Näin neuvoo Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen johtava turvallisuuskouluttaja.
Minulla on makuuhuoneen yölampun tökkeli ollut pöydän alla kiinni pistorasiassa jo kahdeksan vuotta. Sen verkkolaite on sisäänrakennettu siihen pistokkeeseen. Telkkarin pistokettakaan en ole koskaan irroittanut samoin kuin pöytätietokoneen töpseliä. Mikrouunin piuhakin on jatkuvasti kiinni ja kahvinkeittimen myös. Hyi minua.
Kaikki töpselit irti seinästä kun et tarvitse
7
277
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla vekslaamisella löysää pistorasiat ennätysajassa.
- Anonyymi
Löysyyttään kipinöivä pistorasiakaan ei ole kovin turvallinen. Ja kuka niitä pistokkeita jaksaa koko ajan olla nyppimässä? Nämä johtavat kouluttajat on ihan sekaisin.
- Anonyymi
Mikäs sinä jos tykkää runkata, paikathan siinä väljistyy. Jos ne laitteet uhkaa palaa niin voihan ne alkaa kärytä silloinkin kun on ollut 5min seinässä
- Anonyymi
Hyvä ratkasu on käyttää älypistorasioita. Ne voi sitten automatisoida menemään pois päältä esimerkiksi pois kotoa lähdettäessä. Tietysti se älypistorasia jää sen verta päälle, että sen saa sitten taas päälle älypuhelimella tai vaikka älynapilla joka on laitettu seinälle. Mutta ainakin älypistorasiaan kytketyt laitteet on sitten pois päältä varmasti kun älypistorasia katkaisee virran. Älypistorasioiden toiminnan voi automatisoida jopa niin, että itse ei tarvitse tehdä mitään. Kun lähdet älypuhelimesi kanssa kotoa älypistorasioista voi katketa virta ja kun tuut takas kotiin virta voi kytkeytyä uudelleen automaattisesti. Sama juttu ajastetusti vaikka öisin. Älypistorasian voi automatisoida sammumaan yöllä tai voit laittaa vaikka sängyn viereen älynapin, jota painamalla kaikki älypistorasiat sammuttaa virran niihin kytketyiltä laitteilta.
- Anonyymi
Joko taas?.
- Anonyymi
Jos Kotoapois kp kytkin, on kiinni ja laittaa pääkatkaisijan pois päältä, ja kun kytkee sen takaisin päälle, niin estääköhän se, kp kytkimen päällä olo, sen ettei asunnossa, kaikki kattoon upotetut ja himmennyskykimellä toimivat valot, lävähdä täysille kun pääkatkaisia avataan?
Näin täällä tapahtuu, kun kaikki valot on pois päältä ja kp kytkin ei ole käytössä.
Sähkökaapin pääkatkaisijan sulkeminen, pimeässä asunnossa ja sen avaaminen, aiheuttaa rakenteisiin upotettujen valojen, yhtäaikaisen syttymisen, täydellä kirkkaaudella. Ne valot pitää käydä katkaisijasta sammuttamassa.
Onko tämä normaalia ja edes turvallista?
- Anonyymi
Ikivanha puuverstaan ohje.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185141Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 352651
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302438Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221710- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101580Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101188- 961187