Uskomatonta! Hallitus pimittää 75 miljoonan koulutusleikkaukset, ryöpyttää ex-ministeri

Anonyymi-ap

Myös työntekijä- ja työnantajajärjestöt ovat laajasti huolissaan hallituksen aikeista. Opetusministeri vahvistaa, että sopeutuspaine on 75 miljoonaa.

Entinen tiede- ja kulttuuriministeri, eduskunnan sivistysvaliokunnan jäsen Hanna Kosonen (kesk) arvostelee hallitusta koulutusleikkausten pimittämisestä ennen alue- ja kuntavaaleja. Hänen mukaansa Suomi etenee huhtikuun vaaleihin ”nurin- ja suorastaan hullunkurisessa tilanteessa”, kun myös koulutuksen leikkaukset ovat pimennossa.

Oppositio on hiillostanut hallitusta vaalien alla sote-leikkauksista, mutta Kosonen huomauttaa, että leikkauksia on luvassa myös opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) momentille.

”Hallitus tekee sekä sosiaali- ja terveyspalveluihin että koulutukseen isot leikkaukset heti vaalien jälkeen puoliväli- ja kehysriihessään. Leikkauksista ja niiden kohdentumisesta ei kuitenkaan toistaiseksi ole mitään tietoa, vaikka hallitus on niitä vuoden valmistellut. Ei eduskunnalla, ei puolueiden ehdokkailla eikä etenkään äänestäjillä. Tästä kaikesta tulee mieleen aivan jotain muuta kuin yli satavuotias, kansanvaltainen, vaikeistakin asioista avoimesti keskusteleva demokratia. En sano tätä kepein, vaan vakavin mielin”, Kosonen toteaa tiedotteessa.

7

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se mitä tämä hallitus tarjoaa kansalle on konkursseja ,työttömyyttä ja köyhyyttä .
      Sosiaalileikkauksilla varmistaa maassamme kasvavan köyhyyden ja kurjuuden. Ei voi sanoa etteikö olisi ollut aikaansaava hallitus.

• Anonyymi

No mutta perussuomalaiset vaativat vaaliohjelmassaan, että "pervoilu kouluissa on lopetettava" - eikö se riitä?

"Koulutuksesta ei leikata" on ollut eräiden puolueiden vaalitäky ennen vaalia, mikä on sitten vaalin jälkeen unohtunut, ja on leikattu ja leikataan.

Sote-palveluja leikataan lopettamalla terveyskeskuksia ja päivystyksiä, joten potilaat joutuvat pitkiin jonoihin kaukana keskussairaaloiden päivystyksiin.

Niin sanotuista demokratiarahoista eli alueiden saamasta "piilopuoluetuesta" ja hävyttömän suurista kokouspalkkioista ei sen sijaan leikata.

• Anonyymi

Koulutukseen laitetaan joka vuosi enemmän rahaa kuin edellisenä vuonna.
      Painotukset muuttuvat, mutta rahamäärä kasvaa.

• Anonyymi

Ja liikaa oppilaitoksia?

• Anonyymi

JULKINEN KOULUTUSJÄRJESTELMÄ AJETAAN ALAS.

• Anonyymi

KOKMUS on vastustanut peruskoulua alusta asti.

• Anonyymi

SANNI PISA romutti jo perus ja lukiokoulutuksen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. "MITES POLIITIKKOMME RUOKKIVAT SUOMEN KANSAN?"!!!

"KOKAIINILLAKO?"!!!
      Maailman menoa
      0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe