Työn arvostus

Anonyymi-ap

Kirjoitan nyt yksityisyrittäjän näkökulmasta.

Olemme itse toimineet yksityisyrittäjinä vuodesta 1990 asti. Nyt olemme jo eläkeiässä ja silti jatkamme työn tekoa viikonloppuisin, niin kauan kuin meidän palveluita vielä halutaan.

Lakot, kaupan ja logistiikan alalla saavat ymmärryksemme aivan kuin myös hoitoalan lakot aikaisemmin.

Olemme olleet aina yrittäjinä puoltamassa yrittäjän asioita ja sitä että ennemmin kuin " duunarina " valittaa ja lakkoilee palkan vuoksi ym. pitäisi vain tehdä töitä.
Näinpä ja sitä mieltä ollaan edelleen. Mutta, näin pienyrittäjinä, olemme kohdanneet työmme hinnoittelun torppaamista ja joutuneet suurten yritysten jalkoihin. Näitä hintoja ei niin vain nosteta.

Nyky meno teknologian ja tekoälyn ym. suurten yritysten mahtavaksi paisuneet volyymit toimia, ovat tehneet meistä pakotetusti pitämään alhaisia tuntiveloituksia, silti työmme moraalisesti ja tominnalisesti tekeminen , on ns. kiitetty ja on yksi syy että meidän toimia vielä halutaan, se ei vain näy laskutuksessa. Emme ole pystyneet nostamaan tuntiveloitustamme nousseiden kulujen mukaisesti.

Tämähän liittyy saumattomasti myös kaikkiin palvelualojen toimiin palkkauksessa.
Olen itse vain pohtinut sitä, mitä tapahtuisikaan, jos meitä ruohonjuuritason toimijoita ei olisi. Kaaos. Kuka hoitaa sairaat ja vanhukset, kuka hoitaa siivouksen ja jätteet, monessakin suuressa yrityksessä. Kuka hoitaa kaupan alan ruokatoimitukset ja myynnin kokonaisuudessaan, ei ainakaan tekoäly ja automaatio.

Ne hoitaa vielä toistaiseksi se yksittäinen ihminen, se joka haluaisi siitä kohtuu korvauksen. Toimiessani tilapäisesti apuhoitajana isossa hoitoalan yrityksessä, eteeni tuli ongelma. Moraalinen ja vastuullinen, jota en pystynyt ohittamaan. Minulle ilmoitettiin, että en saa toimia niin kuin itse moraalisesti ja vastuulliseti halusin, minulle ei makseta siitä.

Nyky maailman meno on menossa kohti kaaosta ja vain suuret teknologiayritykset ja suurella volyymilla toimivat yritykset enään pärjäävät, niin kauan kuin pärjäävät.

Itse yritämme sinnitellä tällä pakotetusti pienellä työn laskutuksella ja tehdä edelleen työt joita saamme tehdä, niin hyvin kuin itselle moraalisesti ja vastuullisesti on mahdollista. Ei ehkä enään kovin pitkään, onneksi eläkeikä toisella meistä on alkanut, tosin ei sekään hehkutusta aiheuttava.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
        Ikävä
        37
        2071
      2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
        Maailman menoa
        182
        1510
      3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
        Ikävä
        94
        1401
      4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
        Ikävä
        142
        1209
      5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
        Ikävä
        115
        1108
      6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
        Ammattiliitot
        135
        1050
      7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
        Suomalaiset julkkikset
        25
        1000
      8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
        Ikävä
        74
        960
      9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
        Ikävä
        70