Tilanne hakusessa

Anonyymi-ap

Mitä tehdä jos sinut on jostain oudosta syystä leimattu valehtelijaksi ja huijariksi? Sekä vanhempani että terveydenhuolto ovat kyllä validoineet ja tunnustaneet kertomukseni ja kokemukseni. Minulla on taustalla myös pari psykoosia. Sen kun vielä tunnustan jollekin niin olen ikuisesti epäluotettava kertoja. Itse pidän itseäni keskivertoa rehellisempänä. Sekä itselle että muille. Onko osani olla ikuisesti paariakastiin heitetty jostain täysin käsittämättömästä syystä? 😥

2

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä itse laita itseäsi mihinkään kastiin. Olet samanarvoinen ihminen kuin kuka muu tahansa.
      Ymmärrän hyvin tuon, kun kerrot, ettei sinua uskota.
      Usko tai älä, olen törmännyt samaan ongelmaan omalla kohdallani yllättävän usein.
      " Mt-leimalla " tätä tapahtuu jonkin verran etenkin terveydenhuollon puolella, kun yrittää hoidattaa jotain muuta kuin psyykkisiä vaivoja.
      Kärsin itse mt-ongelmista monet vuodet, ajan myötä on helpottanut. Alkuun syyllistin itseäni lähes kaikesta, luulin aina kaiken johtuvan juuri minusta itsestäni, syynä oli heikko itsetunto. En hyväksynyt itseäni sellaisena kuin olin.

Tärkeintä on, että läheiset ihmiset uskovat sinuun/minuun, omaiset, ystävät, kaverit.
      Minun kavereista suurin osa tietää taustoistani, eikä minua ole kukaan sen takia hylännyt. Ystävät ja hyvät kaverit eivät hylkää, vaikka joskus vaikeaa olisikin. Se on enemmänkin vain oma luulo, että niin muka kävisi.

Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi mt-tausta vaikuttaa uskottavuuteen niin vahvasti joissain yhteyksissä. Rehellisestä ihmisestä etenkään se ei tunnu lainkaan kivalta, jos/kun ei uskota, mitä sanoo.
      Olen alkanut ajattelemaan jo kauan sitten, että itselleni riittää, kun olen rehellinen ja tiedän sen. Jos jotkut eivät usko mitä sanon, jääköön se heidän ongelmaksi. Ei se ole minun vikani, jos minua ei jossain asioissa, tai paikassa uskota.
      Meni kyllä monta vuotta, ennen kuin tuon oivalsin, mutta kun oivalsin, helpotti se huomattavasti omaa olemistani ja elämistäni.

Maailmassa on niin paljon epärehellisyyttä, että joskus oma rehellisyys tuntuu jopa vaikealta, joistain tilanteista saattaisi tulla valehtelemalla jopa helpompia, mutta itselläni ei olisi hyvä olla sen jälkeen.

Eli älä ainakaan itseäsi syytä, jos sinua ei uskota, se ei ole sinun vikasi. Riittää kun uskot itse itseesi, ja oikeasti olet ja pysyt rehellisenä.
      Kun on rehellinen itselle, sitä pystyy olemaan myös muille, vaikka jotkut eivät välttämättä uskoisikaan, mutta edelleen, se on heidän ongelmansa silloin.
      Olet varmasti hyvä ihminen, pidä huoli itsestäsi. Mukavaa sunnuntaita!

• Anonyymi

Kiitos paljon lohdullisesta kirjoituksesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      175
      1959
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      172
      1711
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1578
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1393
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      98
      1335
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      154
      1028
    7. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      100
      1017
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      73
      1017
    9. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      228
      846
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      55
      769
    Aihe