Etsin kumppania. Eksäni oli narsisti

Anonyymi-ap

Tapaamani sinkut ovat kaikki olleet narsisteja
Olen tutustunut pinnallisesti useisiin sinkkuihin
Silti jokainen, jnka kanssa synkkaa, osoittautuu narsistiksi.pinnallisesti viehättäviä, manipuloivia ja valehtelevia kaikkikiinnostavat tapaukset.
Näenkö mitä haluan nähdä?, vai onko minulla vain huonoa tuuria?
Minusta tuntuu, että olen narsistimagneetti. Onko muilla uhreilla samanlaisia kokemuksia? Yhden narsistikokemuksen jälkeen sen pelkää toistuvanja jokainen uusi tuttavuus vaikuttaa samanlaiselta.

8

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki ovat, puutkin ympärilläsi ovat narsisseja .

• Anonyymi

Sanot vaan toisella tapaamisella ”muuten minä olen narsisti”, ja katso reaktioita.

• Anonyymi

Ei ole tullut toista taPaamista,kun olen jänistänyt jo ensimmäisellä ja vetänyt rajan siihen

• Anonyymi

Tuskin kukaan ottaa tuollaista heittoa vakavissaan.

• Anonyymi

Tietenkin nauraa ja vastaa: ”Sittenhän me ollaan samiksii!”.

• Anonyymi

Ehkä ongelma on juuri siinä, kun " sen pelkää toistuvan ".
      Kenties sitä alkaa heti kaivamalla kaivamaan toisesta niitä narsistisia piirteitä.
      Ja millainen on itse, minkälaista seuraa oikeasti kaipaa/haluaa ?
      Jotkut kun ovat kerran olleet narsistisessa suhteessa, eivät ala sellaiseen uudestaan.
      Itsetuntokin on osatekijä siihen, alistuuko johonkin vai ei.
      En tarkoita tällä syyllistää yhtään ketään, mutta on hyvä miettiä, mitä haluaa.

• Anonyymi

Pinnallisella tutustumisella ei voi sanoa kenestäkään, onko tämä pesunkestävä narsisti vai jotain muuta. Narsistista käytöstä löytyy ilman että taustalla on olisi vakavaa minäkuvan vauriota. Varsinkin nuori ihminen vielä kehittyy ja voi kasvattaa tervettä itsetuntoa joka syrjäyttää narsistisen käytöksen.

Ja uskon, että joku näkee ns. "normaalin", erilaisista persoonista ja kasvatuksesta johtuvan käytöksen narsistisena. Omassa nuoruudessa ystäväni syytti minua tunnekylmyydestä vaikka omasta mielestäni olin vain järkevä ja asetin asiat mittasuhteisiin. Hänen mielestään avioehto oli täysi kauhistus, kuka nyt menee naimisiin ajatellen eroa. Itselleni avioehto oli asia jonka jokainen järkevä ihminen tekee avioituessaan, eikä liity mitenkään sitoutumisen määrään liitossa. Hän loukkaantui jos en kertonut yksityiskohtaisesti henkilökohtaisia asioitani ja kysynyt hänen mielipidettään suunnilleen kaikesta. Minun mielestäni mikään ystävyys ei edellytä kaikesta kertomista tai kysymistä.

Narsistisen suhteen kokeminen voi johtaa myös siihen, että ei halua nähdä varoitusmerkkejä uudessa suhteessa. Tuttavani ajautui väkivaltaiseen ja alistavaan suhteeseen koska ei suostunut näkemään mitään vikaa uudessa rakkaudessa. Hänen aiempi suhde oli ollut vaikea ja uuden ihastuksen löytyessä hän keskittyi vain näkemään ne tilanteet jolloin uusi mies ei ollutkaan ilkeä, kuten edellinen oli ollut. Uusi mies toki osasi varoa kyseisiä tilanteita, olihan nainen niistä auliisti kertonut. Samaan aikaan hän sai naisen uskomaan loistavaan yhteiseen tulevaisuuteen, mitä varten nainen myi omaisuutensa, muutti kauas läheisistään ja tuli raskaaksi. Parissa vuodessa nainen tajusi rahojensa olevan kiinni talonrötiskössä miehen kotiseudulla, missä mies rellesti kavereidensa kanssa. Nainen elätti perheen, hoiti lapsen ja yritti väistellä humalaisen miehen nyrkkiä, kunnes lähti tappouhkausten saattelemana.

• Anonyymi

Mistä se synkkaamisen tunne syntyy?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      143
      1859
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      640
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      634
    Aihe