Jo joutuisi tuo joutavan hankala vanhentunut käsky poistoon kivitaulusta.
Uskovainen ei pääse ilmaisemaan ja todistamaan tietämäänsä totuutta lähimmäisestään ihan täydestä sydämmestään.
Mitä on mieltä lestadiolaiset, että eikö pitäisi siirtyä jo nykyaikaan ja sen käytänteiden mukaiseen realismiin ja poistaa tuo käsky kivitaulusta, ajassa vaille käyttöäkin jo jääneenä.
Pääsevät uskovaiset kasvamaan täyteen mittaansa itseään kohti taivasta korottaessaan.
8. Käsky joutaisi
6
130
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä se käsky on, nyt en muista?
- Anonyymi
No niin nyt tuli aidosti ajankohtainen kommentti reaalimaailmasta.
Kukapa sitä vanhoja käytännön merkityksen menettäneitä lakeja enään muistelee.
Joutaisihan tuo jo uskonnon kulttuurihistorian romukoppaan kun nykypäivän käytäntökin on ihan jotain muuta.
Lestadiolaisetkin saisivat puhaltaa keuhkonsa ja itsensä tyhjäksi lähimmäisistään tai vaikka hieman vieraistakin ihmisistä todistellessaan ja ilmoituksia anttaessaan.
Ei tarvitsisi sitä kohtaa elämästään enään viikottain käydä vertaisiltaan anteeksi pyytelemässä ja antamassa.
Kyllähän sitä aina saa ja antaakin mutta turhaa jankkaamistahan tuo on.
Ehkäpä sitten riittäisi joka toinen viikko ellei jopa ainoastaa kerran kuussa, käydä syntinen taakkansa tyhjentämässä.
- Anonyymi
On se hyvä käsky että älä anna herjaavaa todistusta lähimmäisestäsi.
Toisaalta ei Jeesusta seurata käskyjen kautta, koska Jeesus itsekin joutui sitä kautta sapattirikkomuksesta ristille.
Jalompi tie täytyy olla jos haluaa haluaa taivaan portteja kolistella kuin yrittää lain piirrot täyttää lähimmäisiä herjaamalla.- Anonyymi
Kuka muka nykyään seuraa Jeesusta?
Eksytystä se vaan on ajaa olematonta takaa.
- Anonyymi
Taas se alkaa uskovaisen ahkera viikko kääntyä kohti sapattia ja anteeksi pyytelyä, tuota synnin kuorman tyhjennystä.
Onko miten monella syytä mennä, peruuttaa synninpäästön huoneen laituriin ja vertaisiltaan tuo lastin purku kättä nostamalla pyytää, että muille pyytäjille taakan tyhjennys suoda.
Vai onko jopa tapahtunut...parannusta syntitaakan lastin keräämisen vähentämisessä tämän 8. Käskyn kohdalla. - Anonyymi
Kannatta panna ohjukset levolle ja tappaminen seis kun sapatti alkaa. Sunnuntaina voi antaa soittaa sitten taas.9
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185121Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211640- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101540Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231304- 951168
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351153