Tänä aamuna huomasin että yrityksemme tililtä oli ulkomaiselle tilille maksettu sievoinen summa rahaa. Siirto oli tehty lauantai iltana ja sunnuntai aamuna huomasin ja tein ilmoituksen pankkiin ja tili jäädytettiin. Rikosilmoitus tehty. Kyseessä on nettihuijaus. Millaisia kokemuksia on kuinka Rahat palautuu? Nyt on viikonloppu ja raha luultavasti ei ehtinyt siirtyä. Varmasti huomenna asia selviää mutta onko kokemusta?
Huijari tyhjensi tilin
19
276
Vastaukset
- Anonyymi
Aluksi kysymys:
Mikä pankki on kyseessä mistä rahat lähtivät??- Anonyymi
Op. Ilmeisesti rahojen palautumiseen on mahdollisuus
- Anonyymi
Onko kyseessä Osuuspankki???
- Anonyymi
Kyllä. Onneksi oli viikonloppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Onneksi oli viikonloppu.
Ok, kerro miten kävi rahojen suhteen kun selviää!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ok, kerro miten kävi rahojen suhteen kun selviää!
Kaikki rahat tuli takaisin tänään. Oma ripeä toiminta ja Op:n ripeä toiminta oli tälläkertaa huijareita nopeampi.Oli ikimuistoinen opetus ja pitkä viikko odottaa.
- Anonyymi
Riippuu miten on huijattu. Jos itse on ollut huolimaton, niin omaan piikkiin menee. Yleensä vedotaan tuohon omaan mokaan. Jos taas lähtenyt ilman, että itse on tehnyt mitään, eikä salasanoja tms. pankkitietoja ole itse vuotanut ulos mihinkään, niin sitten se on pankin asia. Nettihuijaus kuulostaa tuolta omalta mokalta.
Pitäisi aina vain toimia tiskillä pankissa, eikä käyttää mitään nettipankkeja, vaikka pankit niitä kovasti tuputtavat. Tämä siitä sitten seuraa, että rahat lähtee ja pankit pesee kätensä.- Anonyymi
Netissä maksaessa on pieni riski menettää rahansa huijarille, mutta tiskillä maksaessa menettää varmasti rahansa pankille. Sen verran mukavat palvelumaksut siinä hommassa on nykyään.
- Anonyymi
Kyllähän pankki pystyy selvittämään kenen tunnuksilla siirto on tehty (allekirjoitettu). Itse hoidan erään tahon pankkiasioita ja pankissa annettiin ohje käyttää pankin mobiilia. Ihmetyttää miten joku aivan ulkopuolinen olisi saanut yrityksen tunnukset tai sen laitteen jolla Siiri on tapahtunut.
- Anonyymi
Rahoista on tehty palautuspyyntö ulkomaalaiselle pankille. Ilmeisesti pankki pääsi nopeasti kyllä rahan jäljille mutta on sitten kiinni Vastaanottaja pankista miten asia etenee...Toivotaan ja pelätään pahinta
- Anonyymi
Jos Osuuspankin vapaamuurari vetääkin välistä bonuksensa, seuraa tilanne loppuun rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Osuuspankin vapaamuurari vetääkin välistä bonuksensa, seuraa tilanne loppuun rauhassa.
Mees nyt saviruukku nukkumaan ja pääse yli omasta huijauksestasi.
- Anonyymi
Noihin huijauksiin ei kannattaisi mennä yrityksen tunnuksilla. Silloin ei ole kuluttajansuoja voimassa, joten mahdollisuudet saada rahat rakaisin on kertaluokkaa huonompi. Kyseessä on kuitenkin itse omilla tunnuksilla hyväksytty maksu.
”Kantsis vähä ensin ajatella mitä tekee”- Anonyymi
Milläs tunnuksilla sitten niihin huijauksiin kannattaa mennä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milläs tunnuksilla sitten niihin huijauksiin kannattaa mennä?
Tietysti koplaten vapaamuurarin omilla tunnuksilla jotta saa kerättyä bonuksensa salaisille pankkitileilleen ulkomaille jotka on huolella piilossa verottajalta.
- Anonyymi
Minulla on tuolla ylempänä jo kommentti.... Enkä oikeasti usko, että pankki alkaa hyvittämään asiaa joka ei ole pankin virhe.... Omia tyhmyksiä saa selitää miten vain.... Pankilla on sellaiset lakimiehet jotka yhdellä puhelulla selvittää asiat. Pankit muutenkin seuraa kaikkia asiakkaita ja ottavat kantaa jos jotain outoa on tapahtunut tai asioita jotka ei ihan mene läpi.
Itse hoidan yhden rekisteröidyn jutun asioita. Se on itsestään selvää, että luotetuista rahoista pidetään kirjaa ja ne on erillään omista. Vaikka itsellä ei olisi penniäkään rahaa, niin luotettuihin rahoihin ei kosketa lainkaan. Ne ei ole luotetun rahoja, eikä se taho jonka rahoja hoidat ole kiinnostunut minun rahoistani.
Kun tekee siirtoja esim. veikkaukselle omalle pelitilille, niin siinä saa olla aika kielikeskellä jotta maksaja on oma tili. Veikkauksella on vain sääntö, että niitä rahoja joihin on käyttöikeus. En viitsi edes kokeilla, koska tilitoimisto ja verottaja pitää virheetöntä kirjanpitoa ehdottomana. Pankki kiittää myös asiakasta jonka asiat läpinäkyvät.- Anonyymi
"Pankilla on sellaiset lakimiehet jotka yhdellä puhelulla selvittää asiat."
Tuossa olet 100% oikeassa, otetaan esimerkki Tampereen Osuuspankista jota johtaa vapaamuurari ja jossa on pankin hallituksessa useita vapaamuurareita. (lähde: rikostoimittaja)
Jopa Tampereen poliisi ei lähde tutkimaan tuota korruptiopesää jossa pelaavat omilla säännöillään myös pankkinsa lakimiesten osalta.
Näin Suomessa, joka on paha maa! - Anonyymi
Tässä taisi olla kyse siitä että pankki ehti tilisiirron jäljille ennenkuin päätyi huijarin tilille ulkomailla. Eli kun oli viikonloppu pankki ehti tehdä takaisinpyynnön vastaanottajan pankkiin. Raha ei taida ulkomaille siirtyä edelleenkään kun pankkipäivinä.
Kyllä näitä yllättävän paljon saadaan takaisin vedettyä. Mutta nopeus on valttia
- AnonyymiUUSI
Nordeassa olisi voinut käydä toisin. Siellä ei saa Debit/kredi korttiin muita maksurajoja kuin rahan nostorajan.
OP saa käyttörajan kaupan kassalla ym. rajoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1981756- 981445
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70904
- 250886