Yksityislääkäri kokeilu

Anonyymi-ap

Jos nyt yli 65 vuotiaat saa mennä yksityislääkärille terveyskeskusmaksun hinnalla ja kela maksaa lääkäreille loppupalkkion hinnan, niin hallitus ei oo varmaan ihan ajan tasalla kuinka paljon kela joutuu korvauksia maksaan.
Meitä yli 65- v. On tosi paljon jo pelkästään täällä Loimaalla saatikka koko maassa.
Miten kelalla nyt tähän on varaa kun kaikkia muita tukia pienennetään?
Ei silti kyllä minäkin pieni tuloksena eläkeläisenä itsekkin meen yksityiselle jos vain pääsee,koska siellä on kuitenkin paremmat lääkärit ja tutkivat paremmin. Mut jos se yksityislääkäri pistää jonnekin kokeisiin niin sisältyykö hän se sit tähän 28€

31

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei sisälly, se maksetaan sitten itse. paitsi pieni kelan osuus siitä. tämä on valtava rahansiirto yksityiselle. ja kaikki pois julkiselta.

• Anonyymi

Voi sisältyäkin, vielä ei ole lyöty lukkoon noita. Tämmösiä suunniteltu: https://yle.fi/a/74-20142655

Ei mikään erityisen hyvä, vaan tämän hallituksen tilapäinen juttu, jonka perimmäinen tarkotus vaikuttaa olevan siirtää julkista rahaa rahaa lääkärifirmoille. Iso miinus on sekin, että sitä on tietty määräraha eli osa voi jäädä ilman korvausta

lajijasuris

• Anonyymi

No eihän siinä sit mitään järkeä oo.
      Kun meet terkkariin ja joudut veri,kokeisiin, sydänfilmiin ,röntgenkuviin ym sun ei tarvii niistä maksaa. Yksityisellä kaikki kokeet maksaa paljon
      Terveyskeskusmaksut on 3*28€ vuodessa tai 56€ euroa/vuosimaksu sen saa itse valita kumman ottaa.
      Yksityiselle sä maksat sitten joka kerta 28€ vai. Jos käy usein niin se tulee kelalle ja itselle tosi kalliiks.
      Rikkaat menee nyt yksityiselle se on selvää

• Anonyymi

Kun meet yksityiselle niin kuka sen toimisto maksun sit maksaa jos lääkäri maksaa 28€

• Anonyymi

Julkinen toimii ihan hyvin. En näe tarvetta missään tilanteessa mennä yksityiselle.

• Anonyymi

Julkinen lääkäri maksaa noin 20000€/kk ja tekee keskimäärin 17pv/kk töitä. Jos ottaa 10 potilasta päivässä on kustannus noin 120€/ käynti…..
      Ihan viisasta on ottaa yksityisiä palveluja purkamaan jonoja.

• Anonyymi

Kalliiksi tulee lääkäri joka tapauksessa ja joku sen aina maksaa, kunpa saataisiin halvempia lääkäreitä jostain ulkomailta mutta suomalainen lääkärikunta vaan vuolee kultaa kun kukaan ei uskalla asiaan puuttua, jos edes keikkalääkärisysteemin saisi kuriin!

• Anonyymi

No en mielellään mee ulkolaiselle lääkärille, vaikka en ookkaan rasisti,mutta en aina ymmärrä mitä ne sanoo. Sairaalassa on usein päivystämässä ulkolainen lääkäri .
      Yksityislääkärit pistää vastaan tätä kokeilua.

• Anonyymi

Pääsisipä silmä lääkäreillekin terveyskeskukseen. Ei ole varaa mennä optikkoliikkeeseen kun on niin kallista. Voisiko joku silmä lääkäri mennä töihin terveyskeskukseen

• Anonyymi

Niinpä, ja kun pitäisi päästä siinä missä ylipäänsä lääkärille. Jos ei silmälääkäriä ole tk:ssa niin sitte yleislääkäri tekisi lähetteen tarvittaessa silmäpolille.Tosin, eipä polimaksutkaan enää kovin pieniä ole ts. jos vaikka vain näöntarkastus niin eipä taida paljoo säästää jos käy julkisella

lajijasuris

• Anonyymi

No optikkokin voi tarkistaa silmät ei aina tarvii mennä silmälääkäriin

• Anonyymi

No ei säästy kun polimaksu on jo 66€ niin tuskin silmälääkäri on nyt enää paljon kalliimpi

• Anonyymi

Maraskuussa maksoi satasen ja pääsi seuraavana päivänä

• Anonyymi

Sanovat että parhaat silmälääkärit on Prisman silmäasemalla. Instrussa on joku nuori ylimielinen silmälääkäri mikä ei tiedä kuulemma mitään sanovat ihmiset. Ja jos menet sairaalan polille älä mene sellaiselle petrukselle mikä tulee Turusta, tosi huono. On kokemusta

• Anonyymi

Miten pääsen sairaalan silmä lääkärille

• Anonyymi

Siten että ensin menet terveyskeskukseen ja pyydät sieltä lähetteen

• Anonyymi

Mistä ne ihmiset tietää mitä nuori lääkäri tietää

• Anonyymi

Kaikki me nuoria ollaan joskus oltu.

• Anonyymi

No ne ketkä on siellä olleet vastaan tolla ovat sanoneet että on huono lääkäri. Tutkii huonosti ja on hätäinen

• Anonyymi

Minä itse kävin polilla silmälääkärissä ja siellä oli se Petrus ,en muista sukunimeä, sekin oli huono ja viimeiseksi se otti sellasen ihmeellisen laitteen johon se laitto geeliä ja pyöritti sitä mun silmässä vaikka sanoin et sattuu, ei ottanut kuuleviin korviinsa ja sen jälkeen oikeen silmän näkö jäi huonoksi, enkä sille enää ikinä mee. Mut ei mun silmässäkään oo sellaista laitetta koskaan pyöritetty eikä pyöritetä jatkossakaan

• Anonyymi

Nuorilla kädet ja hoksottimet tokmii vielä nopeasti. En ainakaan itse luota jos lääkäri on yhtä vanha kuin potilas mitä itse olen yli70

• Anonyymi

No joo mutta kun sanoin silmälääkäri ole että sattuu kauheesti niin kyl hänen ois pitänyt lopettaa, mut ei lisää vaan pyöritetään. En eläissäni ole ollut niin huonolla silmälääkärillä ja kun meet puolin silmälääkäri on et yhtään tiedä millainen lääkäri siellä on. Varaan ajan Mohammad al-juhaishille jossain vaiheessa. On tosi hyvä silmälääkäri

• Anonyymi

Oikaisu silmälääkärille

• Anonyymi

Entä jos onkin epävarma

• Anonyymi

Joku sanoi tänään että kun terveyskeskuksesta saa aikaa. Kyllä mun mielestä saa tai itse oon aina saanut kun oon tarvinnut. Ja jos on akuutti juttu pääsee samana päivänä.
      On siellä muutama hyvä lääkäri ja monta kivaa hoitajaa

• Anonyymi

Jos yksityis lääkärille pääsee vaan kaks kertaa vuodessa julkisen hinnalla niin ei siinä oo järkee. Jos joutuu usein käymään lääkärissä niin käyt sittenkö molemmissa vai.

Huono juttu

• Anonyymi

Kyllä yksityislääkärit voisivat korvata julkisen sairaanhoidon toimimattomuutta. Itse käyn vain yksityisellä kun saa paremman hoitovasteen.

lajijasuris

• Anonyymi

Vai niin , joku keksii omiaan 🤔
        Olen kyllä tota mieltä, mutta eipä ole rahaa tollasen kuitenkaan

lajijasuris (se oikea)

• Anonyymi

Kirjoittaako täällä kaksi lajijasurista vai yksi kahdella nimimerkillä

• Anonyymi

Kaksi tai kenties vieläkin useampi ihmistä ollu muutamia päiviä ja muissakin kustelun langoissa!🤔

lajijasuris

• Anonyymi

Voisi se raha mennä turhempaankin kuin vanhusten hoitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      194
      1735
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1411
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1219
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1128
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1060
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70