Turussa Suomen Joutsen,Maarianhaminassa Pommern, kumpi kaupunki kunnioittaa purjelaiva perinnettä?Toinen on edes meressä ja toinen on joessa.Turun "jokilaiva" pitäisi siirtää heti arvoiseensa paikkaan siis Helsinkiin.Mielipiteitä kiitos. 1oooooooooooooooo
Turku vs Maarianhamina
17
296
Vastaukset
- Anonyymi
Helsingin merellisyys rajottuu Kauppatorin kolera-altaaseen.
- Anonyymi
Niin se on sentään merta.
- Anonyymi
Kun sigyn on rakennettu ja seilannut ei koko helsinkiä ollut, kuin rutakko ryteikkö Suomenlahdella.
- Anonyymi
Sigyn on lähihistoriaa, rakennettu 1877. Helsingistä tuli kaupunki 1500-luvulla ja pääkaupunkin 1800-luvun alussa.
- Anonyymi
Olen ihan helsinkiläinen, mutta nyt aloittajan historiatieto ja perinteet ovat aivan hukassa.
Helsinkiä ei edes ollut (tämän on Venäjän tsaarin perustama kaupunki - ööh), kun Turussa tehtiin laivoja ja käytiin meritse kauppaa muiden Hansaliittoon kuuluvien kaupunkien kanssa.
Helsingillä ei ole mitään sellaista, jota Turulla on. Purjelaivat kuuluvat mantereen osalta Turkuun.
Ahvenanmaa on sitten vielä eri sarjassa. Heillä on käsittämän hienoa laivanvarustusperinnettä ihan maailman mittakaavassakin. - Anonyymi
Se laiva on vain murto- osa mittavaa hienoa Forum Marinum- museokokonaisuutta, ei se museoalue niin paljoa menettäisi vaikka Joutsen heivattaisiin minne tahansa.
- Anonyymi
Helsinkiläiset voivat ostaa ihan oman purjelaivansa, harmi, että Estelle ei ole ennä suomessa, siinä olisi ollut samaa edustavuutta, kuin helsingissä. Uudehko ja kultturillisesti köyhä, mutta egolooginen ja tasa-arvoa kunnioittava.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/S/v_Estelle- Anonyymi
Egologi puhuu kulttuurisesti köyhästä :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Egologi puhuu kulttuurisesti köyhästä :)
Mitä se on tuo egolooginen...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se on tuo egolooginen...?
Se on tärppi kielioppi runkkareille, kaksi runkkaria napsasi heti syöttiin🧐
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tärppi kielioppi runkkareille, kaksi runkkaria napsasi heti syöttiin🧐
Niinhän sinä väität mutta minä en tuota usko, kyllä se on ihan osaa mattomuutta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sinä väität mutta minä en tuota usko, kyllä se on ihan osaa mattomuutta...
Sitten sinä päätit tehdä myös oman syöttisi.
Eiköhän nyt sovita, ettei täällä opeteta kielioppia, vaan keskustellaan veneilyä lähellä olevista aiheista - jooko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nyt sovita, ettei täällä opeteta kielioppia, vaan keskustellaan veneilyä lähellä olevista aiheista - jooko?Asiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nyt sovita, ettei täällä opeteta kielioppia, vaan keskustellaan veneilyä lähellä olevista aiheista - jooko?Ei sovita mitään!
- Anonyymi
Helsingissä tosin on montakin kaunista vanhaa purjelaivaa jotka toisin kuin laiturissa makaava Turun laiva jopa liikkuvat...
- Anonyymi
Helsinki halkosatama
- Anonyymi
Meriaiheisista museoista monipuolisin on joka tapauksessa Forum Marinum Turussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762291Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2681911Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi59884- 70838
Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �48827- 68779
- 71765
- 54764
- 65757
IL - Tulitauko Ukrainassa - Hyvä Trump!!
Ukraina hyväksyy välittömän tulitauon Ukraina hyväksyi välittömän tulitauon Ukraina on hyväksynyt Yhdysvaltojen kanss177733