Kysyisin muilta oletteko saaneet Suomessa hoitoa/apua julkiselta puolelta mielenterveysongelmiin. Hakeuduin tutkimuksiin alkuvuodesta kaksi vuotta sitten vuosikymmeniä jatkuneen erittäin vahvan pakko-oireisuuden ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön viittaavien oireiden sekä keskittymisongelmien takia. Itse olen kärsinyt noista ongelmista jo lapsuudesta saakka. Syy miksi hakeuduin hoidon piiriin vasta aikuisiällä oli yksinkertaisesti se häpeän tunne ja se että ihmiset katsoo mielenterveysongelmat heikkoutena ja että siinä putoaa ns toisenluokan kansalaiseksi. Erityisesti ne mielialan laskut ovat erittäin haastavia joista ei tunnu pääsevän ylitse vaikka jotenkin niistä kuitenkin selviää. Hoitoa en ole saanut edelleenkään saati diagnoosia enkä ole edes päässyt kaikkiin niihin haastatteluihinkaan tai testeihin mitä on luvattu. Monesti näitten perään tiedustellessa sanotaan ettei hoitajia tai lääkäreitä ole ja on vain odotettava. Ne vaivalla saadut ajatkin on usein peruutettu useita kertoja jolloin käyntien välillä saattaa olla jopa kuukausia joista pisin aika oli 8kk. Näitten peruuntumisten ja viivästyksien takia olen esimerkiksi joutunut tekemään samat kyselyt jopa neljä kertaa mikä turhauttaa aloittaa kaikki aina alusta. Rahaa minulla ei ole yksityiselle psykiatrille sillä pahentuneet oireet ovat vieneet työkyvyn ja olen tällä hetkellä työkokeilussa että minulla olisi edes jotain mistä pitää kiinni. Oma keissi on siis edelleen auki nyt jo yli kahden vuoden ajan koska julkisen terveydenhoidon puoli tuntuu kuitenkin olevan täysin jumissa.
Saako Suomessa julkiselta enää hoitoa mielenterveysongelmiin
Anonyymi-ap
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 751191
- 741184
- 481064
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041018- 51985
- 34747
- 49714
- 54646
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?39642Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118577