Alistutteko kohtaloon vai uskotteko tahtoon?

Anonyymi-ap

Kiinnostaisi tietää ihan sen vuoksi kun monella täällä vaikuttaa olevan todella voimakas usko kohtaloon ja siihen että joku ulkopuolelta tekee jotain /mielellään se ikävöinnin kohde tai tapahtuu jotain joka saattaa ihmiset yhteen ja saatte mahdollisuuden.

Itse en usko tuohon vaan siihen että tahdolla mennään niin pitkälle kuin mahdollista kunnes se ikävöinnin kohde itse toteaa että ei. Tietysti tähän riittää myös käytös joka antaa täysin ymmärtää sen saman ein.

Tosin, kohtaloon sen verran kyllä uskon että jos toisella ei ole tahtoa tehdä asialle mitään niin voi hyvinkin olla että olosuhteet pysäyttävät toisen ja ovat esteenä sille että tahto voittaisi.

Mutta silti, miksi tyytyä johonkuhun muuhun kuin omaan päätökseen tehdä asialle jotain ja toisen päätökseen?

18

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samaa mieltä. Mutta sen vastauksen saaminen kai on vaikeinta ja pelottaa monia. Pelottaa se, että mitä toinen vastaa tai pitääkö ihan höperönä ja miten ihminen pärjää asian kanssa vastauksen saatuaan. Onko helpompi elää illuusiossa, joka tavallaan toimii omana suojamuurina. Meistä jokainen koetaan asiat yksilöllisesti kuitenkin.

• Anonyymi

En tyytynyt ja tuli torjutuksi, kun yritin päästä puhumaan. Olisiko pitänyt jättää asia siihen... Olisi! Sen pituinen se. Paska vuoden alku.

• Anonyymi

Millä tavalla ohjaat omaa tahtoasi? Et mitenkään. Tahto syntyy syistä joita et itse ymmärrä eli et ohjaa sitä. Itse uskon toki että Jumala on kohtalon yläpuolella (kohtalo ei ole sinetöity), mutta en voi kiistää sitä, että ihmisen oma rooli kaikessa on hyvin vähäinen.

• Anonyymi

Jumalaa ei ole olemassa.

Tahto on ainut asia mitä ihminen ohjaa. Tunteet ja ajatukset menevät, mutta keskittymällä sinä voi tehdä mitä tahdot.

Ellet ole tahdoton zombie mitä todennäköisesti olet kun uskot olemattomaan jumalaan.

noin 5 vuotiaan ajattelun tasoa esität

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalaa ei ole olemassa.

Tahto on ainut asia mitä ihminen ohjaa. Tunteet ja ajatukset menevät, mutta keskittymällä sinä voi tehdä mitä tahdot.

Ellet ole tahdoton zombie mitä todennäköisesti olet kun uskot olemattomaan jumalaan.

Niin esität sinäkin. Nämä kaksi kommenttia kammottavia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalaa ei ole olemassa.

Saat sinä leikkiä ettei Jumalaa ole, se ei häntä muuta miksikään:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18566854/onko-jumalankieltaja-tyhma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin esität sinäkin. Nämä kaksi kommenttia kammottavia

Eikö palstaäijä siis olekaan wanhurskas mies?

• Anonyymi

Mun tahdonvoima on voimakkain täs maailmankaikkeudes, kun puhutaan sielunkumppanist/potentiaalisest sellaisesta

• Tahtoon uskon pääosin. Se, miten asiat menevät, riippuvat ihmisen toiminnasta ja tahdosta.
      Silloin uskon kohtaloon, jos ihminen ei pysty tekemään asialle mitään tai vaikuttamaan siihen, niin se asia kääntyy miten kääntyy ja se on kohtaloa.
      Täällä minä valvoskelen ja kirjoittelen. Kuulostikohan tuo selitys oudolta.

• Anonyymi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Oletko yrittänyt katkera pimu pitää kivaa palstaäijän esitysten parissa ja leikkinyt tenavan sheimausleikkiäsi? Harmaavarpunen kerää ittes

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko yrittänyt katkera pimu pitää kivaa palstaäijän esitysten parissa ja leikkinyt tenavan sheimausleikkiäsi? Harmaavarpunen kerää ittes

Ps naamas on ihan läjäz

• Anonyymi

Outoa on lähinnä se että vanha patu leikkii netissä rinsessaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps naamas on ihan läjäz

Okei, ei ollut kypsää

• Anonyymi kirjoitti:

Outoa on lähinnä se että vanha patu leikkii netissä rinsessaa

Mistä olet keksinyt sen että olisin joku vanha patu?! onko se joku sun fantasia, jos on niin älä mua sekoita siihen. Nainen olen.

• Anonyymi

En usko kohtaloon. Jos ihminen jättää omat asiat kohtalon käsiin niin kaikkihan olisi ihan tuuliajolla!

Ei ne työt tule kohtalon avulla, pakko niitä töitä on hakea. Ei ne ammatit tule kohtalon avulla, pakko niihin kouluihin on hakea ja lukemiseen panostaa.

Ei elämässä muutkaan asiat tapahdu odottaen että syliin taivaalta tippuu. Ne jotka odottaa jonkun kohtalon hoitavan kaiken, niillä on ihan varmasti elämä aika persiillään. Raha-asiat, työt,opiskelut, rakkauselämä jne kaikki ihan sekaisin.

Jos itse oisin jättänyt asiat kohtalon käsiin, olisin tällä hetkellä vakavasti masentunut, työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen takia oleva, työtön, ammattikouluttamaton, toimeentulotuella ja kelan eläkkeellä elävä yksin asuva, perheetön sinkku.

• Anonyymi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂kuoleman sä ansai

• Anonyymi

Mia myös on 47 v eli hänen mahkut saada 🤰🤱 on tasan 0, mutta silti Mia P toivoo että hän ja Juha R 👰‍♀️🤵 ja adoptoi 👶🏻 jotta viisikymppinen pari voisi olla perhe

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2231
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      261
      1830
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      59
      834
    4. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      808
    5. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      48
      797
    6. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      68
      769
    7. Tykkäätkö kuinka

Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      54
      754
    8. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      737
    9. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      71
      735
    10. IL - Tulitauko Ukrainassa - Hyvä Trump!!

Ukraina hyväksyy välittömän tulitauon Ukraina hyväksyi välittömän tulitauon Ukraina on hyväksynyt Yhdysvaltojen kanss
      Maailman menoa
      177
      713
    Aihe