Valtio tukee Savonlinnan reittilentoja miljoonalla eurolla vuodessa.

Anonyymi-ap

Savonlinnan maksettavaksi tulee lisäksi v,2025 1,2 miljoonaa . Eli reittilentoja Savonlinnasta tuetaan tänä vuonna yhteensä 2,2 miljoonalla eurolla.
Viime vuonna Savonlinnan reittilentojen matkustajamäärä oli koko vuonna 5171 matkustajaa.
Eli jokaista reittilennon matkustajaa kohden tuen osuus on 425 euroa (2,2mil jaettuna 5171 reittilento matkustajalla).
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Vaikuttaa, että Savonlinnan kaupungilla on hihassaan ylimääräisiä miljoonia.

23

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä artikkeli.

    • Anonyymi

      Ei ole järkeä näissä lyhyissä lentoreiteissä.. Aikaa menee kaikkineen saman verran kuin junalla tai bussilla. Oma auto on nopein.

      • Anonyymi

        Aika lujaa saa ajaa omalla autolla, kun lento kestää 55 minuuttia ja kentällä riittää, kun on puoli tuntia aiemmin.
        Eli lento Savonlinnasta Hki-Vantaalle kaikkineen kentällä odotteluineen jopa alle 1,5 tunnin.
        Autolla menee helposti se liki 4 tuntia, jos normaalisti ajelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lujaa saa ajaa omalla autolla, kun lento kestää 55 minuuttia ja kentällä riittää, kun on puoli tuntia aiemmin.
        Eli lento Savonlinnasta Hki-Vantaalle kaikkineen kentällä odotteluineen jopa alle 1,5 tunnin.
        Autolla menee helposti se liki 4 tuntia, jos normaalisti ajelee.

        Mieti hetki. Matka-ajat lentokentille ja olet varmasti ajoissa lentoasemalla. Kotimaan lennoilla suositellaan olemaan lentoasemalla noin tuntia ennen lähtöä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti hetki. Matka-ajat lentokentille ja olet varmasti ajoissa lentoasemalla. Kotimaan lennoilla suositellaan olemaan lentoasemalla noin tuntia ennen lähtöä,

        Ööö, ootas mä mietin.. Oon aika paljon tuota väliä autolla veivannut ja nyt viimeaikoina pääsääntöisesti lentämällä.
        Oletko itse kokeillut molemmat vaihtoehdot?
        Kyllä se vaan aika paljon nopeampi ja mukavampi tapa on siirtyä tuo väli.
        Riippuu toki hieman minne pk-seudulla menossa, mutta Vantaa-Espoo akselilla ollut helposti nopein vaihtoehto.
        Ja jos yksin liikenteessä, niin ei jää kyllä juuri eroa hinnallisestikkaan kun maksaa autoon bensat ja parkkimaksut ja vastaavasti lentämällä pääsee alle satasen ees taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööö, ootas mä mietin.. Oon aika paljon tuota väliä autolla veivannut ja nyt viimeaikoina pääsääntöisesti lentämällä.
        Oletko itse kokeillut molemmat vaihtoehdot?
        Kyllä se vaan aika paljon nopeampi ja mukavampi tapa on siirtyä tuo väli.
        Riippuu toki hieman minne pk-seudulla menossa, mutta Vantaa-Espoo akselilla ollut helposti nopein vaihtoehto.
        Ja jos yksin liikenteessä, niin ei jää kyllä juuri eroa hinnallisestikkaan kun maksaa autoon bensat ja parkkimaksut ja vastaavasti lentämällä pääsee alle satasen ees taas.

        Matka mennään autolla. Joko kilometrikorvaukset kuitaten tai taksin takapenkillä. Matka-aika on aika sama, jos ajaa miehekkäästi eikä tyttöile liikenteessä. Aikataulut menee myös just oman mielen mukaan.

        Lentoja on aiemmin perusteltu vientiteollisuudella ja nyt täällä jotkut nähtävästi omalla rahalla jonnekin Vantaalle työmatkoja tekevät paljastaa todelliset matkustajat. Taisi mennä aluetalousvaikutukset uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööö, ootas mä mietin.. Oon aika paljon tuota väliä autolla veivannut ja nyt viimeaikoina pääsääntöisesti lentämällä.
        Oletko itse kokeillut molemmat vaihtoehdot?
        Kyllä se vaan aika paljon nopeampi ja mukavampi tapa on siirtyä tuo väli.
        Riippuu toki hieman minne pk-seudulla menossa, mutta Vantaa-Espoo akselilla ollut helposti nopein vaihtoehto.
        Ja jos yksin liikenteessä, niin ei jää kyllä juuri eroa hinnallisestikkaan kun maksaa autoon bensat ja parkkimaksut ja vastaavasti lentämällä pääsee alle satasen ees taas.

        Niin, ja me muut veron maksajat maksetaan sitten loput 425 euroa tuosta sinun alle satasen lennostasi Savonlinnasta Vantaalle. Aivan järjetöntä touhua, ei voi vaan muuta asiasta kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matka mennään autolla. Joko kilometrikorvaukset kuitaten tai taksin takapenkillä. Matka-aika on aika sama, jos ajaa miehekkäästi eikä tyttöile liikenteessä. Aikataulut menee myös just oman mielen mukaan.

        Lentoja on aiemmin perusteltu vientiteollisuudella ja nyt täällä jotkut nähtävästi omalla rahalla jonnekin Vantaalle työmatkoja tekevät paljastaa todelliset matkustajat. Taisi mennä aluetalousvaikutukset uusiksi.

        Oletko itse lentänyt tuota väliä?
        Ei siellä pelkästään Savonlinnalaiset lennä Vantaalle töihin, veikkaan että aika pieni prosentti matkustajista on työmatkalaisia.
        Tuleehan vastaavasti sieltä pk-seudulta tänne ihmisiä niillä koneilla ja käyttäävät alueen palveluita tuoden varmasti myös euroja tullessaan.
        Ei kaikki ole niin musta valkoista ja voihan tuon välin kulkea halutessaan vaikka polkupyörällä. Ei mene bensaa eikä lentolipun hintaa. Maailma on valintoja täynnä.
        Ja mitä noihin lentojen tukiin tulee, niin eiköhän se olisi pelkästään hyvä että ihmiset niillä matkustaa ja koneen saisi aina täyteen. Kulu per matkustaja pienenee varmasti kummasti.
        Kalleinta tuo on, jos kone lentää tyhjillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse lentänyt tuota väliä?
        Ei siellä pelkästään Savonlinnalaiset lennä Vantaalle töihin, veikkaan että aika pieni prosentti matkustajista on työmatkalaisia.
        Tuleehan vastaavasti sieltä pk-seudulta tänne ihmisiä niillä koneilla ja käyttäävät alueen palveluita tuoden varmasti myös euroja tullessaan.
        Ei kaikki ole niin musta valkoista ja voihan tuon välin kulkea halutessaan vaikka polkupyörällä. Ei mene bensaa eikä lentolipun hintaa. Maailma on valintoja täynnä.
        Ja mitä noihin lentojen tukiin tulee, niin eiköhän se olisi pelkästään hyvä että ihmiset niillä matkustaa ja koneen saisi aina täyteen. Kulu per matkustaja pienenee varmasti kummasti.
        Kalleinta tuo on, jos kone lentää tyhjillään.

        Kerran lensin. Ei ollut sen nopeampi kaikki siirtymät ja odottelut huomioiden.

        Muutaman vapaa-ajan matkustajan lentämisestä käytännössä yhteiskunna piikkiin en viitsi edes sanoa mitään.

        Hyvin voi kone lentää, jos matkustajat maksaa itse lippunsa. Finavian tuki kentän tappioihin voi olla ainoa julkinen tuki ja veroton lentobensa. Kaupungin ja valtion ei pidä tuon päälle maksaa euroakaan. Kaikkinensa nuo täällä mainitut summat ovat vain osa tukia. Paljonhan suorat ja välilliset tuet ovat yhteensä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööö, ootas mä mietin.. Oon aika paljon tuota väliä autolla veivannut ja nyt viimeaikoina pääsääntöisesti lentämällä.
        Oletko itse kokeillut molemmat vaihtoehdot?
        Kyllä se vaan aika paljon nopeampi ja mukavampi tapa on siirtyä tuo väli.
        Riippuu toki hieman minne pk-seudulla menossa, mutta Vantaa-Espoo akselilla ollut helposti nopein vaihtoehto.
        Ja jos yksin liikenteessä, niin ei jää kyllä juuri eroa hinnallisestikkaan kun maksaa autoon bensat ja parkkimaksut ja vastaavasti lentämällä pääsee alle satasen ees taas.

        Käyn / käydään usein pk-seudulla ja lentäminen ei ole todellinen vaihtoehto.
        Taksikyyti Sln toiselta laidalta lentokentälle = kun istut koneessa, aikaa on kulunut 1,5 tuntia. Lento kestää tunnin ja matkatavaroita odotellessa menee vartti, tai enemmänkin. Perillä Helsinki-Vantaalla, niin loppupeleihin tarvittava aika riippuu tosiaaihan ihan siitä, minne olet menossa. Helsingin keskustassa olet ehkä 45 min päästä, mutta pitää ehkä päästä jonnekin muualle ja taas kuluu aikaa.
        Ja tosiaan, kun perillä pitää päästä liikkumaankin kymmeniä kilometrejä, niin oma auto on ollut mielekkäin valinta. Voi auton tietty vuokratakin, mutta oma hommansa ja kustannus siinäkin. Eikä parkkimaksuista silloinkaan pääse.
        Kun vielä kuljetettavaa tavaraakin on usein melkoisesti, niin sekin hoituu autolla kätevämmin.
        Useiimiten kulkemamme matka kotoa perille on pituudeltaan 305 km. Jos ajan yksin, niin yleensä en edes pysähdy matkalla. Parhaimmillaan matka on hoitunut 3,5 tunnissa kotipihasta määränpäähän.


    • Anonyymi

      Vientimiehet ei paljoa istu junissa ja busseissa. Vientimiehet ei istu autoissa. Vientimies on myös perhemies ja haluaa nopeasti kotiin. Vientimies tarvitsee lentokoneen. Noheva, lennot ja SaPKon pelit. Laituripaikka ja vaimolle varaa hevoseen. Ne pitää vientimiehen Savonlinnassa.

    • Anonyymi

      Seuraavat miljoonat Retretin luolaston ylläpitoon. Järkeä ei ole kummassakaan, ei lentojen tukemisessa, eikä rahojen upottamisesta Retrettin uumeniin.

      • Anonyymi

        Vientimiehet diggaa Retrettiä. Vientimiehille miljoona on pienen raha ja loput pyöristystä.

        Tai siis wannabe-vientimiehet. Oikeat vientimiehet nakkaa kakkaa vaan tällaisista julkisen sektorin pelleilyistä, joita nämä wannabe-vientimiehet rakentaa muiden rahoilla.


    • Anonyymi

      Tuolla 2,2 miljoonalla eurolla voisi kuskata yötä päivää taksilla ns. "vientimiehiä", ja niitä pallin pelaajia Parikkalan asemalle junaan. Saisi paikalliset taksi yrittäjät duunia, ja verotulot pysyisivät Savonlinnassa. Todellakin järjetömän hintaista tukemista lentoihin. Lisäksi tuohon tuki summaan pitää lisätä Savonlinnan kentän ylläpitokustannukset.

      • Anonyymi

        Tuohan se kentälle työntekijöille tuloja.
        Siellä on palkattu näiden lentojen takia kuitenkin paikallisia töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan se kentälle työntekijöille tuloja.
        Siellä on palkattu näiden lentojen takia kuitenkin paikallisia töihin

        Aivan. Kyllä demari lentokentän johtaja on komeampaa, kun joku kepulainen taksiyrittäjä tai perussuomalainen renki! Sulle, mulle, sulle, mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan se kentälle työntekijöille tuloja.
        Siellä on palkattu näiden lentojen takia kuitenkin paikallisia töihin

        Ei ne työntekijät taida siellä kentällä päivystää, kuin hetken aikaa, per päivä. Eli, sen aikaa, kun saavat tämän super tuetun lennon lähtemään kohti Helsinkiä. Tai ottavat vastaan tulolennon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Kyllä demari lentokentän johtaja on komeampaa, kun joku kepulainen taksiyrittäjä tai perussuomalainen renki! Sulle, mulle, sulle, mulle.

        Se lentokentän johtajaa taitaa olla kova kokoomukselainen. Demarit ajelee niitä aura-autoja siellä kiitoradan suunnassa, ja lastaavat matkustajien laukkuja lentokoneen ruumaan. Sikäli, jos eivät satu olemaan sillä kertaa lakossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lentokentän johtajaa taitaa olla kova kokoomukselainen. Demarit ajelee niitä aura-autoja siellä kiitoradan suunnassa, ja lastaavat matkustajien laukkuja lentokoneen ruumaan. Sikäli, jos eivät satu olemaan sillä kertaa lakossa.

        En tiiä ketä tarkoitat johtajalla, mutta julkista tietoa jotta päällikkö siellä on demari ja vielä ehdollakin vaaleissa vai onko salaa kokomuuslainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiiä ketä tarkoitat johtajalla, mutta julkista tietoa jotta päällikkö siellä on demari ja vielä ehdollakin vaaleissa vai onko salaa kokomuuslainen?

        Nykyiset Demarit ajavat Kokoomukselaisten ohi oikealta uuden karhealla Teslallaan. Sitä ennen ne ovat käyneet tyhjentämässä Persu, ja Kepu yrittäjän takataskut. Jos eivät ole saaneet tyhjennettyä koko taskua, lähettävät verottajan yrittäjän perään. Kyllä ne yrittäjän takataskut sitten lopullisesti tyhjenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset Demarit ajavat Kokoomukselaisten ohi oikealta uuden karhealla Teslallaan. Sitä ennen ne ovat käyneet tyhjentämässä Persu, ja Kepu yrittäjän takataskut. Jos eivät ole saaneet tyhjennettyä koko taskua, lähettävät verottajan yrittäjän perään. Kyllä ne yrittäjän takataskut sitten lopullisesti tyhjenee.

        Heh. Teslasta mieleen. Kuvitteellinen matka Sln-Vantaa.
        Jos saat ladattua sähköauton molemmissa päissä "kotihintaan" (esim. sähkö 10 ja siirto 5 c/kWh) niin "polttoainekulut" kustantavat alle 10 euroa suuntaansa.
        Jos pörssisähkösoppari ja sen hinta sattuu olemaan nollilla, niin reissu hoituu sähkön siirron hinnalla. 300 km kustannus on alle 3 euroa.
        Edellyttää toki riittävän isoakkuista sähkistä ja / tai pientä kulutusta, jolloin matka hoituu ilman välilatausta.
        Mahdollisesti kovemmilla pakkasilla auto tarvitsee "kalliin" välilatauksen. Sekään ei ihmeitä kustanna, vallankin kun lataa akkuun vain vain tarpeellisen määrän sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh. Teslasta mieleen. Kuvitteellinen matka Sln-Vantaa.
        Jos saat ladattua sähköauton molemmissa päissä "kotihintaan" (esim. sähkö 10 ja siirto 5 c/kWh) niin "polttoainekulut" kustantavat alle 10 euroa suuntaansa.
        Jos pörssisähkösoppari ja sen hinta sattuu olemaan nollilla, niin reissu hoituu sähkön siirron hinnalla. 300 km kustannus on alle 3 euroa.
        Edellyttää toki riittävän isoakkuista sähkistä ja / tai pientä kulutusta, jolloin matka hoituu ilman välilatausta.
        Mahdollisesti kovemmilla pakkasilla auto tarvitsee "kalliin" välilatauksen. Sekään ei ihmeitä kustanna, vallankin kun lataa akkuun vain vain tarpeellisen määrän sähköä.

        Ja kun lentoliikenteeseen vertaa meillä businessmiehillä, niin tuosta matkasta kuittaa vielä sen 700 euroa kilometrikorvauksia. Helppo valinta lähteä omalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun lentoliikenteeseen vertaa meillä businessmiehillä, niin tuosta matkasta kuittaa vielä sen 700 euroa kilometrikorvauksia. Helppo valinta lähteä omalla autolla.

        700 kilometriä eli reilu 400 euroa! Meni luku väärin, koska pitää painaa samalla businestä, jotta saa rahaa loikoilijoille ja Retretin investointiin ja lentotukiin julkisen sektorin tekijöille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

      Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      52
      1487
    2. Maskuliininen herrasmies

      Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      170
      1275
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

      Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1107
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

      Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      1082
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

      Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      251
      1057
    6. Näyttävin pariskunta

      Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      13
      965
    7. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

      Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      31
      863
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

      Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      55
      852
    9. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

      Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      839
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

      Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      785
    Aihe