Olen pohtinut paljon sitä, miten persoonallisuus vaikuttaa ensimmäisen seksikokemuksen löytämiseen, ja haluaisin kuulla muiden näkemyksiä.
Olen erityisherkkä (HSP) ja introvertti, mikä tarkoittaa, että käsittelen tunteita syvällisesti ja tarvitsen jonkinlaisen mukavuuden tunteen toisen ihmisen kanssa ennen kuin voin olla intiimi. Olen n. 25-vuotias ja poikuus siis vielä tallella, joka harmittaa paljon, nähden kuinka tärkeää yhteyden löytäminen ja seksin kokeminen ovat mulle. Olen myös persoonallisuustyypiltäni INFP niille jotka ymmärtävät jotain MBTI:n päälle. En välttämättä tarvitse heti syvintä mahdollista tunnesidettä, mutta luottamuksen ja ymmärryksen tunne on minulle tärkeää - nopeat, pinnalliset kohtaamiset eivät siksi houkuttele minua. Haasteena on, että mun on vaikea tavata ihmisiä ympäristöissä, jotka on yleensä suunnattu satunnaisiin kohtaamisiin. En myöskään halua käyttää deittisovelluksia, koska ne tuntuvat persoonattomilta ja uuvuttavilta erityisherkälle ihmiselle.
Olen avoin sekä hieman kasuaalimmille kokemuksille että sellaisille, jotka rakentuvat syvemmän yhteyden kautta ajan myötä - kunhan ne syntyvät molemminpuolisesta mukavuudesta ja kunnioituksesta. Suurin haaste on löytää ympäristö, jossa orgaaninen yhteys voi syntyä, koska en viihdy nopeatempoisissa tai hyvin sosiaalisissa ympäristöissä (esim. klubeilla tai baareissa). Lisäksi koen että perinteiset neuvot kuten "laita itsesi vain likoon", eivät ota huomioon sitä kuinka tärkeää yhteensopivuus on, etenkin jos on kaltaiseni ihminen joka arvostaa tunteiden syvyyttä ja aitoutta eikä halua tinkiä arvoistaan. En etsi vain "suoritettua kokemusta" - haluan aidosti kokea jotain merkityksellistä, jota en ole vielä saanut kokea.
Te, jotka olette introvertteja, erityisherkkiä tai pidätte luonnollisemmasta lähestymistavasta, miten olette navigoineet tämän asian? Miten löysitte ensimmäisen kokemuksenne tavalla, joka tuntui teille mukavalta? Te, jotka käsittelette tunteita syvällisesti - oletteko kokeneet, että täyttävä ensimmäinen kokemus on mahdollinen myös ilman pitkäaikaista parisuhdetta?
Miten erityisherkät introvertit voivat navigoida haasteen ensimmäisen seksikokemuksen löytämisestä?
2
203
Vastaukset
- Anonyymi
Taitaa hikikomero ja velhous kutsua.
- Anonyymi
Tuntuu, että lataat valtavasti odotuksia ekaan kertaan, eikä sellainen voi johtaa mihinkään muuhun kuin pettymykseen.
Kaltaisiasi tunneherkkiä introvertteja on varmasti naisissakin. Kannattaisiko ihan vain tutustua johonkuhun saman henkiseen, ja katsoa kaikessa rauhassa ja ilman turhia paineita ja odotuksia, mitä tuttavuus tuo tullessaan? Joko homma toimii - tai sitten ei. Niinhän se menee aina parisuhteissa, kun kaksi ennestään toisilleen vierasta henkilöä kohtaa.
Naisiin voi tutustua muuallakin kuin baareissa tai deittisovelluksissa. Esim. harrastuksissa, kavereiden kautta jne. Velipoika tutustui vaimoonsa koiraa ulkoiluttaessaan, minun nykyinen tyttöystäväni on kaverini siskon ystävä, johon törmäsin täysin sattumalta, kun menin hakemaan kaveriani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2124283
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.202266Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1052172Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341829- 1811594
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut261511Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111283Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2201235- 391202
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331170