Ruma ja aukkoinen metsä

Anonyymi-ap

https://youtu.be/ztPjI5LauuM?si=hsFWnUPk3nPSk7_t

Kylläpä on ruma ja aukkoinen kasvatusmetsä verrattuna metsämanin koneella ja taidolla harventamiin metsiin.
Turhaan ei ole metsäman metsätalousyrittäjä kurssilla Toivalan metsäopistossa housun persauksiaan kuluttanut.

20

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä, miten lienevät kuusikkoaan hoitaneet, ihme tarrukoita kuuset ovat.
      Ikä päivänä ei nuista kuusista kunnon tukkipuuta niin ovat oksaisia.
      Mistä lie vasikkahaasta kuusentaimen kärrykät nuukuus päissään hakkuuaukolle keränneet.

• Anonyymi

Metsämanin perintötilan metsiin Otto on varmasti aikoinaan istuttanut laadukkaat MHY:n taimitarhoilla jalostetut kuusitukkipuun rotutaimet.
      Koivutkin metsämanin perintötilan metsissä ovat äärettömän pitkiä, juoksevia ja sujakoita.

Halvalla ei tule hyvää.

• Anonyymi

Muistan kun vasikkahaan tarrukka petäjiköstä kerättiin 60-luvulla myyntiin käpyjä niin niiden käpyjen siemenistä kasvoi taimitarholla taimia joista tuli metsässä lyhyitä oksaisia tanttaroita niin kuin itäsavolaisten pikku ukkosten malleja.

• Anonyymi

Kaikki metsät on hyväksi.

• Anonyymi

Antaa sitten metsän kasvaa semmoisena kuin on.
        Perseaukiset niitä perintömetsiään kuppaavat kun muuta eivät osaa.
        Itsekin voin viedä vieraani metsään jossa ei ole saha suihkanut, eikä kirves paukkunut 80 vuoteen.
        Silti metsä on metsää ja perikunta perikunnan perään leivässä pysynyt.

Kuinka paljon metsiä on lahmattu ja metsärahoilla tarpeetonta roinaa leuhkana ostettu, että oltaisiin jottaien.
        Selitelty, jotta minä vuanj tässä metänhoijollisesti perintömehtein tärveen.

• Anonyymi

Kauheeta risukkoo.

• Anonyymi

Metsäman tulee siistimään enerkiakourineen!

• Anonyymi

@sakkeus 12 t sitten:

"Varma rikkaan merkki kun on varaa ostella noita leluja eikä kerralla kunnollisia merkkikaluja."

@MetsaMan 12 t sitten:

"Varma vittuilijan merkki kun ei osaa kuin vittuilla"

Metsäman nolasi taas kerran itsensä.
      Ei sakkeus vittuillut vaan kertoi ikivanhan kansanviisauden

• Anonyymi

Eikö Kesla-energiakoura ole hyvä kun on lelu?

• Anonyymi

Vai oliko se Kelfrii-energiakoura?

• Anonyymi

Mihin tarvitaan metsä ja konemaneja?
      Taito ja kyvyt eivät riitä, eikä selkä kestä edes pienen metsätilan puunkorjuu ja hoitotöiden tekemistä.

Eikö nuidenkin metsät olisi parempi olla metsätalousyrittäjien hallinnassa joilla on resursseja hoitaa satojen ja jopa tuhansien hehtaarien metsä pinta-aloja.

• Anonyymi

Omistavat kohtuu isot metsätilat. Kumpasellakaan ei ole varaa tolokun moottorisahaan,miten ihmeessä kehtaavat tuusata toimimattomilla vehkeillä.

• Anonyymi

Miksi ei tehdä samaa joutoväen puhdistusta myös metsänomistajien keskuudessa kuin mitä tehtiin maataloudelle ja metsätyöväelle 90-luvulla?
      Yli 600 000 metsänomistajaa on liikaa.

Nyt ovat kaikki asiasta kiinnostuneet Youtube videoilla nähneet miten suomalaiset pienmetsänomistajat metsissään häsläävät.

• Anonyymi

Multa täyttää ahneutesi silmän.

• Anonyymi

Ennen kerättiin kävyt niistä "harakannussimispuista" pellon laidat ym,helppoa ja nopeaa. Näkyy sitten osalla metsissä nämä

• Anonyymi

Näkyy olevan Metsämanin ja Konemanin ryteikkömetätt näitä harakannussimapuiden jälkeläisiä. Samanlaisia tuhkamunia on nää persjalkasetkin.

• Anonyymi

Muistan itekkin kun nuoruudessa viholais-säkkiin keräiltiin männynkäpyjä ,semmoisista häräkkämäntylöistä,mistä ylti lähes maastakäsin keräillä niitä. Lie niistä tullu laatumetsikköä.

• Anonyymi

Hyvin argumentoitu, haluan yhtyä avaajaan

• Anonyymi

Tuhkamunaiste ryteemit. 🤣

• Anonyymi

Oispa edes rumaa metsää,Huoh.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2364
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1537
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1290
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      830
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      742
    Aihe