Suomessa herne soppa on suunnileen saman hintaa kuin thaimaassa

Anonyymi-ap

Jos verrataan ruokalan ruokia, niin ilman juomia Thaimaassa saa noin 6-7 pientä annosta tuhannella bahtilla. Suomessa sillä 28 eurolla ei saa kuin kolme annosta työmaaruokalassa, jos löydät 9 euron työmaaruokalan, mutta siinä työmaaruokalassa juoma, leivät ja salaatit kuuluu hintaan.

Jos Thaimaassa mennään vastaavaan ravintolaan (ruokamäärältään) ja hintaan sisällytetään extraa juomien ja alkusalaattien muodossa, se maksaakin jo sen 300 bahtia eli kolmessa ateriassa aletaan liikkua Suomen hinnoissa, tai hyvin lähellä.

Kummassakin maassa jos menet huolettomasti ruokakauppaan etkä katso mitä mikäkin maksaa, tulee kassilliselle hintaa hyvin lähelle saman verran. Thaimaassa juustot, leivät, maitotuotteet ja muut ovat jopa Suomen hintoja enemmän. Riisi ja kana hieman halvempaa, kun taas peruna ja possu Suomen hinnoissa tai enemmän. Makkarat on myös Suomen hinnoissa. Voi ja margariini on Thaimaassa kalliimpaa.
Se mikä on halpaa Thaimaassa kaupassa on mausteet, valmiit kastikkeet, chilit, kokonaiset vesimelonit ja ananakset, limet, kookosöljyt ja rasvat yms siis maistuvaan ruoanlaittoon tarvittavat tuotteet.
Jos Suomessa opit etsimään kaupoista ne pysyvästi edulliset tuotteet, Pirkka, Coop, X-tra, Kotimaista ja sen sellaiset tuotteet niin väitän että ruoanlaitto kotona ei ole Suomessa yhtään sen kalliimpaa kuin Thaimaassa, varsinkin jos tykkäät perus sapuskoista.

Mutta jos panostat salaatteihin, kasvisruokiin, hedelmiin ja sellaisiin painottaen niin sitten Thaimaa on halvempi. Köyhän kannattaa Suomessa kokata ja mennä tarjousten perässä kun taas Thaimaassa köyhän kannattaa syödä halparavintoloissa ja ostaa Seiskan pakasteita kotiin sen lisäksi ja hedelmiä kokonaisena. Ei valmiiksi palasteltuna ja erikseen pakattuna.

20

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Osaakohan tämä lahko koskaan suhteuttaa ruuan hinnan thaimaalaisten tulotasoon, siihen verrattuna Suomessa on kaikki paljon halvempaa kuin thaimaassa, jos keskipalkka thaimaassa on 600-1000 euroa, suomessa kolme kertaa... nafta maksaa thaimaassa euron litra suomessa 1.89 eli suhteessa palkkatasoon suomessa on halvempi polttoaine.

• Anonyymi
        UUSI

Joo ja jos ei ole rahaa ollenkaan, niin sitten se vasta kallista kaikki onkin. Se on kallista myös jos työura on kestänyt vain 10 vuotta ja on joutunut sairaseläkkeelle 46 vuotiaana.
        Joutuu syömään kuponkiruokaloissa ja Amicassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ja jos ei ole rahaa ollenkaan, niin sitten se vasta kallista kaikki onkin. Se on kallista myös jos työura on kestänyt vain 10 vuotta ja on joutunut sairaseläkkeelle 46 vuotiaana.
        Joutuu syömään kuponkiruokaloissa ja Amicassa.

Kovin myöhään on tyhmyyttään sitten työelämään astunut.

• Anonyymi
      UUSI

Suomessa herne soppa S kaupassa, suomalainen herne soppa maksaa 1,09 € ja on paljon parempaa kuin kärkkäinen herne soppa 4,15 € ... olen syönyt ainakin 1000 purkkia S kaupan herne soppaa... hieman pierettää, mutta vaimo hoitaa pyykit, kierrätys kekuksen ilmaisella pesu konella, niin saa 50 viikkorahaan 5%, ponuksen.

• Anonyymi
        UUSI

Meillä oli hua hinissäkin kierrätys kekus ja pesula... ja minulla kirppisnäppis, olen lattanut tänne näistä tasokkaisia kuvia ja varpaan kynnestä kuvan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli hua hinissäkin kierrätys kekus ja pesula... ja minulla kirppisnäppis, olen lattanut tänne näistä tasokkaisia kuvia ja varpaan kynnestä kuvan.

Huomenta Numba, muistan kuvasi ja että talon kierrätin päissäin naapurin mummon kanssa.

> § <

• Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

Soppasaari ei tainnut hintavertailussaan huomata että ensimmäisen linkkinsä purkki on 435 g ja toisen 860 g.

• Anonyymi
      UUSI

Minulla ei mene kaaliin se että kaksi köyhää eläkeläistä lojuu kotona tyhjänpanttina eivätkä opettele tekemään edes perusruokia, vaikka kunto on kuulema hyvä.

Marttojen reseptillä hernekeitto savukinkulla: https://www.martat.fi/reseptit/hernekeitto/

Mikä kumma estää tekemästä? Aktiivinen tekoaika max 10 minuuttia ja on varmasti lihaisampi ja parempi kuin yksikään kaupan hernekeitto.

2010

• Anonyymi
        UUSI

PS: Tänään vedetään vähän toisenlaista soppaa ja grillataan Prathamnakin rannassa. Ei tarvi ihan aamusta lähteä ajelemaan kotiinpäin huomenna.

Vyötärölihava nahkakuula sbuge 2010

• Anonyymi
        UUSI

Se muistelee kuulleensa, ettei metallista hernerokkapurkkia voi lämmittää mikrossa.

• Anonyymi
        UUSI

Nahkakuula kommentoi palstalle keitoista, tällä kertaa ei ole kyse sopasta, vaan hernekeitosta, keskeltä kaveripiiriään vai piriään... melkoinen miljonääri, minä sentään olin vaimoa paossa viisi viikkoa pattayalle ihan yksin, voi tuota nuorta rakkautta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nahkakuula kommentoi palstalle keitoista, tällä kertaa ei ole kyse sopasta, vaan hernekeitosta, keskeltä kaveripiiriään vai piriään... melkoinen miljonääri, minä sentään olin vaimoa paossa viisi viikkoa pattayalle ihan yksin, voi tuota nuorta rakkautta.

Lisääntyy nuo viikot joka kerta kun mainitset asiasta. Alunperin se oli viikonloppu, nyt viisi viikkoa. Paskoit lakanat ja kehuit kun oli pyykkikone.

• Anonyymi
        UUSI

Posso Hernesaarella on kaalimato...
        Puppe tietää missä ... kerronko ... en.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat unelmoida nuorta rakkauttasi, Puppe kania?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisääntyy nuo viikot joka kerta kun mainitset asiasta. Alunperin se oli viikonloppu, nyt viisi viikkoa. Paskoit lakanat ja kehuit kun oli pyykkikone.

55555

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

55555

Kattila kilahti...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kattila kilahti...

Kolme kertaa jo.

• Anonyymi
        UUSI

Kympiltä / Martoilta oikein hyvä perusohje, kiitos.

"Aktiivinen tekoaika max 10 minuuttia" - lienee pikku provo Majuri Rokan suuntaan.

Passiivinen tekoaika on yllättävänkin pitkä ekalla kertaa itse kullekin, mutta joillekin tekeminen onnistuu hyvin kätevästi jo kolmannen kerrankin jälkeen.

• Anonyymi
      UUSI

Numpa... kävitkö jo Lidelisä ja muistatko paljonko heerne soppa maistui...
      Minä itse en jaksa kiihottua, mutta sinä kun muistat googlöttömättä.

> § <

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      478
      4155
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3136
    3. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1490
    4. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1294
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      21
      1254
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1222
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      962
    8. Olet mun herkkä kohta

Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      59
      959
    9. Kaipaan ja ikävöin sua

Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      904
    10. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      71
      877
    Aihe