Talouden ammattilaiset elävät rahan liikkeestä jonka deflaatio pysäyttää,puolueellisuudestaan huolimatta he määrittävät totuuden aiheessa.Tietysti jos esim joku rikkoo auton silloin on ahkerampi tekemään työtä saadakseen uuden,siltikö pitää tahallaan rikkoa.On parempi monesta syystä että ostetaan vain mitä tarvitaan.Japanissa on ollut pitkään deflaatio,mitä vikaa Japanissa on,tietämäni mukaan kansa hukkuu rahaan.
Ihanko totta deflaatio on huono.
3
156
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu mistä tykkää. Nyt yhteisvaluutassa ollessa ainoa deflaatio mitä voidaan tehä on palkkojen tiputtaminen. Eli ostovoiman heikentäminen, joka koskee tuontitavaraa ja maksukykyä verrattuna muihin maihin.
- Anonyymi
Japanissa ei kaikko ole ollut hyvin, deflaatio on pahentanut valtion velkatilannetta toimien eräänlaisena lisäkorkona velalle. Japani onkin yksi eniten velkaantuneista maista, sen velka BKT:hen suhteutettuna on yli 250%.
Mutta deflaatio "korkovaikutuksellaan" ei yksin ole aiheuttanut valtion ennätysvelkaa, vaan deflaatio on pitänyt Japanin talouden pitkään heikon kasvun tilassa. Joten Japanissakin on velkaannuttu, kun hallitus on aina vannonut kasvun hoitavan velkaongelman, mutta todellisuudessa kasvua ei koskaan tule, kun deflaatio tilanteessa kansalaiset eivät tuota kasvua koska säästämisaste kasvaa liian korkeaksi. "miksi ostaa tänä vuonna kun ensi vuonna sen saa halvemmalla" - Anonyymi
Lievä inflaatio saa ihmiset pitämään vähän höllemmin kiinni rahoistaa ja se lisää talouskasvua. Pienikin deflaatio pienentää kysyntää, kun odotta palkitaan hinnanalennuksilla ja jos odottaa vielä vähän lisää, niin säästää vielä enemmän ja joukolla näin toimien saa säästettyä talouskasvunkin negatiiviseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1059423
- 494591
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421901- 241620
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131381Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381297Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893