Pahoittelen melu- ja hajuhaittaa etukäteen

Anonyymi-ap

Kovasti on kummeksuttanut, ja toki myös hirvittänyt, tupakan kova hinta nykypäivänä. Kyseessähän kuitenkin elintarvikkeen kaltainen perushyödyke meille eläkeläisille, jotka ovat eläneet lapsuutensa 50- ja 60-lukujen taitteessa. Kehtaavat pyytää peräti yli 13 euroa askista Coltia ja se on liikaa pientä eläkettä nauttivalle päivittäiseksi kuluksi.

No tämä vanha ja toimelias vaari päätti lopettaa moisen laillistetun ryöstön tukemisen. Otin paikalliset tekijät lasittamaan parvekkeeni ja kasvatan tällä hetkellä kasvilampun alla keittiössäni komeita palturitupakan taimia. Toki seassa kasvaa myös Virginialaista. Kun aurinko alkaa kunnolla lämmittämään lasitettua parvekettani, siirrän taimet lasitetulle kuistille ja alan laajamittaisesti viljelemään oman tupakkini. Työmiehistä koituu varmasti melua ja tupakan kypsytys uunissa tulee tuottamaan hajua, mutta koittakaa naapurit kestää vanhan vaarin viatonta harrastusta!

Anssi Oiva Kalervo
Tykki-Kiviharju

3

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hollannissa maksaa tupakki aski 18 euroa.

• Anonyymi

Taisi olla 1970, kun Marlboroa menin ostamaan markalla ja viidelläkymmenellä pennillä. Tuo vastaa 25 eurosenttiä, eli hinta on nykyään yli 50-kertainen. Törkeää laillistettua ryöstöä!

Anssi Oiva Kalervo
        Tykki-Kiviharju

• Anonyymi

Tupakan kasvattaminen on suurempi vaiva kuin kahvin keittäminen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe