Miksi verkkokaupat myyvät näihin terän osia 3/8 jaolla, ne eivät sovi paikalleen vanhoissa panttereissa.
.404 isojen sahojen ketjut ja laipat
24
209
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä ne vaan käy aina. Stilhillä on laipat ainakin hieman erilaisia ja monesti ei satu öljyreikä kohdalleen tai laipan kiinnitysura on liian kapea tai lyhyt. Itse en tilaisi mitään verkkokaupoista ainakaan vanhempiin sahoihin vaan lompsisin vanha laippa kainalossa liikkeeseen ja varmistaisin sopivuuden.
- Anonyymi
Silloinhan olet ostanut väärän laipan jos laippa ei käy.
Laippojen malleja on käytännössä 2 kpl erilaista kiinnityksen ja öljy reikien osalta esim stihlin lähes kaikille sahojen käyttäjistä. Eri pituuksia ja jakoja on useita niin kuin pitää ollakin.
Veikkaan että olet ostanut pienen kiinnityksen laipan Stihlillä joka 3005 alkuinen tai sama laippa oregonilta A074 loppuinen ja lokeillut 50cm3 tai isompaan sahaan, huomannut että ura on liian kapea kun ei mene paikalleen. Kun oikea laippa olisi alkanut 3003 numerolla stihliltä tai D025 loppuinen Oregon laippa.
Pienempi malli 250/251/241 asti ja seuraava isompi kiinnitys alkaen 024/026/260/261 isommissakin.
Todella isoissa on 3002 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laippojen malleja on käytännössä 2 kpl erilaista kiinnityksen ja öljy reikien osalta esim stihlin lähes kaikille sahojen käyttäjistä. Eri pituuksia ja jakoja on useita niin kuin pitää ollakin.
Veikkaan että olet ostanut pienen kiinnityksen laipan Stihlillä joka 3005 alkuinen tai sama laippa oregonilta A074 loppuinen ja lokeillut 50cm3 tai isompaan sahaan, huomannut että ura on liian kapea kun ei mene paikalleen. Kun oikea laippa olisi alkanut 3003 numerolla stihliltä tai D025 loppuinen Oregon laippa.
Pienempi malli 250/251/241 asti ja seuraava isompi kiinnitys alkaen 024/026/260/261 isommissakin.
Todella isoissa on 3002En ole ostanut vaan huomannut kun romulava löytöjä on tullut rassattua ja osia vaihdettua. Ensimmäistäkään sahaa tai terälaitetta ei ole tarvinnut vielä itse ostaa kun mökkiläiset kiikuttaa hyvää tavaraa romulavalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella isoissa on 3002Ja tieto kiinnityksestä on ollut kuvastoissa aina, myös valmistajien nettisivuilla, pdf kuvastoissa, sahojen teknisissä tiedoissa.
Kerran se kannattaa sisäistää.
Jos joku kauppa myy ja listaa laippoja ilman oikeaa tuotenumeroa niin on todella huono myynti-ilmoitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tieto kiinnityksestä on ollut kuvastoissa aina, myös valmistajien nettisivuilla, pdf kuvastoissa, sahojen teknisissä tiedoissa.
Kerran se kannattaa sisäistää.
Jos joku kauppa myy ja listaa laippoja ilman oikeaa tuotenumeroa niin on todella huono myynti-ilmoitus.Nettikaupat ei monesti ilmoita kuin jaon ja laipan pituuden. Temusta löytyy jopa ilman niitäkin tietoja ja tuote sopii bensa käyttöiseen sahaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella isoissa on 3002Veikkaan että käytännössä niitä malleja on aika paljon enemmän kuin kaksi. Kannattaa mennä liikkeeseen. Nettikaupoissa on vääriä tietoja. Joskus laippapakettien merkinnöissäkin. Ja sahoissa voi olla ei alkuperäisiä ketjutyyppejä tai niitä voi olla erilaisia vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ostanut vaan huomannut kun romulava löytöjä on tullut rassattua ja osia vaihdettua. Ensimmäistäkään sahaa tai terälaitetta ei ole tarvinnut vielä itse ostaa kun mökkiläiset kiikuttaa hyvää tavaraa romulavalle.
Tuo ärsyttää että aina joku hamsteri tonkii romulavat ja kohta on viemäni romut Torissa myynnissä. Rikon nykyään lekalla kaiken käyttökelvottomaksi ennenkuin jätän ne romu keräykseen.
Minä en ole jättänyt niitä tonkijoille vaan romumiehelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ärsyttää että aina joku hamsteri tonkii romulavat ja kohta on viemäni romut Torissa myynnissä. Rikon nykyään lekalla kaiken käyttökelvottomaksi ennenkuin jätän ne romu keräykseen.
Minä en ole jättänyt niitä tonkijoille vaan romumiehelle.No mikset vie niitä romumiehelle ja täällä ruikutat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole jättänyt niitä tonkijoille vaan romumiehelle.Sinulla on niin paljon aarteita, että sinua seurataan kirkolla riistakameroilla.
- Anonyymi
Kiristimen reijätkin on monesti eri kohdalla. 325 jaollisissa terälaitteissa ei ole itsellä ollut juurikaan sopivuus ongelmia.
- Anonyymi
Ellei jako täsmää sama se kai missä on öljyreiät ja kiristimet.
- Anonyymi
Mitä näin järkyttävää ihmetellään seuraavassa aloituksessa...
- Anonyymi
Sitä voit ihmetellä ja järkyttyä, kuten kaikesta muustakin.
- Anonyymi
Taannoin tilasin justeeriini uudet hantaakit netistä. No eihän se reikäjäko lainkan samanlainen ollut, jolloin jouduin poraamaan uusia reikiä hantaakeihin.
T.Arska Liperistä.- Anonyymi
Tilasitko temusta?
- Anonyymi
3/8-ketju pienemmällä uralla leikkaa nopeammin kuin .404 . Ei mitään syytä käyttää .404:ää Tilhen MS660:ssa. Se vain hukkaa tehoa leveämmän uurteen leikkaamiseen.
Sopiiko tuo Huson 1.6 mm leveä ketju vanhaan 1.5 mm kuluneeseen laippaan nokkaketjulla.
Paljonko uutena oli Partner R12 laipan pituus ja lenkkimäärä, 72 vai 76.- Anonyymi
18" tai 20" ... outo niin suurelle sahallen
- Anonyymi
itselläni on sthil ms 250 jossa pikakiristys ja laippa ketjun jako 325 ketjun vahvuus 1,5 ...vaikea löytää sopivaa tarvike laippaa jos löytääkin niin hinta jäätävän kallis... huskin laippaa kokeilin mutta ei sovi pikakiristyksen takia.. täytynee siirtyä 1,3 mm
sthil laippaan ja ketjuun..kun laippa kuluu loppuun- Anonyymi
Joka miehellä pitää olla viisi ylimääräistä varalaippaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka miehellä pitää olla viisi ylimääräistä varalaippaa.
temustahan noita löytyy 13 € kpl
- Anonyymi
Sama homma vanhassa stihlissa a074 johon ei löydy helposti marketista laippaa. Laitoin jonkun toisen laipan, vain öljyreikä eri kohtaan ja mirkelöidyt prikat pulttien ympärille sovittuspaloiksi. Stihlin alkuperäinen oli jotain 55e. Marketti oregon + 2 ketjua jotain pari kymppiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
temustahan noita löytyy 13 € kpl
Yksi aito vastaa 15:a temua. Tulee kalliiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi aito vastaa 15:a temua. Tulee kalliiksi.
oregon made in china
- Anonyymi
Partnerin esitteissä on niputettu nämä sahat ja poistettu moton ketju luettelosta, virhe on siirtynyt verkkokauppoihin.
F50, F55, P50, P51, P55, P65, P70, P85, P100, R11, R12, R14, R16, R17, R18, R19, R20, R21, 22, R23, R30, R35, 40, R416, R420, R421, R435, R440, S50, S55, S65, 550, 650, 1655, 2055, 7000
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831529Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671325Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2111299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2301275Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121090Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041039Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134989Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65953- 89933
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123838