Moro
Alkoi mietityttämään toi Jagge S-Type.. Onko niissä jagen omat moottorit?
kenen tekemä pata?
32
12837
Vastaukset
- Robinson
SORRY,, tarkoitin X-Typeä
- jaggeri
mikä kone???? diesel on fordin tekemä mutta jaguarin muokkaama bensa vehkeet enemmän jaguarin itsensä tekemiä..
- Robinson
jaggeri kirjoitti:
mikä kone???? diesel on fordin tekemä mutta jaguarin muokkaama bensa vehkeet enemmän jaguarin itsensä tekemiä..
Juu,, tarkoitin juurikin bensa myllyjä,, (2.5) ja (3.0) Kattelin saksan hintoja ja alkoi kiinostaa,, täytyy selvitellä tullin sivuilta verotus kokemuksia tuoduista autoista...
- qqqq
jaggeri kirjoitti:
mikä kone???? diesel on fordin tekemä mutta jaguarin muokkaama bensa vehkeet enemmän jaguarin itsensä tekemiä..
Itse asiassa diesel on pösöstä peräisin kuten kaikissa Fordyhtymän autoissa.
- haloo ja herätys
qqqq kirjoitti:
Itse asiassa diesel on pösöstä peräisin kuten kaikissa Fordyhtymän autoissa.
no niinpä juuri joo!
Pösöstä tosiaankin joo! - Issigtonis
Robinson kirjoitti:
Juu,, tarkoitin juurikin bensa myllyjä,, (2.5) ja (3.0) Kattelin saksan hintoja ja alkoi kiinostaa,, täytyy selvitellä tullin sivuilta verotus kokemuksia tuoduista autoista...
Alunperin nuo on kyllä Jaguarin GM:ltä ostamien FIC-25-30 moottoriperheen protojen pohjalle suunniteltuja myllyjä, joiden piti alunperin tulla Opel ja Vauxhall- autojen nokalle. Luotettavuusongelmien vuoksi GM-Europe kuitenkin keskeytti kyseien kehitystyön ja myi sen hedelmät Jaguarin edelleen jalostettavaksi.
- hämmästelijä2
Issigtonis kirjoitti:
Alunperin nuo on kyllä Jaguarin GM:ltä ostamien FIC-25-30 moottoriperheen protojen pohjalle suunniteltuja myllyjä, joiden piti alunperin tulla Opel ja Vauxhall- autojen nokalle. Luotettavuusongelmien vuoksi GM-Europe kuitenkin keskeytti kyseien kehitystyön ja myi sen hedelmät Jaguarin edelleen jalostettavaksi.
edes kirjoittaa tänne tuollaista soopaa...?
- Jaggeri
qqqq kirjoitti:
Itse asiassa diesel on pösöstä peräisin kuten kaikissa Fordyhtymän autoissa.
niinpä niin voin sulle sen varran kertoo EI OLE jos asioista tuon taivaallista tietoa ole on mielestäni parempi pysyä hiljaa.
- Jaggeri
Issigtonis kirjoitti:
Alunperin nuo on kyllä Jaguarin GM:ltä ostamien FIC-25-30 moottoriperheen protojen pohjalle suunniteltuja myllyjä, joiden piti alunperin tulla Opel ja Vauxhall- autojen nokalle. Luotettavuusongelmien vuoksi GM-Europe kuitenkin keskeytti kyseien kehitystyön ja myi sen hedelmät Jaguarin edelleen jalostettavaksi.
TIPPUA PILVISTÄ...
- qqqq
Jaggeri kirjoitti:
niinpä niin voin sulle sen varran kertoo EI OLE jos asioista tuon taivaallista tietoa ole on mielestäni parempi pysyä hiljaa.
Itse asiassa Pösö on Fordyhtymän dieseltoimittaja. Esim Jaguarin uusi hieno V6 diesel on sama joka tulee mm 607:een ja C6:een, kaikki euro-Fordit käyttävät pösön dieseleitä ja nyt samat dieselit tulevat Volvon dieselmalleihin. Pösöhän on Euroopan suurin henkilöautojen dieselkoneiden toimittaja .....
Samalla tavalla kun Pösö ja Ford tekevät yhteistyötä dieseleissä esim Pösö ja Bemari tekevät yhteistyötä bensakoneissa. - jaggeri
qqqq kirjoitti:
Itse asiassa Pösö on Fordyhtymän dieseltoimittaja. Esim Jaguarin uusi hieno V6 diesel on sama joka tulee mm 607:een ja C6:een, kaikki euro-Fordit käyttävät pösön dieseleitä ja nyt samat dieselit tulevat Volvon dieselmalleihin. Pösöhän on Euroopan suurin henkilöautojen dieselkoneiden toimittaja .....
Samalla tavalla kun Pösö ja Ford tekevät yhteistyötä dieseleissä esim Pösö ja Bemari tekevät yhteistyötä bensakoneissa.Onko mielestäsi totta että kaikissa on sama kone???
- Jaguar power
qqqq kirjoitti:
Itse asiassa Pösö on Fordyhtymän dieseltoimittaja. Esim Jaguarin uusi hieno V6 diesel on sama joka tulee mm 607:een ja C6:een, kaikki euro-Fordit käyttävät pösön dieseleitä ja nyt samat dieselit tulevat Volvon dieselmalleihin. Pösöhän on Euroopan suurin henkilöautojen dieselkoneiden toimittaja .....
Samalla tavalla kun Pösö ja Ford tekevät yhteistyötä dieseleissä esim Pösö ja Bemari tekevät yhteistyötä bensakoneissa.Taaskö täällä vouhottaa joku englantia huonosti osaava?
On yleisessä tiedossa että Peugeot / PSA yhtymä ei saanut aikaan omin voimin isoa diesel konetta. Tähän tuli Jaguar hätiin. Moottori kehitettiin YHTEISTYÖSSÄ - eikä suinkaan niin että PSA toimittaisi moottoreita Jaguarille. !!!
Toistaiseksi kyseinen diesel on käytössä VAIN JA AINOASTAAN Jaguarilla.
Summa Summarum: Peugeot ei ole koskaan toimittanut, eikä toimita yhtään mitään Jaguarille! Sen sijaan Jaguar on itse ollut mukana suunnittelemassa, kehittämässä ja toteuttamassa kyseistä moottoria.
JA se V6 Diesel ei TODELLAKAAN ole tulossa C6: een eikä 607:ään! - poika
Jaguar power kirjoitti:
Taaskö täällä vouhottaa joku englantia huonosti osaava?
On yleisessä tiedossa että Peugeot / PSA yhtymä ei saanut aikaan omin voimin isoa diesel konetta. Tähän tuli Jaguar hätiin. Moottori kehitettiin YHTEISTYÖSSÄ - eikä suinkaan niin että PSA toimittaisi moottoreita Jaguarille. !!!
Toistaiseksi kyseinen diesel on käytössä VAIN JA AINOASTAAN Jaguarilla.
Summa Summarum: Peugeot ei ole koskaan toimittanut, eikä toimita yhtään mitään Jaguarille! Sen sijaan Jaguar on itse ollut mukana suunnittelemassa, kehittämässä ja toteuttamassa kyseistä moottoria.
JA se V6 Diesel ei TODELLAKAAN ole tulossa C6: een eikä 607:ään!Mieleenkiintoista tietoa, tunnut tietävän asiat paremmin kun tehtaat itse, Pösön sivusto kertoo että se tulee 607:n keulalle ( http://www.peugeot.com/produits/modeles/607/en/default.htm )ja sitikan nettisivusto kertoo että V6 diesel tulee C6:een ( www.c6.citroen.com ). Eivät varmaan ole kuulleet ilouutisen että se on Jaguar only ;)
- jaggeri
qqqq kirjoitti:
Itse asiassa Pösö on Fordyhtymän dieseltoimittaja. Esim Jaguarin uusi hieno V6 diesel on sama joka tulee mm 607:een ja C6:een, kaikki euro-Fordit käyttävät pösön dieseleitä ja nyt samat dieselit tulevat Volvon dieselmalleihin. Pösöhän on Euroopan suurin henkilöautojen dieselkoneiden toimittaja .....
Samalla tavalla kun Pösö ja Ford tekevät yhteistyötä dieseleissä esim Pösö ja Bemari tekevät yhteistyötä bensakoneissa.Sama konehan piti olla disco kolmosen keulalla no onhan se mutta ei ihan sama....
jos kyseessä on täysin sama kone kuin olet sanonut niin mistä teho ero johtuu voiman siirrosta???? - qqqq
jaggeri kirjoitti:
Sama konehan piti olla disco kolmosen keulalla no onhan se mutta ei ihan sama....
jos kyseessä on täysin sama kone kuin olet sanonut niin mistä teho ero johtuu voiman siirrosta????Tehoero johtuu älypään softasta, eli kysymys on miten paljon jokaisen puljun inssit ovat halunneet ottaa irti perusmyllystä.
- Travolta
qqqq kirjoitti:
Tehoero johtuu älypään softasta, eli kysymys on miten paljon jokaisen puljun inssit ovat halunneet ottaa irti perusmyllystä.
Discon kone on perusrakenteeltaan sama kuin jaggen 2,7 V6 mutta avin yhdellä turbolla ja mmutenkin muutettu maastoajoon sopivaksi, esimm voitelujärjestelmä yms softasta puhumattakaan.
- jaggeri
Travolta kirjoitti:
Discon kone on perusrakenteeltaan sama kuin jaggen 2,7 V6 mutta avin yhdellä turbolla ja mmutenkin muutettu maastoajoon sopivaksi, esimm voitelujärjestelmä yms softasta puhumattakaan.
siis kyseessä ei olekkaan sama kone...vai onko kone sama jos on edes jotain samaa???? niinku vanhois seateissa on porssen koneet jne????... ja discon turbo on huomattavasti isompi kuin jaggen... tai siis ajattelin vaan...
- vai oletko
qqqq kirjoitti:
Tehoero johtuu älypään softasta, eli kysymys on miten paljon jokaisen puljun inssit ovat halunneet ottaa irti perusmyllystä.
qqqq tunnut olevan hyvin fiksu ja aiheesta tietävä niin mistä oot noi kuullu vai oletko ottanut ihan elämän tehtäväksi opiskella nyky dieseleitä....
- Travolta
jaggeri kirjoitti:
siis kyseessä ei olekkaan sama kone...vai onko kone sama jos on edes jotain samaa???? niinku vanhois seateissa on porssen koneet jne????... ja discon turbo on huomattavasti isompi kuin jaggen... tai siis ajattelin vaan...
motti on sama mutta apulaitteet erit. Turbo discossa isompi vaan jaggessa on tuplaturbot. Ihan eriluontoisia koneita. Disco on huomattavsti "rauhallisempi" jaggeen verrattuna. Huhut tuo muuten samaa konetta myös uuden V70 nokalle.
- qqqq
vai oletko kirjoitti:
qqqq tunnut olevan hyvin fiksu ja aiheesta tietävä niin mistä oot noi kuullu vai oletko ottanut ihan elämän tehtäväksi opiskella nyky dieseleitä....
dieseleistä saan palkkani.
- JOOO
qqqq kirjoitti:
dieseleistä saan palkkani.
MONI MUUKIN JATKA... PÖSÖLLÄ??? JAGGELLA??? CITRUUNALLA???
- qqqq
JOOO kirjoitti:
MONI MUUKIN JATKA... PÖSÖLLÄ??? JAGGELLA??? CITRUUNALLA???
Mitä automerkki siihen liittyy jos tienaan elantoni dieseleiden piiriissä ? Minun täytyy tietää eri konsernien koneista yhtä sun toista ja PSA-yhtymä sattuu tällä hetkellä olemaan tärkein henkilöautojen dieleiden toimittaja, riippumatta hypea koskien VAG-konsernin dieslelitä.
Henkilökohtainen ranking dieseleistä tänä päivänä on :
1. PSA-yhtymä
2. FIAT yhtymä ( heidän dieselit ovat todella sofistikoituja )
3. VAG-konserni
4. DaimlerChrysler
5. BMW
Itse vanhalla Range Roverilla. - Jaguar Power
poika kirjoitti:
Mieleenkiintoista tietoa, tunnut tietävän asiat paremmin kun tehtaat itse, Pösön sivusto kertoo että se tulee 607:n keulalle ( http://www.peugeot.com/produits/modeles/607/en/default.htm )ja sitikan nettisivusto kertoo että V6 diesel tulee C6:een ( www.c6.citroen.com ). Eivät varmaan ole kuulleet ilouutisen että se on Jaguar only ;)
Lue tämä!
http://www.tiscali.co.uk/motoring/firstimp/2003/06/09/story_1.html - hupsista
poika kirjoitti:
Mieleenkiintoista tietoa, tunnut tietävän asiat paremmin kun tehtaat itse, Pösön sivusto kertoo että se tulee 607:n keulalle ( http://www.peugeot.com/produits/modeles/607/en/default.htm )ja sitikan nettisivusto kertoo että V6 diesel tulee C6:een ( www.c6.citroen.com ). Eivät varmaan ole kuulleet ilouutisen että se on Jaguar only ;)
Tuo on eri moottori kuin mitä on Jaguarissa.
Että sellasta...
:D - Lue enenmmän, luulet vähemmäln
qqqq kirjoitti:
Itse asiassa diesel on pösöstä peräisin kuten kaikissa Fordyhtymän autoissa.
Jaggen 2.0 Diesel on FORDin oma, sama kuin Mondeoissa. Niissä ei ole mitään yhteistä PSA yhtymän kanssa. Jaggen 2.7 litranen Diesel on PSA yhtymän ja FORDin yhteisesti kehittämä, joka tuli ensiksi Jaggeen, siteen Pösö 607 ja myöskin tulee Citikan lippulaivaan. Ford merkin alla ei ole vielä yhtään autoa johon se laitettaneen, ellei sitten elvytetä Mondeon myyntiä sen viimeisenä elinvuotena. Mondeon seuraajaan (monikäyttöautoon) se tullee, samoin tietysti Mazda ja Volvo ovat mahdollisia käyttäjiä. Tosin Volvon D5 ei kaipaa lisäpuhtia (uusin versio yli 180 heppaa) ja Mazdalla ei ole riittävän isoa autoa kyseiselle koneelle Euroopassa (liian iso kuutoseen).
- ikävä kyllä
Pösön suunnittelema ja yhteisyrityksessä Fordin kanssa tuottama
- Jaguar Power
Ei ole - vaan se on suunniteltu yhteistyössä Jaguarin ja PSA:n kanssa.
Siis voi olla että joku tuollainenkin moottori on olemassa jossa Ford on ollut mukana, mutta Jaguarin V6 on nimenomaan yhteistyössä suunniteltu moottori joka on tällä hetkellä vain jaguarilla käytössä ja tulee jatkossa olemaan ehkä myös C8:ssa ja 807:ssa. - käsittää
Jaguar Power kirjoitti:
Ei ole - vaan se on suunniteltu yhteistyössä Jaguarin ja PSA:n kanssa.
Siis voi olla että joku tuollainenkin moottori on olemassa jossa Ford on ollut mukana, mutta Jaguarin V6 on nimenomaan yhteistyössä suunniteltu moottori joka on tällä hetkellä vain jaguarilla käytössä ja tulee jatkossa olemaan ehkä myös C8:ssa ja 807:ssa.No on se nyt vaikeaa joillekin käsittää, että Jaguar on Fordin tuote ja että dieselit Jaguarille toimittaa Peugeot.
- ei jaksa enää
käsittää kirjoitti:
No on se nyt vaikeaa joillekin käsittää, että Jaguar on Fordin tuote ja että dieselit Jaguarille toimittaa Peugeot.
Onneksi täällä ei ole yhtään Aston Martinin omistajaa keuhkoamassa siitä miten AM:n V12-moottori ei mitenkään voi olla suunniteltu tuplamalla Ford Cougarissa esitellyn 3l V6 koneen sylinterimäärä.
Jaguar on todellisuudessa vain yksi Fordin Premium-divisioonan merkeissä ja sen volymit ovat kokonaisen uuden moottorin/voimalinjan kehitystä ajatellen täysin olemattomat.
Viimeinen Jaguarin "oma" moottori oli 1980-luvulla kehitetty suora kutonen joka sekin perustui enemmän tai vähemmän suoraan 1960-luvun alun edeltäjäänsä.
Jaggen V12 näki puolestaan päivänvalon 1970-luvun taitteessa ja käsittääkseni konstruktio pysyi koko tuotannon ajan samana vaikka konetta modernisoitiinkin moneen otteeseen.
Nykyään kaikki Jaguarin moottorit ja vaihteistot ovat euroopan tai USA:n perhevoortien keulalta löytyvien moottorien pohjalta "viritettyjä" versioita ja uudet dieselithän ovat konstruktioltaan täsmälleen samoja joita löytyy niin Mondeon kuin 407/607 pösöjen tai vastaavien sitikoiden keulalta.
Jaggessa on tietty haettu koneille korkeammat viritysasteet mutta ei se kone siitä muuksi muutu jos kysymys kuului "kenen valmistama" se on. - v9......
ei jaksa enää kirjoitti:
Onneksi täällä ei ole yhtään Aston Martinin omistajaa keuhkoamassa siitä miten AM:n V12-moottori ei mitenkään voi olla suunniteltu tuplamalla Ford Cougarissa esitellyn 3l V6 koneen sylinterimäärä.
Jaguar on todellisuudessa vain yksi Fordin Premium-divisioonan merkeissä ja sen volymit ovat kokonaisen uuden moottorin/voimalinjan kehitystä ajatellen täysin olemattomat.
Viimeinen Jaguarin "oma" moottori oli 1980-luvulla kehitetty suora kutonen joka sekin perustui enemmän tai vähemmän suoraan 1960-luvun alun edeltäjäänsä.
Jaggen V12 näki puolestaan päivänvalon 1970-luvun taitteessa ja käsittääkseni konstruktio pysyi koko tuotannon ajan samana vaikka konetta modernisoitiinkin moneen otteeseen.
Nykyään kaikki Jaguarin moottorit ja vaihteistot ovat euroopan tai USA:n perhevoortien keulalta löytyvien moottorien pohjalta "viritettyjä" versioita ja uudet dieselithän ovat konstruktioltaan täsmälleen samoja joita löytyy niin Mondeon kuin 407/607 pösöjen tai vastaavien sitikoiden keulalta.
Jaggessa on tietty haettu koneille korkeammat viritysasteet mutta ei se kone siitä muuksi muutu jos kysymys kuului "kenen valmistama" se on.<
Viimeinen Jaguarin "oma" moottori oli 1980-luvulla kehitetty suora kutonen joka sekin perustui enemmän tai vähemmän suoraan 1960-luvun alun edeltäjäänsä.
>
ja jollen vallan väärin muista niin sekin taas otti mallia 40 luvun koneesta :) - joopajoo
ei jaksa enää kirjoitti:
Onneksi täällä ei ole yhtään Aston Martinin omistajaa keuhkoamassa siitä miten AM:n V12-moottori ei mitenkään voi olla suunniteltu tuplamalla Ford Cougarissa esitellyn 3l V6 koneen sylinterimäärä.
Jaguar on todellisuudessa vain yksi Fordin Premium-divisioonan merkeissä ja sen volymit ovat kokonaisen uuden moottorin/voimalinjan kehitystä ajatellen täysin olemattomat.
Viimeinen Jaguarin "oma" moottori oli 1980-luvulla kehitetty suora kutonen joka sekin perustui enemmän tai vähemmän suoraan 1960-luvun alun edeltäjäänsä.
Jaggen V12 näki puolestaan päivänvalon 1970-luvun taitteessa ja käsittääkseni konstruktio pysyi koko tuotannon ajan samana vaikka konetta modernisoitiinkin moneen otteeseen.
Nykyään kaikki Jaguarin moottorit ja vaihteistot ovat euroopan tai USA:n perhevoortien keulalta löytyvien moottorien pohjalta "viritettyjä" versioita ja uudet dieselithän ovat konstruktioltaan täsmälleen samoja joita löytyy niin Mondeon kuin 407/607 pösöjen tai vastaavien sitikoiden keulalta.
Jaggessa on tietty haettu koneille korkeammat viritysasteet mutta ei se kone siitä muuksi muutu jos kysymys kuului "kenen valmistama" se on.ai että...Mut arvaa mitä - kannattais ottaa asioista selvää asioista ennen kuin keuhkoaa.
- Olen ottanut selvää
2.0 on foordin oma ja 2.7 kuuluu foortin ja psa konsernien yhteis projektiin joihin kuuluu myös 1.4 1.6 2.0.
Ja isoimat moottorit ovat pääasiassa fordin kehittelemiä ja tämä 2.7 esiteltiin just siksi ford konserninautos eli jaguarissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851