Näin pääset kertoimesta hetkeksi eroon

Anonyymi-ap

Toimeentulotukilaisillehan tulee työmarkkinatukeen liittyen se kerroin 21,5 käyttöön, kun ekaa kertaa tulee kaksi tukea samalle kuukaudelle. Olen keksinyt keinon miten siitä pääsee hetkeksi tai pitkäksikin aikaa eroon. Koita saada samalle kuulle useita päätöksiä. Niin aina silloin tällöin käsittelijä tekee virheen eikä sulla yht'äkkiä olekaan kerroin käytössä.

Vähimmillään hyödyt tästä noin 50e/kk. Mutta joskus sitten se tilanne jää päälle pisemmäksi aikaa. Ja jos Kela alkaa valittaan, että teimme väärän päätöksen viimeksi ja perimme 50e takaisin, niin sitten vaan kirjelmöit ja sanot, että eikö kelan virhe voisi mennä kelan piikkiin ja usein se niille käy.

23

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

21,5-kertoimen käytöstä pitää valittaa AINA vähintään hallinto-oikeuteen. Koko perseily loppuu kokonaan sitten kun saadaan päätös KHO:stä joten häviö hallinto-oikeudessa olisi suotava.

• Anonyymi

Eli parempi olisi, jos työmarkkinatuki tulee kahdesti kuussa, niin siltä kuulta ei saa toimeentulotukea ja ylijäämä vyörytetään seuraaville kuukausille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli parempi olisi, jos työmarkkinatuki tulee kahdesti kuussa, niin siltä kuulta ei saa toimeentulotukea ja ylijäämä vyörytetään seuraaville kuukausille?

Siitä vyöryttämisestä pitää sitten valittaa koska lain mukaan toimeentulotuki määrätään kuukaudelta ei vuodelta. Lain perustelujen mukaan vyörytystä ei ole tarkoitettu jatkuvaan tuloon vaan vain tilapäiseen. KHO sitten lopettaa tuonkin perseilyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä vyöryttämisestä pitää sitten valittaa koska lain mukaan toimeentulotuki määrätään kuukaudelta ei vuodelta. Lain perustelujen mukaan vyörytystä ei ole tarkoitettu jatkuvaan tuloon vaan vain tilapäiseen. KHO sitten lopettaa tuonkin perseilyn.

Tulohan on tilapäinen, ellei sitten työttömyyskorvaus tule jatkuvasti kahdesti kuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulohan on tilapäinen, ellei sitten työttömyyskorvaus tule jatkuvasti kahdesti kuussa.

Työttömyyskorvaus on jatkuvaa tuloa ja vyörytys on jatkuvasti päällä, sitä ei ole lainsäätäjä tarkoittanut sellaiseen käyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyyskorvaus on jatkuvaa tuloa ja vyörytys on jatkuvasti päällä, sitä ei ole lainsäätäjä tarkoittanut sellaiseen käyttöön.

Ja ilmeisesti itse olet lainsäätäjä, kun heidän tarkoituksensa tiedät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ilmeisesti itse olet lainsäätäjä, kun heidän tarkoituksensa tiedät.

Se on ilmiselvästi perruutuspörötyslakipötköpölvästi... Tästäkin aiheesta paasannut täällä vuosikausien ajan. Ja varmaan jatkaa tätäkin ketjua samoilla 1000 kertaa eri keskusteluihin kopioimillaan kommenteilla.

• Anonyymi

Kerroin on täysin ok ja järkeen käypä, mutta kerroinpahan vaan miten sitä vastaan voi kamppailla.

Olen muutenkin sitä mieltä, että jos Kela tekee virheen, niin se pitäisi aina katsoa asiakkaan eduksi ellei kyse ole tuhansista euroista.

• Anonyymi

Miksi sitä vastaan pitäisi sitten kamppailla, jos se on täysin ok? Eikö Kelan pykälistä löydy sellaisia, jotka eivät ole ok? Eikös kamppailut kannata keskittää niihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitä vastaan pitäisi sitten kamppailla, jos se on täysin ok? Eikö Kelan pykälistä löydy sellaisia, jotka eivät ole ok? Eikös kamppailut kannata keskittää niihin?

Kai ihminen saa omaa etuaan koittaa aina ajaa kunhan ei lakia riko?

Ja jos sä olet keksinyt, että kela tekee virheen sitä todennäköisemmin mitä useamman päätöksen ne tekee, niin kai sä saat sitä yrittää?

Kauppiaskin on keksinyt, että jos laittaa yhden tuotteen halvemmalla, niin kokonaisuudessaan saa asiakkaalta enemmän rahaa. Ja se on ihan ok, vaikka moni mutisee kotonaan, että on se kauppias sellainen ja sellainen juoni ketku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos sä olet keksinyt, että kela tekee virheen sitä todennäköisemmin mitä useamman päätöksen ne tekee, niin kai sä saat sitä yrittää?

Kauppiaskin on keksinyt, että jos laittaa yhden tuotteen halvemmalla, niin kokonaisuudessaan saa asiakkaalta enemmän rahaa. Ja se on ihan ok, vaikka moni mutisee kotonaan, että on se kauppias sellainen ja sellainen juoni ketku.

Ja ne oikeasti huonot Kelan pykälät ovat ilmeisesti asiakkaan edun mukaisia. Omituinen logiikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ne oikeasti huonot Kelan pykälät ovat ilmeisesti asiakkaan edun mukaisia. Omituinen logiikka.

Kuten syrjäseudulle sysääminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakaan minä en ole väittänyt missään, että "Kelan huonot pykälät" olisi asiakkaan edun mukaisia. Aikomukseni oli nostaa esiin kuinka 21,5 kerrointa pystyy hiukan haastamaan eikä tarkoitukseni ollut ottaa kantaa mihinkään muuhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urpo "lakiasiamies", lopeta jo. Kelan 21,5 kerroin ei olemikään virhe. Enkä siitä valita. Olen pitkäaikainen toimeentulotuen saaja. Virheistä toki valitan heti Kelaan, ja ne on korjattu ilman hallinto-oikouteen valittamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urpo "lakiasiamies", lopeta jo. Kelan 21,5 kerroin ei olemikään virhe. Enkä siitä valita. Olen pitkäaikainen toimeentulotuen saaja. Virheistä toki valitan heti Kelaan, ja ne on korjattu ilman hallinto-oikouteen valittamista.

Jos tarkoitat minua eli aloittajaa ja kommentin "kai ihminen saa omaa etuaan..." kirjoittajaa, niin minä en valita kertoimesta vaan houkuttelen kelaa tekemään virheen. Ilman mitään muuta vedätystä, kun jaksotan hiukan erinäisten laskujen lähettämistä jne, jotta joutuvat tekemään useamman päätöksen.

• Anonyymi

"Kai ihminen saa omaa etuaan koittaa aina ajaa kunhan ei lakia riko?"

Niinhä muutkin tekee.

• Anonyymi

Juuri näin. Se olisi eri asia, jos vaikka ilmoittaisit Kelalle virheellisiä tietoja, mutta ei usean päätöksen hakeminen ja siten Kelan houkutteleminen virheeseen, ole laitonta.

• Anonyymi

Miten samalle kuukaudelle voi saada useamman toimeentulotukipäätöksen?

• Anonyymi

Ainakin minä olen saanut. Joinakin kuukausina jopa viisi. Ja todellakin kerran olen voittanut sen 50, kun uudessa päätöksessä ei ole tajuttu ottaa kerrointa huomioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin minä olen saanut. Joinakin kuukausina jopa viisi. Ja todellakin kerran olen voittanut sen 50, kun uudessa päätöksessä ei ole tajuttu ottaa kerrointa huomioon.

Höpö höpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiiiihhh ihaaaanaaa. 50 egeä. Voi jumalattoman kun olen sinusta niiiiin ylpeä. Voiko tälläinen olla tottakaan 50 egee. Jes👍🤑💯

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiiiihhh ihaaaanaaa. 50 egeä. Voi jumalattoman kun olen sinusta niiiiin ylpeä. Voiko tälläinen olla tottakaan 50 egee. Jes👍🤑💯

50€ on niin mitätön summa ettei moisen takia viitsi mitään säätöä. Joku hullu porilainen tosin nahistelee kelan kanssa ihan ajankulukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50€ on niin mitätön summa ettei moisen takia viitsi mitään säätöä. Joku hullu porilainen tosin nahistelee kelan kanssa ihan ajankulukseen.

Mulle 50e on paljon. Se on kahden viikon ruuat! Että revi siitä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3511
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1568
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1483
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1265
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      879
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      878
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe