Hienoa työtä

Anonyymi-ap

6

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole hyvä. Mitähän tämäkin juilu on maaseudun eteen tehnyt? Ei ole kaivanut lapiolla ojaa niin kuin minä vuonna 1950.

• Anonyymi

Kaivoivat kanaviakin työttömät lapioilla hätäaputöinä, liekö mitään hyötyä ollut. Kaivinkoneitakin oli mutta silti miehet tokersivat hakuilla ja lapioilla routaista maata.
        Tietyömaallakin 50-60- lukujen vaihteessa ukkoarmeija lapio pakkasessa harjunrinteen leikkauksella maata hevosten vetämiin kippikärryihin.

Mitä hyötyä lie yhteskunnalle mokomasta tokertamisesta ollut, muuta kuin joutilaat pysyivät poissa pahanteosta kun väsyivät työmailla ja menivät illalla ajoissa nukkumaan.
        Eivät jaksaneet lähteä kylille koviksina riehumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaivoivat kanaviakin työttömät lapioilla hätäaputöinä, liekö mitään hyötyä ollut. Kaivinkoneitakin oli mutta silti miehet tokersivat hakuilla ja lapioilla routaista maata.
        Tietyömaallakin 50-60- lukujen vaihteessa ukkoarmeija lapio pakkasessa harjunrinteen leikkauksella maata hevosten vetämiin kippikärryihin.

Mitä hyötyä lie yhteskunnalle mokomasta tokertamisesta ollut, muuta kuin joutilaat pysyivät poissa pahanteosta kun väsyivät työmailla ja menivät illalla ajoissa nukkumaan.
        Eivät jaksaneet lähteä kylille koviksina riehumaan.

Aina 50-luvulla lapioitiin käsin, ja kauppaan oli ylämäki mennessä ja taksian tullessa. Viikonloppuna käännettin kalsarit toisinpäin, ja seuraavana viikonloppuna etuosa taakse.
        Silloin ei valitettu turhasta. 60 luvusta lähtien miehet oli hippejä. Itse olin sentään mies. 50-luvun mies, paitsi rokkia ei kuunneltu. Metsäratiota olisi kuunneltu muttei ollut radiota meillä

• Anonyymi

Tässä kului vuosikymmeniä ettei joutilaiden tarvinnut tehdä mitään, yhteiskunta ruokki joutilaat peräkamareihin, korkeintaan joskus kyselivät josko herra suostuisi työllisyyskurssille lähtemään niin maksetaan 9 euroa lisää tukea kurssipäiviltä ja ilmaiset ruuat.

Kahvitkin päälle tarjotaan.

• Anonyymi

Mitä völlyköitä lienevät metsämanin fanit, pyytävät metsämania kertomaan tarinoita, kyselevät mistä lie lepokivelle kivelle nimi tullu.
      Ovat onnellisia kun pääsevät editoimaan 360 asteen linkousvideota.
      Metsämanin enon nimikin faneja kiinnostaa, sitäkin kyselevät.
      Olkoon vaikka Jaakko, mitä väliä sillä on, Suomi on täynnä enoja ja setiä.

Eikö faneilla ole omaa tarinaa, kertokaa tubettajien kommenttikentillä, video kanavilla ja netin keskustelusivustoilla omaa tarinaa.

Ja jos tarinaa ei vielä ole niin eläkää niin, että syntyy tarinaa.

• Anonyymi

Haluatko tosi tarinaa vai satu tarinaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4632
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1917
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1610
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1144
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      943
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      906
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe