Kauniaisissa kaahataan koppimönkijöillä risteykset kaksi rinnakkain, varokaa!

Anonyymi-ap

Kolmen koppimönkijän ryhmä tuli kaksi rinnakkain reittiä Bredanportti - Bredantie - Mikael Lybeckin tie kovaa vauhtia (Bredanportti menee Koivuhovin juna-aseman ja juna-radan alta).

Bredanportilla juna-radan alituksen jälkeen toisena ollut mönkijä alkoi ohittaa ensimmäistä mönkijää vasemmalta juuri ennen oikealle Bredantielle kääntymistä. Ajoivat kaksi rinnakkain risteykseen!
Sitten jatkoivat tietenkin kaksi rinnakkain, kun kääntyivät vasemmalle Mikael Lybeckin tielle.

Entä jos joku olisi tullut Bredantieltä vastaan omaa kaistaansa, kun tuli kaksi mönkijää rinnakkain?
Entä jos olisi ollut jalankulkijoita suojatiellä? Olisivatko ajaneet päälle vai väistäneet, ehkä törmäten toisiinsa?
Entä jos joku olisi tullut vastaan Mikael Lybeckin tieltä? Eivät olisi nähneet sitä ajoissa.

Ihan idioottia nuorisoa Kauniaisissa. Tapahtui 27.2.2025 klo 12.20. Olivatko jätkät päässeet koulusta silloin ja menossa kotiin äidin luo?

15

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Normimeininkiä Kauniaisissa. Nuorten pitää osoittaa osaavansa hallita ajoneuvoa ääritilanteissa ennen kuin saavat isukin auton käyttöönsä, tai ihan oman.

Ihan selväähän se on, ettei harjoitellessa vielä osata noudattaa ihan kaikkia liikennesääntöjä. Eikä niiden kanssa muutenkaan ole niin nuukaa, kun on kuitenkin Kauniaisista kotoisin.

• Anonyymi

Nyt näistä koppimopoista (tai mönkijöistä) on juttu hesarissakin
      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010995214.html

"Uusi ja ehkä vaarallinen villitys leviää nuorten keskuudessa – Espoolaispojat: ”Ongelmaa ei ole”

Turvallisuus|Koppimönkijöiden ”rupuleiden” renkaiden vaihtaminen autonrenkaisiin voi olla vaarallista, asiantuntija varoittaa. Espoolaisnuoret kertovat, millaisia läheltä piti -tilanteita heille on käynyt."

• Anonyymi

Byää polvali nuoriso asialla.😎

• Anonyymi

Asennevamma periytynyt jostakin.

• Anonyymi

Nuo koppimopot eli yleisesti ottaen traktoreiksi rekisteröidyt mönkijät ovat kammottavia kapistuksia. Kovaäänisiä ja saastuttavia.

Päästörajoja ei ole koska ovat lakien mukaan työkoneita. Tuhottoman kalliita rikkaiden lasten leluja, joilla ei ajeta koskaan maastossa, vaikka ne on siihen käyttöön tehty.

• Anonyymi

Ne on traktoreita ja niinhän pitääkin olla maaseudulla.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tuollaisillako kauniaisissa ajellaan, ei ole traktori. Tsupparimopo.

En tiedä että minkälaisilla siellä ajetaan. Kyselin vain että onko tuollainen koppimopo traktori, kun kerta ylempänä traktori mainitaan koppimopoon liittyen.

• Anonyymi

No nyt kun kaikki tietävät tuon vaaranpaikan, niin kaikki on hyvin.
      Kiitos paljon!

• Anonyymi

Muistamisen kanssa voi sitten olla haasteita, jos joskus Kauniaisiin tulisi mentyä.

• Anonyymi

> No nyt kun kaikki tietävät tuon vaaranpaikan, niin kaikki on hyvin.

Se risteyksessä väärää kaistaa ohittanut kaahaaja taisikin ajaa Mikael Lybeckin tien isohkon talon pihassa olevalla koppimönkijällä. Sinnehän se kaahari ajoi. Tekisin jotain, jos voisin (jos olisin pojan isä, äiti tai ...)

Ainakin on ihan turha ilmoittaa kaahaamisista ja lähetä piti tilanteista poliisille. Kauniaisten tapaukset kaatuvat esitutkintaan ja ihan viimeistään ainakin syyttäjän laiskuuteen ja osaamattomuuteen Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa.

Olen nähnyt monta kertaa, että koppimönkijöillä ohitetaan autojonoja Kauniaisissa. Koppimönkijän kiihtyvyys on parempi kuin mitä keskivertoautolla ajava nopeusrajoituksia noudattava keskivertokuski ajaa , joten onhan se kivaa päästä vähän ohi.

• Anonyymi

Kauniaisissa on kyllä muitakin vaaranpaikkoja. Jopa turvallisella kevyenliikenteen väylällä voi tulla vastaan viritetty mopo vaikka mopoilla ja mooottoriajoneuvoilla olisi ajo kielletty.

Kävipä niin, että kaaharipoika tuli viritetyllä mopolla vasemmalta kadunkulman takaa päälleni itse hitaasti pyöräillessäni. Kukaan ei ehtinyt jarruttaa tai väistää ja selvisin vain tuurilla iskemättä päätäni, murtamatta luitani, lentämättä ohjaustangon yli tai jäämättä kirjaimellisesti mopon alle.
      Soitin 112 ja kuvittelin sitten että poliisi ja oikeuslaitos hoitaa asiaa, mutta mitä vielä. Aluesyyttäjän mielestä, todisteista ja tarkasta lausunnostani huolimatta, molemmat olisivat jarruttaneet ja väistäneet ja minä olisin ajanut kadulle mopon eteen, vaikka törmäys tapahtui oikeasti kevyenliikenteenväylällä kenenkään jarruttamatta ja väistämättä.

Vaikka esitutkija oli sanonut minulle, että tapaus on selvä, niin syyttäjä voi olla täysin eri mieltä ja oikeudenkäynti voi olla yllättäen uhria ja jopa todisteita vastaan. Syyttäjä voi tehdä uuden esitutkinnan kertomatta siitä uhrille ja päättää, että uhri on täysi valehtelija eikä todisteista välitetä. Syyttäjän mielestä viritetty mopokaan ei ollut ongelma.

Minun on pakko kertoa, kenestä on kyse. Aluesyyttäjä Eero Salo, Länsi-Uudenmaan "oikeuslaitoksesta". Olkaa varuillanne! Olin luvannut, että kerron asiasta, jos en saa edes jotain selitystä siihen syytteeseen. En saanut syyttäjän tekemää uutta esitutkintaa eikä jälkeenpäinkään ole saanut keneltäkään mitään selitystä tapahtumille ja syytteelle.

Älkää luottako esitutkijoiden ja syyttäjien osaamiseen ja puolueettomuuteen! Tietoa saa levittää!

• Anonyymi

Kauniaisissa ei ole mitään vaaranpaikkoja mutta siellä on tyhmiä ihmisiä jotka tekee niitä vaaraallisia asioita.

• Anonyymi

Tuo pitää paikkansa. Ihminen on se vaaran paikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4662
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1967
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      127
      1661
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1151
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe