Yksityislääkärien hinnat huimaavat päätä, ne ovat nousivat huimasti jo viime vuoden lopulla

Anonyymi-ap

Onko tämä jotakin ennakointia, kun hallitus on siirtänyt verorahojamme
"pörriäisten" osakkeenomistajille, että "pörriäisiin" pääsee yli 65-vuotias 28 eurolla ? Lopun maksaa KELA eli me veronmaksajat. Joko se on voimassa, että yli 65-vuotiaat
pääsevät julkisen hinnalla "pörriäisiin" ?

Linkissä on esimerkkejä:
-Yskän ja kuumeen selvittely + antibioottiresepti, lasku 2000 euroa
-Lapsi vietiin pahoinvoinnin takia lääkäriin, otettiin kokeita, lasku 1067 euroa
-virustulehduksen toteaminen, kokeita, ei lääkettä, lasku 1067 euroa
-92 sekunnin puhelu 142 euroa
-lääkärintodistus ajokortin uusimista varten 214 euroa

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011069268.html

18

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Orpon ja kokoomuksen uudistus päättyi kliimaksiin. Valinnanvapaus toteutuu. Köyhä voi vapaasti valita meneekö lääkäriin vai ei

• Anonyymi

OSINGOT NOUSEE.
        SAARITALON KURSSI PÖRSSISSÄ KIIPEÄÄ YLÖS .

• Anonyymi

Kela korvaukset yksityisiltä pitäisi poistaa kokonaan. Kun Kela korvauksia nostettiin niin yksityiset nostivat samassa suhteessa hintojaan joten potilas ei hyötynyt siitä mitenkään.

• Anonyymi

Jos yksityislääkäreiden kelakorvaukset poistettaisiin, niin silloin julkisille terveydenhoidolle pitäisi tulla terveyskeskusmaksu.

• Jos kokonaisuutta ajatellaan niin ovatko yksityislääkärin hinnat sittenkään suurempia kuin TK lääkärin jos kokonaiskuilut huomioidaan. Kukaanhan ei vielä ole osoittanut mikä on TK lääkärin kokonaiskulu sen olemattoman maksun lisäksi jonka maksamme. Onhan sote rahoitus pulassa ja miljardejahan se nielee lisää koko ajan joten ei sekään halpaa olle!

• Anonyymi

Yksityislääkärien hinnat ovat kokoomuksen aikaansaamaa rosvousta.
        Ei tietenkään julkisenlääkärin kustannukset ole siinä mitä asiakas maksaa, sitä vartenhan meillä OLI hyvinvointivaltio, se jota kokoomus romuttaa ja mitä extyökkäri viidellä nimimerkillä puolustaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Yksityislääkärien hinnat ovat kokoomuksen aikaansaamaa rosvousta.
        Ei tietenkään julkisenlääkärin kustannukset ole siinä mitä asiakas maksaa, sitä vartenhan meillä OLI hyvinvointivaltio, se jota kokoomus romuttaa ja mitä extyökkäri viidellä nimimerkillä puolustaa.

Ennen kuin lähdet moittimaan yksityistä lääkäri bisnestä kalliiksi, on sinun tuotava luotettavan tahon laskelma siitä, mitä se oikeasti maksaa julkisella vastaavalla lääkärillä!

Hyvinvointi pitää jokaisen joka ei ole sairas tai vajaakykyinen itse ansaita! Vai onko niin, että vasemmistolaisuus vastaa sitä vajaakykyistä?

• Anonyymi

Me maksamme veroina julkisen puolen terveydenhoidon, MUTTA VASTINETTA
        EMME ENÄÄ SAA, KOSKA HALLITUS SIIRTÄÄ RAHAT YKSITYISEN PUOLEN
        RIKKAILLE OSAKKEENOMISTAJILLE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... ja sitä kautta rahat valuvat ulos Suomesta verottajalta piiloon veroparatiiseihin.

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Ennen kuin lähdet moittimaan yksityistä lääkäri bisnestä kalliiksi, on sinun tuotava luotettavan tahon laskelma siitä, mitä se oikeasti maksaa julkisella vastaavalla lääkärillä!

Hyvinvointi pitää jokaisen joka ei ole sairas tai vajaakykyinen itse ansaita! Vai onko niin, että vasemmistolaisuus vastaa sitä vajaakykyistä?

Oletko ihan luonnostasi noin hauska ja tyhmä?

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Veroinahan me maksamme julkisen terveydenhoidon. Kyllä tiedossa on.
        Hallitus vaan pöllii rahat ja Purra väittää: Kaikkia ei ole varaa hoitaa.

Ei kai niin, kun rahat menee pörriäisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Et Lyyli ole aivan hereillä tai olet sosialismi uskonnon pimittämä! Julkisen puolen terveydenhoito ei toimi nyky sotella enää kuten aiemmin toimi. Itse halusin vanhojen vaivojeni vuoksi lääkärin vastaanotolle ja tammikuussa tilasin aikaa jonka sain maaliskuussa, tosin näin varsin alussa. Kuitenkin odotus oli noin 5 viikkoa kuin se vielä jokunen vuosi sitten oli alle 2 viikkoa. Soten tulo sai meiltäkin kotikunnassani ainakin 7 lääkäriä siirtymään privaattiin työtään jatkamaan. Sote uudistuksen arkkitehteinä olivat sosialistit, joten he eivät nähtävästi halunneetkaan kuunnella, mitä lääkärit ja hoitajan asioista ajattelivat. Nythän on pulaa rahan lisäksi niin lääkäreistä kuin hoitajistakin. Olen kuullut hoitajienkin valittavan siitä, että hoitotyö tuppaa jäämään syrjään muiden töiden vuoksi, kuten erilaisten kirjaamisten. Ennen aikaan kun paljon työni vuoksi kiertelin sairaaloita niin sihteerit kirjoittelivat lausuntoja saneluista!

Kun jonot ovat kasvaneet niin yksi käytännön tapa on hommata muita tekijöitä lisäksi töihin ja siihen on mahdollisuus yksityisen sektorin puolella!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Et Lyyli ole aivan hereillä tai olet sosialismi uskonnon pimittämä! Julkisen puolen terveydenhoito ei toimi nyky sotella enää kuten aiemmin toimi. Itse halusin vanhojen vaivojeni vuoksi lääkärin vastaanotolle ja tammikuussa tilasin aikaa jonka sain maaliskuussa, tosin näin varsin alussa. Kuitenkin odotus oli noin 5 viikkoa kuin se vielä jokunen vuosi sitten oli alle 2 viikkoa. Soten tulo sai meiltäkin kotikunnassani ainakin 7 lääkäriä siirtymään privaattiin työtään jatkamaan. Sote uudistuksen arkkitehteinä olivat sosialistit, joten he eivät nähtävästi halunneetkaan kuunnella, mitä lääkärit ja hoitajan asioista ajattelivat. Nythän on pulaa rahan lisäksi niin lääkäreistä kuin hoitajistakin. Olen kuullut hoitajienkin valittavan siitä, että hoitotyö tuppaa jäämään syrjään muiden töiden vuoksi, kuten erilaisten kirjaamisten. Ennen aikaan kun paljon työni vuoksi kiertelin sairaaloita niin sihteerit kirjoittelivat lausuntoja saneluista!

Kun jonot ovat kasvaneet niin yksi käytännön tapa on hommata muita tekijöitä lisäksi töihin ja siihen on mahdollisuus yksityisen sektorin puolella!

HEH!

Älä lannistu. Olet hauska kun et ole mistään selvillä.

Etkös ole se sama joka joskus väitti että Kokoomus puolueena maksoi Suomen hyvinvoinnin perustan kun Kokoomus pidettiin sivussa että se onnistui.

• Anonyymi kirjoitti:

HEH!

Älä lannistu. Olet hauska kun et ole mistään selvillä.

Etkös ole se sama joka joskus väitti että Kokoomus puolueena maksoi Suomen hyvinvoinnin perustan kun Kokoomus pidettiin sivussa että se onnistui.

En ole koskaan kirjoittanut Kokoomuksen mitään maksaneen, vaan oikeistolaisen yritysmaailman jonka osana omalla tavallaan Kokoomuskin on! Jos tuota et ymmärrä niin olet aika tohelo!

Veikkaan olevani maailmasta sinua paremmin selvillä, minulla ei ole pulaa mistään, ei edes rahasta, joka on kaikki itse aikaansaatua!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

En ole koskaan kirjoittanut Kokoomuksen mitään maksaneen, vaan oikeistolaisen yritysmaailman jonka osana omalla tavallaan Kokoomuskin on! Jos tuota et ymmärrä niin olet aika tohelo!

Veikkaan olevani maailmasta sinua paremmin selvillä, minulla ei ole pulaa mistään, ei edes rahasta, joka on kaikki itse aikaansaatua!

Röh röh veikkaan että olen ihan itse saanut sossusta omat tekarini KRUIIIK ! t:Extyökkäri.

• Anonyymi

Urpon ja purran oma Sote puree hyvin

• Anonyymi

Pörriäisten rikkaille osakkeenomistajille jaetaan osinkoja verorahoista,
      kun hallitus siirtää sotesta veronmaksajien rahaa "pörriäisille".
      Attendo, Esperi ja Mehiläinen kokoomuksen vallan takana
      Kai tiesitte ja tajuatte myös sen, miksi niihin pitää rahdata orjatyöläisiä Aasiasta ?
      https://www.ksml.fi/paakirjoitus-mielipide/2402497

• Anonyymi

Ei säästöjä vain lisäkuluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3521
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1578
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1483
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1275
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      879
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      879
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe