Ihmiset tarjoaa epätoivoisesti vuokralle alivuokralaishuoneita. Ilmeisesti omistusasujia, jotka ovat menettäneet asumistuen.
Muuttaisitko toisen kotiin asumaan?
Tällaisia ilmoituksia löytyy nyt paljon. Tarjolla esim. 9 m2 vuokra 400e yhdestä huoneesta.
Muutto toisen nurkkiin
23
397
Vastaukset
- Anonyymi
Miten jos menee sukset ristiin eli ei tulekaan toimeen pääasukkaan kanssa, niin tuleeko häätö heti?
Toinen voi vain heittää tavarat ovesta ulos ja vaihtaa lukot.- Anonyymi
Aikamoinen riski asunnon omistajalle tai päävuokralaiselle, että kenet ottaa kotiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikamoinen riski asunnon omistajalle tai päävuokralaiselle, että kenet ottaa kotiinsa.
Ylellä oli juttu häädöstä. Asunto oli ollut siivoamatta vuosia. Jonnekin on häädetynkin muutettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylellä oli juttu häädöstä. Asunto oli ollut siivoamatta vuosia. Jonnekin on häädetynkin muutettava.
Ehkä viisaampaa antaa vuokrien mennä ulosottoon, ainakin saa terveyspalvelut erikoissairaanhoidosta alennettiin hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan normaalia asumista viisikymmentä vuotta sitten, asuin 6 vuotta alivuokralaisena, parivuotta hellahuoneessa, köyhän eläkeläisparin kaksiossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan normaalia asumista viisikymmentä vuotta sitten, asuin 6 vuotta alivuokralaisena, parivuotta hellahuoneessa, köyhän eläkeläisparin kaksiossa.
Palattu ajassa viisikymmentä vuotta taaksepäin.
- Anonyymi
En. Asuin aikoinaan solukämpässä pakon edessä se menetteli mitenkuten mutta ei hyvä. Toisen alivuokralaisena omaa tilaa&rauhaa olisi vieläkin niukemmin.
- Anonyymi
Jos on vähänkin huono äänieristys ja pariskunnan koti. Voi vain kuvitella, millaista se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on vähänkin huono äänieristys ja pariskunnan koti. Voi vain kuvitella, millaista se on.
Koskaan et saa tietää, saatko olla yksin kotona. Joillekin oma rauha on tärkeä.
Itse kärsisin myös tosi paljon, jos omassa kodissa ei ole hiljaista ja saa olla yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskaan et saa tietää, saatko olla yksin kotona. Joillekin oma rauha on tärkeä.
Itse kärsisin myös tosi paljon, jos omassa kodissa ei ole hiljaista ja saa olla yksin.Sehän on ihan normaalia asumista suomalaisessa perheessä niin että vanhemmat ja lapset joutuu miettimään että mitä voi tehdä milloinkin. Ainakin itse asuisin mieluummin yhden henkilön kanssa kuin että alkaisin uusioperheen jäseneksi.
- Anonyymi
Ei tuollaisessa ole koskaan kotonaan. Aina saa miettiä, uskaltaako jotain tehdä muualla kuin omassa huoneessa. Mikro oltava, missä ruokaa lämmittää. Nukkumassa voi käydä.
Näihin ilmeisesti on tarkoitus häätää köyhät opiskelijat yksiöistä, kun opiskelijan asumislisä tulee voimaan syksyllä. Maksimi asumiskulut syksystä alkaen 270e-370e paikkakunnasta riippuen, josta 80% saa asumislisää.- Anonyymi
Tippuuko vuokrat vai muuttaako kaksi opiskelijaa samaan asuntoon?
Veikkaan ettei tipu vuokrat. Ennemmin ottaa vähän tappiota pienen yksiön vuokrasta, kuin liikaa pudottaa vuokraa.
- Anonyymi
Sitten jos ei löydykään vuokralaista ja lainan lyhennykset on rästissä. Saattaa tulla asuntokaupan aika. No, tämähän on ihan hallitusohjelman mukaan tarkoituskin.
- Anonyymi
Kumpikin on hallituksen politiikan uhreja. Epätoivoinen asunnon pääasukas, jolla ei ole varaa maksaa itse koko vuokraa. Ja Alivuokralainen, jolla ei ole muita vaihtoehtoja. Tuskin kovin moni vapaaehtoisesti haluaa toisen kotiin asumaan.
- Anonyymi
Tavallisella siististi elävällä pienituloisella sairaalla, joka asuu kalliissa vuokra-asunnossa, ei ole varaa edes ostaa lääkkeitä, saati maksaa jotain kalliita poliklinikkamaksuja. Sitten velkaongelmaiset saa terveyspalvelut eri hintaan kuin muut. Reilua?
Vuokralainen kun auttaa vuokran maksussa, voi elää vähän normaalimmin.- Anonyymi
Ja vähän muussakin. Vaikka siivoamisessa ja pyykinpesussa. Olis varmaan hyvä keino kiilata muiden ohi, jos kiinnostuneita on useampia.
Mihin kaikkeen asunnottoman ihmisen pitää alistua?
- Anonyymi
Suomesta on tullut aika ikävä paikka köyhälle.
- Anonyymi
Suomesta on tullut vielä ikävämpi paikka "rikkaalle". Kun olet työelämässä, kustannat veroista sen naapurin "Irman" työttömyyskuluja, Irma asuu vuokralla ja Irmalla ei ole säästöjä, joten Irma saa täydet tuet: peruspäivärahaa, asumistukea ja toimeentulotukea. Sitten kun jäät itse työttömäksi sinun on myytävä oma asuntosi, koska et ole oikeutettu asumistukeen. Sitten vain elelemään niillä myyntivoittorahoilla, kustantamaan oma sosiaaliturva omista varoista. Tai jos sinulla on eläkesäästöjä, käytäpä ne elämiseen. Paras tilanne kommunisti Suomessa on nykyään niillä, jotka eivät säästä, eivät sijoita, eivät omista mitään. Valtio kustantaa.
Jep, ihmiset ovat hädässä kun tarjotaan huonetta vuokralle, tai sitten muutetaan autoon tai mökille tai sukulaisten nurkkiin asumaan. Tai muutetaan maasta.
- Anonyymi
En enää lähde asumaan omakotitalon vinttihuoneeseen. Tarjotaan inhimillistä asumista niille joille kaupungit ja poliitikot ei tarjoa.
Itse pysyn lämpimänä kun ilmasto muuttuu ja sähkö on ollut edullista. - Anonyymi
Opiskeluaikana 90-luvulla asuin alivuokralaisena Ullanlinnassa Helsingissä, leskirouvan kolmiossa. Yksi oma huone, yhteinen wc ja keittiö käytössä. Oli hieno kokemus, mahtava asuinpaikka nuorelle naiselle ja oli kiva vuokraemäntä.
- Anonyymi
Me helpotettiin vähän tilannettamme, että laitettiin kotona asuva täysikänen lapsemme vuokralaiseksi. Se tuo nettona meidän talouteen noin 200 euroa, kun lapsi on toimeentulotuella.
- Anonyymi
Voiksen noin vaan muuttaa? Eikö siinä pidä olla oma uloskäynti ja keittiö?
- Anonyymi
En ellei ole pakko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu852662Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4581923Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise1641801Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?
Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin1131448- 881431
Se oli siinä Ähtärin sairaala
Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019451378- 701307
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501286Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan
"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne581060Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä681059