moi, olen 2lapsen yh äiti ja en enää keksi mistä muualta kysyisin apua.. en ala tilannettamme sen tarkemmin avaamaan, koska voimat on jo valmiiksi ihan lopussa, mutta näin lyhyesti: isompi lapsi sairastui kesällä vakavasti ja olen työttömänä. ajamme kerran viikossa lapsen sairaalahoitoihin 200km sairaalaan ja rahat on ihan loppu. tilanne tulee helpottamaan toivottavasti ja todennäköisesti ensi kuussa kun saamme vihdoin lääkkeille erikoiskorvattavuuden ja lapselle vammaistuen maksuun..
mutta siis. jos joku pystyy lainamaaan mulle vaikka pari sataa näin ens alkuun, niin voin maksaa maalis-huhtikuun aikana takaisin ja vaikka puolet ylimääräistä korkona. mobilepay löytyy
kiitos ja anteeksi
sähköposti mistä saa kiinni: [email protected]
voisiko joku lainata mulle rahaa? akuuttihätä
7
168
Vastaukset
- Anonyymi
Olen pahoillani tilanteestasi ja tiedän miten vaikea on saada toimeentulotukea nykymaailmassa. Mutta lueppa toisissa aloituksissa olevista vastauksita koskien kahden yksityisen keskinäisiä lainoaja. Lainaaja ei saa niistä kuin harmaista hiuksia ikuisiksi ajoiksi. Sata ja kaksi on kuitenkin isoja määriä rahaa ja usein siitä helposta lainasta tulee kierre joka on kiusallinen niin lainanottajalle kuin antajalle. Yksi tai kaksi lainaa ei riitä todellisuudessa mihinkään ja kuukauden maksuaika voi todellisuudessa olla useita kuukausia ellei vuosiakin.... Anteeksi, että olen tyly ja suorapuheinen....
Melkein suosittelisin menemään oman alueen seurakunnan diakonialle. Sieltä voi saada rahaa ja apua maksujen maksuun ja ehkä ruokakassinkin.... Eikä esim. evankelisluterilaisen kirkon diakonia vaadi seurakunnan jäsenyyttä.....
Toivon kaikkea hyvää aloittajalle. - Anonyymi
moi ja kiitos vastauksesta. selailin kyllä aloituksia, mutta vasta sen jälkeen kun olin omani tehnyt. tuli heti sen jälkeen olo, että tuskimpa täältäkään apua saan. mutta toivotaan parasta, että joku haluaisi auttaa.
meillä tosiaan tilanteeseen on tulossa muutos lähiaikoina ja rahatilanne tulee palautumaan jälleen kohti normaalia.. mutta se ei tietenkään tässä hetkessä just auta kun pitäisi saada ruokaa pöytään, pienemmälle uusi talvihaalari, isommalle vitamiineja ja lääkkeitä ja sähkölaskukin on jo pari viikkoa myöhässä.. toki myös perjantaina on taas uusi käynti sairaalassa ja bensa ei todellakaan riitä sinne ja takaisin .. mutta elämä on.
jotenkin vaan uskon ja toivon, että joku haluaisi meitäkin auttaa. itse olen joka vuosi osallistunut mm joulupuukeräyksiin, olin unicefin kk lahjoittaja ennen tätä lapsen sairastumista jne.- Anonyymi
Homman nimi on vain se että yli 90% näistä lainaa rinaavista on huijareita jotka eivät koskaan maksa lainaa takaisin.
Ihan sama kuin puhelinmyyjien kohdalla, luuri lyödään korvaan ja heti kun kuullaan että on puhelinmyyjä ja vain sen takia että huijareita liikaa.
Kaikki, myös huijarit vakuuttavat ettö on todellinen rahantarve ja todellinen halu maksaa takaisin.
Mistä erottaa rehellisen ja huijarin, no jälkikäteen sen voi todeta joten ymmärrät miksi ei kukaan oikein innostu rahanlainaamisesta.
- Anonyymi
Mielestäni olisi rehellistä edes pyytää raha lahjaksi. Velkaa on kuitenkin jo niin paljon, ettei edes edellisistä selviä. Sinäänsä erikoinen kombo olla rahaton yh. Yh saa ihan himmeät tuet ja elarit ja elatusavut. Harvasta duunista tienaa niin hyvin, kuin työtön yh-äiti. Eli sinun pitää oikeasti muokata kulutustottumuksia ja hankkia taloustaitoja. Jos rahat on jatkuvasti loppu, niin kulutustottumuksesi ei ole kestävällä pohjalla ja tilanteesi menee kokoajan huonommaksi ja vielä TÄYSIN omasta syystä.
- Anonyymi
kiitos vastauksesta.. mutta haloo.. NORMAALItilanteessa olen (ja olin) töissä, ja tultiin toimeen oikein mallikkaasti niinkuin muutkin. mutta koska lapsi sairastui vakavasti ja jouduin jäämään pois töistä ja nyt rampataan viikoittain (välillä 2kertaa) toisessa kaupungissa sairaalassa ja maksellaan hiton kalliita lääkkeitä ja pvkirurgiamaksuja ja ties mitä niin kyllä se vaan näin äkkiseltään vetää tilit tyhjiksi. myöskään kelan tukiin ei olla vielä oikeutettuja koska lapsen HOIDOT on kyllä aloitettu, mutta virallinen DIAGNOOSI on puuttunut tähän kuuhun asti, niin mitään lääkekorvauksia ym tukia ei olla saatu.
ja noista saan kyllä maksut takautuvina palautukseen, kunhan kela saa vihdoin asiat käsiteltyä.. mutta kun sekään ei auta JUST NYT ja tähän hätään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kiitos vastauksesta.. mutta haloo.. NORMAALItilanteessa olen (ja olin) töissä, ja tultiin toimeen oikein mallikkaasti niinkuin muutkin. mutta koska lapsi sairastui vakavasti ja jouduin jäämään pois töistä ja nyt rampataan viikoittain (välillä 2kertaa) toisessa kaupungissa sairaalassa ja maksellaan hiton kalliita lääkkeitä ja pvkirurgiamaksuja ja ties mitä niin kyllä se vaan näin äkkiseltään vetää tilit tyhjiksi. myöskään kelan tukiin ei olla vielä oikeutettuja koska lapsen HOIDOT on kyllä aloitettu, mutta virallinen DIAGNOOSI on puuttunut tähän kuuhun asti, niin mitään lääkekorvauksia ym tukia ei olla saatu.
ja noista saan kyllä maksut takautuvina palautukseen, kunhan kela saa vihdoin asiat käsiteltyä.. mutta kun sekään ei auta JUST NYT ja tähän hätään.Tässä on nyt vain pari juttua.
Hae Kelasta toimeentulotukea ja myönteisen päätöksen jälkeen vielä lisänä harkinnqisen varsista tukea.
Ne myöhemmin tulevat tuet menee varmasti sen aikaiseen päivittäiseen elämiseen. Ei kannata ottaa velkaa niitä vastaan. Aiemassa vastauksessa jo sanoin kierteestä johon velallisena ja velkaa antava on. Satanen ei riitä oikeasti mihinkään vaan olet hyvin nopeasti pyytämässä lisää ja annat lupauksia aiempien maksuista. Lainaa antavallakin saattaa tulla yllättäviä menoja normaalien päälle.
Ne joilla olisi ylimääräistä taskua polttamassa eivät täällä istu lukemassa ja kommentoimassa.
- Anonyymi
No voi hitsi! Juuri aamulla katsoin, että käyttötilillä on kaksi sataa euroa "ylimääräistä" rahaa, jota en tarvitse ennen ensi viikon tilipäivää. Siirsin sen jo rahastoon, kun en ehtinyt tätä lukea ensin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1981756- 981445
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70904
- 250886