Hei
Otsikon mukaisesti, haluaisin kuulla mitä oireita oli jo vuosia ennen diagnoosia?
Minun isällä oli adhd ja Parkinson joka diagnosoitiin 44 vuotiaana, hän sanoi että oireet alkoivat 10 vuotta ennen diagnoosia. Isäni sairasti diagnoosilla yli 20 vuotta ja kuoli keuhkokuumeeseen hoitovirheen vuoksi sairaalassa.
Hänen veljellään todettiin myös Parkinson, luulen että noin 60 vuotiaana. Hänkin on kuollut.
Itselläni on lamaavaa väsymystä, näköoireita jotka alkoivat 2019, silmät tutkittiin ja pää magneettikuvattiin silloin, selittävää ei
löytynyt. Selkäni on kipeä joka myös kuvattu, välilevyrappeuma mutta kipu pahenee koko ajan. Kävely on hitaampaa, olin ennen nopea kävelijä. Urheilin paljon, nykyään on pakotettava itseni urheilemaan. Pidin ennen viini illoista ja ne olivat hauskoja, nyt en jaksa juoda sitä, ei vaan kiinnosta. Mikään ei oikein tunnu miltään. Iho oireet vaivaavat, kuin joku liikkuisi säärissäni. Ja pistely sekä kutina ajoittain. Sain lääkäriltä voiteita atooppiseen ihottumaan vaikka iholla ei näy mitään paitsi finnejä.
Olen alle 50. Ja minullakin on adhd diagnosoitu lapsena, nyt vaan tuntuu että adhd oireet on loppuneet ja ylipäätään bensa loppu. Mietin vaan ilmeneeko vuosien päästä Parkinson?
Mitä oireita oli vuosia ennen Parkinson diagnoosia?
Anonyymi-ap
2
405
Vastaukset
- Anonyymi
Äidilläni oli Parkki, minulla ei ainakaan diagnosoitua mutta silti virta on täysin loppu, fiinito.
- Anonyymi
Tätinin valitti jo vuosia ennen parkkia, että "mikähän on kun kaikki tippuu käsistä". Oliko sitten parkkia vai jotain muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224194- 183186
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3952250Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 271931
- 311787
- 321639
- 141457
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121231