Miten kauan menee siinä, kun tulee luottotietomerkintä?
En pysty maksamaan laskua
Anonyymi-ap
13448
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 13
Vanhimmat
Jos on suoraan ulosottokelpoinen niin ehkä kuukausi pari, jos menee velkomusoikeuden kautta niin 2-6kk. Myös velkoja voi ilmoittaa esim kulutusluotosta merkinnän jos eräpäivästä on 60vrk
Suoraan ulosottokelpoisista ei tule ulosotossa maksuhäiriömerkintää, koska maksutuomiota ei ole annettu. Mutta jos henkilö todetaan ulosotossa varattomaksi tai ulosotosta tulee pitkäkestoinen (eli toistuvaistulon ulosmittaus on jatkunut edeltäneiden kahden vuoden aikana yhteensä vähintään 18 kuukauden ajan), maksuhäiriömerkintä tulee.
"Suoraan ulosottokelpoisista ei tule ulosotossa maksuhäiriömerkintää"
Juu totta, jos ei pysty maksamaan niin silloin toki tulee. Nämä vanhenee sitten 5-6 vuodessa (erääntymisvuosi+5))
Lasku on nimenomaan oikeudenkäyntikulu ja suoraan ulosottokelpoinen. Tarkoitatko etten saa tuosta ollenkaan maksuhäiriömerkintää ja esim osamaksukauppa onnistuu sen jälkeenkin?
Jos maksat sen niin ei tule merkintää
No tämä oli paras
Tarkoitti että vaikka suoraan uo-kelpoinen maksu ehtisi mennä ulosottoon, ei tule merkintää, jos sen maksaa heti. Tosin nykyään luottotiedot saa jokseenkin heti takaisin kun maksuhäiriömerkinnän aiheuttanut velka on maksettu pois.
Ei jumalauta, lasku menossa ulosottoon ja sinä olet huolissasi, saatko tehtyä lisää velkaa? Millä kuvittelet ne uudet osamaksut maksavasi?
Kannattaa ostaa Ostos-tv:stä sellaisia tuotteita, jotka maksavat itse itsensä takaisin.
On myös monia muita tuotteita jotka maksavat itsensä ja tuottavat vieläpä korkoa
Siis tarkoitatko että jos ulosottovirastosta tulee lasku ja sitten maksaa heti, niin ei tule merkintää? Jos odottelen elokuulle veronpalautuksia, tuleeko sitten?
Maksuhäiriömerkintä syntyy, jos käräjäoikeus antaa riidattomassa asiassa velkomustuomion, jossa sinut on määrätty maksamaan velka. Asia on riidaton, jos se ei ole riitautunut tuomioistuimessa tekemäsi, vaatimuksen perustetta tai määrää koskevan väitteen vuoksi.
Myös luotonantaja voi antaa maksuhäiriömerkinnän ennen oikeuskäsittelyä lainasta, joka on yli 60 vrk myöhässä.
Mutta jos kyse on suoraan ulosottokelpoisesta saatavasta tai velkomustuomio ei ole ollut riidaton, niin voit maksaa velan ilman pelkoa maksuhäiriömerkinnästä vasta kun ulosottomies ottaa sinuun yhteyttä. Jos et pysty maksamaan ollenkaan, saat maksuhäiriömerkinnän. Jos palkasta aletaan pidättää ulosottoon joka kuukausi jotain, maksuhäiriömerkintää ei tule heti vaan vasta kun uloston tulkitaan olevaan pitkäkestoinen (yli 1,5 vuotta).
En tiedä alkaako ulosottomies odottaa veronpalautuksia vai toteaako hän heti velallisen maksukyvyttömäksi, jolloin tulisi myös maksuhäiriömerkintä. Juttu saattaa jäädä passiivirekisteriin, ja veronpalautukset ulosmitattaisiiin myöhemmin. En tunne käytäntöä hyvin. Ehkä ulosottomies näkee jo alussa myöhemmin maksettavien veronpalautusten määrän ja kykenee ulosmittaamaan ne etukäteen, jolloin et myöskään saisi maksuhäiriömerkintää.
No tuskin odottelevat veronpalautuksia, nekin kun voi mennä vaikka aiempien mätkyjen maksuun, tuo on vähän pärstäkertoimesta ja UO mielentilasta kiinni. Ulosotosta tulee aina eräpäivä velalle ja sen ylitys aiheuttaa 95% maksuhäiriön varattomuusmerkinnällä.