleensäkään tankkaa Nesteellä, kun polttoaineet on +10 snt/l kalliimpaa ja bio on jo 20-35snt/l kalliimpaa?


    • Anonyymi

      Miksi Tesla autoksi on niin ruma, on kuin arkkuun olisi asennettu pyörät alle. Kauniita polttomoottoriautoja tulisi ikävä, jos tällainen autojen suunittelu tulisi valtaan, onneksi toisaallakin osataan piirtää.

    • Anonyymi

      Ei sillä näöllä ole tekemistä autoillessa.Kulkuväline pisteestä a pisteeseen b.Aivan sama kulkeeko sähköllä vai löpöllä.Kuitenkin pitkässä juoksussa kumpikin kottero helvetin kalliita omistaa ja käyttää.

    • Anonyymi

      Eniten ihmetyttää sellaiset autonostajat, jotka valitsevat ajokin pelkästään värin mukaan, myyjille helppo saalis.

      • Anonyymi

        Aatelkaapa joku musta auto! Ei mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aatelkaapa joku musta auto! Ei mitään järkeä.

        On siinä sen verran järkeä jos on musta auto, niin voi kuvitella olevansa toimitusjohtaja.
        (OVO toimitusjohtaja = opintoja vailla oleva)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä sen verran järkeä jos on musta auto, niin voi kuvitella olevansa toimitusjohtaja.
        (OVO toimitusjohtaja = opintoja vailla oleva)

        Mulla oli aikoinaan musta fiat uno, ei siitä kyllä tullut kovin TJ-olo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä sen verran järkeä jos on musta auto, niin voi kuvitella olevansa toimitusjohtaja.
        (OVO toimitusjohtaja = opintoja vailla oleva)

        Ja kun nuo toimitusjohtajat ovat niin arvostettuja rahvaan keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aatelkaapa joku musta auto! Ei mitään järkeä.

        Värillä ei väliä, kunhan ei ole punainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Värillä ei väliä, kunhan ei ole punainen.

        Kunhan on musta tai harmaa, niin kuvastaa mielenmaisemaakin samalla.


    • Anonyymi

      Intiasta saa uuden auton 3000 eurolla. Eiköhän aleta ostamaan sieltä autot

    • Anonyymi

      Sähköauton kotona tapahtuneesta latauksesta Lahdessa syttyi tulipalo. Suurta virtamäärää tarvitsema auton lataus kuormitti liikaa talon rakenteissa ollutta sähköjohtoa ja muodosti paljon savua. Palokunta joutui purkamaan seinää usean neliön verran löytääkseen palopesäkkeen, ihmiset ja kolme kissaa onneksi pelastui.

    • Anonyymi

      Sähköauton latausjohtojen pitää olla kunnossa, talon rakennusvuodesta voi arvioida sähköverkon kestävyyden.

    • Anonyymi

      Omakotitaloille ja kiinteistöyhtiöille tulee kuluja sähköautojen lisääntymisestä.

      • Anonyymi

        Taloyhtiöissä kustannukset pitää koitua niille jotka niitä tuottavat, kaikki osakkaat eivät voi olla vastuullisia jonkun sähköautoharrastuksesta.


    • Anonyymi

      Onko sähköautot jotenkin ylitsepääsemätön ongelma nimenomaan Joensuussa kun tämä aloitus tehty Joensuun palstaa aktivoimaan ??

      • Anonyymi

        Köyhyys ja kateus on selitys melkein kaikkiin ongelmiin ja " ongelmiin" tällä palstalla.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ehkäpä ei, mutta täkäläinen suulas savolaislähtöinen väestö on muuta suomea kärkkäämpi tuomaan esiin havaitsemiaan epäkohtia.
        Muualla ollaan vain hiljaa ihan kohteliaisuudesta ja tästä tulee harha että sähköautoilu olisi ongelmaton asia.


    • Anonyymi

      Kuka Joensuussa maksaa hankintatukea ja voiko sitä saada, vaikkei asu paikkakunnalla? Muualla Suomessa ei tiettävästi moista tukea makseta.

    • Anonyymi
      UUSI

      Eihän sähkökään ole mikään varma energiamuoto ole pienempikin katkos aiheuttaa yllättävän paljon ongelmia. Ugrainastakin näkee, että vain polttomoottoriautot pystyy hoitamaan niin pelastus- kuin muutkin tehtävät, hyvä jos sähköä saavat jotenkin puhelimiin hoitamaan viestintää.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jonne ostaa sähköpiilin,kalle polttiksen kummallakin kallista ajella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      198
      1756
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      98
      1445
    4. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1245
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1167
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1072
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1038
    8. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

      Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      904
    10. Mukavaa keskipäivää

      Hyvää huomentakin 😊💛❤🔆2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣
      Ikävä
      250
      886
    Aihe