Pankkien korkokate ja markkinakorot

Anonyymi-ap

Miten niin pankit ovat kasvattaneet korkokatettaan kun markkinakorot ovat olleet korkealla. Eikös pankin marginaalit antolainauksessa ole vakioita tyyliin euribor plus 0,5%. Ja jos markkinakorot ovat korkealla niin raha joka tapauksessa on kalliimpaa myös Nordealle vaikka sen ei mielestäni pitäisi vaikuttaa.

6

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nordea kertoo laskevansa käyttötilin koron nollaan yli 10000 euron menevälle tilin osalle. 1.6 .2025 alkaen. Nyt se kuitenkin tarjoaa 3%: n korkoa 1kk: n huhtikuun aikana avattavalle määräaikais talletukselle! Mikä taka-ajatus tässä on?

• Anonyymi

Lainan marginaali ja pankin korkokate ovat ihan eri asioita.

• Anonyymi

Pankin korkokate.

"Korkokate tarkoittaa sen hankkimien varojen ja edelleen lainaksi antamien varojen erotusta, yksinkertaistaen pankin talletuksille maksamien korkojen ja lainakorkojen välistä katetta."

• Anonyymi

. Ja jos markkinakorot ovat korkealla niin raha joka tapauksessa on kalliimpaa myös Nordealle vaikka sen ei mielestäni pitäisi vaikuttaa.

tämä on totta mutta raha sisää raha ulos on ERI rahaa

raha sisään on lyhytkorkorahaa jota säätelee keskuspankki Frankfurt jne

raha ulos on pitkäkorkorahaa jota säätelee markkina

tällä ulos - sisään erolla pankki elää JOS KORKÄYRÄ ON JYRKKÄ JA TERVE
      mutta jos se on inversiossa eli kääntyy
      ollaan lamassa ja suurissa vaikeuksissa

punainen = sairas
      sininen = terve
      korkokäyrä
      https://static.twentyoverten.com/5bec4e5a80314029789b1962/9cxZENWcHs2/Yield-curve.png

• Anonyymi

Harmittaa kun yrittää pienistä tuloista säästää pahan päivän varalle, kun Euribor sahaa. Vaikuttaa Prime-korkoon, laskee kuin lehmän häntä alaspäin.

• Anonyymi

Ruotsalaisista nettipankeista saa nytkin parhaimmillaan yli kolme prosentin korkoa normaalille säästötilille (Brocc), josta saa tarvittaessa rahat suomalaisen pankin tilille päivässä tai parissa. Norjalaisista saa oman kokemukseni mukaan saman pankkipäivän aikan nosto-toimeksiannosta, mutta korot on alemmat. Välitön siirto onnistuu vaikka Klarna-tililtä, josta saa tällä hetkellä 2% koron.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3632
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      2992
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      78
      2497
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2358
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2321
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2297
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2187
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2183
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      117
      2178
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2040
    Aihe