Miksi?

???

Miksi Idols-finaalin, tai pikemminkin koko kisan huonoimmasta laulajasta riittää näin paljon juttua? En ole Wickholmista pitänyt missään vaiheessa koko Idols-kisassa juuri suurimmilta osin hänen äänensä takia, eikä tilanne ole juuri muuttunut. Vaikka tämä sattuukin olemaan oma mielipiteeni, uskallan väittää, että hän laulaa jopa luonnottomammin, kuin kisan huonoimmaksi laulajaksi kruunattu Mikko Kuusela. Vaikka tiedän, että näille palstoille ei paljoa negatiivisia kriitikoita kaivata, haluan ainakin täällä osoittaa oman mielipiteeni.

Ottakaa kantaa.

23

2168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marjaraakile

      Joo, meikäkin vähän ihmettelee kanssasi samaa...aika hentonen ääni on pojalla...laulutunnit ei taitais tehdä pahaa...

      • .kommentoija

        Hyvinhän se vetää, paremmin kuin useimmat saman genren edustajista. Levyn kappaleet vaan ovat "vähän" liian siirappisia ja keikoillahan JW vetää aika paljon covereita. Tämän vuoksi en juuri artistista perusta.


      • JW-fani

        Olettekohan te arvostelijat monellakin Janin keikalla tätä "hentoista ääntä" käyneet kuuntelemassa?
        Itse olen useilla Janin keikoilla käynyt. Ja minun henk.koht. kokemukseni on, että herran ääni on koko ajan kehittynyt ja voimistunut eikä alunperinkään ole mielestäni liian hentoinen ollut.
        Mutta mielipiteitä on monia ja jokainen päättäkööt itse kenen musaa kuuntelee. Mä pysyn Janissa =D


    • Juudas

      Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä! Tosin olen itse kanssasi täysin eri mieltä. Ensinnäkin luulisin että idols-kisan huonoin laulaja ei olis päässyt kisassa etenemään toiselle sijalle saakka. Eiköhän ne huonot laulajat karsittu pois jo alkukarsinnoissa. Jos oikeasti ymmärtää musiikista jotakin niin ymmärtää myös sen että Janin ääni ja äänenkäyttö puhumattakaan kitaroinnista on kaikkea muuta kuin luonnotonta. Vertaus Mikko Kuuselaan kertoo aika paljon viestiketjun aloittajan musiikin ymmärtämyksestä... Kritiikkiä saa ja pitääkin antaa jokaiselle. Niin artisteille kuin ihan mattimeikäläisillekin. Tämä kyseinen kritiikki on mun mielestä sen verran perusteetonta ja ala-arvoista että olis ehkä voinut kahteen kertaan miettiä mihin ja kehen vertaa...

      Kuten tuolla jo aikaisemmin joku kirjoitti niin kannattaa käydä kuuntelemassa Janin musisointia keikalla. Siellä saa oikean kuvan Janin musiikillisesta lahjakkuudesta, soittamisen ja laulamisen ilosta sekä rakkaudesta elämään musiikin kanssa. Ja Janin äänestä löytyy syvyyttä, tulkintaa ja jokaiselle keikalle aina jotain uutta!

      Ite oon käynyt kuuntelemassa noin 15 keikkaa ja joka kerta vakuutun yhä enemmän siitä että kakkonen on YKKÖNEN!

      • Janifanitar

        Eipä ole hirveesti kommentoitavaa tämän viestiketjun aloittaneelle ihmiselle. Ainoa, minkä sanon, on se, että MENE hyvä ihminen keikalle kuuntelemaan Jania. Ja tule sitten sen jälkeen tänne kertomaan siitä hentoisesta äänestä tai siitä huonosta lauluäänestä.
        Olen elänyt koko elämäni musiikin parissa, ja voin kertoa, että JANI erottui edukseen ensimmäisestä tahdista, jonka hän Idolsissa lauloi. Ja tuo mies on kehittynyt niin äänellisesti kuin muutenkin sitten syksyn 2003 aika hirmuisesti.
        Aamen.


      • Janifani

        Kyllä ammattilaiset kuulevat kenellä on ääntä ja kenellä ei. Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, vaikut pois korvista !
        Janilla on hyvä voimakas ääni ja äänenväri on erittäin miellyttävä !


    • Kaarina

      Eiköhän Jani ole jo näin 2005 kesällä ihan vain JW eikä mikään idols-finalisti vuodelta 2003!

      • james.burton

        . . .lähteä kommentoimaan jonkun omaa mielipidettä, mutta mistä ihmeestä Korkeamäen Hannu keksi semi-finaaleissa sanoa:

        -jumakauta, jätkä puhals mikin takaseinästä läpi!

        Jos pitkän linjan muusikko sanoo näin ,en usko että lauluääni on hänen mielestään hento.
        Mutta makunsa kullakin.


      • ???
        james.burton kirjoitti:

        . . .lähteä kommentoimaan jonkun omaa mielipidettä, mutta mistä ihmeestä Korkeamäen Hannu keksi semi-finaaleissa sanoa:

        -jumakauta, jätkä puhals mikin takaseinästä läpi!

        Jos pitkän linjan muusikko sanoo näin ,en usko että lauluääni on hänen mielestään hento.
        Mutta makunsa kullakin.

        Kertokaa sitten itse, kun olette olevinanne niin kovia faneja, että kenen muun kuin Mikko Kuuselan Jani päihittäisi laulamisessa. Ihmetyttää vain mitä vastaatte. Antti Tuiskun voi laskea pois, kun tietää jo valmiiksi, että joku vielä vastaa sen (kuten minäkin, jos minulta kysyttäis yhtä huonoa laulajaa kuin Jani).

        Ai niin, taidatte ehkä itsekin olla samaa mieltä, että Jani on osoittanut kyllä enemmän iskelmälaulu- kuin rokkitaitoutta, vaikka niin ne yleisesti väittävät, jos ei lasketa finaaleita Idolsissa ja kitaransoittoa.


      • james.burton
        ??? kirjoitti:

        Kertokaa sitten itse, kun olette olevinanne niin kovia faneja, että kenen muun kuin Mikko Kuuselan Jani päihittäisi laulamisessa. Ihmetyttää vain mitä vastaatte. Antti Tuiskun voi laskea pois, kun tietää jo valmiiksi, että joku vielä vastaa sen (kuten minäkin, jos minulta kysyttäis yhtä huonoa laulajaa kuin Jani).

        Ai niin, taidatte ehkä itsekin olla samaa mieltä, että Jani on osoittanut kyllä enemmän iskelmälaulu- kuin rokkitaitoutta, vaikka niin ne yleisesti väittävät, jos ei lasketa finaaleita Idolsissa ja kitaransoittoa.

        . .. saa helposti kuvan, että Jani kuuluisi "iskelmätaivaalle".Totuus on kuitenkin aivan toinen. Sanomamattakin on selvää että työnantaja heiluttaa tahtipuikkoa työsuhteen alkuvaiheessa (tarkoitan tässä ekan levyn rauhallista tyyliä) Näin menetellään lähes joka duunipaikalla. Uskoisin että pienen näytön jälkeen annetaan hieman enemmän "löysää" seuraavan levyn tekovaiheessa. Keikoilla taas on vapaat kädet toteuttaa itseään, eli siellä soitetaan sitä mistä a) itse ja b)yleisö tykkää. Välillä fiilistellään, välillä tulee räminää ja pauketta. On moneen kertaan nähty. Käykää ihmeessä jollain keikalla tsekkaamassa. Siellä vedetään sellaisia skittasooloja että oksat veks ;)

        Eri radiokanavien soittolistojen tarjontaan en ota kantaa, siitä huolehtii yleensä levy-yhtiöt tai muut koko lystin kustantaja.


      • .kommentoija
        james.burton kirjoitti:

        . .. saa helposti kuvan, että Jani kuuluisi "iskelmätaivaalle".Totuus on kuitenkin aivan toinen. Sanomamattakin on selvää että työnantaja heiluttaa tahtipuikkoa työsuhteen alkuvaiheessa (tarkoitan tässä ekan levyn rauhallista tyyliä) Näin menetellään lähes joka duunipaikalla. Uskoisin että pienen näytön jälkeen annetaan hieman enemmän "löysää" seuraavan levyn tekovaiheessa. Keikoilla taas on vapaat kädet toteuttaa itseään, eli siellä soitetaan sitä mistä a) itse ja b)yleisö tykkää. Välillä fiilistellään, välillä tulee räminää ja pauketta. On moneen kertaan nähty. Käykää ihmeessä jollain keikalla tsekkaamassa. Siellä vedetään sellaisia skittasooloja että oksat veks ;)

        Eri radiokanavien soittolistojen tarjontaan en ota kantaa, siitä huolehtii yleensä levy-yhtiöt tai muut koko lystin kustantaja.

        Jani voi olla hyvä laulaja ja kitaristi, mutta tämä hänen "suosionsa" (no onhan sitä toki jonkin verran) johtuu näistä keski-ikäisten mieliksi tehdyistä radioiskelmistä. Jos Jani tekisi levyn omasta materiaalista, ei se todennäköisesti kiinnostaisi ketään.

        Että joo, todennäköisesti seuraavillakin levyillä kuullaan lähinnä Kettusen Edun ja kavereiden kappaleita.

        Mielipide vaan, ei tarvii vetää herneitä.


      • juudas
        .kommentoija kirjoitti:

        Jani voi olla hyvä laulaja ja kitaristi, mutta tämä hänen "suosionsa" (no onhan sitä toki jonkin verran) johtuu näistä keski-ikäisten mieliksi tehdyistä radioiskelmistä. Jos Jani tekisi levyn omasta materiaalista, ei se todennäköisesti kiinnostaisi ketään.

        Että joo, todennäköisesti seuraavillakin levyillä kuullaan lähinnä Kettusen Edun ja kavereiden kappaleita.

        Mielipide vaan, ei tarvii vetää herneitä.

        Mielipiteitä kaikki mutta kuten on jo sanottu niin kannattais käydä keikoilla kuuntelemassa minkälaista iskelmää siellä soitellaan....

        Ja toisekseen mitä v:n väliä sillä on kenen biisejä esittää jos sen tekee hyvin?


      • .kommentoija
        juudas kirjoitti:

        Mielipiteitä kaikki mutta kuten on jo sanottu niin kannattais käydä keikoilla kuuntelemassa minkälaista iskelmää siellä soitellaan....

        Ja toisekseen mitä v:n väliä sillä on kenen biisejä esittää jos sen tekee hyvin?

        aivan hemmetisti väliä, vetääkö omiaan vai jotain kulunutta Joutsenlaulua.


    • janifani

      tälläisestä asiasta joka on mielipidekysymys..
      "Jani laulaa huonosti" "Eipäs kun Jani laulaa hyvin!" "iskelmätähti" "eikä kun rokkari" - tälläisestä väittelystä ei päästä mihinkään!!
      Joku on sitä mieltä että Jani sopii paremmin rokkilavoille kuin lavatansseihin ja toinen on toista mieltä. Ei voi mitään.
      Itse olen sitä mieltä että Jani on rock-ihminen henkeen ja vereen. Mielestäni Jani laulaa hyvin kipaleen kuin kipaleen ja sitähän on jotkut radiotoimittajatkin hehkuttaneet että eipä kovin monen artistin musiikkia soiteta sekä nuorten kanavilla että iskelmäradiossa ja ei kovin monen artistin fanikunnan ikäjakautuma ole niin laaja kuin esimerkiksi Janin.

      MIELIPIDEKYSYMYKSIÄ!!!!!!!!!!!!!

      • JW-fani

        Mielipiteet ovat jokaisen oikeus, ja makuasioista ei kannata kiistellä. Eivätkä nämä todennäköisesti tule kummassakaan "leirissä" muuttumaan tämän sanallisen vääntämisen johdosta.
        En katso tarpeelliseksi sen enempää omaa mielipidettäni Janin musiikista tai Janista esiintyvänä artistina tässä keskustelussa kuuluttaa.

        Mutta, tämän totean -> Jani on tunteiden tulkki jolla on kyky esittää musiikkia laidasta laitaan, rokista herkkiin ballaadeihin ja kaikkea siltä väliltä. Jani saa esittämänsä biisit elämään, niin upealla äänellään kuin monipuolisella soittotaidollaankin.
        Olen Janin fani, nyt ja aina.

        Jani, samettinen ääni ja kitara, YES!

        p.s. Käykää keikoilla ja antakaa musiikin viedä =D


    • a.v.a

      >>> En ole Wickholmista pitänyt missään vaiheessa koko Idols-kisassa juuri suurimmilta osin hänen äänensä takia - - - uskallan väittää, että hän laulaa jopa luonnottomammin, kuin kisan huonoimmaksi laulajaksi kruunattu - - ->>>


      Jani Wickholmin äänestä (aliarvioimatta muita Idols-finalisteja tai kilpailun varhaisemmissa vaiheissakaan siitä pudonneita): suuren oktaavin E:stä ykkösoktaavin Fiss/G -säveleeseen; falsetilla kakkosoktaavin G/A -säveleeseen. Keikoilla etenkin on mahdollisuus todeta ettei Wickholmin ääni ole laisinkaan hentoinen. Mutta: makuasioista ei kannata kiistellä. Ei ainakaan asiattomin sanakääntein =)

      • Janin fani henkeen ja vereen!!

        Janilla on tosi mahtava lauluääni! Jani oli koko kisan paras laulaja! Jos jollain on hentoinen ääni niin Antti Tuiskulla. Oon ollu 4 Janin keikalla ja jokainen on ollu aivan mahtava! Jani laulaa aina livenä. Janin fani henkeen ja vereen!!


      • Janin fani henkeen ja vereen!!
        Janin fani henkeen ja vereen!! kirjoitti:

        Janilla on tosi mahtava lauluääni! Jani oli koko kisan paras laulaja! Jos jollain on hentoinen ääni niin Antti Tuiskulla. Oon ollu 4 Janin keikalla ja jokainen on ollu aivan mahtava! Jani laulaa aina livenä. Janin fani henkeen ja vereen!!

        Jani on myös tehnyt biisejä itse. Kaikki muuttuu levyltä saat mut uskomaan on kokonaan Janin omatekemä.


      • .kommentoija
        Janin fani henkeen ja vereen!! kirjoitti:

        Jani on myös tehnyt biisejä itse. Kaikki muuttuu levyltä saat mut uskomaan on kokonaan Janin omatekemä.

        luehan se levynkansi hieman tarkemmin


      • Jope
        .kommentoija kirjoitti:

        luehan se levynkansi hieman tarkemmin

        Ihan sen verran tiedoksi, että kyllä tästäkin asiasta löytyy syvällisempääkin tietoa.
        Suosittelen tutustumista ko kappaleen syntyä koskevaan historiaan Janin sivuilla.
        Oheisena linkki;

        http://www.janiwickholm.net/biisi_taustaa.php?pvm=SAAT MUT USKOMAAN

        Näin se vaan on,

        Ystävällisin terveisin
        Jope


      • .kommentoija
        Jope kirjoitti:

        Ihan sen verran tiedoksi, että kyllä tästäkin asiasta löytyy syvällisempääkin tietoa.
        Suosittelen tutustumista ko kappaleen syntyä koskevaan historiaan Janin sivuilla.
        Oheisena linkki;

        http://www.janiwickholm.net/biisi_taustaa.php?pvm=SAAT MUT USKOMAAN

        Näin se vaan on,

        Ystävällisin terveisin
        Jope

        Mikä tuossa on niin hankalaa?

        Säv. Jani Wickholm, San. Jani Wickholm, Edu Kettunen

        "Edun kanssa skarpattiin tekstiä ja hyvä niin"


    • Katja

      Ainahan sitä voi provosoida, mutta tämä provo oli kyllä siitä huonoimmasta päästä. Eli, ei kannata vaivautua vastaamaan tähän tämän kummemmin.

      • Janin fani henkeen ja vereen!!

        On koluttu janin sivut useaan otteeseen ja kaikki tiedot biiseistä luettu =)

        samoin myös levyn kansivihkonen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe