Naapurin lapsilla molluskoita ja nyt 6.v pojallamme rinnassa 2 kpl.Onko kokemuksia poistamisesta itse?tarvitaanko molluskapihdit vai pärjääkö pinseteillä?tunteeko molluska-kohta sitä puristettaessä vai onko syylä itsessään tunnoton?Yritin puristaa lapsen nukkuessa mutta en uskaltanut kunnolla.Annanko vaan olla vai auttaako poistaminen?lapsi itse pelkää poistamis-ideaa.
molluskoita
Mia
1514331
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 15
Vanhimmat
neuvolassa antamaan lapselle osterivinokaskapseleita. Ostin paketin ja molluskat tosissaan lähti. Oliko kapseleiden ansio vai sattuma, sitä en tiedä mutta kannattaa kokeilla.
En muista ostinko apteekista vai luontaistuoteliikkeestä.
Meidän tytöllä oli molluskoja runsaasti, ei mitään muutamaa...
meillä auttoi ku söi jättihelokkiöljykapseleita!!
Millasia ja missä kohtaan, minkä kokosia?
Molluskan Hoito - http://tonzes.com/moluskfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
Meillä tuli pojalle selkään semmoisia vähän niinkuin finnin näköisiä näppylöitä, et onko ne molluskat sellaisia? Valkopäisiä niinkuin jotain ois sisällä ja kutiavia? Ne kyllä meillä lähti itsestään pois. Ajattelin ensin että onko se vesirokon alkua, mutta ne sitten kumminkin katos eikä niitä ollutkaan kuin muutama selässä ja käsissä ylhäällä.
Meidän 7v. tytöllemme tuli tarhasta ja niitä kesti 2v.Jalkojen, käsien taipeisiin, sekä vatsaan tuli lähes finnin näköisiä molluskoja.Tarkoituksena on puristaa molluskan sisältö ulos, jotta ne kuivuvat ja sitten ne lähtevät itsestään pois. Molluskat tarttuvat yleensä sisaruksille. Apteekista saa Emla nimistä voidetta. Annetaan vaikuttaa tunti ja sitten voi itse pinseteilllä puristaa molluskat pois. Tämä aine puuduttaa ihon, joten se on parempi vaihtoehto koska nyppiminen sattuu.Tyttäremme puristi itse molluskansa pois ja siihen riittää, kun saa 3 puristettua niin vasta-aineet lähtevät liikkeelle ja näin ne poistuvat itsestään.
joo, mulla oli molluskoita joskus nuorempana reisissä aika paljon.. lääkärillä käytiin muistaakseni ne poistattamassa.. en tuntenut yhtään mitään.. eli kyllä ne mun käsittääkseni ihan tunnottomia ovat..
Itselläni on ihan pienenä ollut paljonkin molluskoita, jopa suuhun asti pahimmillaan levisivät ja jouduin sairaalaan tiputukseen ja tarkkailuun kun en kivulta mitään suostunut syömään. Lääkkeet ja muutkaan tropit eivät kuulemma auttaneet:( mutta kuulemma jossain vaiheessa suostuin juomaan punaista mehua ja siitä ne lähtivät paranemaan, todennäköisesti myös antibiootilla luulisi olleen jonkinlainen vaikutus:)
mutta ihossa minulla oli molluskoita niin reisissä kuin selässäkin. Vanhempani kertoivat että niitä poistettiin saunassa. Annettiin lämmössä ensin ihon pehmentyä ja sitten puristeltiin isommat pois. Pesun ja kuivaamisen jälkeen laitettiin suihkelaastaria (en tiedä saako enään) ja sillä ne muutkin lähtivät pois.
Äitini on kertonut että se oli paras keino, kun ei lääkkeet tahtoneet auttaa. Mutta kertoi myös että kumma se on kun häntä ei muut usko, on kertonut menetelmästä tuttaviensa perheille joilla sama ongelma ja eivät suostu kokeilemaan kun eivät usko.
mutta itse suosittelisin.
meillä kans lähti osterivinokas kapseleilla...pari viikkoa söi ja kaikki hävis yhtäkkiä:) kannattaa kokeilla:)
Pyyhkäise molluskoita, eli ontelosyyliä, pari kertaa päivässä valkosipulin kynnen kostealla leikkauspinnalla muutaman päivän ajan. Varo pyyhkimästä tervettä ihoa, sillä valkosipulin neste saattaa aiheuttaa toistuvasti käytettynä punoitusta herkällä iholla. Molluskat kuivuvat ja häviävät jälkiä jättämättä muutamassa päivässä. Ainakin meidän perheessä ja tuttavapiirissä osoittautui parhaaksi tämä kivuton, nopea, halpa ja lisäksi luonnollinen keino.
Molluskat eli ontelosyylät aiheutaa virus. Yleinen lapsilla. Tarttuva. Hoidoksi kannattaa kokeilla luontaistuotekaupasta saatavaa osterivinokasta. Annostus 2kps.X 3/vrk. Kapselit ovat isoja, mutta ne voi halkaista ja laittaa jauhe vaikka mehun sekaan. Joku on joutunut syöttämään jopa 3 laatikkoa ennen kuin iho parani. Mutta sen jälkeen niitä ei enää ole tullut. Lisäksi vielä voi antaa helokkiöljyä ja sinkkiä, joilla ihoa parantava vaikutus.
Olen 14- vuotias tyttö ja minulla on ollut ehkä n. 10 molluskaa kolmen vuoden aikana. Olen itse puhkaissut suurimman osan niistä ja niihin on jäänyt ihan pienet arvet. Äsken puhkaisin viimeisen molluskani. Onko tämä vaarallista?
Voisiko kohdallasi olla kysymys miilumeista? Molluskat useinmiten pienempien lasten vaivoja?
Tulehtumisvaara kyllä on. Koitas olla varovainen vastaisuudessa. :)
Jättihelokkiöljykapseleita kun syö, niin molluskasta ei jää mitään jälkeä iholle. Auttoivat myös aika nopeasti.
Meillä näin , kahdella alle kouluikäisellä lapsella oli jalat ja reidet täynnä molluskoita , oli puristeltu ym , mutta aina vaan niitä oli ja paljon .
perheemme isä tuli ulkomailta työmatkoiltaan tuliaisena aivan normaali vaahtokylpypakkaus , siitä innoissaan kävivät useana iltana vaahtokylvyssä ja molluskat katosivat parissa viikossa kummaltakin .
Ei varmaan lääketieteellistä perustetta , mutta näin vaan kävi .