On vaiva josta en ollut ikinä kuullut.
Ujorakkoisuus. Kun yleisissä vessoissa joutuu pissaamaan, ei pissa tulekaan vaan johtaa virtsaumpioon, josta voi joutua lääkärin pakeille.
Kun miehet pissaavat vierekkäin pitkään lavuaariin, niin joo, voi se olla kiusallista, en ihan tarkkaan tiedä kun en ole mies. Mutta miksi, vertailevatko miehet toisiaan, jos näin on, se tuntuu oudolta. Luulisi että keskittyvät omaan suihkuunsa.
Mutta kaikki ujot ovat vaarassa sairastua kun on ohuet seinät. vessoja rivissä ja niiden edessä odotustila ja kaikki kuuluu ulos. Niin kuin joka paikassa yleensä on. Tätä en ole ajatellut. Kun vain pääsen hätäni kanssa vessaan, en mieti muuta kuin helpotusta, en ainakaan sitä, kuunteleeko joku lorinaani tai mahdollista pierua joka tulee samalla. Jos olisi vain 1-2 henkilöä, vielä ymmärtäisin, mutta ehkä heitä on enemmän, kun on saatu aikaan juttu, lääkärin kertomana.
Hesarista kopsattu - hyppää yli jos ärsyttää
18
170
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen kuullut ja yksi tuttu on jo vuosia kärsinyt vaivasta. Aina kun tapaamme kaupungilla ainut vaihtoehto hänelle vessassa käymiseen on joku pieni kahvila jossa vain yksi vessa naisille ja yksi miehille eikä koppeja vierekkäin siinä tilassa. Siellä hän pystyy käymään kun ei muita samaan aikaan .
- Anonyymi
Kyllähän aina vessasa miehet vertailevat kuka kusee pitemmältä esim. urinaaliin. Minä nuorempana sohotin jopa metrin päästä, mutta nyt kasikymppisenä ei kehtaa mennä kuin pönöttämään pytylle!
T. Vaari 80v. - Anonyymi
Oikeastaan on aika typerää laittaa pitkä laari, jonkinlainen yksityisyys pitää olla. Kansakoulussa aikanaan oli ulkovessassa 8 reikää vierekkäin tyttöjen vessassa. Ei sitä silloin yhtään huomannut hävetä. Olisi aika typerää kun naisten vessassa olisi nykyisinkin. Ainakin hirvee haloo syntyisi, minä kuorossa mukana.
Omalla kohdalla ajattelin lähinnä tuota lorotusta kun naisen vessassa ulkopuolella on odotustila. En ole tähän asti ajatellut mutta ehkä ainakin unisex-vessassa minäkin, varsinkin jos olisi hiljaista ja ulkopuolella seisoisi odottamassa yksi pari miestä.
Ensin tuntui vähän köppäseltä vitsiltä koko Hs-kirjoitus, mutta ehkä ei niinkään. Aloittaja- Anonyymi
Ihan tota entisajan tyttöjen vessat siellä istuttiin ja puhuttiin eikä kukaan hävennyt mitenkään.muistan myös lapsena kun oltiin muka leirillä niin oli sellainen . Riuku vaan missä me tytöt tehtiin tarpeitamme.se ei kävisi päinsä nykyään , sitä haluaa olla yksin vessassa, niin ne ovat ajat muuttuneet .
- Anonyymi
Tunnistan vaivan kohdallani todeksi. En ikinä virtsaa urinaaliin, jos joku muukin samalla asialla, pakko päästä eriöön, sitten voin kyllä lorotella.
- Anonyymi
meillä oli sihteeri joka ei pystynyt kirjoittamaan jos joku oli huoneessa
syömään kyllä - Anonyymi
Minä sain porttikiellon paikalliseen uimahalliin.
Valvoja huusi kiukkuisena altaaseen pissaamisesta.
Sanoin hänelle, että kyllä täällä toisetkin niin tekevät.
Valvoja huusi naama punaisena, että eivät hyppytornista 7 metrin korkeudelta!
- Anonyymi
Miehet oppii armeijassa avoimen vessan tavoille, ainakin jotkut, vaikka itse on ihan täysin oppinut.
- Anonyymi
jopa venäläiset voi opettaa kun maalaa laivoihin jne jalankuvat lattiaan
- Anonyymi
hesarin tehtävänä on kusemisenopetus ja omituisten tyyppien ihmistarinat
ihan syystä, ei toimittaja osaa riittävästi tensorilaskentaa jotta voisi mainostaa
yleistä suhreellisuusteoriaa oppiaineena vaan poliittisen aatehistorian filosofista
merkitystä -lässyä ja rakontoimintaa se mainostaa- Anonyymi
Ompa setään aihe minkä moni uunista, siitäkin ei saisi vaihtaa mielipiteitä .hesarissa on juttua jokaiselle jotakin , joten se mistä ei pidä voi jättää lukemata . Mikä muuten on ”suhreellisuusteoria” onko se jotain Pohjanmaan muretta , vai mitä .?
- Anonyymi
kusemispelosta turkin on hyötyä mutta meillä naapurissa on pirteä rouva
jolla on metropelko ja se ei synny helposti maalla eikä korvessa jossa kuljetaan
rämäautoilla
eli kun rouva ei voi mennä metroon, hän tuntee kaikki muut reitit ulkoa
ja kysyn häneltä aina silloin tällöin uusista reiteistä
esim. Messukeskukseen Stadiin pääse paljon nopeammin Kauniaisten kautta
ehkä jopa Turun kautta kun tulee Tunnin Juna
kuin menemällä metrolla - Anonyymi
Tuttu juttu.
Ei tule pissa yleisessä vessassa varsinkaan silloin, jos joku odottaa omaa vuoroaan oven takana. Vatsakaan ei toimi moneen päivään, kun olen vierailulla vaikka sisareni luona.- Anonyymi
Toiset ovat herkkiä näissä asioissa. Minuun ei vaikuta vaikka joku odottaa jaeta on vieras vessa. .
Mieheni sitävastoin voi sitä sirkusta aina kun lähdettiin vaikka ulkomaille niin se alkoi jo lentokoneessa se huopaaminen , ja juokseminen vessassa . Sitten perillä alkoi vatsan kanssa takkuaminen Joskus hermostutti kun oli lähtö jonnekkin ja yksi takkusi pissaamisen kanssa . Oli kuulemma lapsesta asti ollut sellainen .
Mutta ei hän sille mitään voinut joten aivoistaan lähtee käsky rakoon että pitäisi pissata, sitten se vaan ei onnistu.usein tälläinen juttu on ensimmäinen oire jostain neurologisesta sairaudesta
Joten niistä pitäisi käydä lääkärissä .
- Anonyymi
Olin sairaalassa n. 30 vuotta sitten vuodepotilaana.
En saanut nousta vessaan vaan minulle tuotin sänkyyn alusastia pissaamista varten.
Pissa ei siinä tullut vaikka rakko oli aivan täysi. Niinpä hoitajan oli pakko laittaa katetri virtsaputkeen ja pissa valui pussiin.
Oliko minulla jokin esto että sänkyyn ei saa pissata vai mikä.
Yleisissä vessoissa pissaamisessa minulla ei ole mitään vaikeuksia.- Anonyymi
Sinulle tuli esto päälle . Mieheni oli kursseilla kerran koko päivän ja tuli kotiin ja vatsa kipeää ei ollu saanut pissattua . Mentiin akuutille ja kaksi litraa pissaa katetoitiin . Sanoivat että läheltä piti , sen jälkeen sai kateetin sen kanssa meni asiat hyvin .
- Anonyymi
Isällä, yli 90 v, oli samalainen vaiva kuin sinulla 2025-02-19 18:18:57. Ei voinut päästä vaippaan kun hoitajat eivät enää vieneet vessaan. Olisi vaan itse halunnut päästä pöntölle. Itkien sanoi ettei pysty ulostamaan vaippaan, mutta sisko sai lempeästi käännetyksi pään.
- Anonyymi
Kyllä sitä saa odottaa vaikka olis kuin hätä.
Teatterin väliajalla liuta naisia odottaa vuoroaan.
ja vain yksi vessa.Kiirehdi siinä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876