Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä. Tämä on siksi tärkeä aihe, koska pyhäpäiväkysymys on myös pelastuskysymys. Ei niin, että pelastuisimme tekojemme kautta, ainoastaan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, koska emme voi saada syntejämme anteeksi muuta kuin Jeesuksen sovitusuhrin kautta. Mutta Jumala vaatii, että luovumme synneistämme, jos mielimme päästä Taivaaseen ja Uuteen Maahan. Ja synti on juuri Jumalan lain rikkomista, myös sitä jos emme pyhitä sapatinpäivää.
No niin, eli neljäs käsky kehottaa pyhittämään seitsemännen päivän ja olemaan silloin tekemättä työtä ja askareita. Tämän käskyn rikkominen on myös syntiä(1.Joh.3:4).
Toiset viettävät pyhäpäivänään sunnuntaita, toiset lauantaita ja kolmannet väittävät voivansa itse valita minkä päivän tahansa. Tää kolmas vaihtoehto putoaa heti pois, koska Jumala on nimenomaan kehoittanut pyhittämään seitsemännen päivän. Mitä päivää juutalaiskansa pyhitti Vanhan Testamentin aikaan, siitä selviää mikä oli oikea pyhäpäivä Vanhan Liiton aikana. Tunnettu tosiasia on, että juutalaiskansa on aina pyhittänyt pyhäpäivänään lauantai-sapattia, joka ajoittuu perjantain ja lauantain auringonlaskujen väliin. Eka vaihtoehto, eli sunnuntaikin putoaa siten pois, kun luemme Matteuksen evankeliumista, että Jeesus opetti ettei laista katoa ja poistu(eikä siis muutukaan) yksikään kirjain tai piirto (Matt.5:17-21). Ja tätä vahvistaa myös se, että luettuamme Uuden Testamentin alusta loppuun, emme sieltä löydä yhtään mainintaa siitä, että pyhäpäivä pitäisi muuttaa viikon seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle.
Ja viikon seitsemäs päivähän oikeasti on lauantai, vaikka se Suomessa ja joissakin muissakin maissa 1970-luvun alussa muutettiinkin sunnuntaiksi. Ihmisten tekemä muutos ei muuta Jumalan säädöksiä.
Kirkkohistoriasta taas selviää, että 300-luvun alussa Rooman valtakunnassa tapahtui jotain outoa. Silloin, vuonna 321 keisari lailla teki viikon ensimmäisestä päivästä, aurinkopäivästä, Rooman yhteiskunnan viikottaisen vapaapäivän. Rooman kirkko paavi Sylvesterin johdolla seurasi pian perässä lopettaen sapatinvieton ja alkaen viettää pyhäpäivänään aurinkopäivää, viikon ensimmäistä, joka nyt oli Rooman yhteiskunnan lakisääteinen juhlapäivä.
Eli oikea Raamatullinen pyhäpäivä on sapatti-lauantai. Sapattiuskonpuhdistus menee nopealla vauhdilla eteenpäin. Jatkuvasti ympäri maailmaa uskovat huomattuaan asian, alkavat pyhittään oikeata pyhäpäivää sapatti-lauantaita ja luopuvat sunnuntaista. Suurin sapattia viettävä seurakunta taitaa nykyään olla Seitsemännen Päivän Adventtiseurakunta, ja toisena tulee perässä Seitsemännen Päivän Helluntaiseurakunta, joita heitäkin on jo useita miljoonia.
Voit kuunnella aiheesta lisää Ellen Whiten audiokirjasta Youtubesta Suuri Taistelu-kirjasta. Kirjoitat vain Youtubeen: Suuri Taistelu. Toki löytyy myös kirjana.
Liity sinäkin sapatinviettäjien joukkoon ja astu askel eteenpäin kuuliaisuuden tiellä ja vältä pedon merkki.
RAAMATUN PYHÄPÄIVÄ ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
22
226
Vastaukset
- Anonyymi
Jumalanko säädöksiä ovat jotkut ihmisten, kuten vaikka adentistien tai muiden "hörhöjen" mietteet ja uskot siitä onko lepopäivä sunnuntai vai lauantai?
ON SAIRASTA USKOA väittää, että lepopäivän pitäisi olla lauantai eikä sunnuntai! Törmäsin siihen jo 1960 -luvulla, kun Isolinnankadulla kauppa oli kiinni lauantaina kyseisen uskomuksen takia.
Lapsena tunsin pelkoa moisia uskomuksia kohtaan. Ihmisten keksimää koko adventtilaisuus!- Anonyymi
Sunnuntai on keksitty pyhäksi !
- Anonyymi
Vain se välttämätön ohje on ettei pidä leikkiä tekofallosleikkejä sapattina.
Jos ei ole aivan pakko. - Anonyymi
Minä en siitä tiedä lähden kohta toisen kerran kuntosalille tänään kun ei töitäkään ollut viikonlopuksi.
Mutta vielä minä tahdon muistuttaa teille kaikille kuulijoille siitä kun (minä) sanoin teille niistä opetuslapsista siellä veneessä maailman myrskyävällä merellä kun tämä meri on tämä maailma mutta sen aallot on kaikki ne mitä maailmasta tulee synnin kiusaukset ajan ilmiöt muoti ilmiöt ajan henki jne kaikki pahuus eli se voima mikä maailmassa on se on se aallokko joka on siis sen meren voima joka tahtoo nyt opetuslasten veneen upottaa niin opetuslasten täytyi huutaa jeesusta heräämään ettei Hän nukkuisi eli nukahtaisi niin pian ja jättäisi opetuslapsiaan sotimaan omalla voimalla tämän maailman voimia vastaan eli henkiä vastaan siksi minä en sano ainoastaan että huutaa jeesusta heräämään ainoastaan silloin kuin myrsky nousee mutta on hyvä huutaa jeesusta heräämään jo aamulla kun ensimmäinen auringonsäde nousee kun ensimmäinen ajatus tulee mieleen jos silloin jo ensimmäisen valvotun hetken aikana on hyvä huutaa mielessä että Jeesus Herää Jeesus auta minua Jeesus herää siihen asti että sinä saat tuntea että Jeesus on nyt herännyt ja Hän on minun kanssani ettei yhdenkään opetuslapsen ensin ole hyvä sotia omalla voimalla mutta toiseksi ei myöskään tarvi vaikka muutama viisas on opettanut teille että teidän tulisi kilvoitella ja pyrkiä ja rientää mutta se puhuu armosta ei taistelusta syntiä vastaan pyrkiä lähemmäksi Jeesuksen sovintoverta ehkä en minä tiedä mitä joku toinen on puhunut mutta Jeesus sanoo itse "en minä aina ole teidän kanssanne" siksi Jeesus pitää herättää aina uudestaan jeesusta pitää vaatia palaamaan takaisin sitten se palaa takaisin ja kun Jeesus on hereillä ja opetuslasten veneessä niin silloin opetuslasten ei tarvitse itse omilla voimilla sotia maailman henkiä vastaan koska Jeesus ITSE Hän käy Hän astuu vetten päälle ja kaikki vesi kaikki aallokot ne tyyntyvät mutta nyt teille on opetettu valheella ettei Jeesukseen ja Jumalaan voi ottaa suoraa yhteyttä ei kyllä tarvitaan yksi paavi fransicucksen välikappale tuomaan helvetistä tulisia hiiliä sitten vasta sinulla on voima perkeleitä ja maailmaa ja omaa lihaa vastaan kyllä vaikka sinä vielä heti sen perään lankeasitkin no se vain on lihan heikkoutta vai niin onko se nyt lihan heikkoutta vai eikö palava helvetin hiili voinut tyynnyttää maailman merta kumpi mahtaisikaan olla nyt oikea syy mutta koska oikia Jeesus Herää ei se paavin Kekäle joka palaa ja on nostettu suoraan helvetistä mutta koska itse Herramme ja Vapahtajamme saa pienen levätyn hetken jälkeen saa nousta ja käydä vetten päälle niin kaikki myrskyt ja meren aallot ne lakkaa pauhaamaasta koska Jeesuksella on valta kaikkien niitten ylitse ettei ne voi käydä opetuslasten venheen yli kuolettamaan heitä koska Jeesus asetti myrskyn ennen kuin se hukutti opetuslasten veneen mutta Jeesus sanoo te epäuskoiset tai te vähäuskoiset sen Hän sanoo koska he eivät heti herättäneet Jeesusta vaan yrittivät ensin omalla voimallaan mutta Jeesus puhuu jonkun sanan uskosta jos teillä olisi uskoa sinapin siemenen verran niin te voisitte siirtää vuoria mutta ei Jeesus puhu siinäkään opetuslapsien jostakin omasta uskosta EI vaan uskosta Jeesuksen Kristuksen päälle niin minkätähden te siis tahdotte vielä lain alla olla ja yrittää itse? Miksi te ette tahdo sanoa Jeesus Kristus auta minua Jeesus Herää ja auta minua siihen asti että aurinko nousee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne? Miksi te ette tahdo? Ei se kysy paikkaa eikä aikaa ei se kysy myrskyä eikä se kysy venettäkään mutta jos Jeesus nukkuu nyt niin herätä hänet sinun hätä huudoillasi olipa sitten aamu tai ilta tai keskipäivä tai myrsky tai tyynni kesä sää niin Jeesu nukkuu niin herätä hänet pian hätä huudoillasi ettei kohta myrsky nousisi ja hukuttaisi sinua!- Anonyymi
Hieman jatka(n).
Kun te tahdotte tulla taivaaseen ja te asetatte jonkun mitan teidän autuutenne ehdoksi ja minä tahdon vain koetella sitä mittaa koska kohta tulee 1000 saarnamiestä ja sanoo ei kyllä tarvitaan vielä Jeesuksen välimies joka sinänsä on totta jos olisi oikea kristitty niin en minä sitä kiistä etteikö hänellä olisi valta todistaa Jeesuksen nimeen kaikki synnit anteeksi Kristuksen sovintotyön kautta ja sen priiskoitusveren kautta joka parempia puhuu kuin Abelin veri. Mutta ongelma tulee siinä kun kuuletteko myös te vajaat älyltä mutta kuitenkin vallan puolesta voimalliset niin ongelma tulee siinä ettei he kaikki jotka painostaa että ainoastaan ripin ja tämän saarnamiehen eli Jeesuksen välimiehen kautta sinä saat synnit anteeksi ja pelastut niin ei he kaikki ole Jumalan palvelijoita vaan saatanan eli luciferin riettaan ruman mustan perkeleen palvelijoita jos joku psykiatri epäilisi minun terveyttäni niin epäile minä vain toivoisin muitten ihmisten puolesta että sinä ymmärtäisit mistä minä puhun eli siitä kun tämä luciferin välimies todistaa synnit anteeksi niin ei siinä ole kirkkauden henki mukana vaan ruma musta rietas eli demoni ja sentähden tämä uhri joka luulee nyt jeesusta seuraavan ei pääse koskaan eroon pahoista himoistaan pahoista ajatuksistaan murhan himoista riitelemisestä tappelemisesta huomaamisesta jne koska ei saatana voi vapauttaa pahuudesta sentähden minä tahdon teille todistaa ja olla teille esimerkki vaikka hyvin vajavainen koska minussa asuu salaa myös synnin rakkaus joskus ja en minä aina tahdo huutaa Jeesusta apuun koska liha rakastaa syntiä joskus silloin ihminen lankeaa kun ei huuda Jeesusta avuksi mutta että te tuntisitte Herran Sionissa niin lavea kuin se on koko maailmassa että jos te olette Kristuksen lapset ja Jeesus asuu teissä niin se on totinen Jumalan sana että Jeesus asettaa myrskyt Jeesus tyynnyttää vedet jos siis sinä pahuutta vielä tahdot tehdä eli rakastaa niin vaikka sinussa olisi jonkinlainen usko mutta jos sinä tahdot pahuutta tehdä NIIN EI JEESUS KRISTUS OLE SINUSSA KOSKA JEESUS KRISTUS NIIN KUIN NÄEMME PYHÄSTÄ RAAMATUSTA KUN OPETUSLAPSET SOUTIVAT MERELLÄ JA HERÄTTIVÄT JEESUKSEN niin Jeesus tyynnytti kaiken myrskyn kun sinussa vaikuttaa niin suuri pahuus että sinä tahdot raakaa pahuutta tehdä NIIN SILLOIN JEESUS EI OLE SINUSSA VAAN JOKU RUMA PERKELE JOKU DEMONI SILLOIN HUUDA JA HUUDA NIIN KOVAA JEESUKSEN KRISTUKSEN PUOLEEN ETTÄ HÄN TULISI SINUN AVUKSESI HERÄISI UNESTA JA OLISI SINUN KANSSASI ja aina kun Hän menee pois niin huuda häntä takaisin. Mutta tämä raaka pahuus josta minä puhun ei nyt ole sitä raakaa pahuutta jolla on rikosoikeudellinen seuraamus mutta pienikin pahuus se johtaa viimein myös suurempaan pahuuteen pikku hiljaa siksi se kierre tulee estää jo niin pian kuin mahdollista ettei pääse synti kasvamaan sellaisiin mittoihin että kohta on jo toisten veljien ja siskojen murhaaminen ja tappaminen aivan luvallista ehkä jonkun sodan varjolla tai jollakin muulla vastaavalla tavalla kun nämä lahkolais perkeleet ja heidän saarnaajansa ovat tehneet kaiken synnin luvalliseksi kaikessa sen raakuudessa mutta teille jotka olette vilpittömät tavalliset kuulijat seurakunnassa teille minä sanon niin kuin kirjoitettu on jokainen joka huutaa avuksensa Herran nimeä pelastuu ja sentähden älkää lakatko koskaan huutamasta herran Jeesuksen perään että Hän auttaisi teitä ja olisi teidän kanssanne ja kun Hän on teidän kanssanne niin Hän itse sotii pahuutta vastaan teidän puolestanne Henki sotii henkeä vastaan ei liha ja veri voi sotia näkymättömiä vastaan älkää yrittäkö siinä sodassa te tulette hulluiksi ja menetätte viimein mielenterveytenne mutta Henki sotii henkeä vastaan sentähden huutakaa jokainen päivä ajan loppuun että Herra Jeesus Hän auttaisi teitä Hän heräisi ja auttaisi että teillä olisi oikea taistelija teidän puolellanne ei liha ja veri voi sotia näkymättömiä henkivaltoja vastaan.
Mutta älä sinä ajattele joka olet yhdeltä lahkolaiselta eilen saanut synninpäästön ja tänään himoitset pahuutta älä ajattele että Jeesus on sinun kanssasi ehkäpä sinulla on joku usko tai sen kaapu eli joku verho mutta jos Jeesus on sinun kanssasi niin sinä et silloin himoitse pahuutta
(koska Jeesus asettaa vedet Jeesus Hän sanoo merellä ja tuulelle lakkaa niin se lakkaa. On Pyhän Hengen tuuli mutta sitten on myös maailman tuuli. Jeesuksella on valta kaikkiin tuuliin Isänsä kautta koska Jeesus on Jumalan välimies koska Jumalan kirkkaus on liian suurta meille niin varmaan siksi on välimies Jeesus Kristus. Myös syntiensovitusksen tähden) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieman jatka(n).
Kun te tahdotte tulla taivaaseen ja te asetatte jonkun mitan teidän autuutenne ehdoksi ja minä tahdon vain koetella sitä mittaa koska kohta tulee 1000 saarnamiestä ja sanoo ei kyllä tarvitaan vielä Jeesuksen välimies joka sinänsä on totta jos olisi oikea kristitty niin en minä sitä kiistä etteikö hänellä olisi valta todistaa Jeesuksen nimeen kaikki synnit anteeksi Kristuksen sovintotyön kautta ja sen priiskoitusveren kautta joka parempia puhuu kuin Abelin veri. Mutta ongelma tulee siinä kun kuuletteko myös te vajaat älyltä mutta kuitenkin vallan puolesta voimalliset niin ongelma tulee siinä ettei he kaikki jotka painostaa että ainoastaan ripin ja tämän saarnamiehen eli Jeesuksen välimiehen kautta sinä saat synnit anteeksi ja pelastut niin ei he kaikki ole Jumalan palvelijoita vaan saatanan eli luciferin riettaan ruman mustan perkeleen palvelijoita jos joku psykiatri epäilisi minun terveyttäni niin epäile minä vain toivoisin muitten ihmisten puolesta että sinä ymmärtäisit mistä minä puhun eli siitä kun tämä luciferin välimies todistaa synnit anteeksi niin ei siinä ole kirkkauden henki mukana vaan ruma musta rietas eli demoni ja sentähden tämä uhri joka luulee nyt jeesusta seuraavan ei pääse koskaan eroon pahoista himoistaan pahoista ajatuksistaan murhan himoista riitelemisestä tappelemisesta huomaamisesta jne koska ei saatana voi vapauttaa pahuudesta sentähden minä tahdon teille todistaa ja olla teille esimerkki vaikka hyvin vajavainen koska minussa asuu salaa myös synnin rakkaus joskus ja en minä aina tahdo huutaa Jeesusta apuun koska liha rakastaa syntiä joskus silloin ihminen lankeaa kun ei huuda Jeesusta avuksi mutta että te tuntisitte Herran Sionissa niin lavea kuin se on koko maailmassa että jos te olette Kristuksen lapset ja Jeesus asuu teissä niin se on totinen Jumalan sana että Jeesus asettaa myrskyt Jeesus tyynnyttää vedet jos siis sinä pahuutta vielä tahdot tehdä eli rakastaa niin vaikka sinussa olisi jonkinlainen usko mutta jos sinä tahdot pahuutta tehdä NIIN EI JEESUS KRISTUS OLE SINUSSA KOSKA JEESUS KRISTUS NIIN KUIN NÄEMME PYHÄSTÄ RAAMATUSTA KUN OPETUSLAPSET SOUTIVAT MERELLÄ JA HERÄTTIVÄT JEESUKSEN niin Jeesus tyynnytti kaiken myrskyn kun sinussa vaikuttaa niin suuri pahuus että sinä tahdot raakaa pahuutta tehdä NIIN SILLOIN JEESUS EI OLE SINUSSA VAAN JOKU RUMA PERKELE JOKU DEMONI SILLOIN HUUDA JA HUUDA NIIN KOVAA JEESUKSEN KRISTUKSEN PUOLEEN ETTÄ HÄN TULISI SINUN AVUKSESI HERÄISI UNESTA JA OLISI SINUN KANSSASI ja aina kun Hän menee pois niin huuda häntä takaisin. Mutta tämä raaka pahuus josta minä puhun ei nyt ole sitä raakaa pahuutta jolla on rikosoikeudellinen seuraamus mutta pienikin pahuus se johtaa viimein myös suurempaan pahuuteen pikku hiljaa siksi se kierre tulee estää jo niin pian kuin mahdollista ettei pääse synti kasvamaan sellaisiin mittoihin että kohta on jo toisten veljien ja siskojen murhaaminen ja tappaminen aivan luvallista ehkä jonkun sodan varjolla tai jollakin muulla vastaavalla tavalla kun nämä lahkolais perkeleet ja heidän saarnaajansa ovat tehneet kaiken synnin luvalliseksi kaikessa sen raakuudessa mutta teille jotka olette vilpittömät tavalliset kuulijat seurakunnassa teille minä sanon niin kuin kirjoitettu on jokainen joka huutaa avuksensa Herran nimeä pelastuu ja sentähden älkää lakatko koskaan huutamasta herran Jeesuksen perään että Hän auttaisi teitä ja olisi teidän kanssanne ja kun Hän on teidän kanssanne niin Hän itse sotii pahuutta vastaan teidän puolestanne Henki sotii henkeä vastaan ei liha ja veri voi sotia näkymättömiä vastaan älkää yrittäkö siinä sodassa te tulette hulluiksi ja menetätte viimein mielenterveytenne mutta Henki sotii henkeä vastaan sentähden huutakaa jokainen päivä ajan loppuun että Herra Jeesus Hän auttaisi teitä Hän heräisi ja auttaisi että teillä olisi oikea taistelija teidän puolellanne ei liha ja veri voi sotia näkymättömiä henkivaltoja vastaan.
Mutta älä sinä ajattele joka olet yhdeltä lahkolaiselta eilen saanut synninpäästön ja tänään himoitset pahuutta älä ajattele että Jeesus on sinun kanssasi ehkäpä sinulla on joku usko tai sen kaapu eli joku verho mutta jos Jeesus on sinun kanssasi niin sinä et silloin himoitse pahuutta
(koska Jeesus asettaa vedet Jeesus Hän sanoo merellä ja tuulelle lakkaa niin se lakkaa. On Pyhän Hengen tuuli mutta sitten on myös maailman tuuli. Jeesuksella on valta kaikkiin tuuliin Isänsä kautta koska Jeesus on Jumalan välimies koska Jumalan kirkkaus on liian suurta meille niin varmaan siksi on välimies Jeesus Kristus. Myös syntiensovitusksen tähden)Myös autuuden ensimmäinen tuntomerkki todistaa ettei tarvita toista välimiestä Jeesuksen Kristuksen lisäksi hyljätkää jo vihdoinkin nämä lahkolais perkeleet jotka tahtovat teitä vietellä palvelemaan lihallisia himoja ja raakaa pahuutta...
Jos joku on oikea kristitty niin hän voi todistaa synnit anteeksi mutta mistä sinä tiedät että se todistus oli Jumalasta? No varmaan siitä ettet sinä himoitse enään pahuutta koska Jeesus tulee asumaan sinuun niin ensimmäiseksi Hän ajaa ulos kaiken pahuuden ja tyynnyttää sen myrkyävän meren joka niin kovaa on puuhannut sinun sisälläsi Hän tyynnyttää sen ja katso Herra Jeesus on suloinen ja sinä saat olla kiusauksista vapaa niin kauan kun Jeesus on sinun kanssasi eli niin kauan kun Hän ei nuku eli lepää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös autuuden ensimmäinen tuntomerkki todistaa ettei tarvita toista välimiestä Jeesuksen Kristuksen lisäksi hyljätkää jo vihdoinkin nämä lahkolais perkeleet jotka tahtovat teitä vietellä palvelemaan lihallisia himoja ja raakaa pahuutta...
Jos joku on oikea kristitty niin hän voi todistaa synnit anteeksi mutta mistä sinä tiedät että se todistus oli Jumalasta? No varmaan siitä ettet sinä himoitse enään pahuutta koska Jeesus tulee asumaan sinuun niin ensimmäiseksi Hän ajaa ulos kaiken pahuuden ja tyynnyttää sen myrkyävän meren joka niin kovaa on puuhannut sinun sisälläsi Hän tyynnyttää sen ja katso Herra Jeesus on suloinen ja sinä saat olla kiusauksista vapaa niin kauan kun Jeesus on sinun kanssasi eli niin kauan kun Hän ei nuku eli lepää.Pauhannut * sinun sisälläsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pauhannut * sinun sisälläsi
Jeesusta kun huutaa avuksi niin se auttaa aina mutta joskus sitä ei halua huutaa avuksi koska silloin tietää että synti jota niin kovasti rakastaa jää silloin täyttämättä silloin sitä ikään kuin vahingossa unohtaa huutaa Jeesusta avuksi joskus oikeasti unohtaa siksi sanoin että on hyvä heti aamu aloittaa huutamalla Jeesuksen nimeä avuksi ja heräämään että ei sitten unohda sitä vahingossa tai tahalleen jotta saa synnin täyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieman jatka(n).
(koska Jeesus asettaa vedet Jeesus Hän sanoo merellä ja tuulelle lakkaa niin se lakkaa. On Pyhän Hengen tuuli mutta sitten on myös maailman tuuli. Jeesuksella on valta kaikkiin tuuliin Isänsä kautta koska Jeesus on Jumalan välimies koska Jumalan kirkkaus on liian suurta meille niin varmaan siksi on välimies Jeesus Kristus. Myös syntiensovitusksen tähden)Psykiatrille tiivistys. En voi ihan suoraa mielipidettä laukoa hänestä kun viesti poistuu älkää ajatelko että puhun näin kunnioittavasti oikeasti.
Riippumatta siitä mihin sinä uskot henkilökohtaisesti on ihmisiä jotka tietoisesti palvoo saatanaa ja ei mitenkään niin että matti ja pera päätti kuusimetsässä parin saunakaljan jälkeen alkaa palvomaan saatanaa kun jos puhutaan jostain isosta järjestöstä ehkä tämä sana saatana on vähän yliampuva koska enemmistö pidetään pimennossa eli tavallaan viattomuuden tilassa ja toiseksi sana saatana on hyvin rajattu ajatus eli tavallaan olio mutta sanalla saatana voidaan kuvata myöskin paahuutta eikä varsinaisesti pelkästään sitä demoni olentoa jos ymmärrät pointin eli kun Jr tekee jotain pahuutta suunnittelee pankkiryöstöä huumekauppaa yms niin nekin tavallaan palvoo pahuutta eli saatanaa eli ei pidä nyt häiriintyä tuosta sanasta saatana jos ei ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan laajemmin kuin sen yhden mustan miehen puolen.
Mutta nyt kun on järjestöjä jotka tietoisesti palvoo pahuutta ja tekee sitä niin että ulospäin näytetään kiiltokuvaa eli kiillotetaan julkisivu niin tekee myös Jr moottoripyörä kerhot yms mutta sama pätee kaikissa liikkeissä hengellisissä sekä muissakin liikkeissä mutta me puhumme nyt hengellisistä liikkeistä ainoastaan.
Ja nyt kun joku viaton ihminen eksyy tällaiseen hengelliseen liikkeeseen jolla on kiillotettu ulkokuori joka todellisuudessa peitetysti myös omilta jäseniltään peitetysti palvookin pahuutta (millä asteella on toinen keskustelun aihe ei merkitystä vaikka aste olisi lievä)
Koska ongelma tulee nyt tämän viattoman kuulijan kannalta siinä että kun liittyy tuohon seurakuntaa jossa todellisuussa ei ole Jeesus Kristus Jeesus ei ole siellä vaan siellä on lievä tai vakavampi pahuus riippuen järjestöstä mikä on luonnollista niin tämä ihminen uskoo se pinta kiilto kusetuksen joka on tarkoitettu ainoastaan jollekin muulle kun järjestön hallinnolle niin kuin Jr myöskin moottoripyörä kerho se sana on tarkoitettu poliiseille ei niille jotka kuuluvat kerhoon eli hallinnolle heillä on muut päämäärät mutta nyt tämä ihminen uskoo se pinta kiilto kuvan eli sen valheen ja hän todella etsii ja kaipaa Jeesusta ja ottaa vastaan synnin päästöjä ja hänelle sanotaan päälle tämä ainoa oikea seurakunta maan päällä ei hän uskalla poiskaan lähteä vaikka Jeesus ei koskaan lähene häntä hän ei koskaan pääse pahuudestaan eroon koska ei pahuus vapauta ketään pahuudesta ei huume addikti pääse moottoripyörä kerhossa eroon huumeista eikö niin? Ei myös tällainen viaton ihminen joka Jeesuksen perässä eksyy yhteen kulissi seurakuntaan ei hän pääsee eroon pahuudestaan koska Jeesus ei ole siellä päästämässä häntä pois pahuudesta koska se sana Kristuksen seurakunta se on vain sen seurakunnan nimi se kulissi jonka viranomaiset ja ihmiset näkee ja
Nyt tämä ihminen vuosia ja vuosia yrittää päästä eroon pahuudestaan ja päästä lähemmäksi Jeesusta tässä kulissi seurakunnassa jossa Jeesus ei todellisuudessa olekaan niin viimein hän toteaa päälle mutta minä olin vain niin huono ja niin suuri syntinen ja en minä osannut vaeltaa oikein siksi Jumala hylkäsi viimein hän tuhoaa mielenterveytensä mutta tällaiselle mielenterveytensä tuhonneelle minä tahtoisin sanoa palaja takaperin tule pois sieltä seurakunnasta ja huuda Herraa Jeesusta auttamaan sinua siihen asti että apu tulee ja sinä saat rauhan* sinun tunnollesi ja aurinko paistaa sinun pääsi päällä iankaikkisesta iankaikkiseen! Silloin sinun ei tarvitse enään syyttää itseäsi koska sinulla on puolustaja Jeesus Kristus jota tämä kulissi seurakunta tämä Jr seurakunta ei voinut sinulle antaa! Ja Jumalanlasten rauha lepää sinun päälläsi siitä päivästä asti sinun kuolemaasi saakka ja iankaikkisesta iankaikkiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrille tiivistys. En voi ihan suoraa mielipidettä laukoa hänestä kun viesti poistuu älkää ajatelko että puhun näin kunnioittavasti oikeasti.
Riippumatta siitä mihin sinä uskot henkilökohtaisesti on ihmisiä jotka tietoisesti palvoo saatanaa ja ei mitenkään niin että matti ja pera päätti kuusimetsässä parin saunakaljan jälkeen alkaa palvomaan saatanaa kun jos puhutaan jostain isosta järjestöstä ehkä tämä sana saatana on vähän yliampuva koska enemmistö pidetään pimennossa eli tavallaan viattomuuden tilassa ja toiseksi sana saatana on hyvin rajattu ajatus eli tavallaan olio mutta sanalla saatana voidaan kuvata myöskin paahuutta eikä varsinaisesti pelkästään sitä demoni olentoa jos ymmärrät pointin eli kun Jr tekee jotain pahuutta suunnittelee pankkiryöstöä huumekauppaa yms niin nekin tavallaan palvoo pahuutta eli saatanaa eli ei pidä nyt häiriintyä tuosta sanasta saatana jos ei ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan laajemmin kuin sen yhden mustan miehen puolen.
Mutta nyt kun on järjestöjä jotka tietoisesti palvoo pahuutta ja tekee sitä niin että ulospäin näytetään kiiltokuvaa eli kiillotetaan julkisivu niin tekee myös Jr moottoripyörä kerhot yms mutta sama pätee kaikissa liikkeissä hengellisissä sekä muissakin liikkeissä mutta me puhumme nyt hengellisistä liikkeistä ainoastaan.
Ja nyt kun joku viaton ihminen eksyy tällaiseen hengelliseen liikkeeseen jolla on kiillotettu ulkokuori joka todellisuudessa peitetysti myös omilta jäseniltään peitetysti palvookin pahuutta (millä asteella on toinen keskustelun aihe ei merkitystä vaikka aste olisi lievä)
Koska ongelma tulee nyt tämän viattoman kuulijan kannalta siinä että kun liittyy tuohon seurakuntaa jossa todellisuussa ei ole Jeesus Kristus Jeesus ei ole siellä vaan siellä on lievä tai vakavampi pahuus riippuen järjestöstä mikä on luonnollista niin tämä ihminen uskoo se pinta kiilto kusetuksen joka on tarkoitettu ainoastaan jollekin muulle kun järjestön hallinnolle niin kuin Jr myöskin moottoripyörä kerho se sana on tarkoitettu poliiseille ei niille jotka kuuluvat kerhoon eli hallinnolle heillä on muut päämäärät mutta nyt tämä ihminen uskoo se pinta kiilto kuvan eli sen valheen ja hän todella etsii ja kaipaa Jeesusta ja ottaa vastaan synnin päästöjä ja hänelle sanotaan päälle tämä ainoa oikea seurakunta maan päällä ei hän uskalla poiskaan lähteä vaikka Jeesus ei koskaan lähene häntä hän ei koskaan pääse pahuudestaan eroon koska ei pahuus vapauta ketään pahuudesta ei huume addikti pääse moottoripyörä kerhossa eroon huumeista eikö niin? Ei myös tällainen viaton ihminen joka Jeesuksen perässä eksyy yhteen kulissi seurakuntaan ei hän pääsee eroon pahuudestaan koska Jeesus ei ole siellä päästämässä häntä pois pahuudesta koska se sana Kristuksen seurakunta se on vain sen seurakunnan nimi se kulissi jonka viranomaiset ja ihmiset näkee ja
Nyt tämä ihminen vuosia ja vuosia yrittää päästä eroon pahuudestaan ja päästä lähemmäksi Jeesusta tässä kulissi seurakunnassa jossa Jeesus ei todellisuudessa olekaan niin viimein hän toteaa päälle mutta minä olin vain niin huono ja niin suuri syntinen ja en minä osannut vaeltaa oikein siksi Jumala hylkäsi viimein hän tuhoaa mielenterveytensä mutta tällaiselle mielenterveytensä tuhonneelle minä tahtoisin sanoa palaja takaperin tule pois sieltä seurakunnasta ja huuda Herraa Jeesusta auttamaan sinua siihen asti että apu tulee ja sinä saat rauhan* sinun tunnollesi ja aurinko paistaa sinun pääsi päällä iankaikkisesta iankaikkiseen! Silloin sinun ei tarvitse enään syyttää itseäsi koska sinulla on puolustaja Jeesus Kristus jota tämä kulissi seurakunta tämä Jr seurakunta ei voinut sinulle antaa! Ja Jumalanlasten rauha lepää sinun päälläsi siitä päivästä asti sinun kuolemaasi saakka ja iankaikkisesta iankaikkiseen.Miten näistä voi puhua silleen että kuulostaa täysin järkiseltä kun samaan aikaan sinä tiedät että Jeesus on todellinen ja samaan aikaan sinä tiedät että seurakunnat on Jr riippuen siitä miten kauas lonkerot ulottuu ja kuinka vakavasta puhutaan lievässä muodossa ei edes lailla tuomittavaa hölmöjen rahan keräämistä vain, ja samaan aikaan se on myös sotaa oikeita kristittyjä vastaan mistä on ihan turha edes keskustella mitään kun menee vajaa älyisten ymmärryksen yli että miten Kristuksen seurakunta voi olla Kristuksen vihollinen se ajatus että se nimi Kristus on pelkkä kulissi jossakin seurakunnassa on mahdotonta joillekin ymmärtää ja samaan aikaan kaiken tämän päälle minun pitäisi vielä pystyä selittää niin mutta siellä perkeleen siittämässä Portossa saattaa silti olla joku kadonnut lammas eli oikea Jeesuksen opetuslapsi etten minä voikaan niitä kaikkia tuomita vaikka se seurakunta itsessään olisi tuomittu eli pelkkä teatteri ulko maailmalle. Niin ei ne viattomat kuulijat siltikään ole kaikki pelkkää teatteria siinä menee se ero että tunnetuissa Jr ei hengellisissä ei varsinaisesti ole jäseninä viattomia mutta hengellisissä Jr liikkeissä on paljon viattomia ja se pitää niinkun nähdä että se viaton ihminen uskon sen kun hallinto elin sanoo "me olemme moottoripyörä kerho" "me olemme Kristuksen seurakunta" Jeesuksen nimellä on helppo pettää monta ja viedä rahat ja mielenterveys. Kun jeesusta ei kovasta yrityksestä huolimatta koskaan löytynytkään. Niin se on hyväksikäyttöä henkistä sekä rahallista Jeesuksen nimellä valehdella olevansa jotakin ja kerätä kolehtia ja viimekädessä vie vielä yhden viattoman mielenterveydenkin kun se ei koskaan saanutkaan käsittää Jeesuksen armoa vaikka kovasti tahtoi niin se sitten sairastuu henkisesti.
Niin tämäkö ei ole sen mustan poliisin mielestä ongelma mutta se on ongelma kun minä sanon pari sanaa vakkutettuna Pyhältä Hengeltä niin kyllä silloin pitää huume ja päihde testit ottaa kun samaan aikaan luciferin palvojat pyörittää Jr Kristuksen nimellä pettäen yksinkertaisia ja vieden heidän rahansa niin se ei ole ongelma mutta minä olen ongelma koska minä sanoin totuuden! - Anonyymi
Jengirikolliset on ihan karkkivarkaita verrattuna näihin hengellisiin seurakuntiin. Ja poliisit kujalla kun vammaislaitoksen potilaat ihan normaalia taas mitään uutta auringon ja taivaan alla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jengirikolliset on ihan karkkivarkaita verrattuna näihin hengellisiin seurakuntiin. Ja poliisit kujalla kun vammaislaitoksen potilaat ihan normaalia taas mitään uutta auringon ja taivaan alla
Falloskohu on ohimenevä ilmiö, ei pidä yleistää että kaikki niin tekevät ja istuvat suurimman osan ajastaan käräjillä. Ei pidä yleistää ja tarkoitushan siinä on hyvä kun pyritään laittamaan homot ruotuun. Eivätkä itse ole siitä kovin pahoillaan kun käytetään heille läheisiä menetelmiä vaikka yhteiskunta ei oikein ole vielä valmis niin radikaaleihin ratkaisuihin homojen suhteen vaikka he itse ovat.
Mutta ei pidä yleistää että kaikki istuisivat raastuvassa syytteessä homojen kaltoin kohtelusta. Ja kun tuloksia alkaa tulla, kun homotkin tykkäävät, niin ehkä yhteiskunnan asenne muuttuu myönteisemmäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Falloskohu on ohimenevä ilmiö, ei pidä yleistää että kaikki niin tekevät ja istuvat suurimman osan ajastaan käräjillä. Ei pidä yleistää ja tarkoitushan siinä on hyvä kun pyritään laittamaan homot ruotuun. Eivätkä itse ole siitä kovin pahoillaan kun käytetään heille läheisiä menetelmiä vaikka yhteiskunta ei oikein ole vielä valmis niin radikaaleihin ratkaisuihin homojen suhteen vaikka he itse ovat.
Mutta ei pidä yleistää että kaikki istuisivat raastuvassa syytteessä homojen kaltoin kohtelusta. Ja kun tuloksia alkaa tulla, kun homotkin tykkäävät, niin ehkä yhteiskunnan asenne muuttuu myönteisemmäksi.En tiedä mitä selität eikä kiinnosta tietää.
Mua ärsyttää vaan se kun nämä kyrvänperssyylät tulee mun kimppuun kun ympärillä on oikeitakin rikollisia ja ihan kaikille tiedoksi myös katkerille valtion tuilla eläville poliiseille jos te haluatte olla rikkaita niin opetelkaa saarnaamaan Jeesuksesta. Pitää seurata aikaa niin saa fyrkkaa. Tosin minä en tee tätä rahasta niinkuin näette en puhu missään seurakunnassa.
Mutta jos sinä haluat rahaa niin ensin opettele saarnaamaan Jeesuksesta vaikka anonyymilla nettipalstalla sitten kun olet oppinut ja saanut pienen kannattajakunnan sitten voit ehkä perustaa YouTube kanavan tai mahdollisesti tässä vaiheessa voit yrittää jos seurakunnan perustamista. Ja kun perustat sen seurakunnan niin tärkeää on ensiksi että uusi tulokas saa kokea yhteen kuuluuvuuden tunnetta esimerkiksi jonkun armon merkin kun ensin saarnaat sille synnistä ja sitten perään Jeesuksen armosta ja korostat vielä päälle että tätä armoa voi ehkä olla jossakin muualla mutta varmuutta ei ole todennäköistä ei ole muualla niin kannattaa pysyä tämän siunatun seurakunnan suojissa jne...niin psykologinen kierre on sitten valmis ja uhri on kiinnitetty seurakuntaan kymmeniksi vuosiksi...jne ja rahaa tulee kun saavista kaataisi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrille tiivistys. En voi ihan suoraa mielipidettä laukoa hänestä kun viesti poistuu älkää ajatelko että puhun näin kunnioittavasti oikeasti.
Nyt tämä ihminen vuosia ja vuosia yrittää päästä eroon pahuudestaan ja päästä lähemmäksi Jeesusta tässä kulissi seurakunnassa jossa Jeesus ei todellisuudessa olekaan niin viimein hän toteaa päälle mutta minä olin vain niin huono ja niin suuri syntinen ja en minä osannut vaeltaa oikein siksi Jumala hylkäsi viimein hän tuhoaa mielenterveytensä mutta tällaiselle mielenterveytensä tuhonneelle minä tahtoisin sanoa palaja takaperin tule pois sieltä seurakunnasta ja huuda Herraa Jeesusta auttamaan sinua siihen asti että apu tulee ja sinä saat rauhan* sinun tunnollesi ja aurinko paistaa sinun pääsi päällä iankaikkisesta iankaikkiseen! Silloin sinun ei tarvitse enään syyttää itseäsi koska sinulla on puolustaja Jeesus Kristus jota tämä kulissi seurakunta tämä Jr seurakunta ei voinut sinulle antaa! Ja Jumalanlasten rauha lepää sinun päälläsi siitä päivästä asti sinun kuolemaasi saakka ja iankaikkisesta iankaikkiseen.No miksi minä sanon näin he kysyvät minulta koska enhän minä ihan 100% ajattele aina että tulkaa pois seurakunnista koska olen tuntenut hyvääkin niistä monta asiaa selitettävänä ensinäkään asiat ei ole niin mustavalkoisia en voi sanoa että Kristus on seurakunnassa en myös että seurakunnan ulkopuolella mutta sen minä voin sanoa että jos joku kysyy Kristuksen perään vuosikausia ja se näkyy että sinä ja Kristus ette kohtaan niin silloin minä sanon kysy Häntä vaihteeksi seurakunnan ulkopuolella ettet sinä ajattelisi minä olen niin huono mutta kuule minua rakas kanssaihminen sinun ei koskaan kuulunutkaan olla hyvä ei vaan sinun tuli kysyä Kristuksen perään ja avata sydämen ovesi kolkuttajalle Herralle Jeesukselle Kristukselle ja sen jälkeen Jeesus itse sotii pahuutta vastaan sinun puolestasi ei sinun kuulunutkaan sotia koskaan se oli omanvanhurskauden ääni ja rintaan petos että ala sinä sotimaan mutta sinun ei tule sotia itse vaan sinun tulee ollakin omasta puolestasi heikko ja vajavainen ja juuri sellaisena heikkona sinä saat huokaa Jeesuksen perään ja silloin kun Jeesus tulee niin Jeesus sotii syntiä ja pahuutta vastaan sinun puolestasi.
Mutta miksi näin puhun että tulkaa ulos kun minä tiedän minulla on kokemus joidenkin harvojen synninpäästön sanan todistuksesta että senjälkeen ei synti enään asunut minussa vähään aikaan. Niin kysymys kuuluu myös takaisin miksi lähetitte poliisit perääni niin kauan kun en tiedä sitä kuka sen teki niin ei minunkaan tarvitse vaalia mitään rakkauden siteitä ketään kohtaan ehkä keskityn vain totuuden puhumiseen. Ja minulle ei merkitse se että joku seurakunta joka ei ole ollut minun apunani ja ehkäpä en tiedä jopa minua vastaankin en minä tiedä. Niin silloin kun puhun kun ei ole mitään siteitä mihinkää niin silloin on tärkeämpää se että sanoo totuuden kuin se että puolustaa jotakin lihallista perhettä tai lapsuuden kotia koska ei se auta ketään sanan kuulijaa että minä sanon hänelle minulla on perhe tai minä olen perheestä jossa oli mukavia tyyppejä ja tämä joka kuulee sen ei tule yhtään lähemmäksi Kristusta eikä Kristus tule lähemmäksi häntä niin mitä silloin auttaa niin mutta katso meillä on oikein lämmin ja mukava perhe mutta kun perhe puukottaa selkään silloin minä sanon en minä kiellä etteikö siellä jotakin lämpöä olisi ollut mutta kuitenkin minä tahdon viime kädessä sanoa että kuule ystävä sinua ei pelasta sinun perheesi on vain yksi välimies Jeesus Kristus joka voi sinut pelastaa sentähden tunne Hänet jo täällä ajassa että sinä olisit Hänelle tuttu kerran iankaikkisuudessa. Ei se auta sinua että sinä sanot Jeesus sitä ja Jeesus tätä mutta minä tahdon sanoa että tunne Jeesus omakohtaisesti. Kysy Häneltä apua aina kysy Hänen armollisen läsnäolonsa perään kehoita ja käske Häntä olemaan sinun kanssasi ajan loppuun asti koska ei sinulla ole muuta pelastajaa iankaikkisuudessa ei yksikään liha eikä veri voi sinua kuolemasta elämään pelastaa sentähden tunne Jumalan Karitsa. Ota Hänet sinun elämääsi vastaan. Ja jos Hän joskus nukkuu kun Hän tahtoo koetella sinun uskoasi niin herätä Hänet pian ettet sinä hukkuisi maailman merellä.
Mutta tällä puheella minä en tee tyhjäksi elävää synninpäästöä. Mutta minä vain korostan että se ei ole liha eikä veri joka sinut pelastaa vaan itse Herra Jeesus Kristus ja sinun täytyy tuntea Hänet tai muuten sinulla ei ole puolustajaa Isän tykönä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi minä sanon näin he kysyvät minulta koska enhän minä ihan 100% ajattele aina että tulkaa pois seurakunnista koska olen tuntenut hyvääkin niistä monta asiaa selitettävänä ensinäkään asiat ei ole niin mustavalkoisia en voi sanoa että Kristus on seurakunnassa en myös että seurakunnan ulkopuolella mutta sen minä voin sanoa että jos joku kysyy Kristuksen perään vuosikausia ja se näkyy että sinä ja Kristus ette kohtaan niin silloin minä sanon kysy Häntä vaihteeksi seurakunnan ulkopuolella ettet sinä ajattelisi minä olen niin huono mutta kuule minua rakas kanssaihminen sinun ei koskaan kuulunutkaan olla hyvä ei vaan sinun tuli kysyä Kristuksen perään ja avata sydämen ovesi kolkuttajalle Herralle Jeesukselle Kristukselle ja sen jälkeen Jeesus itse sotii pahuutta vastaan sinun puolestasi ei sinun kuulunutkaan sotia koskaan se oli omanvanhurskauden ääni ja rintaan petos että ala sinä sotimaan mutta sinun ei tule sotia itse vaan sinun tulee ollakin omasta puolestasi heikko ja vajavainen ja juuri sellaisena heikkona sinä saat huokaa Jeesuksen perään ja silloin kun Jeesus tulee niin Jeesus sotii syntiä ja pahuutta vastaan sinun puolestasi.
Mutta miksi näin puhun että tulkaa ulos kun minä tiedän minulla on kokemus joidenkin harvojen synninpäästön sanan todistuksesta että senjälkeen ei synti enään asunut minussa vähään aikaan. Niin kysymys kuuluu myös takaisin miksi lähetitte poliisit perääni niin kauan kun en tiedä sitä kuka sen teki niin ei minunkaan tarvitse vaalia mitään rakkauden siteitä ketään kohtaan ehkä keskityn vain totuuden puhumiseen. Ja minulle ei merkitse se että joku seurakunta joka ei ole ollut minun apunani ja ehkäpä en tiedä jopa minua vastaankin en minä tiedä. Niin silloin kun puhun kun ei ole mitään siteitä mihinkää niin silloin on tärkeämpää se että sanoo totuuden kuin se että puolustaa jotakin lihallista perhettä tai lapsuuden kotia koska ei se auta ketään sanan kuulijaa että minä sanon hänelle minulla on perhe tai minä olen perheestä jossa oli mukavia tyyppejä ja tämä joka kuulee sen ei tule yhtään lähemmäksi Kristusta eikä Kristus tule lähemmäksi häntä niin mitä silloin auttaa niin mutta katso meillä on oikein lämmin ja mukava perhe mutta kun perhe puukottaa selkään silloin minä sanon en minä kiellä etteikö siellä jotakin lämpöä olisi ollut mutta kuitenkin minä tahdon viime kädessä sanoa että kuule ystävä sinua ei pelasta sinun perheesi on vain yksi välimies Jeesus Kristus joka voi sinut pelastaa sentähden tunne Hänet jo täällä ajassa että sinä olisit Hänelle tuttu kerran iankaikkisuudessa. Ei se auta sinua että sinä sanot Jeesus sitä ja Jeesus tätä mutta minä tahdon sanoa että tunne Jeesus omakohtaisesti. Kysy Häneltä apua aina kysy Hänen armollisen läsnäolonsa perään kehoita ja käske Häntä olemaan sinun kanssasi ajan loppuun asti koska ei sinulla ole muuta pelastajaa iankaikkisuudessa ei yksikään liha eikä veri voi sinua kuolemasta elämään pelastaa sentähden tunne Jumalan Karitsa. Ota Hänet sinun elämääsi vastaan. Ja jos Hän joskus nukkuu kun Hän tahtoo koetella sinun uskoasi niin herätä Hänet pian ettet sinä hukkuisi maailman merellä.
Mutta tällä puheella minä en tee tyhjäksi elävää synninpäästöä. Mutta minä vain korostan että se ei ole liha eikä veri joka sinut pelastaa vaan itse Herra Jeesus Kristus ja sinun täytyy tuntea Hänet tai muuten sinulla ei ole puolustajaa Isän tykönä.Mutta Jeesus itkee. Joo näen sen. Mielessä.
Jeesus on varmaan ollut yksin aika kauan aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Jeesus itkee. Joo näen sen. Mielessä.
Jeesus on varmaan ollut yksin aika kauan aikaa.Koska lain vanhurskaat tahtoo itse kilvoitella taivaaseen omin voimin sotia syntiä ja pahuutta vastaan niin Jeesus on ollut yksin jo kauan aikaa kulmakivenä ja hyljättynä jonka rakentajat pitivät halpana mutta minä en pidä Jeesus sua halpana. Ku mä nojaan välillä Jeesuksen rintaa vasten. Jeesus joutuu välillä munkin hylkäämäksi mutta ei kauaksi aikaa. Riippuu aina vähän siitä että kuinka kauan maailma näyttää kauniilta sitten jossakin vaiheessa totean taas ettei tää nyt ollutkaan mun juttu ja kysyn taas Jeesusta palaamaan takaisin. Kun Jeesuksen kanssa jos ei juttele niin se menee pois. Sitten nousee synnin myrsky ja sepäs vasta kivaa onki välillä kun saa hekumoida synnissä Jeesus vaan unohtuu siinä mutta kyllä Jeesus tyynnyttää myrskyn jos Jeesuksen herättää mutta ei sitä aina tahdo. Joskus sitä tahtoo koetella vähän omaakin voimaa voisko silläkin sotia syntiä vastaan.
Kun mä oon varmaan taas ensimmäinen muutaman vuoteen kuka edes kysyy Jeesuksen apua sodassa syntiä vastaan kun nämä seurakuntalaiset järjestään nyt sotii itse syntiä vastaan kun minä minä minä ja sitä olla niin suuria hengen miehiä ja katsotaan yksi kulmakivi ylön eikä kysytä Häntä apuun ja heräämään. Kun ollaan nii. Suuria sotaaankareita olevinansa no jos vatsaa katsoo. Katsoo Jeesuksenkin ylön. Pitäis tuolle ylönkatseelle tulla loppu jos ette halua joutua kadotuksen kun te katsotte yhden Jeesuksen lampaan ylön ja tämä lammas eksyy vuorille tai minne tahansa niin Jeesus lähtee sen lampaan perään ja jättää ne 99 eli kaikki muut yksinänsä niin sitä kannattaa miettiä kun antaa yhden lammasveljen sitten eksyä niin eipä ole teilläkään paimenta siihen asti kunnes tuo eksynyt palaa paimenensa kanssa olette siihen asti ilman paimenta.
Mutta jos ne ei ole eksyneet ja ne ovat ilman paimenta niin kuinka kauan he ovat eksymättä? Paimen on nyt sen eksyneen kanssa sitten ihan tiedoksi vaan. Niin ja te 99 eksytte kohta kun tämä 1 ei oikein suostu palaamaan takaisin kun ette ottaneet häntä vastaan niin siitäs saatte saatte nyt olla ilman paimenta kun paimen etsii eksyneitä niin 99 on ilman paimenta. Koittakaa olla eksymättä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta kun huutaa avuksi niin se auttaa aina mutta joskus sitä ei halua huutaa avuksi koska silloin tietää että synti jota niin kovasti rakastaa jää silloin täyttämättä silloin sitä ikään kuin vahingossa unohtaa huutaa Jeesusta avuksi joskus oikeasti unohtaa siksi sanoin että on hyvä heti aamu aloittaa huutamalla Jeesuksen nimeä avuksi ja heräämään että ei sitten unohda sitä vahingossa tai tahalleen jotta saa synnin täyttää.
Synni rakastaminen? Miksi joku rakastaisi syntiä? Kertokaa minulle!!!!
Aina kun joku sanoo tai kiarjoittaa "tahalleen" eikä niin kuin se on, että "tahallaan", tulee mieleen, onko tuo ihminen joutunut elämään Pohjois-Suomessa lapsuutensa, vai onko vain tarttunut tuo ääliömäinen murre!
- Anonyymi
Jos oku hörhö uskoo esimerkiksi "adventismiin" tai muuhun epäjumalanpalvelukseen, miksi hänen pitää kirjoittaa ainoan oikean "kristillisyyden" palstalle?
Asiallinen vastaus olisi hieno juttu!
Vain esikoislestadiolaisuudessa skotaan oikein Kristukseen! Niin ainakin seuroissa sanotaan saarnoissa!- AnonyymiUUSI
Minä uskon vain siihen Jeesukseen jonka minä tunnen en osaa sanoa mistään seurakunta Jeesuksesta juuta enkä jaata kun olen eronnut kirkosta ja katsottu ylön seurakunnista niin vaihtoehtona on olla yksin. Niin en osaa tarkemmin sanoa mitä solkkaat.
Mutta jos joku sanoo että ainoastaan me tunnemme Jeesuksen oikein niin myös minulla on oikeus tutkia sitä asiaa puolueettomasti Huom entisenä heidän synnyttämänä lapsena joten viestisi on yhtä sekaisin kuin sen kirjoittajakin eli ikäänkuin ainoastaan yhdellä naisella ja yhdellä vaitolla mummulla ja papalla olisi oikeus tutkia tätä elävää ja siunattua kristillisyyttä mutta minullako ja muilla ei ole lupa koetella sen jumalansanan valossa kuin heille kirkastuu?
Jaa vain niin no sinäpäs olet suuri hengellinen koettelija kun ainoastaan sinulla on taito ja oikeus koetella mutta muilla ei vai niin.
Mutta Laestadius sanoo eräässä saarnassa että "kukaan ei saisi enään kysyä että tuntekaa Herraa"
Niin niin se on sitä helluntailaisuutta ja sitä adventtihäröilyä missä sieraimen henki on suurempi kuin Jumala vai niin.
Mutta on olemassa myös oikea Jumalan Henki on myös oikea Kristus ei se tarkoita sitä kuuletko sinäkin syylä eli viranomainen?*(*todennäköisesti ei kuule) ei se tarkoita sitä että jos 10 moottoripyörä kerhosta 8 on rehellisiä ja kunniallisia ihmisiä että myös ne 2 ovat rehellisiä tai paremminkin sanottuna ei se tarkoita jos 10 Jr jengistä 8 on pahaa että myös ne 2 ovat pahoja eikö niin?
Miksi te sitten sanotte että koska yksi väärä seurakunta puhuu Jumalan Hengen tuntemisesta että se merkitsee että Jumalan Hengen tunteminen on perkeelestä?
Miksi te sanotte kun te näette että järjestäytyneen rikollisuuden jengi sanoo että me olemme moottoripyörä kerho että de tarkoittaa että kaikki moottoripyörillä ajavat ovat rikollisia?
Miksi te sanotte sen rikollisen takia joka tekee Jeesuksen nimellä rahaa eli kartuttaa omaisuutta itselleen ja puhuu Jumalan hengen tuntemisesta että se merkitsee ettei ole olemassakaan oikeaa Jumalan Hengen tuntemista ei kyllä se on harhaoppia koska yksi harhaoppinen mainiosti sitä samaa asiaa te taidatte olla vähän viisaita kun te sanotte Raamattua harhaopiksi nimittäin me näemme Raamatusta että myös apostoli kehoittaa tuntemaan Herraa ja vielä kun hän sanoo olkaa täytetyt pyhällä hengellä niin me näemme että vissimmästi eli mitä ilmeisemmin eksyttäjiä ovat sittenkin juuri ne jotka eivät tahdo tuntea Herraa eivät tässä ajassa mutta eivät myöskään iankaikkisuudessa koska Herra Jeesus Kristus sanoo heille kerran "en minä koskaan teitä tuntenut" mitä luulette mitä ne sanat tarkoittaa en minä koskaan teitä tuntenut ja minä kysyn nyt tunteeko Jeesus nyt teidät ja tunnetteko te Jeesuksen? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä uskon vain siihen Jeesukseen jonka minä tunnen en osaa sanoa mistään seurakunta Jeesuksesta juuta enkä jaata kun olen eronnut kirkosta ja katsottu ylön seurakunnista niin vaihtoehtona on olla yksin. Niin en osaa tarkemmin sanoa mitä solkkaat.
Mutta jos joku sanoo että ainoastaan me tunnemme Jeesuksen oikein niin myös minulla on oikeus tutkia sitä asiaa puolueettomasti Huom entisenä heidän synnyttämänä lapsena joten viestisi on yhtä sekaisin kuin sen kirjoittajakin eli ikäänkuin ainoastaan yhdellä naisella ja yhdellä vaitolla mummulla ja papalla olisi oikeus tutkia tätä elävää ja siunattua kristillisyyttä mutta minullako ja muilla ei ole lupa koetella sen jumalansanan valossa kuin heille kirkastuu?
Jaa vain niin no sinäpäs olet suuri hengellinen koettelija kun ainoastaan sinulla on taito ja oikeus koetella mutta muilla ei vai niin.
Mutta Laestadius sanoo eräässä saarnassa että "kukaan ei saisi enään kysyä että tuntekaa Herraa"
Niin niin se on sitä helluntailaisuutta ja sitä adventtihäröilyä missä sieraimen henki on suurempi kuin Jumala vai niin.
Mutta on olemassa myös oikea Jumalan Henki on myös oikea Kristus ei se tarkoita sitä kuuletko sinäkin syylä eli viranomainen?*(*todennäköisesti ei kuule) ei se tarkoita sitä että jos 10 moottoripyörä kerhosta 8 on rehellisiä ja kunniallisia ihmisiä että myös ne 2 ovat rehellisiä tai paremminkin sanottuna ei se tarkoita jos 10 Jr jengistä 8 on pahaa että myös ne 2 ovat pahoja eikö niin?
Miksi te sitten sanotte että koska yksi väärä seurakunta puhuu Jumalan Hengen tuntemisesta että se merkitsee että Jumalan Hengen tunteminen on perkeelestä?
Miksi te sanotte kun te näette että järjestäytyneen rikollisuuden jengi sanoo että me olemme moottoripyörä kerho että de tarkoittaa että kaikki moottoripyörillä ajavat ovat rikollisia?
Miksi te sanotte sen rikollisen takia joka tekee Jeesuksen nimellä rahaa eli kartuttaa omaisuutta itselleen ja puhuu Jumalan hengen tuntemisesta että se merkitsee ettei ole olemassakaan oikeaa Jumalan Hengen tuntemista ei kyllä se on harhaoppia koska yksi harhaoppinen mainiosti sitä samaa asiaa te taidatte olla vähän viisaita kun te sanotte Raamattua harhaopiksi nimittäin me näemme Raamatusta että myös apostoli kehoittaa tuntemaan Herraa ja vielä kun hän sanoo olkaa täytetyt pyhällä hengellä niin me näemme että vissimmästi eli mitä ilmeisemmin eksyttäjiä ovat sittenkin juuri ne jotka eivät tahdo tuntea Herraa eivät tässä ajassa mutta eivät myöskään iankaikkisuudessa koska Herra Jeesus Kristus sanoo heille kerran "en minä koskaan teitä tuntenut" mitä luulette mitä ne sanat tarkoittaa en minä koskaan teitä tuntenut ja minä kysyn nyt tunteeko Jeesus nyt teidät ja tunnetteko te Jeesuksen?kuulukko sie moottoripyörä kerhoon ite
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kuulukko sie moottoripyörä kerhoon ite
En mie kuulu mutta miun on silti tarpeellista sanoa kuivien saarnaajien lapsille esimerkiksi kettu purtasen vai oliko se kettu Heikkinen se legenda mikä kiersi kerran siitä historian huonommaista saarnaajasta ja taitaa niitä kuivan puoleisia saarnajia olla muitakin ehkä jopa vähän enemmänkin kuin niitä vähemmän kuivia niin minun on tarpeellista silloin sanoa ennille ja Sannille ja Eevalle ja Aatamille vai mitähän niitä nimiä nyt on näillä Herran apostoleilla että se on varma että Jeesus ei ole kuiva vaikka sinun isäsi olisi vähän kuiva koska jos sinä alat uskomaan sen päälle että koska minun isäni on oikea kristitty ja hän on hyvin kuiva että se merkitsee että Jeesus on myös kuiva ja Pyhä Henki on kuiva niin minun pitää hieman siitä sanoa että kyllä se on mitä ilmeisemmin totta että muutama "herran apostoli" saarnaa hieman kuivan puoleisesti mutta ei se silti tarkoita että Jeesus ja Pyhä Henki olisi kuivia vaan se tarkoittaa että tämä kuiva saarnamies ei juuri tällä hetkellä ole niin lähellä Jeesuksen rintaa vasten ehkä hän on Jeesuksen opetuslapsi mutta kun Jeesus avaa suunsa niin Hän ruokkii muutamalla kalalla ja leivällä monta tuhatta ihmistä niin se merkitsee että Jeesuksen voima ei ole kuiva mutta jos jostain näkyy vähän kuivuutta tai sellaista voimattomuutta eli leipä ei oikein tahdo murtua niin mahtaneekohan se nyt tarkoittaa ettei Jeesus osais leipää murtaa ja ruokkia kansaa? Minä nimittäin luulen että Jeesuksen ensimmäinen tuntomerkki on heränneille ja armoa kaipaaville opetuslapsille juuri siinä kun ylösnoussut vapahtaja Hän murtaa leivän ja jakaa siitä ravintoa monelle läsnä olevalle siitäpäs sinä tiedät nyt sinä kuivan saarnaajan lapsi ettei suinkaan Jeesus ole kuiva eli köyhä vaan juuri rikas ja rikkaan Jumalan lapsi koska Hän ruokkii vähän ruoalla monta tuhatta ihmistä siitä sinä tiedät kun Jeesus tulee yhden opetuslapsensa tykö Hengessä ja sanoo puhu tuosta ja hän avaa suunsa siitä Jumalansanan paikasta ja kun Jeesus on läsnä siinä puheessa niin Jeesus murtaa elämän leivän ja siitä tulee ravituksi siitä yhdestä tai kahdesta tai kolmesta tai viidestä leivästä eli yhdestä tai kahdesta tai kolmesta tai viidestä jumalansanan paikasta eli kappaleesta tulee ravituksi monta tuhatta ihmistä eli mitä siis minun pitäisi sanoa?
Sen minä tahdon sanoa sinulle niin tiivistetysti ettet sinä unohda vaan muistasit koska sinä tiedät nyt että Jeesus murtaa leivän ja ravitsee monta niin sinä tiedät koska yksi saarnaaja saarnaa ja Jeesus on Hengessä hänen kanssaan niin ei montakaan ihmistä jää ravitsematta jos on joku nälkäinen niin hänet ruokitaan jos on joku janoinen niin hänet juotetaan elävällä vedellä siitä sinä näet ettei Jeesus Kristus suinkaan ole kuiva vaan Hän murtaa muutamasta leivästä ja kalasta eli muutamasta saarnaajasta eli ihmisestä ja muutamasta Jumalansanan paikasta Hän Jeesus murtaa ravintoa nälkäisille ja janoisille.
Mutta mitä se merkitsee jos joku ottaa leivä ja tahtoo sillä ravita sata ihmistä ja ei yksikään tule ravituksi? Se merkitsee sitä että tänäpäivänä Jeesus ei ollut leivän murtajana paikalla vaan ihmisen eli saarnaajan oma järki!
Noniin nyt sinä tiedät ja koska sinä tiedät nyt niin se on sinulle autuudeksi jos sinä myös vähän muistaisit koska jos sinä muistat sen Jeesuksen ihmeitä vähän niin sinulla on silloin paremmat silmät näkemään että missä Jeesus tänään eli huomenna tai ylihuomenna vaikuttaa ja ehkä silloin kun sinä saat nähdä että yksi leipä tulee murretuksi ja sinä tiedät nyt että nyt taitaa Jeesus olla paikalla niin silloin sinä voit korottaa äänes kuin ne 10 syntistä ja huutaa heidän kanssaan Jeesus Davidin Poika armahda minua. Koska sinä tiedät että Jeesus on läsnä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En mie kuulu mutta miun on silti tarpeellista sanoa kuivien saarnaajien lapsille esimerkiksi kettu purtasen vai oliko se kettu Heikkinen se legenda mikä kiersi kerran siitä historian huonommaista saarnaajasta ja taitaa niitä kuivan puoleisia saarnajia olla muitakin ehkä jopa vähän enemmänkin kuin niitä vähemmän kuivia niin minun on tarpeellista silloin sanoa ennille ja Sannille ja Eevalle ja Aatamille vai mitähän niitä nimiä nyt on näillä Herran apostoleilla että se on varma että Jeesus ei ole kuiva vaikka sinun isäsi olisi vähän kuiva koska jos sinä alat uskomaan sen päälle että koska minun isäni on oikea kristitty ja hän on hyvin kuiva että se merkitsee että Jeesus on myös kuiva ja Pyhä Henki on kuiva niin minun pitää hieman siitä sanoa että kyllä se on mitä ilmeisemmin totta että muutama "herran apostoli" saarnaa hieman kuivan puoleisesti mutta ei se silti tarkoita että Jeesus ja Pyhä Henki olisi kuivia vaan se tarkoittaa että tämä kuiva saarnamies ei juuri tällä hetkellä ole niin lähellä Jeesuksen rintaa vasten ehkä hän on Jeesuksen opetuslapsi mutta kun Jeesus avaa suunsa niin Hän ruokkii muutamalla kalalla ja leivällä monta tuhatta ihmistä niin se merkitsee että Jeesuksen voima ei ole kuiva mutta jos jostain näkyy vähän kuivuutta tai sellaista voimattomuutta eli leipä ei oikein tahdo murtua niin mahtaneekohan se nyt tarkoittaa ettei Jeesus osais leipää murtaa ja ruokkia kansaa? Minä nimittäin luulen että Jeesuksen ensimmäinen tuntomerkki on heränneille ja armoa kaipaaville opetuslapsille juuri siinä kun ylösnoussut vapahtaja Hän murtaa leivän ja jakaa siitä ravintoa monelle läsnä olevalle siitäpäs sinä tiedät nyt sinä kuivan saarnaajan lapsi ettei suinkaan Jeesus ole kuiva eli köyhä vaan juuri rikas ja rikkaan Jumalan lapsi koska Hän ruokkii vähän ruoalla monta tuhatta ihmistä siitä sinä tiedät kun Jeesus tulee yhden opetuslapsensa tykö Hengessä ja sanoo puhu tuosta ja hän avaa suunsa siitä Jumalansanan paikasta ja kun Jeesus on läsnä siinä puheessa niin Jeesus murtaa elämän leivän ja siitä tulee ravituksi siitä yhdestä tai kahdesta tai kolmesta tai viidestä leivästä eli yhdestä tai kahdesta tai kolmesta tai viidestä jumalansanan paikasta eli kappaleesta tulee ravituksi monta tuhatta ihmistä eli mitä siis minun pitäisi sanoa?
Sen minä tahdon sanoa sinulle niin tiivistetysti ettet sinä unohda vaan muistasit koska sinä tiedät nyt että Jeesus murtaa leivän ja ravitsee monta niin sinä tiedät koska yksi saarnaaja saarnaa ja Jeesus on Hengessä hänen kanssaan niin ei montakaan ihmistä jää ravitsematta jos on joku nälkäinen niin hänet ruokitaan jos on joku janoinen niin hänet juotetaan elävällä vedellä siitä sinä näet ettei Jeesus Kristus suinkaan ole kuiva vaan Hän murtaa muutamasta leivästä ja kalasta eli muutamasta saarnaajasta eli ihmisestä ja muutamasta Jumalansanan paikasta Hän Jeesus murtaa ravintoa nälkäisille ja janoisille.
Mutta mitä se merkitsee jos joku ottaa leivä ja tahtoo sillä ravita sata ihmistä ja ei yksikään tule ravituksi? Se merkitsee sitä että tänäpäivänä Jeesus ei ollut leivän murtajana paikalla vaan ihmisen eli saarnaajan oma järki!
Noniin nyt sinä tiedät ja koska sinä tiedät nyt niin se on sinulle autuudeksi jos sinä myös vähän muistaisit koska jos sinä muistat sen Jeesuksen ihmeitä vähän niin sinulla on silloin paremmat silmät näkemään että missä Jeesus tänään eli huomenna tai ylihuomenna vaikuttaa ja ehkä silloin kun sinä saat nähdä että yksi leipä tulee murretuksi ja sinä tiedät nyt että nyt taitaa Jeesus olla paikalla niin silloin sinä voit korottaa äänes kuin ne 10 syntistä ja huutaa heidän kanssaan Jeesus Davidin Poika armahda minua. Koska sinä tiedät että Jeesus on läsnä.Ja kun sinä nyt perustat sen JR seurakunnan jossa päämääränä on vain viedä tyhmien rahat niin MIKSI se on niin tärkeää ettet sinä ainoastaan puhu uskosta Jeesukseen?
Koska kaikki jotka tuntevat Raamattua tai ovat oikeasti heränneitä niin he tietävät että Jeesuksen tuntee leivän murtamisesta eli sanan selittämisestä!
Ne kalat ne kuvaavat ihmisiä opetuslapset olivat kalastajia siis maallisesti mutta ymmärtäkää miksi Jumala teki kalastajista apostoleita tarkoituksella koska raamattu on täynnä vertauksia alusta loppuun kannesta kanteen se on Jumalan luonto puhua vertauksilla.
Niin siksi sinun pitää myös opetella kaikki tärkeimmät raamatun kappaleet selityksineen ei riitä että osaat sanoa Jeesus on Herra Jeesus pelastaa koska tämän päivän ihmiset ovat tulleet viisaammiksi kuin 60-70 luvun aivokääpiöt keitä voi höynäyttää käytännössä millä tahansa asialla vaikka sähköpostilla missä lukee lähetä tilinumerosi tunnuksineen tänne koska epäilemme että ne ovat joutuneet haitallisen vakoilun kohteeksi tarkistamme asian ja palautamme salasananne alkuperäisenä takaisin ystävällisin terveisin pankkiirinne abdialibaba alla'h pepe Laku.
Tänäpäivänä pitää osaa vähän enemmän kuin 30 vuotta sitten että saa tyhmien rahat höynäytettyä. Tosin tämä ei koske minua. Minä puhun oikeasti välillä Hengen välityksellä joitakin sanoja. Mutta jos poliisit kieltäisi seurakunnilta rahan keräämisen muuhun kuin seurakuntatakennuksen pakollisiin kuluihin ja valvoisi sitä kassavirtaa mihin rahoja käytetään niin noin 100% seurakunnista lakkaisi olemasta koska hallinto elimet ko seurakunnista menettäisi intohimon pitää seurakuntatoimintaa yllä. Tämä nyt on tämmöinen lonkalta heitetty puoli totuus mutta...mahtaneekohan olla kovinkaan kaukana täydestä totuudesta mene ja tiedä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441840- 431782
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631480- 681325
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2191248- 721148
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791143Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää331020- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps108918