molluskoita

Mia

Naapurin lapsilla molluskoita ja nyt 6.v pojallamme rinnassa 2 kpl.Onko kokemuksia poistamisesta itse?tarvitaanko molluskapihdit vai pärjääkö pinseteillä?tunteeko molluska-kohta sitä puristettaessä vai onko syylä itsessään tunnoton?Yritin puristaa lapsen nukkuessa mutta en uskaltanut kunnolla.Annanko vaan olla vai auttaako poistaminen?lapsi itse pelkää poistamis-ideaa.

15

13716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvottiin

      neuvolassa antamaan lapselle osterivinokaskapseleita. Ostin paketin ja molluskat tosissaan lähti. Oliko kapseleiden ansio vai sattuma, sitä en tiedä mutta kannattaa kokeilla.
      En muista ostinko apteekista vai luontaistuoteliikkeestä.
      Meidän tytöllä oli molluskoja runsaasti, ei mitään muutamaa...

      • kannattaa kokeilla

        meillä auttoi ku söi jättihelokkiöljykapseleita!!


      • tietämätön76
        kannattaa kokeilla kirjoitti:

        meillä auttoi ku söi jättihelokkiöljykapseleita!!

        Millasia ja missä kohtaan, minkä kokosia?


      • keleke

    • nämäkin niitä?

      Meillä tuli pojalle selkään semmoisia vähän niinkuin finnin näköisiä näppylöitä, et onko ne molluskat sellaisia? Valkopäisiä niinkuin jotain ois sisällä ja kutiavia? Ne kyllä meillä lähti itsestään pois. Ajattelin ensin että onko se vesirokon alkua, mutta ne sitten kumminkin katos eikä niitä ollutkaan kuin muutama selässä ja käsissä ylhäällä.

    • sauvatar

      Meidän 7v. tytöllemme tuli tarhasta ja niitä kesti 2v.Jalkojen, käsien taipeisiin, sekä vatsaan tuli lähes finnin näköisiä molluskoja.Tarkoituksena on puristaa molluskan sisältö ulos, jotta ne kuivuvat ja sitten ne lähtevät itsestään pois. Molluskat tarttuvat yleensä sisaruksille. Apteekista saa Emla nimistä voidetta. Annetaan vaikuttaa tunti ja sitten voi itse pinseteilllä puristaa molluskat pois. Tämä aine puuduttaa ihon, joten se on parempi vaihtoehto koska nyppiminen sattuu.Tyttäremme puristi itse molluskansa pois ja siihen riittää, kun saa 3 puristettua niin vasta-aineet lähtevät liikkeelle ja näin ne poistuvat itsestään.

    • mä vaan

      joo, mulla oli molluskoita joskus nuorempana reisissä aika paljon.. lääkärillä käytiin muistaakseni ne poistattamassa.. en tuntenut yhtään mitään.. eli kyllä ne mun käsittääkseni ihan tunnottomia ovat..

    • ...

      Itselläni on ihan pienenä ollut paljonkin molluskoita, jopa suuhun asti pahimmillaan levisivät ja jouduin sairaalaan tiputukseen ja tarkkailuun kun en kivulta mitään suostunut syömään. Lääkkeet ja muutkaan tropit eivät kuulemma auttaneet:( mutta kuulemma jossain vaiheessa suostuin juomaan punaista mehua ja siitä ne lähtivät paranemaan, todennäköisesti myös antibiootilla luulisi olleen jonkinlainen vaikutus:)

      mutta ihossa minulla oli molluskoita niin reisissä kuin selässäkin. Vanhempani kertoivat että niitä poistettiin saunassa. Annettiin lämmössä ensin ihon pehmentyä ja sitten puristeltiin isommat pois. Pesun ja kuivaamisen jälkeen laitettiin suihkelaastaria (en tiedä saako enään) ja sillä ne muutkin lähtivät pois.

      Äitini on kertonut että se oli paras keino, kun ei lääkkeet tahtoneet auttaa. Mutta kertoi myös että kumma se on kun häntä ei muut usko, on kertonut menetelmästä tuttaviensa perheille joilla sama ongelma ja eivät suostu kokeilemaan kun eivät usko.

      mutta itse suosittelisin.

      • äiti

        meillä kans lähti osterivinokas kapseleilla...pari viikkoa söi ja kaikki hävis yhtäkkiä:) kannattaa kokeilla:)


    • Kohta vaari

      Pyyhkäise molluskoita, eli ontelosyyliä, pari kertaa päivässä valkosipulin kynnen kostealla leikkauspinnalla muutaman päivän ajan. Varo pyyhkimästä tervettä ihoa, sillä valkosipulin neste saattaa aiheuttaa toistuvasti käytettynä punoitusta herkällä iholla. Molluskat kuivuvat ja häviävät jälkiä jättämättä muutamassa päivässä. Ainakin meidän perheessä ja tuttavapiirissä osoittautui parhaaksi tämä kivuton, nopea, halpa ja lisäksi luonnollinen keino.

    • Nimetön

      Molluskat eli ontelosyylät aiheutaa virus. Yleinen lapsilla. Tarttuva. Hoidoksi kannattaa kokeilla luontaistuotekaupasta saatavaa osterivinokasta. Annostus 2kps.X 3/vrk. Kapselit ovat isoja, mutta ne voi halkaista ja laittaa jauhe vaikka mehun sekaan. Joku on joutunut syöttämään jopa 3 laatikkoa ennen kuin iho parani. Mutta sen jälkeen niitä ei enää ole tullut. Lisäksi vielä voi antaa helokkiöljyä ja sinkkiä, joilla ihoa parantava vaikutus.

    • tyttönenvaankotoolta

      Olen 14- vuotias tyttö ja minulla on ollut ehkä n. 10 molluskaa kolmen vuoden aikana. Olen itse puhkaissut suurimman osan niistä ja niihin on jäänyt ihan pienet arvet. Äsken puhkaisin viimeisen molluskani. Onko tämä vaarallista?

      • pikku myy

        Voisiko kohdallasi olla kysymys miilumeista? Molluskat useinmiten pienempien lasten vaivoja?


    • Mutsitutsi

      Tulehtumisvaara kyllä on. Koitas olla varovainen vastaisuudessa. :)

      Jättihelokkiöljykapseleita kun syö, niin molluskasta ei jää mitään jälkeä iholle. Auttoivat myös aika nopeasti.

    • rilla-milla

      Meillä näin , kahdella alle kouluikäisellä lapsella oli jalat ja reidet täynnä molluskoita , oli puristeltu ym , mutta aina vaan niitä oli ja paljon .
      perheemme isä tuli ulkomailta työmatkoiltaan tuliaisena aivan normaali vaahtokylpypakkaus , siitä innoissaan kävivät useana iltana vaahtokylvyssä ja molluskat katosivat parissa viikossa kummaltakin .

      Ei varmaan lääketieteellistä perustetta , mutta näin vaan kävi .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe