Oletkohan varmasti terve...?

Anonyymi-ap

Pskalehdissä on usein uutisotsikko:

"Tästä vakavasta sairaudesta kärsii tuhannet ihmiset, on yleensä täysin oireeton!"

Totaa... Mitenkäs sitä voi kärsiä sellaisesta sairaudesta joka on oireeton, eikä siitä siis edes tiedä...?

Minulla ei ole mitään oireita, joten lienen siis kuolemansairas...

Voisiko Lieksan tiedeseura pohtia ja valaista asiaa?

19

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pelottelu on yksi kikkiotsikkoraktiikka. Kaikki vauhkot pitää saada pelkäämään ja lukemaan nyt olen kuoleman sairas puhelin pärisee terkkarissa

• Anonyymi

Pircca auttaa oireettomaan guolemantautiin...🍻🍺

• Anonyymi

Raikas ja ravitseva pircca pitää kuoleman loitolla 👆

• Anonyymi

Jälleen mielenkiintoinen lääketieteellinen pohdinta Suomen Ateenassa, Pielisen tieteen kehdossa!

• Anonyymi

Lääkäriinkin mennessä kannattaa sanoa, että sinunhan se pitäisi tietää mitä vaivoja on, kun koulujakin käynyt sitä varten. Minunko se pitäisi tietää kansakoulupohjalta.

• Anonyymi

Hyvä huomio! 😀 Tuo otsikkotyyli on juuri sellaista klikkijournalismia, jossa pyritään luomaan pelkoa ja mysteerin tuntua ilman, että sanotaan suoraan mitään järkevää.

Jos sairaus on täysin oireeton, siitä ei voi kärsiä, koska kärsiminen edellyttää jonkinlaista epämukavuutta tai haittaa. Monilla sairauksilla voi olla pitkä oireeton vaihe, mutta itse sairastunut ei silloin tiedä asiasta mitään eikä kärsi – ainakaan ennen kuin mahdolliset oireet ilmenevät.

Mutta jos noudatamme tämän logiikkaa, niin jokainen ihminen kärsii loputtomasta määrästä oireettomia tauteja koko elämänsä ajan! Eli mitä terveempi olet, sitä enemmän sairauksia sinulla saattaa olla. 🤯

Lieksan tiedeseura voisi varmasti selvittää asiaa, mutta se vaatisi rahoitusta, ja kaikki rahat menivät viimeksi juhannuksena siihen, kun päätettiin kokeilla, voiko soutuveneellä hypätä Lieksanjoessa ramppilähdön.

• Anonyymi

Oli kaunis pakkasaamu Lieksassa, kun päätin lähteä pilkille Pieliselle. Olin varustautunut huolella: repussa oli Pirkka-olutta (koska mitään parempaa en ollut löytänyt lähikaupasta) ja eväinä klassinen sipuliteemakkara. Kalastusvälineet olivat vuosimallia 1978, mutta ne olivat palvelleet ennenkin—tai ainakin kerran.

Heti alkuun reissu alkoi huonosti: unohdin pilkkijakkaran kotiin, joten istuin suoraan jäälle. Kolmen minuutin jälkeen perceeni jäätyi tunnottomaksi, mutta en antanut periksi. Iskin kairan jäähän, mutta se juuttui heti kiinni. No, eipä siinä, päätin napata ensimmäisen Pirkka-oluen ja pohtia ratkaisua.

Sillä välin, kun pähkäilin, huomasin, että jäällä vieressäni istui lokki. Se tuijotti minua kuin velkomusfirman perintäkirje ja alkoi hivuttautua kohti eväskassiani. Heilautin kättäni hätistelläkseni sen pois, mutta onnistuin samalla kaatamaan pilkkipakkini, ja kaikki koukut ja siimat levisivät jäälle kuin huonosti suunniteltu palapeli. Lokki vielä packansi päälleni.

Kun lopulta sain reiän tehtyä (käyttäen voimasanoja enemmän kuin oikeita työkaluja), heitin siiman veteen ja odotin. Välittömästi siima katkesi. Ei ollut mitään tietoa, oliko syy hauki, pohjakivi vai kohtaloni yleinen suunta. Päätin, että nyt on tauon paikka, ja kaivoin repusta sipuliteemakkaran.

Juuri kun olin aikeissa haukata, takaani kuuluva ääni paljasti, että lokki ei ollut luovuttanut. Se syöksyi kuin ohjus ja nappasi makkaran kädestäni! Jäljelle jäi vain kalvava katkeruus ja sipulinen tuoksu sormissani.

Seuraavaksi päätin lohduttautua toisella Pirkka-oluella. Mutta olut oli jäätynyt pullon sisään. Kokeilin avata sitä varovasti, mutta tietysti se päätti räjähtää naamalleni. Nyt haisin oluelta, minulla ei ollut eväitä, olin lokinpackassa ja pilkkireikä oli käyttökelvoton.

Lopulta päätin, että reissu oli menetetty. Lähdin kohti rantaa, mutta jäälle päästyäni kompastuin omaan kairaani ja kaaduin. Nenäni murtui ja kaksi hammasta irtosi.

Kun viimein raahauduin autolle, huomasin, että bensatankin korkki roikkui auki ja linnut olivat nokkineet eväitäni penkiltä. En tiedä, miten, enkä kysynyt. Lähdin kotiin tietäen, että tämä oli ehkä huonoin pilkkireissu koskaan.

Mutta ainakin lokilla oli hyvä päivä.

• Anonyymi

En ole terve erosin demareista ja liityin kokkareihin.

• Anonyymi

Liityin nyt ikl:n ja erosin kokkareista

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista demaria.

• Anonyymi

Kun sais kuolla terveenä oireettomaan tautiin...

• Anonyymi

Onkohan kukaan kuollu koskaan ilman mitään syytä tai sairautta?

• Anonyymi

Onko puukko syy...? 🤔

• Anonyymi

Ennen kuolivat vanhuuteen..

• Anonyymi

Sydämmestä ihan ottaa. Liekö minulla kaikki oireettomat taudit.

• Anonyymi

"Minulla ei ole mitään oireita, joten lienen siis kuolemansairas..."
      Eipä se pönttövika välttämättä kuolemaksi ole eikä laholatvainen itse sitä edes ymmärrä sairastavansa!

• Anonyymi

Kireä pipokin on oire tosikkomaisuudesta, siihen ei tosin kuole mutta kituu...

• Anonyymi

Pinppini kutisee vimmatusti!

• Anonyymi

Kutina on oire, eli ei ole vaarallista.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      89
      3707
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1959
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1783
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1642
    5. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1483
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1478
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      98
      1453
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1402
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1324
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1287
    Aihe