Yhteiskunta
Maahanmuutto
Perussuomalaisten Mäkelä kiteytti hyvin maahanmuuton ongelman
Anonyymi-ap
2025-03-08 05:25:20
– Kun keskustelee työnantajien kanssa, että mistä maista haetaan porukkaa töihin, niin kauniisti sanottuna se menee niin, että Afrikasta ja Lähi-idästä ei haeta ketään. Eli käytännössä kukaan ei halua sieltä porukkaa töihin mihinkään firmaan.
https://www.suomenuutiset.fi/makela-ei-mitaan-jarkea-hakea-ulkomailta-lisaa-tyottomia-suomeen-tyovoimapulasta-on-puhuttu-kohta-jo-20-vuotta-ja-kukaan-ei-viela-ole-sita-nahnyt/
PS. kuinka vastaa vasemmistoliiton sakki?
mistä maista haetaan porukkaa töihin?Afrikasta ja Lähi-idästä ei haeta ketään.
17
237
Vastaukset
- Anonyymi
Onpas huojentava tieto. Mamujen määrä vähentynyt mariiinin hallituksen ajoista lähes puoleen. Kyllä PS osaa asiansa vai mitä vaskommaritoveerit?
- Anonyymi
miksi tänne pitäisi ottaa luku- ja kirjoitustaidottomia "moniosaajia" Lähi-Idästä tai Afrikasta, heistä ei ole muuta kuin haittaa ja kuluja.
- Anonyymi
Niiden jälkeläisetkin on luku ja kirjoitus taidottomia, vaikka koulussa käyvätkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiden jälkeläisetkin on luku ja kirjoitus taidottomia, vaikka koulussa käyvätkin.
eivät käy koulua, käyvät ainoastaan koululla, siinä se ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Busines käy hyvin koululla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nin sen valitettavasti huomaa. Paska kertaantuu paskalla ja mitään viisautta ei tule.
- Anonyymi
Tekisin kaiken Suomessa tarvittavan työn itse, niin että maahanmuuttajia ei tarvitsisi, mutta nyt 58-vuotiaana ymmärrän, että en taida ihan riittää.
- Anonyymi
Mites mamut hoitaa itsensä eläkkeellä?
Ei ole verotuloja sanoo keskisarja ps
Heillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites mamut hoitaa itsensä eläkkeellä?
Ei ole verotuloja sanoo keskisarja ps
HeilläTäytyy varmaan maksaa korotettua eläkettä. Onhan se ollut rankkaa työnhakua koko elämä eikä töitä vasn saaneet?
- Anonyymi
hih
- Anonyymi
Teemu
- Anonyymi
Tällä hetkellä oleskelulupaa pitää hakea Suomen rajojen ulkopuolelta. Aiemmin saattoi tulla Suomeen turistiviisumilla ja keksiä täällä työ- opiskelu- tai perhesuhdeperusteinen syy oleskeluun tai hakea oitis rajan ylitettyään turvapaikkaa.
Myös turvapaikan hakeminen pitäisi - ei ainoastaan Suomessa, vaan koko Euroopassa - saada tapahtuvaksi Schengen-alueen ulkopuolella. Tällöin säästettäisiin varovasti arvioiden kymmeniätuhansia ihmishenkiä, jotka nyt hukkuvat Välimereen kilpajuoksussaan Euroopan rajojen ylitse.
Suomen itäraja voitaisiin helposti taas avata, jos laki velvoittaisi esittämään idästä tullessa turvapaikkahakemukset Suomen lähetystölle Moskovassa sen sijaan, että niiden käsittely aloitetaan vasta rajalla. Kun tämä asia olisi saatu hallintaan, ei uhka Venäjän harrastamasta välineellistetystä maahanmuutosta enää toimisi.- Anonyymi
Vaan tällaista turvapaikkalakia ei PS eikä kokoomus ole hallitustaipaleellaan kyennyt esittämään. Nyt keskittyvätkin sitten sulle-mulle -rahojenjakoon niin kauan kuin hallituskautta riittää.
- Anonyymi
Suomalaisten verohat pitää jakaa kehitysapuun ja lisäksi ottaa turvapaikanhakijoita maista joihin kehitysapua on maksettu, eivätkä halua ottaa kansalaisiaan takaisin.
Mitä humanitaarinen maahanmuutto maksaa voi tutustua WWW. kuntaluvut.Fi tilastokeskuksen rekisteri. Sipilä väitti vuonna 2015 että Suomeen saatiin moniosaajia jotka saavat aikaan valtaisan kasvuloikan, Sipilän kasvuloikka tapahtui vain rikostilastossa. - Anonyymi
Afrikasta tai Lähi-Idästä ei taida olla koskaan tullut ketään työtätekevää, työnteko ei vaan kuulu heidän "kulttuuriinsa". Losiminen onnistuu kyllä ja rikokset.
- Anonyymi
mistä maista haetaan porukkaa töihin?Afrikasta ja Lähi-idästä ei haeta ketään.
Ei tartte Lähi-idästä ketään,se on nähty mm. taksi.Tämän valitettavasti jo tiesin ajat sitten kun pukkasitte ko.ryhmää Suomeen,tulee ongelmia vain kulttuurin kanssa.
Olin useita vuosia töissä siellä ja kyllä näin kulttuuri erot hyvin ja opin,että ei kannatta mutta en kaikista maista voi sanoa samaa.
On maita joissa on osaajia mutta toiset on niin takapajuisia,kuten varmaan muistatte Suomen ensimmäisen terroriteon oliko 2018?
Pitää osata,ei vaan tyhmineen ideologineen ja tietämättömyyttään tehdä päätöksiä.
Nyt on Sdp ja Vasemmisto ollut surkeeaa sakkia,kuten ovat tietämättömiä usein. - Anonyymi
Afrikasta ja Lähi-idästä ei haeta ketään.
Heh,eivät oikein jaksa työtä tehdä. Kyllä ne on ihan muut maat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008950
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265498- 534651
- 904470
- 593619
- 513356
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.663283Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262856Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502722- 432621