POP pankin palvelu järkyttävää..

Anonyymi-ap

Minulle on joskus kehuttu POP Pankin palveluja. Olen OP:n asiakas ja soittelin POP pankkiin asiakkuuden vaihtamisesta. Itselläni on sijoitusasuntolainoja aika iso määrä, mutta asuntojen vakuudet ovat paljon enemmän tietenkin. Maksukykyni on aika heikko, kun olen aloittamassa yrittäjyyttä. Kaikki lainani olen aina hoitanut ja luottotietoja en ole koskaan menettänyt. Kyselin josko olisin siirtänyt kaikki lainat OP:lta POP:ille. Se että minulla ei ole kovasti maksukyky aiheutti sen, että minut ristiinnaulittiin heti puhelimessa. Mitään merkitystä ei ole sillä, että on pitkän iän aikana aina hoitanut kaikki eikä sillä, että on koulutettu ja realistinen yrittäjyys alkamassa. Oli kyllä niin syyttävä ja epämiellyttävä nainen Porin POP:ista, että kylmät väreet vieläkin. Eli se siitä POP:in mukavuudesta ja palvelualttiudesta.

10

989

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tällaisia asioita pidä puhelimessa hoitaa.
      Mene konttoriin ja varaa aika sitä ennen.

• Anonyymi

"Se että minulla ei ole kovasti maksukyky aiheutti sen, että minut ristiinnaulittiin heti puhelimessa. "

Se nyt sattuu olemaan ratkaiseva asia lainansaannissa. Ihan hyvä, jos ymmärtävät olla antamatta holtittomasti lainaa. Tässä maassa on nähty ihan riittävän monta kertaa, mihin sellainen johtaa.

• Anonyymi

Miksi edes haluat tuollaiseen pärnäspankkiin? Et saa tuossa tilanteessa kilpailutettua lainojasi missään. Yleensä OP antaa muutenkin parhaat tarjoukset.

• Anonyymi

Jos sinulla on useita sijoitusasuntoja, joiden vakuusarvot reilusti sijoitusasuntolainoja korkeammat. Myy osa pois niin johan on taas likvidiä varallisuutta ja varaa neuvotella pankin kanssa.

• Anonyymi

Vai eikö mene kaupaksi hyvään hintaan? Milloin onkaan vakuusarvot viimeksi tarkaistettu...

• Anonyymi00011

Arvon taso on ihan aloittajan oma käsitys. Kannattaa pistää osa salkusta myyntiin ominpäin välittäjien ulkopuolelle omilla hinnoilla, ja katsoa miten käy tulevien tarjousten kanssa. Nythän sanotaan, että on ostajan markkinat, mutta vähässä on ne ihmiset joilla on valmistavlikvititeettiä tilillä. Pankeillakin on ehdot lainalle.

• Anonyymi00007

pop pankki Sammaa Raivolla eteenpäin meneminen
      Entä Nordea?

• Anonyymi00008

Lainahan on huono juttu pankin vaihdossa. Asiakas voi jäädä napanuorasta kiinni aiempaan pankkiin, tai pankin vaihdos ei yksinkertaisesti onnistu lainkaan ellei uusi pankki suostu rahoittamaan niitä. Mutta tottakai pankkia voi haukkua jos on tullut erimielisyyttä sopimimuksien kanssa. Silloin pankki on hyvä kun kaikki omat ideat menee läpi, pannki on huono, kun asiakas saa huomautuksen asioitten hoidosta. Sitten pankkia voi arvostella, kun se tekee sinulle vahinkoa vaikket edes ole sen asiakas, sekin on mahdollista. Sekin on muistettava ettei ”iäkkäämmälle” ihmiselle tulee hyvää kuvaa jos pankkia vaihtaa kokoajan. Jatkuva pankin vaihto antaa asiakkaasta vähän oudon kuvan. Itselläni on tilit kahdessa pankissa, s- pankki on tullut osuuskaupan jäsenyyden kautta, ja siellä on pieni sukanvarsi. Itse en luota omien kokemusteni perusteella mihinkään pankkiin. Omalle pääpankilleni annan asteikolla 1-5 arvosanaksi keskinkertaisen kolmosen. Suomen toiseksi suurin pankki jonka asiakas olin joskus 30v sitten saa arvosanan 1.

• Anonyymi00009

Pop pankissa ollut vuosia asiakkus ja hoidettu asiat ns. eräpäivään mennessä aina. Nyt kyselllyt yhdistelylainaa niin on tuskaisen hidasta palvelua ja 3 viikon aikana ei ole asia edennyt. En tiedä miten muissa pankeissa tällainen muutaman tonnin laina onnistuu mutta ei ainakaan POP pankissa. Ei toki ole itselle kovin kiireinen asia mutta noin palvelun mittarina itselle tuntuu aika pitkältä ajalta. Toki pääsee näinkin asiakkaasta eroon mutta ei mielestäni kovin tyylikkäällä tavalla ghostata asiakas.

• Anonyymi00010

Asuntojen vakuusarvo on nykyään vähän herran sanassa. Jos aloittajalla on asiat kunnossa, ja kuitenkin tarve realisoida jotain, niin sitä ei ole missään sanottu miten käy. Totta helvetissä asuntonäytöissä käy 25 ihmistä potkimassa lattialistoja, mutta välttämättä yhdelläkään ei ole oikeita ostohousuja edes kaapissa. En tiedä pitääkö tätä avata yhtään enempää.

Mutta sitä mietin minkä helvetin takia jollekin aikuiselle tulee tarve vaihtaa pankkia tai tunnustella jotain toista pankkia. Onko ne omat asiat sittenkään ihan hyvin. Onko pankki huomauttanut jostain. Jos ihmisellä on asiat hyvin, niin tuskin pankin vaihto on tarpeen. Mutta jos ihmisellä on helvetisti velkaa omaan tilanteeseen, niin tuskin toinen pankki levittää ovensa eteen punaista matta ja paahda kattilassa popcornia. Enkä mä tiedä onko pankit oikeasti kiinnostuneet uusista asiakkaista. Itse olen joskus sanonutkin, että onkohan pankit jopa sanoneet asiakkaalle, että lähtisi ulos heiltä. Suomessahan on useita kymmeniä tuhansia iihmisiä joilla tilanne on todella paha. Ihmiset ei vissiin tajua, että parilla tonnilla hoitamattomia asioita tilanne voi vaarantus, ja muutamalla kympillä saa laskemista jo pariksikymmeksi vuodeksi. Mä olen laskenut, että vanhan markka-ajan puoli miljoonaa on nykyään alle 40k, siihen kun laitetaan korkoa, niin juttu on valmis.

Mä olen omassa pienessä mielessä antanut pisteet omista kokemuksista OP ja Nordealle. En ymmärrä miksi Nordea saa 1- ja OP ehkä 3 kun skaala on 1-5. Mutta pankkihan voi aiheuttaa ongelmia vaikkei itse edes ole ko. pankin asiakas. Mutta mitä tulee pankin vaihtoon, jos olet ollut jonkin pankin asiakas vaikka 20-v ja haluat vaihtaa uteen, niin jos mielit hyvää asiakkuutta, niin menee monta vuotta, että olet myynyt itsesi uudelle pankille. Pankin pitää tuntea asiakas ennen kuin saat samaa gold palvelua kuin aiemmin. Jos asiat on nyt hyvin, niin miksi vaihtaa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      54
      2212
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      199
      2041
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      49
      872
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe