Sairastaako kukaan? Itsellä todettiin haiman hyvänlaatuinen sivutiehyn IPMN.
Täällä kohtalotovereita? Minkä ikäinen olet ja oletko mies vai nainen?
Haiman hyvänlaatuinen sivutiehyn IPMN kokemuksia?
6
355
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on reilu vuosi sitten todettu haiman sivutiehyt IPMN. Kooltaan on 1cm. Puolen vuoden välein mri kuvaus ja haimasyöpä verikoe jota koetta nyt odotan. Pitäisi maaliskuun aikana ottaa.
Välillä mietin tätä outoa pahoinvointia johtuuko ko. kasvaimesta. Olen nainen. Iästä viis en kuitenkaan enää ole nuori ihminen, mutten ikäloppukaan. - Anonyymi
Onko sinulta otettu tämä veriarvo?
Haimasyöpää epäiltäessä tutkitaan verinäytteestä merkkiaine CA19-9 eli tähän pitäisi kutsu sairaalaan tulla. Olen vatsakeskuksen potilaana. - Anonyymi
Itsellä todettiin useita pieniä haiman sivutiehyt IPMN:ä kolmisen vuotta sitten. Suurin n1 cm kokoinen. Ensimmäinen kontrolli vajaan puolen päästä (magneettikuvaus ja S CA 19-9). Tällöin ei todettu mitään huolestuttavaa. Ja nyt tulossa maaliskuussa taas vastaavat kokeet. Nyt väli tulee olemaan 24 kk. Olen nyt 59 v. ja myös Vatsakeskuksen potilaana.
- Anonyymi
Puolen vuoden välein minuakin kontrolloidaan. Olen vain huolissani kun pallean kohdalla on usein kipua, voin huonosti. Mummoni kuoli haimasyöpään ja hänellä paljon samanlaisia oireita oli kun minulla on nyt. Odotan nyt sitä labraa kun se on jostain syystä jäänyt ottamatta.
- Anonyymi
Minulla oli yhden vatsan kuvauksen jälkeen lausunnossa " haima osin atrofioitunut " .
Se taitaa tarkoittaa surkastumista ?
Siitä ei kukaan missään vaiheessa sanonut minulle mitään, kun ilmeisesti sillä ei ole väliä.
Ikävistä ja hankalista oireista kukaan ei välitä mitään, kun on amylaasit veressä ok, ja tulehdusarvo normaali. Silloinhan ei mitään vikaa ole.....
- Anonyymi
Minun haima MRI kuvat tutki Husin haimatiimi jossa useita eri lääkäreitä.
Teksti jonka sain meni kyllä ihan ohi oman älyni. Se kuitenkin on selvää että puolen vuoden välein on se MRI.
Olisikin tämä yksi vaiva vaan ei ole. On syöpä ja ties mitä muuta. Mutta eniten tämä haiman tilanne nyt mietityttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.344011Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131533Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2461476Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1801237Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1301011Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ811004Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254978- 62949
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56785